Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies "eihän mun tartte tulla mukaan" kun lapsella alkaa ekaluokka!!!

Vierailija
07.08.2019 |

"Äiti voisi tulla teidän kanssa sinne jos kysytään siltä" SIIS ANOPPI MUN JA LAPSEN MUKAAN KOULULLE EKANA PÄIVÄNÄ

Ei tekisi miehelle pahaa kerrata pari luokkaa että kasvaisi

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen saattanut ekaluokkalaiset kouluun koska olen ollut kotona. Anoppi taisi tulla katsomaan pienempiä kotiin kun esikoisen saattelin kouluun.

Nuorinta kun vein niin hain naapurin lapsenkin mukaan. Heidänkin lapsella alkoi ekaluokka mutta kummallakin vanhemmista oli töitä niin sovittiin että minä saattelen hänetkin samalla kun omani. Minua lähinnä huvitti kun pihalla oli yhtä lasta tuomassa molemmat vanhemmat. No selitys oli että perheen ainokainen. Meillä joilla lapsia enemmän se koulunaloitus ei ole sellainen merkittävä kerran elämässä juttu kuin ainokaisten perheissä.

Ja kysyin juuri viereeni tulleelta nuorimmaltani että onko katkera kun minä yksin saattelin hänet (ja naapurin lapsen) koululle ekana päivänä. Katsoi pitkään minua ja sanoi että ei muista kyseisestä päivästä mitään ja ihan sama.

Vierailija
162/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mimä vein lapsen kouluun ja olin myös kaikissa joulu-ja kevätjuhlissa 9 vuotta. Ei ongelmaa. Miehen työ sellainen että hankala olla poissa edes paria tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mimä vein lapsen kouluun ja olin myös kaikissa joulu-ja kevätjuhlissa 9 vuotta. Ei ongelmaa. Miehen työ sellainen että hankala olla poissa edes paria tuntia.

Mies töissä 24/7? Vai miten osui aina?

Vierailija
164/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies pääsee ja saa järkättyä ilman kohtuutonta säätöä, en ymmärrä, miksi ei tulisi. Niistä tulee myöhemmin suloisia muistoja niin aikuiselle kuin lapsellekin.

Isovanhempi voi tietty olla mukana saattelemassa, mutta kyllä tuo asia minusta enemmän isälle kuitenkin kuuluisi.

Me on oltu yhdessä joka kerta, kaikkien lastemme kohdalla.

Vierailija
165/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei ehkä ole pakko tulla mutta tuo että anoppi tulisi sen tilalle olisi kyllä semmoinen rimanalitus että miettisin eroa

Tärkeät hetket jaetaan oman perheen kesken ja perheeseen ei kuulu miehen äiti

Kyllapa tuli kylmaa vetta niskaan. Mina onnekseni olen Grandma ja viela rakastettu sellainen. Meilla on pikkupojan kanssa oma kielikin (ihan holynpoya) mutta han on ylpea siita etta Grandma "ymmartaa" hanta.

Vierailija
166/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin heti ja lasu!

Vierailija
167/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen saattanut ekaluokkalaiset kouluun koska olen ollut kotona. Anoppi taisi tulla katsomaan pienempiä kotiin kun esikoisen saattelin kouluun.

Nuorinta kun vein niin hain naapurin lapsenkin mukaan. Heidänkin lapsella alkoi ekaluokka mutta kummallakin vanhemmista oli töitä niin sovittiin että minä saattelen hänetkin samalla kun omani. Minua lähinnä huvitti kun pihalla oli yhtä lasta tuomassa molemmat vanhemmat. No selitys oli että perheen ainokainen. Meillä joilla lapsia enemmän se koulunaloitus ei ole sellainen merkittävä kerran elämässä juttu kuin ainokaisten perheissä.

Ja kysyin juuri viereeni tulleelta nuorimmaltani että onko katkera kun minä yksin saattelin hänet (ja naapurin lapsen) koululle ekana päivänä. Katsoi pitkään minua ja sanoi että ei muista kyseisestä päivästä mitään ja ihan sama.

Meilläkin on monta lasta, mutta ollaan oltu silti yhdessä viemässä. Meille nuo on jääneet mieleen ainutkertaisina hetkinä. Mutta uskon kyllä että ei meilläkään lapset katkeria olisi, jos oltaisiin tehty toisin.

Vierailija
168/168 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme alakoulun naapurissa ja ikkunasta näkee koulun pihan hyvin.

Yleensä paikalla näkyy yksi saattaja per ekaluokkalainen.

Tykkään joka vuosi koulun alkamispäivänä katsoa, kun pyörivät siellä tohkeissaan ja se vanhempi on selkeästi jännittyneempi kuin pikkukoululainen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan