Oletko jo nähnyt Metti Forssellin yli kymmenen donitsin laukun?
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lennellä toistuvasti ulkomaan lomille.
No mitäpä itse teet ilmastonmuutoksen estämiseksi? Ilmeisesti et lennä ikinä mihinkään, mutta syötkö lihaa? Juustoa, maitoa? Onko lapsia, onko koira? Onko autoa?
Ilmastonmuutos on tosiasia ja huolestuttava sellainen, mutta monet arkipäivän teot merkitsee paljon enemmän kuin satunnainen lentomatka.
No jopas jollakin heitti taas. Ja juu, voin kertoa omasta elämästäni. Eli emme lentele yhtään ylimääräistä emmekä muutenkaan. Lapseni on 16 vuotias ja ei ole lentänyt kertaakaan. Toinen perheen autoista on sähköauto, toinen hybridi.
Säästämme vettä ja viidessä viikossa sitä menee noin 10 m3 yhteensä koko viisihenkisellä perheellä. Mikäs sinun vedenkäyttösi on?
Kotimme lamput ovat olleet jo vuosikausia ledejä. Syömme lihaa vain viikonloppuisin, lapset syövät tietenkin koulussa mitä siellä on. Hävikkiä ei paljoa ole ja se mitä tulee, menee lämpökompostin kautta hyötykäyttöön kasvimaallemme.
Emme ole ostaneet koskaan mitä turhaa ja kierrätämme ihan kaiken mahdollisen oikeaoppisesti. Lapset ovat oppineet kierrättämisen jo taaperoita. Lapset kulkevat julkisilla kouluun, nuorin ajaa pyörällään sen 7 km/suunta kesät ja talvet.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa laukkuja, joissa tulee mukana yli kymmenen donitsia? Tahdon sellaisen!
Etkö osaa donitseja muuten ostaa? :D ;)
En ole nähnyt kun en rouwan instaa tai blogia seuraa, mutta hintalapusta päätellen Hermes-veska. Miklu on pitänyt vaimoaan hyvänä. Mintturakkaalla niitä on varmaan jo useampi sen ekan harmaanruskean lisäksi.
Heh, itse ostin just 7000e maksavan laukun ja olen ihan vaan opettaja. Aion käyttää sitä ihan arkena esim. töissä. Ja kyllä, se teki minut onnelliseksi.
Vaimolla on paljon kauniimpi laukku ja maksoi jotain 5€ kirpputorilla, oli ihan käyttämätön.
Vierailija kirjoitti:
Heh, itse ostin just 7000e maksavan laukun ja olen ihan vaan opettaja. Aion käyttää sitä ihan arkena esim. töissä. Ja kyllä, se teki minut onnelliseksi.
Nii varmaan.
Listaamme ärsyttävimpiä suomenkielen sanontoja: donitsi kun tarkoitetaa tuhatta. Voiko typerämmältä kuulostaa?
En tule koskaan ymmärtämään mikä tekee ylikalliista laukusta, vaatteesta tai kengistä hintansa arvoisen. Kangasta, nahkaa ja lankaa ne on siinä missä muutkin samankaltaiset tuotteet.
Metin suurin haave on varmaankin päästä wag piireihin Britanniaan kun Mikael valmentaa Chelseaa😁
Muistuttaa astetta kalliimpaa mummoveskaa.
Noloa kerskakulutusta. Ainut syy käyttää tuota on osoittaa varallisuus. Ja kyllä, tykkään itsekin laukuista, mutta noin kallista en hankkisi, noloa. Omat tulot hyvät
Jaaha, sen verran vakava aihe, että kommenttimahdollisuutta ei ole 🤣
Jo Sinkkuelämässä naiset tappeli tästä laukusta, Birkin:stä. Joten kysessä on The Laukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa laukkuja, joissa tulee mukana yli kymmenen donitsia? Tahdon sellaisen!
Etkö osaa donitseja muuten ostaa? :D ;)
Ardonnilta saa vajaa 4 euroa toisaalta pidän kalliina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lennellä toistuvasti ulkomaan lomille.
No mitäpä itse teet ilmastonmuutoksen estämiseksi? Ilmeisesti et lennä ikinä mihinkään, mutta syötkö lihaa? Juustoa, maitoa? Onko lapsia, onko koira? Onko autoa?
Ilmastonmuutos on tosiasia ja huolestuttava sellainen, mutta monet arkipäivän teot merkitsee paljon enemmän kuin satunnainen lentomatka.No jopas jollakin heitti taas. Ja juu, voin kertoa omasta elämästäni. Eli emme lentele yhtään ylimääräistä emmekä muutenkaan. Lapseni on 16 vuotias ja ei ole lentänyt kertaakaan. Toinen perheen autoista on sähköauto, toinen hybridi.
Säästämme vettä ja viidessä viikossa sitä menee noin 10 m3 yhteensä koko viisihenkisellä perheellä. Mikäs sinun vedenkäyttösi on?
Kotimme lamput ovat olleet jo vuosikausia ledejä. Syömme lihaa vain viikonloppuisin, lapset syövät tietenkin koulussa mitä siellä on. Hävikkiä ei paljoa ole ja se mitä tulee, menee lämpökompostin kautta hyötykäyttöön kasvimaallemme.
Emme ole ostaneet koskaan mitä turhaa ja kierrätämme ihan kaiken mahdollisen oikeaoppisesti. Lapset ovat oppineet kierrättämisen jo taaperoita. Lapset kulkevat julkisilla kouluun, nuorin ajaa pyörällään sen 7 km/suunta kesät ja talvet.
Koita nyt päättää onko niitä lapsia yksi vai kolme. Muuten kiva 👌
Vierailija kirjoitti:
Noloa kerskakulutusta. Ainut syy käyttää tuota on osoittaa varallisuus. Ja kyllä, tykkään itsekin laukuista, mutta noin kallista en hankkisi, noloa. Omat tulot hyvät
Laukku on laadukas ja siitä riittää tyttärelle ja tyttärentyttärelle
Vierailija kirjoitti:
Tuosta is:n kommentoinnista. Eivät kaikkiin juttuihin sitä laita. Tämä ohis.
Tuohon kassiin.. itse en ole mikään käsveskaihminen, ihan naisellisesti ovat puhelin ja lompakko farkkujen taskuissa. Repussa muut tavarat, jos tarvitsee. Käsilaukkuna sellainen neljän kympin ostos aikoinaan cittarista, näkyy olevan vielä ihan suomalaista tekoa. Ja ihan vuodessa tienaan 40t€, ettei se rahasta olisi kiinni, mutta ei niin ei, kun ei vaan kiinnosta.
Ainoa laukku jonka tällähetkellä omistan niin Roomasta ostettu viimevuonna via Nazionale pieni kauppa made in Italy alle satasen. Tykkään. En tpsin oo vielä käyttänyt. Oon reppunainen. Reppuja montakin mutta yks ostettu Sisiliasta enkä kehtaa sanoa mikä maa. Ostin siksi kun tykkäsin ja edelleen käytössä.
Oliko tuo Metro missään Hermesin jonossa? Kertoo, että ihan rantaflipflopeissa poikkesivat kauppaan sisälle ja kas, ulos tullessa oli laukku mukana. Visa vinkuu jne..
tosiasia111 kirjoitti:
Tuo on yksi maailman kuuluisimmista laukuista. Ensiksi sen saamiseksi uutena pitää olla Hermeksen kanta asiakas pitkään ja tuhlata siellä pitkällä aikavälillä paljon rahaa. Tämän jälkee, mikäli sinut katsotaan oikeutetuksi ostaa Birkin sitä sinulle tarjotaan, jolloin kaikki ostavat sen. Tässä vaiheessa et saa edes itse päättää mikä tyylisen laukun saat vaan otat sen laukun jonka he tarjoavat.
Tämän vaikean saatavuuden takia Birkin laukkujen jälkimarkkinat ovat erittäin hyvät. Jos haluat nopealla aikataululla laukun on ainut vaihtoehto kääntyä jälleenmyyjän puoleen, ja hinta on silloin korkea. Kaikkein arvokkain Birkin laukku on albiinon niilin krokotiilin nahasta tehty "himalaja" niminen versio, maksaa varmaan pari sataa tuhatta.
Hieno laukku, ja arvo vaan kasvaa, Hyvä Metti
Ihan naurettavaa.
No ehkäpä niillä leuhkitaan toisille samanmoisille materian rakastajille, joillekin sofiabelörffeille?