Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkaako naisille nykyään miehen armeijan käynti tai käymättömyys?

Mika
07.08.2019 |

Vielä -80 luvulla, kun itse kävin armeijan, sillä tuntu olevan merkitystä, mutta kun nykyään sivulauseessa sanon, että suoritin armeijan Suomen kasarmilla Krhk:ssa ja kävin aliupseerikoulun Parolassa tuntuu sillä olevan negatiivinen vaste monelle tyypille. Joskus työhaastattelussa sanoin armeijajutun, niin vastapuolen naiset hätkähti ikäänkuin ei tuommoinen kuulu asiaan kertoa.
Mutta lainaa haettaessa sitä kysytään.
Olen tyytyväinen kun se tuli käytyä ja sain itseluottamusta. Varsinkin isälle oli tärkeää että armeija käydään, oli kuin itsestäänselvyys.
Onko teidän isäntä käynyt armeijan tai onko menossa?

Kommentit (258)

Vierailija
1/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä minulle käykö mies armeijan, sivarin vaiko ei kumpaakaan C-papereilla. Olen itse armeijan suorittanut ja mieheni ei

Vierailija
2/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan useimmille ei ole merkitystä, joillekin voi olla suuntaan tai toiseen. 

Oma mieheni keskeytti armeijan mielenterveys-syistä. Ei ollut mitään motivaatiota koko hommaan eikä välittänyt erityisemmin pakottaa itseään kestämään täysin turhana pitämäänsä armeijan käyntiä. Puhumalla masentuneita mm. itsensä tap pamisesta pääsi pois. 

Itseäni jos ajattelen, jos olisin ollut mies, niin nuorena ehkä olisin valinnut sivarin. Vähän vanhempana olisin tehnyt saman kuin veljeni, eli venkoillut vastenmielisestä pakkopalveluksesta pois tavalla tai toisella. Sivarikin on yhtä lailla sukupuolisesti syrjivä pakkopalvelus, joten en siihenkää olisi suostunut tai suostuisi tänä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää vuonna 2019 Poikaystävästä/miehestään nimitystä isäntä?

Vierailija
4/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on merkitystä ja myös tyttärilleni on merkitystä, kun olen kysynyt. Tausta vaikuttaa.

t. Evakon tytär

Vierailija
5/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut tai naispuoliset kaverit joiden kanssa puhunut asiasta, eivät voisi vähempää olla kiinnostuneita armeijasta. Näistä suurin osa yliopisto-opiskelija naisia. Oikeastaan korkeakoulutettujen naisten keskuudessa armeijalla machoilua pidetään enemmän negatiivisena asiana.

Itse olen kyllä armeijan käynyt mutten tee siitä numeroa tai yritä korostaa egoani asialla.

Vierailija
6/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on käynyt armeijan, mutta ei sillä ole kyllä mitään merkitystä ollut suhteellemme. Hänelle itselleen toki varmasti.

Vierailija
7/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle naisena sama, vaikka olisi c-paperit, paitsi jos ne paperit on hankittu asiallisen syyn takia, eli siis joku vamma tai sairaus, joka armeijan käynnillä pahenisi. Serkun kaksi poikaa hakivat vapautuksen olemattomalla kuulovammalla, eivät muka kuule, vaikka kuulo on ihan normaali. Ketuttaa tuollaiset. Edes sivariin eivät menneet. Toisen serkun poika kävi sivarin, kun ei halunnut armeijaan.

Vierailija
8/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Varsinkin, kun maailma menee koko ajan hullumpaan suuntaan.

Vierailija
9/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkitystä, mieheni kävi armeijan aikanaan ja nyt poikamme myös menevät inttiin. Minulle se on merkki siitä, että osaa hoitaa hommansa, vaikkei nyt aina niin huvittaisikaan.

Vierailija
10/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä koneet tekee ihmisistä invalidejä. Jalkoja pitää käyttää ja kävellä ryhdikkäästi. Sotilaan pitää pystyä tarvittaessa tappamaan.

Vierailija
11/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset joiden kanssa olen seurustellut tai naispuoliset kaverit joiden kanssa puhunut asiasta, eivät voisi vähempää olla kiinnostuneita armeijasta. Näistä suurin osa yliopisto-opiskelija naisia. Oikeastaan korkeakoulutettujen naisten keskuudessa armeijalla machoilua pidetään enemmän negatiivisena asiana.

Itse olen kyllä armeijan käynyt mutten tee siitä numeroa tai yritä korostaa egoani asialla.

Joo, niin minä ajattelinkin. AP.

Vierailija
12/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin merkkaa, armeijankäymätön ei kelpaa.

Suomella on pakko olla edes jotenkuten uskottava puolustusjärjestetelmä. Löysäperseet ja puunhalaajat jätän armotta rannalle.

Vierailija
13/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. AP.

Vierailija
14/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se merkki ettei kuulu B-luokkaan.

Vierailija
15/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. AP.

Miksi?

Vierailija
16/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle naisena sama, vaikka olisi c-paperit, paitsi jos ne paperit on hankittu asiallisen syyn takia, eli siis joku vamma tai sairaus, joka armeijan käynnillä pahenisi. Serkun kaksi poikaa hakivat vapautuksen olemattomalla kuulovammalla, eivät muka kuule, vaikka kuulo on ihan normaali. Ketuttaa tuollaiset. Edes sivariin eivät menneet. Toisen serkun poika kävi sivarin, kun ei halunnut armeijaan.

Eli joku lääkäri on kirjoittanut todistuksen huonosta kuulosta? Jos näin on, niin mistä tiedät, että kuulo on normaali. Kysyn tätä, koska poikani sai kuulovamman vuoksi c-paperit ja yksi sukulainen ihmetteli meille hämmästyneenä kerran, että kuuleehan se.

Vierailija
17/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. AP.

Miksi?

Mitä helvettiä sen väliä? AP.

Vierailija
18/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käynnillä sinänsä ei ole väliä. Useimmissa piireissä sillä ei ollut väliä edes silloin 1980-luvulla.

Saamasi negatiiviset reaktiot johtuvat siitä, että annat itse ymmärtää että joskus neljä vuosikymmentä sitten käymälläsi armeijalla edelleen on SINULLE merkitystä ja että se on jotenkin elämäsi merkittäviä saavutuksia. Tämä taas antaa ymmärtää että a) olet jotenkin militaristisesti suuntautunut ja b) sinulla ei ole kovin paljon mitään oikeista saavutuksia varsumiespalvelusi jölkeiseltä aikuiselämältä - ja nämä eivät ole kovin hyviä asioita..

Itse en ole ikinä pankissa törmännyt kysymykseen varusmiespalvelun suorittamisesta.

Vierailija
19/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on merkitystä ja myös tyttärilleni on merkitystä, kun olen kysynyt. Tausta vaikuttaa.

t. Evakon tytär

Sitten pitää kai eritellä nekin jotka ovat käyneet intin hyvin ja pinnaten kaikesta...

Vierailija
20/258 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijan käynnillä sinänsä ei ole väliä. Useimmissa piireissä sillä ei ollut väliä edes silloin 1980-luvulla.

Saamasi negatiiviset reaktiot johtuvat siitä, että annat itse ymmärtää että joskus neljä vuosikymmentä sitten käymälläsi armeijalla edelleen on SINULLE merkitystä ja että se on jotenkin elämäsi merkittäviä saavutuksia. Tämä taas antaa ymmärtää että a) olet jotenkin militaristisesti suuntautunut ja b) sinulla ei ole kovin paljon mitään oikeista saavutuksia varsumiespalvelusi jölkeiseltä aikuiselämältä - ja nämä eivät ole kovin hyviä asioita..

Itse en ole ikinä pankissa törmännyt kysymykseen varusmiespalvelun suorittamisesta.

Joo, ei ole merkittäviä saavutuksia. Mites sulla? AP.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme