Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaako naisille nykyään miehen armeijan käynti tai käymättömyys?

Mika
07.08.2019 |

Vielä -80 luvulla, kun itse kävin armeijan, sillä tuntu olevan merkitystä, mutta kun nykyään sivulauseessa sanon, että suoritin armeijan Suomen kasarmilla Krhk:ssa ja kävin aliupseerikoulun Parolassa tuntuu sillä olevan negatiivinen vaste monelle tyypille. Joskus työhaastattelussa sanoin armeijajutun, niin vastapuolen naiset hätkähti ikäänkuin ei tuommoinen kuulu asiaan kertoa.
Mutta lainaa haettaessa sitä kysytään.
Olen tyytyväinen kun se tuli käytyä ja sain itseluottamusta. Varsinkin isälle oli tärkeää että armeija käydään, oli kuin itsestäänselvyys.
Onko teidän isäntä käynyt armeijan tai onko menossa?

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ottaisi naista jolle kelpaisi yhtä hyvin joku armeijasta tai sivarista kieltäytynyt lusmu.

Minä taas pidän miehistä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkä mene massan mukana.

Ja sinun mielestäsi ainoastaan lusmut ajattelevat omilla aivoillaan? Armeijan käynythän ei tietenkään voinut itse omilla aivoillaan ajatella menevänsä sinne? Opettelisit sinäkin oikeasti ajattelemaan jos sinun aivoillasi siihen edes pystyy.

Vierailija
182/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ottaisi naista jolle kelpaisi yhtä hyvin joku armeijasta tai sivarista kieltäytynyt lusmu.

Minä taas pidän miehistä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkä mene massan mukana.

Luulen että ne miehet eivät taas ole kiinnostunut susta. Muuta kun yhtä asiaa varten.

No tuskin edes sitä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä pari sivaria. Ihme lusmuja molemmat.

Vierailija
184/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei ollut käynyt armeijaa. Minua se ei olisi haitannut, mutta hän itse vänisi siitä ja tunsi alemmuuden tunnetta. Ärsytti enemmän se, ettei seiso päätösiensä takana kuin se, että ei ollut käynyt armeijaa.

Mahdollinen tuleva kumppani saisi mielellään olla käynyt armeijan, mutta en sen asian suhteen täysin ehdoton ole. 

Vierailija
185/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurustellut vain sivareiden tai palveluksesta vapautettujen kanssa. Totaalikieltäytyjää ei ole sattunut läheiseen suhteeseen. Yksi oli käynyt intin mutta myöhemmin vaihtanut sivariksi (oli muuten huonoin kokemani suhde se). Ei toki armeijan käyminenkään este olisi, mutta nähtävästi päädyn helpommin yhteen sivarin valinneiden kanssa. Jos mies ei olisi yhtään miettinyt valintaansa vaan mennyt niin kuin on tapana/miten on helpointa niin en osaa kuvitella, että kiinnostuisimme toisistamme.

Minusta tuntuu, että nykyään leimataan heti nátsiksi ym. jos menee armeijaan ja vielä innostuu siitä. Se on surullinen suuntaus.

Vierailija
186/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymieshän (sivari) heti kysyy naiselta, että mikäs sinun sotilasarvosi on, jos nainen sanoo pitävänsä armeijan käyneistä miehistä. Joten näin naisena ei uskalla paljon kantaa ottaa.

Vierailija
187/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet ovat sen verran itsekeskeisiä pönttöjä, että kyllä armeija niille tekee vaan hyvää.

Vierailija
188/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ovat sen verran itsekeskeisiä pönttöjä, että kyllä armeija niille tekee vaan hyvää.

Monet nuoret miehet on fiksuja, pojista on polvi parantunut. Ja pönttöjä ei armeija paranna, kuten tästäkin ketjusta huomaa.

Vierailija
189/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex ei ollut käynyt armeijaa. Minua se ei olisi haitannut, mutta hän itse vänisi siitä ja tunsi alemmuuden tunnetta. Ärsytti enemmän se, ettei seiso päätösiensä takana kuin se, että ei ollut käynyt armeijaa.

Mahdollinen tuleva kumppani saisi mielellään olla käynyt armeijan, mutta en sen asian suhteen täysin ehdoton ole. 

