Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulet pieneen kahvilaan/kioskiin, ostat 5e edestä, maksat (koitat maksaa) 50e setelillä. Miksi?

Vierailija
03.08.2019 |

Ihmettelen.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap karkoittaa omat asiakkaat omalla asenteellaan. Turha nillittää jälkikäteen, itse olet kuoppasi kauvanut.

Vierailija
102/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä kioskissa, jossa oli kolikkovararahasto tiskin alla. Ohjeena oli, että jos vaihtorahaa pitää antaa yli 40 e, niin kaivellaan sieltä 20 snt ja 50 snt kolikkoja. Jotenkin oudosti asiakas löysi taskusta sen tarvitavan 3e, kun 50 e setelin saatuani ryhdyin lappamaan tiskille 20 snt kolikkoja vaihtorahana.

Minä olisin jättänyt kahvin tiskille, sanonut että pidä hilus ja poistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa ei ole mikään iso raha. Jos et pysty antamaan vaihtorahoja, niin se on sinun ongelma, eikä maksajan.

Vierailija
104/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes mene kahvilaan ellen halua kahvia ja leivosta, enkä mene yksin. Kahdelle nuo maksavat liki viisikymppiä, joten miksi mariset, ap? Pitäiskö maksaa pussillisella kymmensenttusiä?

Edes Helsingissä ei ole noin kalliita kahviloita.

Vierailija
105/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme kerran miesystäväni kanssa R-kioskille, ostimme kahvit mukaan tai siis yritimme ostaa , mies pyysi tupakka-askin ja  minä otin lisäksi suklaapatukan.  Mies ojensi 50 e seteliä,  vanhempi naismyyjä sanoi vahingoniloisen oloisena ettei huoli sitä . Mies totesi sitten että  "ok, ei väkisin",  jätimme  ostokset siihen tiskille ja poistumme. Takaamme  kuului kun myyjä  toivotti  kiukkuisena meidät lähimpää hornaan tjs.

Tupakka on niin kallista ja siihen kahvit ja karkit päälle, etten ymmärrä millään myyjän logiikkaa!

Vierailija
106/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä kioskissa, jossa oli kolikkovararahasto tiskin alla. Ohjeena oli, että jos vaihtorahaa pitää antaa yli 40 e, niin kaivellaan sieltä 20 snt ja 50 snt kolikkoja. Jotenkin oudosti asiakas löysi taskusta sen tarvitavan 3e, kun 50 e setelin saatuani ryhdyin lappamaan tiskille 20 snt kolikkoja vaihtorahana.

No mun on pakko tehdä noin, koska kassassa on vaan yksi kymppi ja muutama vitonen, loput kolikoita :D ja maksupääte on

Ap

No kannattaisiko pitää vähän suurempaa vaihtokassaa, jos on jatkuvasti vaihtorahan kanssa ongelmia? Toki voi myös ystävällisesti kysyä asiakkaalta että olisiko maksaa pienemmällä tai kortilla.

Siltikin joskus voi olla tilanne, että sattuu olemaan vain se 50 e. On ap aika noloa katsoa esim. tällaisessa tilanteessa asiakasta kieroon. Vaihtoraha kun on aika pieni juttu tässä maailmassa.. ja tosiaan enemmän sen kahvilan asia, kuin asiakkaan. Osaava asiakaspalvelija osaa myös selvittää tilanteen parhaimmaksi katsomallasi tavalla ystävällisesti... Varsinkaan kun 50 e seteli ei vielä ole mikään valtava raha.

Toki on kohteliasta maksaa pienessä kojussa tai kahvilassa pienemmällä rahalla, jos sellaista on.

Vierailija
107/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pienempää rahaa. Kerran pienin oli viidensadan seteli. Miksi myydä jotakin jos ei ota rahaa vastaan. Taidan vastasuudessa kiertää nämä pikkupuljut.

Missä maksat sujuvasti 500 euron setelillä?

Kultasepänliikkeessä ja autokorjaamolla.

Vierailija
108/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes mene kahvilaan ellen halua kahvia ja leivosta, enkä mene yksin. Kahdelle nuo maksavat liki viisikymppiä, joten miksi mariset, ap? Pitäiskö maksaa pussillisella kymmensenttusiä?

No ei kai millään kiskalla maksa kahden henkilön pulla ja kahvi 50e! Tai edes leivos.. Ja miksi menet ääripäästä toiseen, kai pussillisen 10 snt ja 50e setelin välissä on muitakin vaihtoehtoja?

Koska huvittaa ärsyttää ääliöitä.

