Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies "eihän mun tartte tulla mukaan" kun lapsella alkaa ekaluokka!!!

Vierailija
07.08.2019 |

"Äiti voisi tulla teidän kanssa sinne jos kysytään siltä" SIIS ANOPPI MUN JA LAPSEN MUKAAN KOULULLE EKANA PÄIVÄNÄ

Ei tekisi miehelle pahaa kerrata pari luokkaa että kasvaisi

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, Helsingin keskustan yhden koulun oppilailla oli äsken lähes kaikilla (silmämääräinen arvio 80-90%) kaksi vanhempaa viemässä. Yksikään ykkösluokkalainen ei tullut kouluun yksin. Lähes kaikki vanhemmat olivat pukeutuneet todella hyvin.

Itse uskoisin tässä näkyvän sosioekonomisen aseman, tietyillä alueilla koulutusta arvostetaan ja arvotetaan enemmän kuin toisilla.

Sosioekonominen asema? Ja Ullanlinna.

Ja vanhemmat vielä pukeutuneet todella hyvin. Voi hertsileijaa, miten esim. kirurgi voi jättää leikkauksen kesken tai proffa luennot.

Vierailija
142/168 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan takia vanhemmat ei saa mennä edes koulun piha-alueelle. Turha tehdä tästä nyt mitään spektaakkelia. Jos lapsi ja aikuinen haluaa, voi lapsen saattaa koulun portille ja homma on hoidettu. Jos oma vanhempi ei pääse, voi olla vaikka mummo. Yleensä vain toinen vanhemmista on paikalla ja ihan normaalivaatteissa...😉

Koulun aloitus tarkoittaa, että lapsi itsenäistyy. Ei tässä kohtaa mitään sukujuhlia pidetä. Opettajatkaan ei tykkää, että äidit tulevat sinne nyyhkimään ja roikkumaan, jolloin arempi lapsikin alkaa hermostua ja panikoida ja hänen lohduttelussaan sitten meneekin koko aamupäivä ja samaa hankaluutta riittää ehkä pari viikkoa. Reipas kannustus ja napanuoran katkaisu on paikallaan. Sinä selviät hienosti tästä päivästä, niin kuin kaikki muutkin. Omat nyyhkimiset kannattaa piilottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harvoin on edes äiti mukana koska mihin jätät ne 5 pientä lasta?

Vierailija
144/168 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, Helsingin keskustan yhden koulun oppilailla oli äsken lähes kaikilla (silmämääräinen arvio 80-90%) kaksi vanhempaa viemässä. Yksikään ykkösluokkalainen ei tullut kouluun yksin. Lähes kaikki vanhemmat olivat pukeutuneet todella hyvin.

Itse uskoisin tässä näkyvän sosioekonomisen aseman, tietyillä alueilla koulutusta arvostetaan ja arvotetaan enemmän kuin toisilla.

Sosioekonominen asema? Ja Ullanlinna.

Ja vanhemmat vielä pukeutuneet todella hyvin. Voi hertsileijaa, miten esim. kirurgi voi jättää leikkauksen kesken tai proffa luennot.

😂 Ei kun siltä kirurgilta tai proffalta löytyy sen verran ennakointikykyä ettei huomaa hups että olenkin tässä päivystysleikkauksessa tai luennolla ja lapsi pitäis viedä, vaan on osannut huolehtia sen aamun vapaaksi.

Vierailija
145/168 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä saattamaan. Pääsee samalla näkemään luokkakavereiden saattavat äidit, josko jonkun kanssa tulis lähemminkin tutuksi, hyvin läheisesti.

Eikö ne saattajat ole siellä nimenomaan se solmimassa ja vahvistamassa vanhempien verkostoja? Katsomassa, kenen kaveri kannattaa olla.

Niin tai open, jos on nuori :(

Vierailija
146/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin menee tutuilta molemmat, jos vain voivat. Anoppi olisi aikamoinen ihmetys...

Vierailija
147/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisten vätysten kanssa kannata tehdä lapsia.

