Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaako naisille nykyään miehen armeijan käynti tai käymättömyys?

Mika
07.08.2019 |

Vielä -80 luvulla, kun itse kävin armeijan, sillä tuntu olevan merkitystä, mutta kun nykyään sivulauseessa sanon, että suoritin armeijan Suomen kasarmilla Krhk:ssa ja kävin aliupseerikoulun Parolassa tuntuu sillä olevan negatiivinen vaste monelle tyypille. Joskus työhaastattelussa sanoin armeijajutun, niin vastapuolen naiset hätkähti ikäänkuin ei tuommoinen kuulu asiaan kertoa.
Mutta lainaa haettaessa sitä kysytään.
Olen tyytyväinen kun se tuli käytyä ja sain itseluottamusta. Varsinkin isälle oli tärkeää että armeija käydään, oli kuin itsestäänselvyys.
Onko teidän isäntä käynyt armeijan tai onko menossa?

Kommentit (258)

Vierailija
221/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan johtamistyyli on niin vanhanaikainen käskytystyyli, että se ei toimi nykypäivänä missään yrityksessä. Hävettää ihan rekrytilanteissa niiden junttien puolesta, jotka armeijansa opitun huutamisen pohjalta pitävät itseään hyvinä johtajina. Ei jatkoon.

On myös todella noloa, jos ei kykene kasvamaan mieheksi ilman armeijaa. Aika paljon on sitä paitsi tässäkin maassa niitä äidin pikkukultia, jotka ovat käyneet armeijan, mutta eivät osaa pitää edes itsestään ja kodistaan huolta.

Miksi sekoitat tahallaan armeijan johtamistyylin yritysjohtamiseen? Oletko sivari, joka haki johtajanpaikkaa ja jäi rannalle?

Armeija on sotilaskoulutusta, jossa johdetaan isoa joukkoa toimimaan käskyjen mukaan. Siellä ei ole yksilöitä, vaan joukko.

Sama idea on kouluissakin, mutta pienemmällä porukalla. Tosin kovasti ollaan vanhempien taholla menossa siihen suuntaan, että koulu palvelee asiakkaitaan, jotka vaativat parasta.

Joukkotoiminnasta ei tule mitään, jos sen yksilöitä pitää koko ajan huomioida henkilökohtaisesti.

Turhan usein pro-inttisakki itse vetoaa armeijan johtamiskoulutukseen josta on hyötyä työelämässä ("...sotilaallista naurua tahdissa...").

Joten turhan muille mussuttaa asiasta.

Isojen firmojen pomot ja merkittävät tyypit käynyt RUK:n. Lisäksi he ovat ahkeria reserviläisiä ja tosi mukavia tyyppejä, ihan tosi. Isä sanoi, yhdessä asiassa hyvä, kaikissa asioissa hyvä. Hyvä tyyppi on hyvä tyyppi, oli se upseeri tai sivari, ihan mitä tahansa. Tärkeintä on inhimillisyys.

Vierailija
222/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex ei ollut käynyt armeijaa. Minua se ei olisi haitannut, mutta hän itse vänisi siitä ja tunsi alemmuuden tunnetta. Ärsytti enemmän se, ettei seiso päätösiensä takana kuin se, että ei ollut käynyt armeijaa.

Mahdollinen tuleva kumppani saisi mielellään olla käynyt armeijan, mutta en sen asian suhteen täysin ehdoton ole. 

Sinua ei haitannut exän kohdalla mutta tulevan kohdalla haittaa? Mikä järki tässä on

Kun ikää ja elämänkokemusta tulee, sitä vähän muuttuu itsekin. Nykyään olen sitä mieltä, että mieluummin reilusti armeijan käynyt mies, vaikka nuorempana ajattelin ettei sillä niin väliä ole.

Aika jännä. Mitä kauemmin valinnan ajankohdasta on kulunut niin sitä enemmän kyseiselle valinnalle antaa painoarvoa

En nyt ihan ymmärtänyt? Mutta tuskin kukaan armeijan käynyt on kymmenen vuotta surkutellut, kun ei mennytkään sivariin. Kun armeija on käyty, sillä selvä.

Kyllä sitä vanhemmiten on kironnut monta kertaa idioottimaisuuttaan intin suhteen, kun ymmärsi kuinka fiksun peliliikkeen kaveri teki: samaan aikaan kun itse järsin tunturin rinteessä jäätynyttä näkkäriä ja rähjäsin "johtamista", kaverini oli sivarina tulevan yliopistonsa (oli jo saanut opiskelupaikan) mikrotuessa ja kävi iltaisin avoimen kursseja, joista sai suurimman osan (melkein vuoden opinnot) hyväksiluettua. Tämän lisäksi petasi itselleen varman opiskeluaikaisen duunin sivaripaikastaan kun.huomasivat että juippi oli kovan luokan itseoppinut Unix-osaaja, ja osaaminen toki vahvistui palveluksen aikana. Minun "kurssisaldoni" oli kälyinen RUK-paperi, jonka hinnaksi olen arvioinut noin 50000 euroa ja päälle totaalisen kyrpiintymisen myötä hetkellinen otteen menetys siviilistä sillä ei oikein huvittanut opiskelut vuoteen. Onneksi sain edes paskaduunipaikan niin ei mennyt hukkaan se vuosi. Ilman inttiä noita kahta hukkavuotta ei olisi koskaan tullut. Kelle voisi lähettää laskun ainakin inttivuodesta?

Näin jälkikäteen arvioiden, kaveri teki kaikilla mittareilla mitattuna huomattavasti fiksumman päätöksen. Onneksi edes metsästykseen jotain hyötyä, paikallisen varuskunnan ampumaradoilla RUL:n jäsenkortilla käytännössä ilmaiset vuorot, joskin päästyäni paikallisen metsästysseuran jäseneksi ainiastaan 300 metrin radalle on käyttöä ja sille hyvin harvoin.

Olen kuitenkin kiihkeä NATOn kannattaja - jotta päästäisiin eroon varusmiesperseilystä. Ja todella hiljaa tekemisistäni intissä, missään CV:ssä tms en todellakaan mainitse asiasta ja työhaastattelutilanteissa kuittaan asian "hoidettu on, next?" enkä itse haastattelijana kysy kuin "onko hoidettu, kyllä/ei?"

"hoidettu on, next". Typerää kieltä. Jos mulle joku sanoo noin, kysyn, onko kiire? Ota rauhallisesti, sinä yrität liikaa jotain. Käy psykiatrilla, kevyt lääkitys voi auttaa. Ihan totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin armeijaan liittyvä turn-off miehillä on juurikin se armeijalla kehuskelu ja machoilu. Ovat olevinaan jotain suuriakin sotureita vaikka ei sotaa nähneetkään.

Vierailija
224/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin armeijaan liittyvä turn-off miehillä on juurikin se armeijalla kehuskelu ja machoilu. Ovat olevinaan jotain suuriakin sotureita vaikka ei sotaa nähneetkään.

"Turn off". Tunkekaa se nyt per...n.

Vierailija
225/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex ei ollut käynyt armeijaa. Minua se ei olisi haitannut, mutta hän itse vänisi siitä ja tunsi alemmuuden tunnetta. Ärsytti enemmän se, ettei seiso päätösiensä takana kuin se, että ei ollut käynyt armeijaa.

Mahdollinen tuleva kumppani saisi mielellään olla käynyt armeijan, mutta en sen asian suhteen täysin ehdoton ole. 

Sinua ei haitannut exän kohdalla mutta tulevan kohdalla haittaa? Mikä järki tässä on

Kun ikää ja elämänkokemusta tulee, sitä vähän muuttuu itsekin. Nykyään olen sitä mieltä, että mieluummin reilusti armeijan käynyt mies, vaikka nuorempana ajattelin ettei sillä niin väliä ole.

Aika jännä. Mitä kauemmin valinnan ajankohdasta on kulunut niin sitä enemmän kyseiselle valinnalle antaa painoarvoa

En nyt ihan ymmärtänyt? Mutta tuskin kukaan armeijan käynyt on kymmenen vuotta surkutellut, kun ei mennytkään sivariin. Kun armeija on käyty, sillä selvä.