Ja koska otsikossa puhuttiin pienestä kahvilasta. Cafe Ekberg Helsingin Bulevardilla on sellainen eikä sieltä usein viittäkymppiä vähemmällä selviä. Kahvin, leivoksen ja kuohuviinin hinta kahdelta. En käy ABC:llä kahvilla.

Olisit heti ekassa kommentissasi voinut mainita myös kuohuviinin. Muuten sun kommentti on yhtä tyhjän kanssa. Edes Ekbergillä ei maksa kahvi ja leivos kahdelle 50e. 

Vierailija
109/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cafe Ekberg. 2× kahvi à 5 €, 2 x leivos à 7€, 2 × kuohuviini à 10 € ---> 44 €

Et varmaan käy fiineissä paikoissa? Tuo on vasta keskifiini.

Vierailija
110/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai millään kiskalla maksa kahden henkilön pulla ja kahvi 50e! Tai edes leivos.. Ja miksi menet ääripäästä toiseen, kai pussillisen 10 snt ja 50e setelin välissä on muitakin vaihtoehtoja?

Koska huvittaa ärsyttää ääliöitä.

Ja koska otsikossa puhuttiin pienestä kahvilasta. Cafe Ekberg Helsingin Bulevardilla on sellainen eikä sieltä usein viittäkymppiä vähemmällä selviä. Kahvin, leivoksen ja kuohuviinin hinta kahdelta. En käy ABC:llä kahvilla.

Olisit heti ekassa kommentissasi voinut mainita myös kuohuviinin. Muuten sun kommentti on yhtä tyhjän kanssa. Edes Ekbergillä ei maksa kahvi ja leivos kahdelle 50e. 

Mitä, juotko sinä leivoskahvisi ILMAN kuohuviiniä? Maailma suistuu rahvauteen.

Vierailija
111/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan siksi että sulla olisi jotain ihmettelemisen aihetta pienessä maailmassasi, jossa elät.

Se on kyllä asiakas, joka elää pienessä maailmassa, jos ei käsitä ettei pienissä kuppiloissa välttämättä ole kovin isoa pohjakassaa.

Asiakkaan ei tarvitse tuntea toimialan yleisiä bisnesmallia saati kyseisen kipsan yrittäjän ongelmia ja asennevammoja. Tuote ja sen hinta sekä palvelun laatu ovat oleellisia. Yrittäjän murhe on keksiä keinot, joilla saa rahat asiakkaalta talteen.

Mun mielestä asennevamma on sellaisella, joka menee johonkin pieneen paikkaan Minulla On Oikeus vaihtaa tämä 500e pienempään - asenteella. Tilannetaju koskee myös ostajaa.

Oliko aloituksessa puhe että haluaa väen vängällä rikkoa 500 e setelin pienessä myymälässä? ei. (se olisikin jo aika pöljää.) Maksaminen 50e setelillä on aika eri asia.

Vierailija
112/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cafe Ekberg. 2× kahvi à 5 €, 2 x leivos à 7€, 2 × kuohuviini à 10 € ---> 44 €

Et varmaan käy fiineissä paikoissa? Tuo on vasta keskifiini.

Toistan itseäni: Olisit heti voinut kertoa, että juot myös kuohuviiniä kahvilareissulla. Itse harvemmin käytän mitään alkoholia.  Mä kyllä olen luultavasti käynyt useammin mm. Ekbergillä kuin sinä :). 

Vierailija
113/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun on pakko tehdä noin, koska kassassa on vaan yksi kymppi ja muutama vitonen, loput kolikoita :D ja maksupääte on

Ap

No kannattaisiko pitää vähän suurempaa vaihtokassaa, jos on jatkuvasti vaihtorahan kanssa ongelmia? Toki voi myös ystävällisesti kysyä asiakkaalta että olisiko maksaa pienemmällä tai kortilla.

Siltikin joskus voi olla tilanne, että sattuu olemaan vain se 50 e. On ap aika noloa katsoa esim. tällaisessa tilanteessa asiakasta kieroon. Vaihtoraha kun on aika pieni juttu tässä maailmassa.. ja tosiaan enemmän sen kahvilan asia, kuin asiakkaan. Osaava asiakaspalvelija osaa myös selvittää tilanteen parhaimmaksi katsomallasi tavalla ystävällisesti... Varsinkaan kun 50 e seteli ei vielä ole mikään valtava raha.

Toki on kohteliasta maksaa pienessä kojussa tai kahvilassa pienemmällä rahalla, jos sellaista on.

Juuri noin tietysti olen tehnytkin eli ystävällisesti pyytänyt korttia tai pienempää, ja lähes aina vaihto on onnistunut. Aivan taatusti en ole ylenkatsonut tai ollut epäystävällinen kenellekään. Huomenna mulla on viimeinen työpäivä kun tämä kesätyö loppuu.

Ap

Vierailija
114/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuin kerran kahvilaan jossa asiakkaana ollut akka yritti maksaa kahvikuppinsa 500 €n setelillä. Ei millään ymmärtänyt ettei myyjä pysynyt antamaan pohjakassastaan vaihtorahaa. Päivitteli ja kiukkusi sitä siinä vielä kun lähdin pois.

Mä pelkään milloin tällainen tapus sattuu kohdalle! Vielä ei onneksi ole.

Ap

Mitä ihmeen pelkäämistä tuossakin nyt sitten on? Kertoo vain ystävällisesti pahoitellen, ettei pysty antamaan noin isosta rahasta takaisin ja kehoittaa kokeilemaan setelin rikkomista isossa marketissa (ja neuvoo lähimmän) tai hoitamaan asian pankissa. Jos joku kiukkuaa turhasta, niin sitten on ihan hänen ongelmansa. Tuskinpa kahvilan liiketoimintaan yksittäisen matamin kiukku tai boikotti vaikuttaa....

Vierailija
115/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri noin tietysti olen tehnytkin eli ystävällisesti pyytänyt korttia tai pienempää, ja lähes aina vaihto on onnistunut. Aivan taatusti en ole ylenkatsonut tai ollut epäystävällinen kenellekään. Huomenna mulla on viimeinen työpäivä kun tämä kesätyö loppuu.

Ap

Ja mikä sitten oli se ongelma? Suosittelen kuitenkin edelleen vähän isompaa vaihtokassaa, niin ei tarvitsisi koko ajan kysellä asiakkaalta pienempää.

Vierailija
116/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en käy pikkukahviloissa enkä pikkukaupoissa. Käteistä en käytä, mutta näillä pikkupuljuilla on loputtomasti vaatimuksia asiakkailleen, miten asiakkaan pitää helpottaa heidän työtään ja ottaa heitä huomioon. Oma lukunsa ovat nämä ihmiset jotka kyttäävät muiden asiakkaiden virheitä päästäkseen pätemään. Sitten ihmetellään kun ihmiset suosivat ketjupaikkoja. Samasta syystä käytän automaattikassoja. En jaksa koko ajan miettiä miten voin miellyttää muita, kun itse olen maksava asiakas.

Mitä ovat nämä muut loputtoman listan vaatimukset, siis pois lukien se että ei kauhean isolla rahalla koita maksaa?

Ap

Se, että joutuu ehkäpä puhumaan myyjälle :D , oletan.

Vierailija
117/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nuo setelientalletusautomaatit alkavat yleistyä.

Vierailija
118/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa kun kysellään olisko pienempää ihan kuin maksaisin huvikseni 50€ setillä vaikkapa 8€ munkkikahvit. Tätä tapahtuu lähinnä paikoissa joissa ei ole maksupäätettä, jos olisi maksupääte niin eiköhän lähes jokainen maksa mieluummin lähimaksulla kun se on niin paljon nopeampaa,

Joka tapauksessa olen alkanut vältellä näitä paikkoja joissa yrittäjällä ei ole sen vertaa asiakaspalveluhenkisyyttä että hankkisi a) maksupäätteen (izettle esim. Ilmainen ja pieni provisio) tai b) riittävän vaihtokassan. Satasen seteleitä isompia ei tarvitse ottaa vastaan, ihan jo siksikin jos niiden oikeellisuutta ei voi varmistaa, mutta 50€ on kyllä aivan normiraha ja jos ei ole 45€ kassassa ilman katastrofia niin yrittäjän kannattaisi palata jonnekin kurssille opettelemaan ihan perusasioita. Enkä nyt puhu mistään pihamyyjäisitä vaan oikeista yrittäjistä, mitä kahvilanpitäjät ovat,

Vierailija
119/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei ottomaatti anna 50e nostaessa sitä vitosina tai kymppeinä.

Tulen pieneen kahvilaan ja koitan maksaa kortilla, mutta se ei käy.

Jaa miksi vain käteinen?

Ettei vaan pääosa käshmanista mene kassan sijaan ihan suoraan taskuun...

Vierailija
120/152 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap karkoittaa omat asiakkaat omalla asenteellaan. Turha nillittää jälkikäteen, itse olet kuoppasi kauvanut.

Ei pienet yksityiset kahvilat pysty pitämään isoa vaihtokassaa, kun ei niillä ole varaa palkata vartijoita samalla tavalla kuin suurilla ketjuilla. Olisi kiva jos ihmiset ymmärtäisi tämän ja vähän höllentäisivät "mutku mulla on oikeus" -asennettaan, niin pienet kahvilat ei ehkä kuolisi pois ketjupaikkojen ja ABC:iden tieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi