Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut esittelevät instassa kaiken aikaa ihanaa elämäänsä

Vierailija
02.08.2019 |

Lapsiaan ja kaunista kotiaan. Ylitsevuotavaa ihanuutta kaikki, " kanssa näiden rakkaiden" . Lapset aina kauniisti puettu ja laitettu ja koko ajan ihanaa tekemistä ja olemista. Läheiset kommentoivat "ihanaa" ja sitten vastataan "kiitos sulle ihana". Ja tätä rataa.

Kaunistahan noita on katsella, mutta miksi jotkut haluaa toimia noin? Tai ehkä ovat vaan poikkeuksellisen onnekkaita ja koko elänä on yhtä ihanuutta ja rakkautta.

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi kuin finnishmom on finnishgirl. Toivotaan vissiin että ulkomailla ihailevat miten kauniita herutuskuvia suomitytöt saa aikaseksi

Vierailija
42/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni on eräs tällainen perhe, siis sellainen joka hehkuttaa onnea ja ihanuutta somessa. Tiedän kuitenkin että heillä on elämä ihan sekaisin, eroprosessi käynnistetty, pettämisepäilyjä, mies juopottelee ja raivoaa kotona, lapset kesän aikana olleet "evakossa" isovanhemmilla yms. jottei tarvitsisi olla kotona kurjassa ilmapiirissä. Silti somessa vaan hehkutetaan jatkuvasti...

Joo. Feikkaajat hehkuttaa somessa toistensa elämien ihanuutta. Kaikki on koko ajan kivaa eikä mitään ikävää voi ottaa edes puheeksi koska kulissit. Raskasta varmaan tuollainen oman elämän mielikuvamarkkinointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki vaan haen hyväksyntää ja haluan dokumentoida elämäni kivoja asioita, niin on sit kivampi selaillakin sitä fiidiään myöhemmin.

Vierailija
44/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiiveja on varmaan yhtä paljon kuin postaajia, mutta en kyllä itsekään näe hirveästi järkeä siinä, että postailisi kaikkea inhorealistista riidoista parisuhteessa, tiskivuorista tai valittaisi muutenkaan kuinka kurjaa on. No jotkut tekevät toki sitäkin.

Olen itse valokuvannut niin kauan kuin muistan. Maisemia, hetkiä, ihmisiä, eläimiä, mitä vaan. En ole mikään pro, mutta osaan kyllä ottaa kauniita kuvia sopivasti rajailemalla ihan arjen härdellistäkin. Miksi en jakaisi näitä, kohtuudella?

Vierailija
45/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään elämä oo koko ajan ihanaa.

Vierailija
46/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiiveja on varmaan yhtä paljon kuin postaajia, mutta en kyllä itsekään näe hirveästi järkeä siinä, että postailisi kaikkea inhorealistista riidoista parisuhteessa, tiskivuorista tai valittaisi muutenkaan kuinka kurjaa on. No jotkut tekevät toki sitäkin.

Olen itse valokuvannut niin kauan kuin muistan. Maisemia, hetkiä, ihmisiä, eläimiä, mitä vaan. En ole mikään pro, mutta osaan kyllä ottaa kauniita kuvia sopivasti rajailemalla ihan arjen härdellistäkin. Miksi en jakaisi näitä, kohtuudella?[/quote

Harva uskaltaa näyttää sitä rosoista puolta . Vaatii rohkeutta.

Vierailija
47/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni on eräs tällainen perhe, siis sellainen joka hehkuttaa onnea ja ihanuutta somessa. Tiedän kuitenkin että heillä on elämä ihan sekaisin, eroprosessi käynnistetty, pettämisepäilyjä, mies juopottelee ja raivoaa kotona, lapset kesän aikana olleet "evakossa" isovanhemmilla yms. jottei tarvitsisi olla kotona kurjassa ilmapiirissä. Silti somessa vaan hehkutetaan jatkuvasti...

Tää oli hyvä, sain päivän parhaimmat naurut:D

Vierailija
48/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä päivää. Minä, minun instakuvat, minun tykkäykset ja minun seuraajat. Minä. Olen ainutlaatuinen, minulla on 50 tuhatta IG-seuraajaa ja täydellinen poikaystävä ja IG-kulmakarvat ja salikroppa. Matkustetaan ympäri maailmaa ja juodaan terveys -smoothieita. 

Mitenhän nää ihmiste olisvat pärjänneet esim. ysärillä, kun huomionhakuisuus ja täydellisen elämän esittely oli hieman vaikeampaa. 

Vierailija
49/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oikeasti heillä on kauhea elämä, insta on vaan yksi pylväs lisää millä ylläpitää romahtavia kulisseja. Ja kaikki tommoset julkut ja puoljulkut elää kulissielämää kulissiperheessä ja kulissikavereilla. Ei heillä ole mitään ihanaa tai edes oikeaa elämää, eivätkä todellakaan nauti.

Vierailija
50/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse valokuvannut niin kauan kuin muistan. Maisemia, hetkiä, ihmisiä, eläimiä, mitä vaan. En ole mikään pro, mutta osaan kyllä ottaa kauniita kuvia sopivasti rajailemalla ihan arjen härdellistäkin. Miksi en jakaisi näitä, kohtuudella?

Harva uskaltaa näyttää sitä rosoista puolta . Vaatii rohkeutta.

En sanoisi noinkaan. Minusta jatkuva somessa valittaminen kuinka on kurjaa, on vain yksi huomion hakemisen muoto. Sitten taas jonkun tiskivuoren esittely, noh, vaikea keksiä miksi. Toki siitäkin voi ottaa kauniin kuvan hyvällä valotuksella ja rajauksella, jos motiivina on kauniit kuvat arjesta.

Vierailija
51/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli hyvä, sain päivän parhaimmat naurut:D

Miksi naurattaa, jos jollakulla on vaikeaa ja hakee somella edes jotain hallintaa elämäänsä? Vaikka olisikin feikkiä.

Vierailija
52/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotias kaverini sai juuti syövän, jakaa aika paljon instassa. Hän haluaa olla avoin ja kaikkihan me ollaan huolissaan, joten mukava juttu, että jakaa kuulumisia.

Vierailija
53/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

fwefwfewr kirjoitti:

Se on tätä päivää. Minä, minun instakuvat, minun tykkäykset ja minun seuraajat. Minä. Olen ainutlaatuinen, minulla on 50 tuhatta IG-seuraajaa ja täydellinen poikaystävä ja IG-kulmakarvat ja salikroppa. Matkustetaan ympäri maailmaa ja juodaan terveys -smoothieita. 

Mitenhän nää ihmiste olisvat pärjänneet esim. ysärillä, kun huomionhakuisuus ja täydellisen elämän esittely oli hieman vaikeampaa. 

Nykyään on ihan normaalia jakaa sisältöä somessa. Ei välttämättä pidä leimata huomionhakuiseksi.

Vierailija
54/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. En minä ainakaan haluaisi katsella kuvia ihmisten tylsistä aamusämpylöistä, tiskaussessiosta tai muusta tosi arkisesta.

Toki vanhat naiset postaa niitä kahvikuppeja ja sämpyläkuvia Facebookissa haha.

Vierailija
55/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#kiitollinensiunattuonnellinen #blessed #stayblessed #enjoyinglife

Vierailija
56/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Feikkaajat hehkuttaa somessa toistensa elämien ihanuutta. Kaikki on koko ajan kivaa eikä mitään ikävää voi ottaa edes puheeksi koska kulissit. Raskasta varmaan tuollainen oman elämän mielikuvamarkkinointi.

Miten niin kulissit?

Jos julkaisen kuvia vain positiivista asioista, ylläpidänkö sinusta kulisseja?! 😂

Aika putkiaivoista.

En todellakaan jakaisi ikinä mitään elämän vaikeuksista, menee liian HENKILÖKOHTAISEKSI.

Ja en edes usko, että ketään kiinnostaisi, jos olisik somessa tyyliin

"ai vitsi mun lonkankoukistaja kipu säteilee pakaraan ja kävely sattuu. mummo olo."

"kämppä kauhea sotku, mutta ollaan kumpikin uupuneita ja väsyneitä"

"hitto kun miehen mielenterveysongelmat vaikeuttavat elämää, ei se saa mitään aikaiseksi"

Vierailija
57/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten lukee skandinavianmum? Koko maailmaa? Olen niin tärkeä, että koko maailma seuraa mua.. Buahhahhahhah

Vierailija
58/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan valokuvaamista, joten lähinnä omaksi (ja lähisukulaisten) iloksi lisäilen kuvia instagramiin. Se on niin näppärä. Kesällä tosi paljon, kun puuhaillaan kaikennäkökstä ja kauniita kuvia on ihana ottaa muistoksi. Ei niissä kyllä mitään ihkutustekstejä ole, mutta varmaan jotakuta kumminkin ärsyttää minunkin tili. Ja meillä kun on oikeasti asiat hyvin, ei se ole mitään kulissia. Totta kai normaalit elämänmurheet meilläkin.

Kyllä itse ainakin rakastan elämääni :)

Vierailija
59/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

fwefwfewr kirjoitti:

Nimenomaan se on tätä päivää. Ei ysärillä olisi näilläkään ollut mitään ongelmaa asian kanssa, koska oman elämän julkistaminen ei ollut kuin julkkisten tapa. Ajat muuttuvat ja ihmiset sen mukana. Olen elänyt jo aika monta vuosikymmentä ja monet asiat ovat muuttuneet. Vaalisalaisuus on historiaa, koska ihmiset puhuvat avoimesti politiikasta ja keitä äänestävät. Rahasta ja palkoista puhutaan nykyisin hyvin avoimesti. Vaurautta ei enää piilotella vaan sen annetaan näkyä. Muistan hyvin kasarilta, miten kulutusjuhlan huumassa kulutuksen annettiin näkyä. Vaatimattimuus ja itsensä vähättely alkoi pikkuhiljaa kadota suomalaisiltakin, vaikka aiemmin niitä oli pidetty hyveenä.

Vierailija
60/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika ja some on tehnyt järkyttävän narsistisen kulttuurin joka lisää ihmisten pahoinvointia. On ihan tutkittu että elämänlaatu ja onni ja kiitollisuus lasvaa kun lopetta somen käytön. Kaikki pitkää sometaukoa kokeilleet myöntää asian.

Minä lopetin kaikki sometilit, jätin vain linkedin profiilin sitä varten että minuun saa yhteyden (mutta en julkaise tai lue tms mitään).

Onni ja ja kaikki aistit palasivat elämään. Siis oikeasti palasivat, huomaan miltä tuoksuu sammal, metsä, männyn kaarna auringossa. En ikinä palaa paska-somen feikkimaailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme