Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?
Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?
Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?
Kommentit (265)
Mulla on muuten ihan hyvä iho mutta tummat silmänaluset ja saavat minut näyttämään sairaalta. Ei auta vaikka nukun hyvin, syön terveellisesti, ulkoilen ym. rinkulat silmien alla pysyvät... siksi käytän meikkivoidetta jotta näytän pirteämmältä ja terveemmältä. Ja kyllähän meikkivoide tekee ihon tasaisemman näköiseksi.
Mua häiritsee se että jotkut miehet puhuu meikkaamisesta, ihonhoidosta ym. "naisten kotkotuksina" mutta sitten jos nainen ei ole täydellinen (esim. iho) niin siitäkin valitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin meikkaavilta kysyn: Missä iässä aiot lopettaa meikkaamisen?
Kun lähinäkö huononee, on aika hankala saada siisti silmämeikki.
Sitten kun käsi vapisee, ollaan jo aika heikoilla.
Ryppyjen häivytys voi käydä ylivoimaiseksi.
Hih.
No sitten varmaan täytyy lopettaa, jos se ei kertakaikkiaan onnistu. Mutta onhan tuohon näköongelmaan esimerkiksi apuvälineitä, esim. meikkauslaseja joissa saa linssin taitettua pois parhaillaan meikattavan silmän kohdalta. Esim. oma äitini on nyt 75 ja meikkaa kyllä aina jos lähtee ihmisten ilmoille. Ei näytä olevan vaikeuksia.
Pitäähän niitä kalliita aineita käyttää, koska olen sen arvoinen. Ostan miehen luottokortilla vain kalleinpia tuotteita. Välillä en ehdi kuluttaa kaikkea, joten heitän niitä vähitellen viemäriin. Sitten voin ostaa taas lisää. Mieheni todistaa maksamalla ne sen, että hän välittää minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen jolla ei ole meikkiä on homssuinen jos iho ei ole täydellinen.
Nainen jolla on meikkiä on homssuinen jos iho ei ole täydellinen.
Koita tuossa naisena luovia jotenkin. Esim. jos ihon vielä rasvainen kuten akneihoisilla on ja työympäristö keittiö on niin kivaa. Yksi ex-kaveri haukkui naamani pakkeliseksi kun keittiötyöpäivän jälkeen fiksasin punoituksia pois. Mulla kun on aknen lisäksi couperosaa ja juonteita.
Onneksi normielämässä useimpia ei kiinnosta toisten naamat. Itse olen aika hyvin säästynyt kommenteilta. Ehkä sitten katsotaan pitkään, mutta moni nyt toljottaa kuin vähä-älyinen muutenkin.
Ei se meikki mitään pelasta, ja monesti vielä pahentaa tilannetta. Siistit vaatteet ja hiukset nätisti riittää.
Ei se ihan oikeasti riitä. Toisaalta en käytä ainoastaan meikkiä vaan myös hoidan ihoa kuorinnalla, seerumilla, kasvovoiteilla ja suojakertoimellisella voiteella jota käytän meikin alla. Kyllähän mä myös pidän kulmakarvat kuosissa jne.
Vaikka iho ei ole mikään kaunein jo pelkkä perushoito kaunistaa. Akneihokin näyttää paremmalta jos ihoa hoitaa ja vähän meikkaa. Ehkä nää vaikuttaa siihen etten huonosta ihosta huolimatta yleensä kuule haukkuja kun edes vähän yritän. Ei tää ole musta mikään joko tai-kysymys muutenkaan, ehdottomuus on teineille.
Minua meikki auttaa henkisesti; punastelen todella "pahoin" ja helposti. Olen asiakkaiden kanssa päivät, en jaksa stressata punastelusta. Itseasiassa sekin helpotti kun aloin peittämään posket.
Haluan piilottaa pahat arpeni. Olen kyllästynyt joidenkin ihmisten haukkumiseen ja arvosteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en saisi tehdä ihostani siistimmän näköistä? Samalla saa uv-suojankin eikä iho rasvoitu niin äkkiä kuin ilman meikkiä.
Kunhan teet sen omalla ajallasi, etkä valita miehellesi että omaa aikaa ei ole riittävästi.
En nyt oikein ymmärrä miksi puhut mieheni puolesta, koska ei hänellä ole mitään ongelmaa sen kanssa, jos minä aamulla käytän vartin tai 10 minuuttia meikkaamiseen. Itse hän yleensä lukee ihan rauhassa lehteä ja juo kahvia siihen aikaan. Ei meillä riidellä mistään omasta ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Hih.
Iän myötähän se meikkaamisen tarve kasvaa, kun iho kulahtaa. En minäkään nuorena juuri meinannut. Lopetan varmaan sitten, kun totean ettei tätä naamaa enää millään konstilla saa paremman näköiseksi. Hih itsellesi.
Taas tätä. Ihmeellisen montaa mietityttää muiden meikkamiset. Antakaa jo olla, hyvät ihmiset.
T. Meikkaan kun huvittaa, en meikkaa jos ei huvita.
"Miksi? Miksi?"
No näkojään siksi, että jotkut tietyt saisivat päteä täällä meikkaamattomuudellaan.
Minä meikkaan, koska tykkään, ja näytän vieläpä hyvältä. Repikää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tuntuu olevan noita kaikenmaailman iho-ongelmia vain naisilla? Ei miehet valittele näppylöistä naamallaan.
Jos katsotaan pelkkää kasvojen kauneutta, niin yleensä mies on kauniimpi kasvoiltaan kuin ilman meikkiä oleva nainen.
Kyllä niitä iho-ongelmia on miehilläkin. Mutta johtuisko naisilla monet iho-ongelmat hormoneista.
Ei johdu hormoneista. Naisten iho-ongelmat johtuvat tutkitusti liiasta kosmetiikan käytöstä. Naisten iho-ongelmat myös "diagnosoidaan" paljon helpommin kuin miesten. En tarkoita tietenkään mitään lääkärin diagnoosia, vaan naisten ulkonäön pakkomielteistä kyttäämistä. Sekä tytöt että pojat opetetaan jo lapsesta lähtien tuomitsemaan naisten ulkonäkö, ja siksi naisten pieniä ja mitättömiä ihon epätasaisuuksiakin pidetään paljon vakavampana asiana kuin miesten isoja syyliä täynnä olevaa naamaa. Sitten nainen yrittää peittää virheet kosmetiikalla, joka lisää iho-ongelmia entisestään.
Ai että ihan "tutkitusti". Näytähän minkä tutkimuksen mukaan näin on?
Vierailija kirjoitti:
Hih.
Jaa-a, Kyllä Aira Samulinilla ainakin ikäisekseen on hyvä meikki.
Kukaan ei jaksa arvostella Aira Samulinin laittautumista koska hän ei ole edes laitettuna kenellekään uhka. Eiköhän sen kaikki tiedä. En ole nähnyt ainuttakaan keskustelua jossa olisi arvosteltu hänen tyyliään tai laittautumista. Nuoria arvostellaan ja haukutaan. Muut heikkoitsetuntoiset kokevat heidät uhkana. Siitä se johtuu.
Ne tietyt vaatii rumiin vaatteisiin pukeutumista ja mitättömyyttä jotta saa tuntea itsensä joksikin. Nuota on nähty. Ei tee mieli olla lähellä. Mitätöivät kaiken muunkin elämässäsi. Harrastukset ja kaiken. Ei koske pelkästään ulkonäköä vaan koko elämääsi ja mitä siihen kuuluu. Jokainen saa valita että tekeekö sellaisten seura hyvää.
Outoa suhtautumista miehiltä. Toisaalta valitetaan, jos nainen rupsahtaa parisuhteen aikana, mutta sitten taas siihen laittautumiseenkaan ei saisi käyttää aikaa.
Helppoahan se olisi olla meikkaamatta, jos ihmiset eivät olisi niin pinnallisia, että arvostelevat toisia ensiksi ulkonäön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Heti aamusta noin kierroksilla tarkoittanee että illalla voi läikkyä vähän yli.
Sitä se teettää kun on viunatonkka mennyt nurin, tai se on mennyt illassa ja tyhjänä on nyt kyljellään. Ja siitä yrittää lipoa aivan raivona viimeisiä tippoja epätoivon vimmassa. Meneehän se hermo ymmärrettävästi kun Tonkka-tätillä on juotavat loppu ja lasku jo häämöttää.
Peitän poskilta ja nenästä kivat couperosa verisuonet, näytän vanhalta juopolta meikittä ja samalla vedän kunnon suojakertoimen kasvoille, nuorena poltin kasvot merellä vesikelloille useampana kesänä. Ihan itseni vuoksi meikkaan ja et varmasti erota meikkiäni, vasta tuttu sijainen (nainen) töissä kehui kuinka upea iho minulla on, ei ole, taitava meikki.
Hih.