Merkkaako naisille nykyään miehen armeijan käynti tai käymättömyys?
Vielä -80 luvulla, kun itse kävin armeijan, sillä tuntu olevan merkitystä, mutta kun nykyään sivulauseessa sanon, että suoritin armeijan Suomen kasarmilla Krhk:ssa ja kävin aliupseerikoulun Parolassa tuntuu sillä olevan negatiivinen vaste monelle tyypille. Joskus työhaastattelussa sanoin armeijajutun, niin vastapuolen naiset hätkähti ikäänkuin ei tuommoinen kuulu asiaan kertoa.
Mutta lainaa haettaessa sitä kysytään.
Olen tyytyväinen kun se tuli käytyä ja sain itseluottamusta. Varsinkin isälle oli tärkeää että armeija käydään, oli kuin itsestäänselvyys.
Onko teidän isäntä käynyt armeijan tai onko menossa?
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Itselle naisena sama, vaikka olisi c-paperit, paitsi jos ne paperit on hankittu asiallisen syyn takia, eli siis joku vamma tai sairaus, joka armeijan käynnillä pahenisi. Serkun kaksi poikaa hakivat vapautuksen olemattomalla kuulovammalla, eivät muka kuule, vaikka kuulo on ihan normaali. Ketuttaa tuollaiset. Edes sivariin eivät menneet. Toisen serkun poika kävi sivarin, kun ei halunnut armeijaan.
Jos armeijasta saa vapautuksen terveydellisistä syistä, niin ei silloin sivariinkaan tarvi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehen täytyy armeija käydä.
Se on muutakin kuin sotakoulutusta.
Niin on. Nationalismia ja naisvihaa. Siksi en mennyt.
M31
No ei siellä kyllä mitään naisvihaa ollut
Ei kai kukaan enää nykypäivänä tätä maata aseellisesti puolustaisi, en minä ainakaan mene rintamalle kuolemaan poliitikkojen puolesta
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on intti käyty, ajokortti, luottokortti ja aselupa, niin hänellä on suurinpiirtein kakki asiat kunnossa. Ei ole päihde- tai huumehistoriaa tai mielentereysongelmia tai rikostuomioita.
Ai hitto tämä oli jo naurettava. Intti käyty nuorena pojanpulmusena niin mitä se enää aikamiehestä kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen armeija ole niin kova juttu. Jos on käynyt neuvostoliiton puna-armeijan tai muukalaislegioonan niin olen kiinnostunut.
Ei siellä legioonassakaan mitään penaalin terävämpiä kyniä ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomen miehet ovat vätyksiä nykyään, lukuunottamatta sotilaallisesti kunnostuneista. Minä sanon sotilasarvoni varsinkin jos raflassa vastapäätä joku vastenmielinen hyypiö. Sivarit on muuten ihan hyypiön näköisiä. Eikä heillä ole voimaa, fyysistä ja henkistä, eikä kestävyyttä. Eikä älyä, toisin kuin luulevat. Sivarit häviää sotilaalle kaikessa. Sivarit on huonoa siementä. Ei jatkosiemennykseen. ARGH! Olen puhunut.
Päivän paras. Vähän tais olla huumoriakin, toivottavasti.
Kyllä minulle sillä on merkitystä. Arvostan miestä, joka on valmis puolustamaan maataan. Arvostan myös isoisääni paljon, joka on sodat käynyt. En tarkoita, että sivarit huonompia ihmisiä olisivat, mutta minulla on heidän kanssaan ehkä erilaiset arvot sitten. N29
Tavallaan arvostan kyllä jos on käynyt armeijan. Jos ei ole käynyt, eikä myöskään sivaria, sille on yleensä joku syy jonka haluaisin tietää. Jos on joku selkä- tai polvivamma tms. niin ok, mutta jos päästä johtuu niin harkitsisin suhteen aloittamista. Muuten ei varsinaisesti ole mitään suurta merkitystä minulle.
Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevana ja ainakin jossain määrin perinteisiä arvoja kannattavana sillä on merkitystä. Samaa voin sanoa muista sieltä päin olevista tutuistani ja kavereistani.
Vierailija kirjoitti:
Kantsis ajatella. Kriisin tullen sivarit pannaan vapaaehtoisina miinanpolkijoiksi.
Toi oli hyvä.
Nykyinen kumppanini tai eksäni ei ole käynyt armeijaa. Aiemmin minusta oli parempi, jos mies oli suorittanut siviilipalveluksen, muta nykyisin se on ihan yhdentekevää.
Minä en ottaisi naista jolle kelpaisi yhtä hyvin joku armeijasta tai sivarista kieltäytynyt lusmu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ottaisi naista jolle kelpaisi yhtä hyvin joku armeijasta tai sivarista kieltäytynyt lusmu.
Minä taas pidän miehistä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkä mene massan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan arvostan kyllä jos on käynyt armeijan. Jos ei ole käynyt, eikä myöskään sivaria, sille on yleensä joku syy jonka haluaisin tietää. Jos on joku selkä- tai polvivamma tms. niin ok, mutta jos päästä johtuu niin harkitsisin suhteen aloittamista. Muuten ei varsinaisesti ole mitään suurta merkitystä minulle.
Haluaisit tietää? Mutta sitä ei tulla sulle kertoo. Pidä huoli omistas asioista vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas pidän miehistä, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivätkä mene massan mukana.
Luulen että ne miehet eivät taas ole kiinnostunut susta. Muuta kun yhtä asiaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle sillä on merkitystä. Arvostan miestä, joka on valmis puolustamaan maataan. Arvostan myös isoisääni paljon, joka on sodat käynyt. En tarkoita, että sivarit huonompia ihmisiä olisivat, mutta minulla on heidän kanssaan ehkä erilaiset arvot sitten. N29
Joo, kyllä sivareissakin voi olla ihan ok tyyppi.
Totaalikieltäytyjässäkin on enemmän munaa, kuin vätyksistä, jotka lusmuilevat vapautuksen esim. tekaistuilla mielenterveysongelmilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut tai naispuoliset kaverit joiden kanssa puhunut asiasta, eivät voisi vähempää olla kiinnostuneita armeijasta. Näistä suurin osa yliopisto-opiskelija naisia. Oikeastaan korkeakoulutettujen naisten keskuudessa armeijalla machoilua pidetään enemmän negatiivisena asiana.
Itse olen kyllä armeijan käynyt mutten tee siitä numeroa tai yritä korostaa egoani asialla.
Itse opiskelen yliopistossa ja arvostan armeijan käynyttä miestä. Medän alalla vaan tuntuu olevan suurin osa (nuoremmista opiskelijamiehistä) sivareita, ja sivarimiehet tuntuvat siitä loukkaantuvan, että sanon arvostavani armeijaa. Joten en minäkään viitsi siitä numeroa tehdä.
Ihan vaan tiedoksi että Suomi itsenäistyi ennen sotia ja sota me hävittiin ja saatiin silti pitää itsenäisyys. Se oli pelkästään itänaapurin hyväntahtoisuutta.