Sinua ei haitannut exän kohdalla mutta tulevan kohdalla haittaa? Mikä järki tässä on

Vierailija
190/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkäs noin niinku someen laitteleepi niitä itsekeskeisiä selfieitä enemmän? Parikymppiset miehet vai naiset?

Vierailija
191/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei haitannut exän kohdalla mutta tulevan kohdalla haittaa? Mikä järki tässä on

Kun ikää ja elämänkokemusta tulee, sitä vähän muuttuu itsekin. Nykyään olen sitä mieltä, että mieluummin reilusti armeijan käynyt mies, vaikka nuorempana ajattelin ettei sillä niin väliä ole.

Vierailija
192/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käyminen ei kiinnosta, paitsi sillä kehuskelu on punainen vaate. Samoin jos armeijassa on ollut pidempään kuin on pakko. Yksi tapailu loppui edellä mainituista syistä.

Se, että ei ole käynyt armeijaa, on mielestäni positiivinen asia.

Vierailija
193/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käyminen ei kiinnosta, paitsi sillä kehuskelu on punainen vaate. Samoin jos armeijassa on ollut pidempään kuin on pakko. Yksi tapailu loppui edellä mainituista syistä.

Mitä ihmettä, sinä lopetat tapailun, jos mielestäsi joku muuten hyvä mies on vaikka laskuvarjojääkäri?

Vierailija
194/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää ja elämänkokemusta tulee, sitä vähän muuttuu itsekin. Nykyään olen sitä mieltä, että mieluummin reilusti armeijan käynyt mies, vaikka nuorempana ajattelin ettei sillä niin väliä ole.

Aika jännä. Mitä kauemmin valinnan ajankohdasta on kulunut niin sitä enemmän kyseiselle valinnalle antaa painoarvoa

Vierailija
195/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä. Mitä kauemmin valinnan ajankohdasta on kulunut niin sitä enemmän kyseiselle valinnalle antaa painoarvoa

En nyt ihan ymmärtänyt? Mutta tuskin kukaan armeijan käynyt on kymmenen vuotta surkutellut, kun ei mennytkään sivariin. Kun armeija on käyty, sillä selvä.

Vierailija
196/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, sinä lopetat tapailun, jos mielestäsi joku muuten hyvä mies on vaikka laskuvarjojääkäri?

Ei mies ole hyvä minulle, jos on innostunut sotimisesta. Onko sinulla useinkin tapana pyöriä ihmisten kanssa joissa on iso vika, mutta muuten "hyvä"?

Vierailija
197/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole hyvä minulle, jos on innostunut sotimisesta. Onko sinulla useinkin tapana pyöriä ihmisten kanssa joissa on iso vika, mutta muuten "hyvä"?

Miten fyysinen ja psyykkinen terveys ja kestävyys voi olla iso vika? No toki tyyppi voi olla sen lisäksi mulkkukin, mutta niin voi kuka vaan sivarikin.

Vierailija
198/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan asepalvelusta, mutten tuomitse käymättömiäkään, en voi tietää syitä käymättömyydelle. Seurustelun alussa kyllä otan selvää, ja teen johtopäätökseni sitten.

Vierailija
199/258 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten fyysinen ja psyykkinen terveys ja kestävyys voi olla iso vika? No toki tyyppi voi olla sen lisäksi mulkkukin, mutta niin voi kuka vaan sivarikin.

Minua ei kiinnosta jankata sinun kanssasi. En hyväksy miestä joka on panostanut armeijassa pärjäämiseen. Se kertoo elämänarvoista jotka eivät sovi yhteen omieni kanssa. Vastasin aloittajan kysymykseen, siihen saat sinäkin tyytyä.

Vierailija
200/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää vuonna 2019 Poikaystävästä/miehestään nimitystä isäntä?

Rakennutettiin talo. Kaikki kirvesmiehet, putkarit yms. remppareiskat puhetteli mua emännäksi ja miestäni isännäksi. Olin ihan että huh, en ollut aikaisemmin tiennyt, että on yleistä?? Ammatikoulun käyneiden kieltä?

Kyllä ja varmaan asevelvollisuuskin on kovempi juttu siellä amispiireissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi