Tulet pieneen kahvilaan/kioskiin, ostat 5e edestä, maksat (koitat maksaa) 50e setelillä. Miksi?
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap karkoittaa omat asiakkaat omalla asenteellaan. Turha nillittää jälkikäteen, itse olet kuoppasi kauvanut.
Ei pienet yksityiset kahvilat pysty pitämään isoa vaihtokassaa, kun ei niillä ole varaa palkata vartijoita samalla tavalla kuin suurilla ketjuilla. Olisi kiva jos ihmiset ymmärtäisi tämän ja vähän höllentäisivät "mutku mulla on oikeus" -asennettaan, niin pienet kahvilat ei ehkä kuolisi pois ketjupaikkojen ja ABC:iden tieltä.
Antaa kuolla vain, jos on niin vaikea palvella asiakkaita. ABC:llä olen aina saanut tarvitsemani, ilman huonoa asiakaspalveluasennetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pienen pienessä kahvilassa töissä. Tämä on tarkoitettu vain jäsenille. Monet näistä jäsenistä ovat olleet pidempään siellä asiakkaana kuin mä töissä. Meillä on pohjakassa 50 €.
Kuun vaihteessa jengi ottanut tavakseen tulla makselemaan 20 tai 50 euron setelillä 50 sentin kahviaan. Toiset hurjastelee ja ottaa vielä pullan tai sämpylän, niin päästään jopa jo euroon. Kylläpä se välilllä ottaa päähän, kun eivät vaan suostu tajuamaan. Pidän sitten omassa pussissa viittäkymppiä kolikoina, että saa vaihtorahaa.
No, ettehän tekään suostu tajuamaan että tarvitaan isompi pohjakassa.
Kun rikolliset tajuavat, että jokaisessa pikkukioskissa on vähintään 500 euron pohjakassa niin miettikääs, miten turvatonta niillä myyjillä siellä tulisi olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan siksi että sulla olisi jotain ihmettelemisen aihetta pienessä maailmassasi, jossa elät.
Se on kyllä asiakas, joka elää pienessä maailmassa, jos ei käsitä ettei pienissä kuppiloissa välttämättä ole kovin isoa pohjakassaa.
Asiakkaan ei tarvitse tuntea toimialan yleisiä bisnesmallia saati kyseisen kipsan yrittäjän ongelmia ja asennevammoja. Tuote ja sen hinta sekä palvelun laatu ovat oleellisia. Yrittäjän murhe on keksiä keinot, joilla saa rahat asiakkaalta talteen.
Kyse on ihan yleisestä käytännöstä, ei mistään yleisestä bisnesmallista.
Ymmärtäisit kyllä itsekin, jos sinulla ei olisi asennevammaa.
Sanavalinnoista saivartelu ja henkilöhyökkäyksiin ryhtyminen kertovat vain ja ainoastaan sinun asenteestasi.
Ai, se onkin sitten saivartelua jos kommenttiin vastataan samalla mitalla. Hah.
Mutta kun ei vastattu. Minä keskustelin otsikon aiheesta rakentavasti ja ratkaisuhakuisesti, sain vastineeksi henkilökohtaista sylkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun rikolliset tajuavat, että jokaisessa pikkukioskissa on vähintään 500 euron pohjakassa niin miettikääs, miten turvatonta niillä myyjillä siellä tulisi olemaan.
Luuletko että ryöstäjä tuhauttaa nokkaansa 50 euron ryöstösaaliillekaan? Tai 5 euron? Missä uskot että heillä menee raja? 128,70 eurossa?
Kuka hölmö ottaa automaatista 50 e seteleitä. En ole ikinä ottanut, koska käteistä käytän juurikin pikkuostoksiin pienissä liikkeissä. 100 euroakin saa ottamalla ensin 80 e ja sitten uudelleen 20 e. Tai 60 e ja uudelleen 40 e. Koskaan en ole törmännyt automaattiin, jossa vain 50 euron seteliä. Nuo 50 euroa tarjoavat eivät vain ole tarpeeksi fiksuja ennakoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap karkoittaa omat asiakkaat omalla asenteellaan. Turha nillittää jälkikäteen, itse olet kuoppasi kauvanut.
Ei pienet yksityiset kahvilat pysty pitämään isoa vaihtokassaa, kun ei niillä ole varaa palkata vartijoita samalla tavalla kuin suurilla ketjuilla. Olisi kiva jos ihmiset ymmärtäisi tämän ja vähän höllentäisivät "mutku mulla on oikeus" -asennettaan, niin pienet kahvilat ei ehkä kuolisi pois ketjupaikkojen ja ABC:iden tieltä.