Kyllä sitä vanhemmiten on kironnut monta kertaa idioottimaisuuttaan intin suhteen, kun ymmärsi kuinka fiksun peliliikkeen kaveri teki: samaan aikaan kun itse järsin tunturin rinteessä jäätynyttä näkkäriä ja rähjäsin "johtamista", kaverini oli sivarina tulevan yliopistonsa (oli jo saanut opiskelupaikan) mikrotuessa ja kävi iltaisin avoimen kursseja, joista sai suurimman osan (melkein vuoden opinnot) hyväksiluettua. Tämän lisäksi petasi itselleen varman opiskeluaikaisen duunin sivaripaikastaan kun.huomasivat että juippi oli kovan luokan itseoppinut Unix-osaaja, ja osaaminen toki vahvistui palveluksen aikana. Minun "kurssisaldoni" oli kälyinen RUK-paperi, jonka hinnaksi olen arvioinut noin 50000 euroa ja päälle totaalisen kyrpiintymisen myötä hetkellinen otteen menetys siviilistä sillä ei oikein huvittanut opiskelut vuoteen. Onneksi sain edes paskaduunipaikan niin ei mennyt hukkaan se vuosi. Ilman inttiä noita kahta hukkavuotta ei olisi koskaan tullut. Kelle voisi lähettää laskun ainakin inttivuodesta?

Näin jälkikäteen arvioiden, kaveri teki kaikilla mittareilla mitattuna huomattavasti fiksumman päätöksen. Onneksi edes metsästykseen jotain hyötyä, paikallisen varuskunnan ampumaradoilla RUL:n jäsenkortilla käytännössä ilmaiset vuorot, joskin päästyäni paikallisen metsästysseuran jäseneksi ainiastaan 300 metrin radalle on käyttöä ja sille hyvin harvoin.

Olen kuitenkin kiihkeä NATOn kannattaja - jotta päästäisiin eroon varusmiesperseilystä. Ja todella hiljaa tekemisistäni intissä, missään CV:ssä tms en todellakaan mainitse asiasta ja työhaastattelutilanteissa kuittaan asian "hoidettu on, next?" enkä itse haastattelijana kysy kuin "onko hoidettu, kyllä/ei?"

"hoidettu on, next". Typerää kieltä. Jos mulle joku sanoo noin, kysyn, onko kiire? Ota rauhallisesti, sinä yrität liikaa jotain. Käy psykiatrilla, kevyt lääkitys voi auttaa. Ihan totta.

Typerään kysymykseen vastataan typerästi/kontelstiin sopivalla asenteella. Osaava haastattelija ei edes kysy näin hölmöjä päälle kolmekymppisiltä.

Muutama vuosi sitten haastattelin teekkaria hommiin ja kysyttäväni tuon kysymyksen, jeppe innostui "sotimaan". Ajatuksellisen naamapalmun jälkeen tokaisin erittäin kyllästyneellä äänellä "reservin luutnantti käskee reservin vänrikkiä jättämään sotasankartarinat sikseen jos mielii jatkaa työhaastattelua". Kyllä hänet palkattiin ihan puhtaasti osaamisen takia, mutta myöhemmin kerroin että harkitsin kyllä droppaamista täydellisen tilanneymmärtämättömyyden vuoksi. Toivottavasti otti opikseen.

Vierailija
226/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korrektit herrasmiehet- ja naiset puuttuvat melkein tyystin tällä foorumilla. Ystävällisyys ja ymmärtämys ovat demokraattisen ajattelun avaimet.

Vierailija
227/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerään kysymykseen vastataan typerästi/kontelstiin sopivalla asenteella. Osaava haastattelija ei edes kysy näin hölmöjä päälle kolmekymppisiltä.

Muutama vuosi sitten haastattelin teekkaria hommiin ja kysyttäväni tuon kysymyksen, jeppe innostui "sotimaan". Ajatuksellisen naamapalmun jälkeen tokaisin erittäin kyllästyneellä äänellä "reservin luutnantti käskee reservin vänrikkiä jättämään sotasankartarinat sikseen jos mielii jatkaa työhaastattelua". Kyllä hänet palkattiin ihan puhtaasti osaamisen takia, mutta myöhemmin kerroin että harkitsin kyllä droppaamista täydellisen tilanneymmärtämättömyyden vuoksi. Toivottavasti otti opikseen.

OK.

Vierailija
228/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieluummin otan miehen joka on käynyt armeijan. Silloin kun armeijassa vielä oikeasti tehtiin miehiä.

Vierailija
229/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikkia vastaan jotain.

Vierailija
230/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat jopa pahemmalta kuin tuo sotahullu teekkari.

Olen ollut työhaastattelussa, jossa haastattelija reagoi johonkin vastaukseeni tylsistyneen ivalliseen sävyyn. Se oli hyvä merkki siitä, ettei sinne kannattanut mennä töihin. Viihdyn paremmin paikoissa joissa ihmiset on ystävällisiä.

Vierailija
231/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että tapailet itsesi kanssa suurinpiirtein samanikäisiä miehiä. Silloinhan nuorempana miehen asepalvelusvalinnasta on kulunut vähemmän aikaa kuin nyt vanhempana. Yleensä valintojen merkitys kokee inflaation eli menee juuri toisinpäin. Tapailukumppanin kymmenen vuoden takaiset huumesekoilut eivät ole niin oleellisia verrattuna kuukauden takaisiin

Vierailija
232/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miten se tulivoima syntyy aseeseen. Esim rynnäkkökivääri, se on hirveä ase. Olen ampunut sillä. Las Vegasissa se äijä pisti sarjatulella. Oliko se Jyrki Siukonen joka sanoitti laulun "jäähyväiset aseille". Se oli kaunis laulu. Liisa Tavi sen esitti.

Vierailija
233/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korrektit herrasmiehet- ja naiset puuttuvat melkein tyystin tällä foorumilla. Ystävällisyys ja ymmärtämys ovat demokraattisen ajattelun avaimet.

Vaikea löytää tänä päivänä hyvää miestä tai naista. Isäni ylennettiin kersantiksi loppuvaiheessa. Se todistus on muuten tossa kaapissa. Isäni on kuollut kauan sitten. Kuukautta ennen kuolemaansa hän kävi moikkaamassa vanhaa intti kaveria. Isä oli aina ihaillut häntä. Tiesi osoitteen ja tiesi kuolevansa pian. Mies yllättyi kovin. Yllättävä juttu. Isäni ei ollut kovin humaani ihminen, lievästi sanottuna.

Vierailija
234/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käyminen ei kiinnosta, paitsi sillä kehuskelu on punainen vaate. Samoin jos armeijassa on ollut pidempään kuin on pakko. Yksi tapailu loppui edellä mainituista syistä.

Se, että ei ole käynyt armeijaa, on mielestäni positiivinen asia.

Mitä ihmettä, sinä lopetat tapailun, jos mielestäsi joku muuten hyvä mies on vaikka laskuvarjojääkäri?

Ei mies ole hyvä minulle, jos on innostunut sotimisesta. Onko sinulla useinkin tapana pyöriä ihmisten kanssa joissa on iso vika, mutta muuten "hyvä"?

Miten fyysinen ja psyykkinen terveys ja kestävyys voi olla iso vika? No toki tyyppi voi olla sen lisäksi mulkkukin, mutta niin voi kuka vaan sivarikin.

Minua ei kiinnosta jankata sinun kanssasi. En hyväksy miestä joka on panostanut armeijassa pärjäämiseen. Se kertoo elämänarvoista jotka eivät sovi yhteen omieni kanssa. Vastasin aloittajan kysymykseen, siihen saat sinäkin tyytyä.

Minä en panostanut lainkaan, alisuoritin. Oli mukava pitää puheita n 100 sotilaalle. Se anto helvetisti itseluottamusta nuorelle miehelle. Kuitenkin kundit sano että sä pidät kynttilää vakan alla. Mua vaivas masennus koko ajan. Olin jostain syystä kapiaisten suosikki. Huomasiko ne masennuksen. Kävin Auk:n, en viitsinyt opetella mitään. Pelkäsin aseita. Sai rynkyn. Ei tullut mieleen ampua ketään, kummallista.

Ajatella jos olisit panostanut, niin olisit jo koko armeijan kuningas.

Tuossa on juuri sitä kehuskelua mitä en voi sietää.

Vierailija
235/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päästiin intistä kuunneltiin Village Peoplen "macho man" laulua. Kuljettiin pitkin kaupunkia ja joku kuljetti mankkaa. Ostin sen koko vinyylin -79. Kireät farkut, munat pullotti ulos kuin niillä kundilla. Se oli kuitenkin enemmän huumoria. Silloin naiset muuten arvosti sotilasta, kun kerto olleensa kaksi viikkoa metsässä, heti meni perille ja mentiin autoon. Se oli Win-Win tilanne kummallekin. Sitä oli eläimellinen panetus. Anteeksi ruma ilmaisu.

Vierailija
236/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käyminen ei kiinnosta, paitsi sillä kehuskelu on punainen vaate. Samoin jos armeijassa on ollut pidempään kuin on pakko. Yksi tapailu loppui edellä mainituista syistä.

Mitä ihmettä, sinä lopetat tapailun, jos mielestäsi joku muuten hyvä mies on vaikka laskuvarjojääkäri?

Ei mies ole hyvä minulle, jos on innostunut sotimisesta. Onko sinulla useinkin tapana pyöriä ihmisten kanssa joissa on iso vika, mutta muuten "hyvä"?

Miten fyysinen ja psyykkinen terveys ja kestävyys voi olla iso vika? No toki tyyppi voi olla sen lisäksi mulkkukin, mutta niin voi kuka vaan sivarikin.

Minua ei kiinnosta jankata sinun kanssasi. En hyväksy miestä joka on panostanut armeijassa pärjäämiseen. Se kertoo elämänarvoista jotka eivät sovi yhteen omieni kanssa. Vastasin aloittajan kysymykseen, siihen saat sinäkin tyytyä.

Ihan mielenkiinnosta; mitä te sitten teette miehesi kanssa jos tulisi sota? Ei siinä teidänkään elämänarvojanne kysellä jos joku tänne hyökkää.

Vierailija
237/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mieluummin otan miehen joka on käynyt armeijan. Silloin kun armeijassa vielä oikeasti tehtiin miehiä.

No tehdäänkö siellä nykyään sitten myös naisia, vai mitä ne,jo  valmiiksi (sinne jo mennessään)  naiset siellä sitten tekevät ?

Vierailija
238/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole merkitysta, avomies on kylla kaynyt armeijan. Iranissa. 

Vierailija
239/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en panostanut lainkaan, alisuoritin. Oli mukava pitää puheita n 100 sotilaalle. Se anto helvetisti itseluottamusta nuorelle miehelle. Kuitenkin kundit sano että sä pidät kynttilää vakan alla. Mua vaivas masennus koko ajan. Olin jostain syystä kapiaisten suosikki. Huomasiko ne masennuksen. Kävin Auk:n, en viitsinyt opetella mitään. Pelkäsin aseita. Sai rynkyn. Ei tullut mieleen ampua ketään, kummallista.

Ajatella jos olisit panostanut, niin olisit jo koko armeijan kuningas.

Tuossa on juuri sitä kehuskelua mitä en voi sietää.

Ei mun tarvinnut, koska mussa on tyyliä. Minä tykkään kehuskella itseäni, olen sellainen kaunis narsistipoika.

Vierailija
240/258 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miten se tulivoima syntyy aseeseen. Esim rynnäkkökivääri, se on hirveä ase. Olen ampunut sillä. Las Vegasissa se äijä pisti sarjatulella. Oliko se Jyrki Siukonen joka sanoitti laulun "jäähyväiset aseille". Se oli kaunis laulu. Liisa Tavi sen esitti.

Näin kuvia Las Vegasissa, näin myös videokuvaa kun akti oli meneillään. Best Gore sivusto, joka ikävä kyllä poistettiin netistä keväällä -19. Oliko 54 vainajaa ja lopuksi ampui itseään. Ampui syyttömiä. Kuten Breivik.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi