Tori epäilee rehellisyyttäni, missä muualla voin myydä huonekalujani?
Laitoin yhden huonekalun torille myyntiin muutamalla kympillä ja otin siitä pari surkeaa kuvaa vauhdittamaan kauppaa. Tori ei uskaltanut sitä julkaista, koska on vahva epäilys ettei tuote ole hallussani. Vaikka siinä oli ne surkeat kuvat todistamassa, että tuote on minulla. Onko teille muille käynyt näin? Miksihän ne epäilee juuri minua? Olen vuosia sitten myynyt torilla tuotteita useitakin, mutta en voi käyttää samaa tunnusta/sähköpostia enää kun puhelinumeroni on jo muuttunut vuosien varrella. Epäileekö ne minua siksi, että tein uuden tunnuksen heille vai mistähän on kyse? En uskalla nyt enää tunnistautua heille vahvasti, kun on niin epäilyttävä tuo sähköposti minkä Tori minulle laittoi.
------------------
Hei ,
Tämä viesti koskee ilmoituksesi xxxx julkaisua Toriin. Pahoittelemme, mutta emme voi hyväksyä ilmoitustasi, koska se joko rikkoo sääntöjämme tai vaatii sinulta toimenpiteitä. Tämän syynä voi olla että:
Turvallisuuden vuoksi pyydämme sinua todistamaan, että tavara on hallussasi. Pyydämme sinua tekemään niin silloin tällöin.
Toimi näin:
1) Ota kuva ostokuitista.
2) Ota kuva tavarasta yhdessä päivän verkkolehden kanssa (paperilehti käy, jos sinulla ei ole verkkolehden lukuoikeutta).
3) Lähetä kuvat vastauksena tähän sähköpostiviestiin.
Emme hyväksy ilmoituksia, jotka koskevat ulkomailta hankittavia tuotteita.
Huomioithan, että käyttäessäsi muita kuin omia kuviasi, sinulla tulee olla kuviin tekijänoikeuden haltijalta lupa.
Ilmoituksesi pitää olla linjassa ilmoitussääntöjen kanssa. Mikäli haluat tutustua sääntöihin tarkemmin, vierailethan tukisivustolla kategoriassa Säännöt ja käyttöehdot (https://tuki.tori.fi/hc/fi/categories/200465822).
Ystävällisin terveisin,
Tori----------------------------------------------
Ei ole aikaa tällaiseen. Eilen meni jo tunteja, että sain ensin uuden sähköpostin ja sitten tunnuksen toriin nykyisellä puhelinumerolla ja tuotteen myyntiin. Tuote on omani ja olen Suomessa, Mutta en minä ostokuitteja säilytä tuollaisista.
Mitä ihmettä tein väärin? Missä muualla voi myydä huonekaluja kuin torissa? En käytä enää facebookkia. Pitäisikö käyttää? Haluaisin saada hyväkuntoisen tuotteen kiertoon halvalla kun se ei itselleni enää mahdu eikä ole mieluisa. Apua, missä näitä voi myydä vai onko parasta soittaa kierrätyskeskukseen? Tuote on oikeasti hyvä jollekin. Joku muu näytti pyytävän 350 samasta tuotteesta Torissa, siinä oli jotain "lisäosia". Mutta se on toki naurettava hinta käytetystä.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Facebook kirpputorit
Niin, kaipa se on tehtävä faceen tunnus ja alettava myydä sitä kautta. En muuten halua someen enää kun olen sieltä kerran päässyt pois.
Huuto.net on myös olemassa. Face varmaan nopeampi kyllä.
Aika tiukkaa torilta tuo vaatimus, ei mullakaan ole kuitteja tallessa paljon mistään, ja päivän lehtikin ois vähä hankala.
Kuulostaa siltä että ne vaan tekee jotain pistotarkastuksia randomilla.
Kyllähän Huutonetissäkin myydään huonekaluja.
Älytön tuo Torin epäily. Eihän kaikilla todellakaan ole ostokuitit tallessa, varsinkin jos kyseessä on esim. aikoja sitten ostettu tavara tai kirpparilta ostettu tai lahjaksi saatu tai peritty.
Hullua kytätä muutaman kympin arvoisia myyntejä. Sinuna antaisin palautetta mokomille kyylille.
No mä en saanut facebook-tiliä luotua viikonloppuna. Olisi pitänyt ties miten todistaa olevani oikea ihminen.
Outoa. Enpä ole moisesta epäilystä ikinä kuullutkaan.
Minä poistin ilmoituksen torista ja lähden laittamaan sitä faceen myyntiin. Ehkä se toimii jatkossa muutenkin paremmin...
Vierailija kirjoitti:
No mä en saanut facebook-tiliä luotua viikonloppuna. Olisi pitänyt ties miten todistaa olevani oikea ihminen.
Okei, eli siellä on seuraava ongelma sitten vastassa... Samalla pitää huolehtia omasta tietoturvasta ja todistella torille ja facelle ties mitä.
Rahan saannista tehdään köyhälle vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Enpä ole moisesta epäilystä ikinä kuullutkaan.
En minäkään ennen ja ihmettelen suuresti mitä tein väärin. Haluan myydä tuotteet halvalla, että pääsen nopeasti eroon niistä. En rahasta vanhoilla tavaroille ja nyt kävi sitten näin. En tajua..
Käyttäkää Huuto.netiä. Vanha ja luotettava alusta myymiseen ilman älyttömiä kommervenkkejä, joilla Tori on pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää Huuto.netiä. Vanha ja luotettava alusta myymiseen ilman älyttömiä kommervenkkejä, joilla Tori on pilattu.
Kiitos tästä. Kokeilenkin sitä. Siirrynkin sinne. Kiitos :)
Eikö siellä ole roskalavaa.En tuollaisella hinnalla itse edes viitsisi myydä vaan antaisin ilmaiseksi.
Vaikka toimittaisit pyydetyt tiedot sohvasta, seuraava askel on tunnistautuminen ja tiliotteiden toimittaminen. Tori kerää tiedot pikemminkin johonkin sisäiseen tuotekehitykseen kuin huijausten estämiseksi. Tunnistautuneet saavat myydä feikkejä huoletta, vaikka on jo säännöissä kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Aika tiukkaa torilta tuo vaatimus, ei mullakaan ole kuitteja tallessa paljon mistään, ja päivän lehtikin ois vähä hankala.
No eihän tuo vaadi kuin sen, että menee vaikka hs.fi -> lehdet, ja ottaa kuvan siten, että näkyy sieltä teksti "päivän lehti 2.7." tai mikä nyt sattuukaan olemaan päivämäärä. Ei vaadi edes lehtitilauksia tms.
Itse tyhjensin pari kuukautta sitten isäni asunnon. Yritin laittaa hyväkuntoisia huonekaluja ilmaiseksi Toriin. Ei onnistunut, epäili myös ilmoitusteni aitoutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo vaadi kuin sen, että menee vaikka hs.fi -> lehdet, ja ottaa kuvan siten, että näkyy sieltä teksti "päivän lehti 2.7." tai mikä nyt sattuukaan olemaan päivämäärä. Ei vaadi edes lehtitilauksia tms.
Ei kannata ollenkaan lähteä tukemaan tällaista toimintaa. Tori on muutettu aivan älyttömäksi ja epävarmaksi käyttää ja sen lisäksi sinne pitäisi luovuttaa dataansa mitä käyttävät ties mihin.
No miksi otit niin surkeita kuvia?
Facebook kirpputorit