Aika keinotekoinen selitys eli tekosyy. Pienessäkin kioskissa on kuitenkin tuhansien eurojen arvoinen varasto ja lisäksi päivän myynti kertyy kuitenkin pohjkassan päälle. Jos myynti on satasia, sitten tietty kyseessä onkin lähinnä harrastus. Ei sillä muutenkaan ole merkitystä turvallisuuden suhteen, ryöstöjä sattui tai ei satu ihan sen mukaan, millainen kilipää aineissaan tai niiden puutteessa sattuu kulmille eksymään. Kymppien saaliita nämä velmut yleensäkin saavat, kun juuri missään myymälässä ei siinä kassakoneesaa tyrkyllä niitä tonneja ole. Isot rahat on eri paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa kuolla vain, jos on niin vaikea palvella asiakkaita. ABC:llä olen aina saanut tarvitsemani, ilman huonoa asiakaspalveluasennetta.
On ihan terve kuvio, että on kilpailua ja paras asiakaspalvelu voittaa. Suorastaan absurdi on ajatus ”yrittäjästä”, joka ei kelpuuta rahaa. Ainakaan niiltä, joiden rahat ovat isoja. Killinkeihin keskittyvä varakkaampia syrjivä kioskikauppias lienee tosi väkevä idealisti ja proletaari. Vain köyhiä riistää. 😄
Nosto automaatista saa myös 10 euron seteleitä. Erään kerran menin bussiin, eikä minulla ollut kuin pari pikkukolikkoa ja 50 seteli. Kuljettaja kysyi pientä rahaa ja kun sitä ei ollut, hyväksyi viisikymppiseni, mutta antoi vaihtorahan, 46,80 kolikkoina takaisin.
Juuri tämän vuoksi käteinen raha on äärimmäisen problemaattista ja epäkäytännöllistä. Tulkaa nykyaikaan ja hommatkaa maksupääte sillä ei kukaan enää kanna käteistä mukanaan, varsinkaan kolikoita ja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa pikkupaikassa pohjakassa on tyyliin 100e. Mielellään sitä pienempää rahaa kaikille vaihtaisi, mutta ymmärrätte kai ettei se oikein ole mahdollista. Ja suurin osa pohjakassasta saattaa vieläpä olla kolikkoina.
Ap
Jos tämä on niin usein ilmenevä ongelma että sinun pitää valittaa tästä palstalla, miksi et korjaa tätä asiaa kuntoon? Tai työnantajasi? Jos pohjakassa ei riitä, hanki isompi. Ymmärrät kai että valituksesi täällä ei korjaa ongelmaa. Paukutusten määrästä näet että tätä keskustelua lukee alle 100 ihmistä. On äärimmäisen epätodennäköistä että joukossa olisi edes yksi asiakkaasi. Toistan vielä: täällä valittaminen ei ratkaise ongelmaasi.
No jos olenkin saanut vain sata ihmistä miettimään, niin se on silti parempi kuin ei yhtään.
Ajattele miten paljon Suomessa on kaikkia kesäkahviloita tai vaikka kesäteattereita joiden kassa on sellainen harmaa laatikko vaappuvalla pöydällä, oikeastiko olet sitä mieltä että sellaiseen voi ihan hyvin mennä 50-200e seteli kourassa?
Ap
No itse olen ollut urheilutapahtumassa myymässä grillimakkaraa just tällaisen boksin kanssa, eikä ole yks tai kaks asiakasta, joka maksaa sen 1,50 maksavan makkaran 50 euron setelillä. Tähän vaan täytyy varautua sen pohjakassan kanssa. Ymmärrän ihan hyvin, ettei aina ole sitä käypäistä rahaa käteisenä.
Nykyisin kun olen nostanut automaatilta 60€, saan 50€+10€
Vierailija kirjoitti:
Kuka hölmö ottaa automaatista 50 e seteleitä. En ole ikinä ottanut, koska käteistä käytän juurikin pikkuostoksiin pienissä liikkeissä. 100 euroakin saa ottamalla ensin 80 e ja sitten uudelleen 20 e. Tai 60 e ja uudelleen 40 e. Koskaan en ole törmännyt automaattiin, jossa vain 50 euron seteliä. Nuo 50 euroa tarjoavat eivät vain ole tarpeeksi fiksuja ennakoimaan.
Ei sitä nostoa tarvii tehdä uudelleen, näppiksillä saa minkä summan haluaa. Sama pätee bensan ostossa.
Vierailija kirjoitti:
Monessa pikkupaikassa pohjakassa on tyyliin 100e. Mielellään sitä pienempää rahaa kaikille vaihtaisi, mutta ymmärrätte kai ettei se oikein ole mahdollista. Ja suurin osa pohjakassasta saattaa vieläpä olla kolikkoina.
Ap
Laita selkeä kyltti kahvilasi/kioskisi sisäänkäynnille tai muulle näkyvälle paikalle, että otat vastaan vain tasarahan tai x-summia. Mistä muuten muka voisi tietää, millä rahalla voi maksaa? Ei kioskien pohjakassan suuruus ole mitään yleistä tietämystä.
Voi hyvää v.... päivää. Mitä väliä millä rahalla kukakin maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tämä on niin usein ilmenevä ongelma että sinun pitää valittaa tästä palstalla, miksi et korjaa tätä asiaa kuntoon? Tai työnantajasi? Jos pohjakassa ei riitä, hanki isompi. Ymmärrät kai että valituksesi täällä ei korjaa ongelmaa. Paukutusten määrästä näet että tätä keskustelua lukee alle 100 ihmistä. On äärimmäisen epätodennäköistä että joukossa olisi edes yksi asiakkaasi. Toistan vielä: täällä valittaminen ei ratkaise ongelmaasi.
No jos olenkin saanut vain sata ihmistä miettimään, niin se on silti parempi kuin ei yhtään.
Ajattele miten paljon Suomessa on kaikkia kesäkahviloita tai vaikka kesäteattereita joiden kassa on sellainen harmaa laatikko vaappuvalla pöydällä, oikeastiko olet sitä mieltä että sellaiseen voi ihan hyvin mennä 50-200e seteli kourassa?
Ap
Ei ole asiakkaan asia miettiä sellaisia. Jos ei tarjoamani maksutapa kelpaa, jätän ostamatta. Kuten moni muukin.
Niinpä. Ja lisäksi kierrän kaukaa tämän puljun seuraavalla kerralla. Ehkäpä niin tekee myös kaverini. Kun yritys saa nuivan ja huonon maineen ,sitä ei helpolla paranneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan siksi että sulla olisi jotain ihmettelemisen aihetta pienessä maailmassasi, jossa elät.
Se on kyllä asiakas, joka elää pienessä maailmassa, jos ei käsitä ettei pienissä kuppiloissa välttämättä ole kovin isoa pohjakassaa.
Asiakkaan ei tarvitse tuntea toimialan yleisiä bisnesmallia saati kyseisen kipsan yrittäjän ongelmia ja asennevammoja. Tuote ja sen hinta sekä palvelun laatu ovat oleellisia. Yrittäjän murhe on keksiä keinot, joilla saa rahat asiakkaalta talteen.
Kyse on ihan yleisestä käytännöstä, ei mistään yleisestä bisnesmallista.
Ymmärtäisit kyllä itsekin, jos sinulla ei olisi asennevammaa.
Sanavalinnoista saivartelu ja henkilöhyökkäyksiin ryhtyminen kertovat vain ja ainoastaan sinun asenteestasi.
Ai, se onkin sitten saivartelua jos kommenttiin vastataan samalla mitalla. Hah.
Mutta kun ei vastattu. Minä keskustelin otsikon aiheesta rakentavasti ja ratkaisuhakuisesti, sain vastineeksi henkilökohtaista sylkemistä.
Anonyymilla palstalla käydyt keskustelut nyt on aika kaukana henkilökohtaisesta.
Kyllä kioskissa pitää olla 200€ pohjakassa, oli miten pieni hyvänsä, varsinkin jos myy veikkausta ja tupakkaa. Oma syy jos on vaan satasen pohjakassa.
Vierailija kirjoitti:
Pankkini on rajannut maksuttomat automaattinostot 5 kertaan kuukaudessa, joten kerralla on nostettava isompi määrä ei ole varaa hifistellä
Itse olen pienen pienessä kahvilassa töissä. Tämä on tarkoitettu vain jäsenille. Monet näistä jäsenistä ovat olleet pidempään siellä asiakkaana kuin mä töissä. Meillä on pohjakassa 50 €.
Kuun vaihteessa jengi ottanut tavakseen tulla makselemaan 20 tai 50 euron setelillä 50 sentin kahviaan. Toiset hurjastelee ja ottaa vielä pullan tai sämpylän, niin päästään jopa jo euroon. Kylläpä se välilllä ottaa päähän, kun eivät vaan suostu tajuamaan. Pidän sitten omassa pussissa viittäkymppiä kolikoina, että saa vaihtorahaa.