Vierailija
148/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelkkä äiti riittää saattajaksi.

N22

Vierailija
149/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miksi sinne pitäisi kenenkään mennä? Mä menin esikoisen kanssa, kun satuin olemaan äitiyslomalla silloin, mutta en mä nyt herranjumala töistä pois olisi siksi, että lapsi aloittaa koulun.

Vierailija
150/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain yksi eikä kaksi isää jotka joutuvat laittamaan aurinkolasit silmille kun tulee tippa linssiin koulumatkalla tai viimeistään -pihalla.

Ap:n mies ehkä kokee tunteita vain itseään (ja pleikkaansa) kohtaan?

Vierailija
151/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään huomenna molemmat vanhemmat saattamaan ekaluokkalainen :)

Vierailija
152/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi pitää olla molemmat? Minä saatoin esikoisen ekalle, mies oli työmatkalla. Monella muullakin oli vain toinen vanhempi,joillakin molemmat.

Muistan kun minä itse menin ekalle vuonna 1997, niin isä saattoi minut ja oli myös ekalle tutustuttaessa mukana. Äiti oli kotona kahden pienemmän sisaruksen kanssa, joista toinen oli ihan vauva silloin. Ja sielläkin jokaisella lapsella oli vain YKSI vanhempi mukana, vaikka kukaan ei ollut eroperheestä tai yksinhuoltajan lapsi.

Vierailija
153/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko hölmöjä, totta isin ja äiskä pitää molempien huomenna saatelella, jos on pikku sisaruksia mukaan vaan. Mummot ja vaarit on hyvä hakea myös.

Luonnollisesti pitää mennä omalla autolla. Mielellään pysäköinti koulun alueelle.

Ja ennenkuin janijessika menee opinahjoon, halit ja suukot.

Unohtamatta, iltapäivällä noutoa.

Vierailija
154/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko hölmöjä, totta isin ja äiskä pitää molempien huomenna saatelella, jos on pikku sisaruksia mukaan vaan. Mummot ja vaarit on hyvä hakea myös.

Luonnollisesti pitää mennä omalla autolla. Mielellään pysäköinti koulun alueelle.

Ja ennenkuin janijessika menee opinahjoon, halit ja suukot.

Unohtamatta, iltapäivällä noutoa.

No eihän sinne meinannut saada autoa mihinkään, onneks huomasin sen urheilukentän. Ei tarvinnut ku yks puomi nostaa pois, hyvin mahtui.

Vierailija
155/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt :D Ei mullakaan isä tullut saattelemaan kun aloitin koulun, enkä sitä kaivannutkaan. Yksi vanhempi riitti hyvin, ja ihan hyvin olisin pärjännyt ilman äitiäkin. Se on vain koulupäivä, sieltä pääsee jo iltapäivällä pois. Naiset aina ylireagoi kaikkeen.

Vierailija
156/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle tekis hyvää miettiä, että minkälaisen miehen olet valinnut lapsen isäksi. Ei hyvät isät edes nosta tuollaista asiaa keskusteluun, vaan on itsestään selvää lähteä saattamaan. Ja ei, yksi ei "riitä", molemmat vanhemmat haluaa mukaan. Ei koe sitä vaivaksi, pakoksi, harmiksi.

Sulle tekis hyvää miettiä että tämmöiset asiat ei välttämättä tule esille kuin vasta kun tulee lapsia. Mieti sitäkin miksi syyllistät naista etkä vastuutaan pakoilevaa miestä.

Vierailija
157/168 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät jättäytyy mielellään kaikesta lapsiin liittyvästä aina pois. Sitten ihmetellään kun ei ole niihin mitään suhdetta isompana.

Vierailija
158/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että anoppi mukaan... 🙈

159/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon melua tyhjästä... lapsella oli saattaja, tai kaksi saattajaa. Jos elämä muuten sujuu, niin mikä oli pointti? Miehen lapsellisuus? Pitäisikö kotona keskustella.

Vierailija
160/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vie iskä lapsen kouluun Minä jään kotiin