Mies "eihän mun tartte tulla mukaan" kun lapsella alkaa ekaluokka!!!
"Äiti voisi tulla teidän kanssa sinne jos kysytään siltä" SIIS ANOPPI MUN JA LAPSEN MUKAAN KOULULLE EKANA PÄIVÄNÄ
Ei tekisi miehelle pahaa kerrata pari luokkaa että kasvaisi
Kommentit (168)
Minä kyllä soittaisin miehen töihin ja pyytäisin että käskevät siellä että pitää mennä saattamaan.
Sano miehelle ettei häntä kaivata muissakaan perheen kuvioissa paikalla, jos ei kerran kiinnosta. Kiva lapsellekin kun isä on välinpitämätön.
Anna kun arvaan, lapsi on varmaan tyttö?
Miehen ei ehkä ole pakko tulla mutta tuo että anoppi tulisi sen tilalle olisi kyllä semmoinen rimanalitus että miettisin eroa
Tärkeät hetket jaetaan oman perheen kesken ja perheeseen ei kuulu miehen äiti
Sulle tekis hyvää miettiä, että minkälaisen miehen olet valinnut lapsen isäksi. Ei hyvät isät edes nosta tuollaista asiaa keskusteluun, vaan on itsestään selvää lähteä saattamaan. Ja ei, yksi ei "riitä", molemmat vanhemmat haluaa mukaan. Ei koe sitä vaivaksi, pakoksi, harmiksi.
Mihin siellä koko sukua tarvitaan? Minä kävin itse saattamassa oman lapsen ekaluokalle, mies meni normaalisti töihin. Meillä ei vanhempia edes pihaa pidemmälle pyydetty. Hakemaan sentään pääsi sisältä asti.
Tokallakin kävin saattamassa, mutta vain syystä, että aloitti uudessa koulussa (siis se oli kaikille koulun oppilaille uusi) ja siellä näkyi muitakin isompienkin oppilaiden vanhempia.
Meillä mies saattoi lapsen ekalle luokallle. En minä siellä ollut mukana.
Meillä onneksi mies lomalla, kun mulla töissä aamuvuoro.
Tehkää vaan nyt lapsen ensimmäisestä koulupäivästä mahdollisimman kamala jos koko suvun sinne pitää tunkea. Mihinkä te kaikki edes mahdutte? Opettajan kyllä pitäisi keskittyä uusiin koululaisiin eikä saattajiin.
Minkä takia sinne pitää mennä ylipäätään? Tutustumispäivä oli keväällä ja kesällä on harjoiteltu koulumatkaa. Lapsi voi hyvin tehdä matkan jonkun kaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä soittaisin miehen töihin ja pyytäisin että käskevät siellä että pitää mennä saattamaan.
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin siellä koko sukua tarvitaan? Minä kävin itse saattamassa oman lapsen ekaluokalle, mies meni normaalisti töihin. Meillä ei vanhempia edes pihaa pidemmälle pyydetty. Hakemaan sentään pääsi sisältä asti.
Tokallakin kävin saattamassa, mutta vain syystä, että aloitti uudessa koulussa (siis se oli kaikille koulun oppilaille uusi) ja siellä näkyi muitakin isompienkin oppilaiden vanhempia.
Ja tähän vielä tarkennus, että minä pystyin tekemään tuolloin etätöitä, työajat olivat joustavat ja tein muutenkin 6 tunnin työaikaa, joten pystyin helposti irrottamaan saattamiseen aikaa. Miehen työssä olisi vaatinut enemmän säätämistä saattamaan tuleminen, joten katsottiin, että riittää kun toinen saattaa.
En mäkään ymmärrä miks siellä monta ihmistä tarvii mukana olla. Ajatus on alottaa koulu, ei pitää mitää vanhempien/sukujen kokouksia.
Kylläpä olisi koululla tungosta, jos kaikkien ekaluokkalaisten molemmat vanhemmat tulisivat koululle. Oikeestiko joissain perheissä saattamaan lähtevät sekä äiti että isä?
Meillä on useampi lapsi ja aina on joku saattanut, kumpi on ollut kotona. Minä vauvan kanssa kaksi ensimmäistä ja mies nyt nuorimman. Ei ole tullut edes mieleen, että tässä olisi muusta kyse, kuin käytännön tuesta lapselle, ettei turhia jännitä. Ei ole tullut mieleen edes järkätä molemmille vapaita tms jos toinen on kotona! Vuoron perään käymme myös joulu yms juhlat. Todella harvoin näissä ollaan miehen kanssa kahdestaan!
Miksi teidän molempien pitäisi sinne pihalle mennä. Itse olen koulussa töissä, enkä kyllä ymmärrä miksi koko perheen pitäsi tulla saattamaan. Mahdollisesti vielä kahdella autolla, jolloin liikenneruuhkat koulun lähialueella pahenevat ja onnettomuusriski kasvaa.
Kyllä se lapsi siellä pärjää, vaikka molemmat ei olisikaan saattamassa.
Tuleeko serkut?