Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?
Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?
Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Tiia16 kirjoitti:
Aloituksen tekijä ei varmaankaan kärsi iho-ongelmista.
Luomu ei yleensä ole kaunista.
Siinäpä ne kaksi top syytä meikkaamiseen.
Minulla on finnejä ja kiiltävä iho, mutta tykkään olla ilman meikkiä. Iho tuntuu paremmalta. Esim. töihin ja ravintolaan laitan vähän meikkipuuteria, ripsiväriä ja peitän finnit jos tarvitsee, mutta esim. kappaan en. Kotona en meikkaa tietenkään.
Miksi pitää olla kaunis? Minulla on mukava olo ilmankin. Miehenkin joskus sanoi, että ei tarvitse meikata kun menee ulos.
Ei minua haittaa jos muut ihmiset meikkaavat, mutta en halua että sitä oletetaan minulta vain koska olen nainen.
Miekki ei automaattisesti tee kenestäkään kaunista. Miekki tekee vähän sellaisen sieluttoman fiiliksen. M
Tiia16 kirjoitti:
Aloituksen tekijä ei varmaankaan kärsi iho-ongelmista.
Luomu ei yleensä ole kaunista.
Siinäpä ne kaksi top syytä meikkaamiseen.
Luomu ei ole kaunista? Miksi et laita kaunista naamaria päähän, se olisi helpompaa?
Minä jo putosin kärryiltä. Onko meikkipelle nainen joka meikkaa vai nainen joka meikkaa kuin esim. nuo tänne linkatut morsiamet on meikattu? Jälkimmäisiä voisin itsekkin kutsua meikkipelleiksi, vaikka mitäpä se minulle kuuluu miltä kukin haluaa näyttää. Itseasiassa käsityöläisenä arvostan noissa meikeissä käden jälkeä. En itse saisi aikaiseksi tuollaista meikkiä vaikka kuinka yrittäisin.
Toisaalta olen myös nähnyt huippuammattilaisten tekemiä no make up-meikkejä, joihin menee yllättävän paljon tuotteita ja aikaa. Ja vaikka täällä kuinka väitetään, niin todella harva huomaisi tällaista meikkiä katukuvasa, vaikka ero on kuin yöllä ja päivällä ennen ja jälkeen kuvissa.
Meikkaan ihoa lähinnä siksi, että en pidä silmäpusseistani. Pieni sipaisu meikkipuuteria ennen töihin lähtöä saa ulkonäköni heti fressimmäksi. Nyt nelikymppisenä olen alkanut käyttää välillä myös bb-voidetta, koska se saa ihoni tasaisemmaksi ja siinä on myös aurinkosuoja samassa. Paksu meikkikerros on ihan turha useimmille, mutta ymmärrän kyllä sen, että isot punaiset finnit yms halutaan piilottaa.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan ihoa lähinnä siksi, että en pidä silmäpusseistani. Pieni sipaisu meikkipuuteria ennen töihin lähtöä saa ulkonäköni heti fressimmäksi. Nyt nelikymppisenä olen alkanut käyttää välillä myös bb-voidetta, koska se saa ihoni tasaisemmaksi ja siinä on myös aurinkosuoja samassa. Paksu meikkikerros on ihan turha useimmille, mutta ymmärrän kyllä sen, että isot punaiset finnit yms halutaan piilottaa.
Mitäköhän sitten seitsämänkymppisenä?
Käytän työpäivinä silmänympärysten peitevoidetta ja peittävää meikkivoidetta. Minulla on tullut 30 v iän jälkeen erittäin tummat silmänaluset. Lisäksi on couperosa eli tarkoittaa sinertävänpunaisia nenää ja poskipäitä. Näytän sairaalta, väsyneeltä tai jopa punoituksen takia juopolta ilman meikkiä. Työelämässä ei ole kauhean mukavaa näyttää sellaiselta, vaan on parempi antaa terve ja dynaaminen kuva itsestään. Viikonloppuisin en juuri viitsi meikata, jos ei ole jotain juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Käytän työpäivinä silmänympärysten peitevoidetta ja peittävää meikkivoidetta. Minulla on tullut 30 v iän jälkeen erittäin tummat silmänaluset. Lisäksi on couperosa eli tarkoittaa sinertävänpunaisia nenää ja poskipäitä. Näytän sairaalta, väsyneeltä tai jopa punoituksen takia juopolta ilman meikkiä. Työelämässä ei ole kauhean mukavaa näyttää sellaiselta, vaan on parempi antaa terve ja dynaaminen kuva itsestään. Viikonloppuisin en juuri viitsi meikata, jos ei ole jotain juhlia.
Antaa terve ja dynaaminen kuva. Ensin vauhkotaan että ulkonäön perusteella ei saa tuomita, ja sitten ollaan niin pelkureita että ei uskalleta esiintyä omana itsenään, vaan pitää antaa tietynlainen kuva. Mitä jos sitten vain arvostellaankin vain ihan reilusti toisten ulkonäköä, eikä leikitä jeesusta.
Meikkipelle-jankkaaja laittaa än-yy-tee NYT sen korkin kiinni. Tai keskittyy välillä ajattelemaan mukavampia asioita itsensä raivoon lietsomisen sijasta. Suorastaan hupaisaa kuinka joku on saanut väännettyä megaluokan ongelman niinkin harmittomasta asiasta kuin meikkaaminen :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä duunissa välillä katsoo näitä naisia (yleensä 40+ v.), jotka eivät tee MITÄÄN ulkonäkönsä suhteen. Olisi kyllä pikkasen meikkivoiteella ja puuterilla asiaa. Hirveitä couperoosia ja yksi näyttää ihan ruumiilta. Mikä siinä on suomalaisella naisella niin vaikeaa näyttää edes hieman kauniilta? Tämmöisiä naamoja ei monessa Euroopan maissa katseltaisi työpaikoilla tai muutenkaan.
Ehkä meillä on parempi kulttuuri tai heillä hyvä itsetunto. Oletko pinnallinen vai pinnallinen?
Naama täynnä reikiä eli laajentuneita ihohuokosia, miljoona mustapäätä, punoitusta ja tummat silmänaluset. Meikillä saan vähän häivytettyä ja tasoitettua ihoa siedettävämmäksi.
Eli osa naisista käyttää omaa vapaa-aikaansa siihen että antavat itsestään eri kuvan kuin mitä ovat. Ookoo. Tarkemmin kun ajattelee, niin tämähän on ihan normaalia kulissien rakentamista, normaalia statuksen kanssa pelaamista.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi? https://shareably.net/23-brides-before-after-makeup-transformation/?utm…
Jo on voimakkaita meikkejä. Itse en morsiamena noin voimakasta meikkiä haluaisi, mielelläni näyttäisin hääkuvassa ihan tunnistettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tuntuu olevan noita kaikenmaailman iho-ongelmia vain naisilla? Ei miehet valittele näppylöistä naamallaan.
Jos katsotaan pelkkää kasvojen kauneutta, niin yleensä mies on kauniimpi kasvoiltaan kuin ilman meikkiä oleva nainen.
Kyllä niitä iho-ongelmia on miehilläkin. Mutta johtuisko naisilla monet iho-ongelmat hormoneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän tuntuu olevan noita kaikenmaailman iho-ongelmia vain naisilla? Ei miehet valittele näppylöistä naamallaan.
Jos katsotaan pelkkää kasvojen kauneutta, niin yleensä mies on kauniimpi kasvoiltaan kuin ilman meikkiä oleva nainen.
Kyllä niitä iho-ongelmia on miehilläkin. Mutta johtuisko naisilla monet iho-ongelmat hormoneista.
Hormonit, tuo ihana oikeutus käyttäytyä ja tehdä mitä vain. Väsynyt selitys. Ehkä tässä tilanteessa tuo selitys menee läpi, mutta tekoja ei hormonien piikkin voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu hormoneista. Naisten iho-ongelmat johtuvat tutkitusti liiasta kosmetiikan käytöstä. Naisten iho-ongelmat myös "diagnosoidaan" paljon helpommin kuin miesten. En tarkoita tietenkään mitään lääkärin diagnoosia, vaan naisten ulkonäön pakkomielteistä kyttäämistä. Sekä tytöt että pojat opetetaan jo lapsesta lähtien tuomitsemaan naisten ulkonäkö, ja siksi naisten pieniä ja mitättömiä ihon epätasaisuuksiakin pidetään paljon vakavampana asiana kuin miesten isoja syyliä täynnä olevaa naamaa. Sitten nainen yrittää peittää virheet kosmetiikalla, joka lisää iho-ongelmia entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa terve ja dynaaminen kuva. Ensin vauhkotaan että ulkonäön perusteella ei saa tuomita, ja sitten ollaan niin pelkureita että ei uskalleta esiintyä omana itsenään, vaan pitää antaa tietynlainen kuva. Mitä jos sitten vain arvostellaankin vain ihan reilusti toisten ulkonäköä, eikä leikitä jeesusta.
Naisten on ilmeisesti hankala hahmottaa tämänkaltaisia asiayhteyksiä. Ei nähdä sitä omaa roolia siitten niin millään.
En ole koskaan koulussa, töissä tai harrastuksissa käyttänyt meikkivoidetta ja saan kuulla miten meikkaan siltikin niin paljon. En tajua.
Jos on huono iho niin silloin se voi olla ok. Ei ole mitään ideaa levittää meikkivoidetta tasaiselle iholle.
No sama asia on sitten kyseessä tatuoinneissa ja lävistyksissä ja muussa itsensä muokkaamisessa. Suomi on vapaa maa ja täällä saa näyttää miltä tykkää. Tatuointeja ei saa edes pois. Ne on ikuisia meikkejä.
Minulla on finnejä ja kiiltävä iho, mutta tykkään olla ilman meikkiä. Iho tuntuu paremmalta. Esim. töihin ja ravintolaan laitan vähän meikkipuuteria, ripsiväriä ja peitän finnit jos tarvitsee, mutta esim. kappaan en. Kotona en meikkaa tietenkään.
Miksi pitää olla kaunis? Minulla on mukava olo ilmankin. Miehenkin joskus sanoi, että ei tarvitse meikata kun menee ulos.
Ei minua haittaa jos muut ihmiset meikkaavat, mutta en halua että sitä oletetaan minulta vain koska olen nainen.