Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?
Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?
Kommentit (959)
Kananmunienkeitin.
Kaikki "kätevät" leikkurit jotka tekee sen minkä veitsikin mutta pesemiseen menee ikuisuus.
Maustetut sokerijugurtit ja jo mainitut maustetut kermat (eikö sitä tavallista voi maustaa ja välttää sata lisäainetta?)
Suomessa ei kai kaikkia kummallisuuksia onneksi ole, mutta muistaakseni jenkeissä on myyty myös pussissa lämpimänä pysyviä nugetteja, siellä oli joku lämmityskolikko. Googlettakaa, en muista oliko urbaani legenda meme. Toivottavasti.
Myös valmiiks kuoritut banaanit muovipaketissa tekee surulliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Banaanikotelo
Mulla on ollut banaanikotelo paljonkin käytössä.
Teen illalla tuorepuuron, johon tulee puolikas banaani. Toisen puolikkaan laitan koteloon ja kotelon pakkaseen odottamaan seuraavaa päivää.
Aika monelle tässä ketjussa luetellulle tuotteelle olen keksinyt käyttäjäkunnan, esim. monet uusavuttomalta kuulostavat leikkurit ja valmiiksi pilkotut elintarvikkeet helpottaa reumaa sairastavien tai muuten heikkovoimaisten ihmisten elämää.
Itse ostan mielelläni kolmen juuston kermaa, jos haluan tehdä kasvissosekeittoa. Aika paljon iisimpää kuin ostaa erikseen ne kolme eri juustoa, joita ei sitten muuten ehkä tule syötyä/ käytettyä.
Turhakkeita löytyy ostos-tv:stä. Suuri osa siellä myytävästä tavarasta on hyödytöntä ja epäkäytännöllistä roinaa. Nicer dicer on kääpiömäisen pieni eikä oikeasti jaksa leikata raakaa perunaa tai porkkanaa. Sen puhdistaminen on luultavasti niin työlästä, että sinä aikana voi pilkkoisi itse sen tomaatin veitsellä. Se viime kesänä hirveästi hehkutettu ilmastointikuutio on naurettavan pieni, toimii verkkovirralla (eli kun mainoksessa nainen on sen kanssa uima-altaalla, kuvassa ei näy se sisältä vedetty kolkytmetrinen jatkojohto ollenkaan) eikä käytännössä viilennä yhtään, ellei ole täysillä ja viilennettävä henkilö max. 50 cm päässä laitteesta. Ja tietenkin se vesi sisältä loppuu alta aikayksikön.
Mikroaaltouunin. Tuli mieleen tuosta perunakeskustelusta. Onneksi ovat Euroopassa harvinaisia, Suomessa tuntuu kaikilla olevan.
Mä tykkään Valion pippuriruokakermasta, koska se maistuu vähän siltä, ku ois tehny kastikkeen kermasta ja Mustapekka-juustosta, jota ei enää saa. :-D Sillon, ku vielä sai, testasin kumpaakin tapaa ja pippurikerma oli miltei yhtä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipien. Leipien sisältämä hiilihydraatti on pahasta ja epäterveellistä. Itse en ole kosaan syönyt leipää enkä ole opettanut lapsianikaan syömään. Enkö suosittele muitakaan syömään. Ihmisen elimistö ei ole tottunut viljatuoteisiin sillä se ne ei ole kuulunut kädellisten luonolliseen ruokavalioon ja siksi elimistömme vieroksuu sitä edelleen. Se on sama kuin syöttäisitte kissoille vain porkkanoita.
Eihän ihmiset ole syöneetkään viljatuotteita muuten kuin vain siitä asti, kun lopettivat elämisen metsästyksen & keräilyn varassa. Eli siis tuhansia vuosia. Viljatuotteet nyt vain muodostavat ihmisen sivilisaation perustan. Mutta joo, eipä tosiaan niitä ole kauan syöty …
Ohis, mutta eikös viljan viljely, maatalous ja nykyisen kaltaisen sivilisaation syntyminen sen ympärille ole luokkaan 10 000 vuotta vanha juttu? Näin muistelen lonkalta. Tuossa ajassa ei kyllä evoluution myötä juuri ihmisen ruoansulatus tai ruumis muutenkaan ole muuttunut.
Älypuhelimien olemassaoloa. Maailma ja elämänrytmi olivat ennen niitä paljon rauhallisempia. Ihmisaivot eivät voi sopeutua digitaalisuuteen ja jatkuviin häiriötekijöihin missään muodossa, vaan ovat mukautuneet muunlaiseen tietojen ja aistiärsykkeiden käsittelyyn vuosituhansien saatossa.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasin puhdistussuihketta. Niitä myydään kojuissa monissa marketeissa. Siis ensinnäkään ei niitä laseja tarvitse olla puhdistamassa joka tunti. Toisekseen jos sellainen ihminen on, että siis pitää, niin mikä tahansa lasinpuhdistusaine Tokmannilla litran töniköissä ajaa saman asian. Se erillinen "silmälasien puhdistusaine" ei ole sen kummempaa tavaraa. Että miksi siitä pitäisi maksaa?
Lasit saa putsattua pelkällä mikrokuituliinalla esim. ei siihen tarvita mitään aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vibraattori. Mihin naiset niitä tarvitsee, kun kyr.pää on saatavilla milloin tahansa.
En ole koskaan tavannut surisevaa ja värisevä...mmm...
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin.
Samaa mieltä. Miten sen veden keittäminen ei onnistu sähköliedellä laitettavan pannun tai kattilan kanssa?
Banaaninkuljetusboksi. Meikkisiveltimen pesin. Munankeitin. Hoitopöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasin puhdistussuihketta. Niitä myydään kojuissa monissa marketeissa. Siis ensinnäkään ei niitä laseja tarvitse olla puhdistamassa joka tunti. Toisekseen jos sellainen ihminen on, että siis pitää, niin mikä tahansa lasinpuhdistusaine Tokmannilla litran töniköissä ajaa saman asian. Se erillinen "silmälasien puhdistusaine" ei ole sen kummempaa tavaraa. Että miksi siitä pitäisi maksaa?
En tarvitse silmälaseja, mutta käytän toki aurinkolaseja. Enkä ikinä ole ostanut mitään lasinpuhdistusainetta sitä varten. Tavallinen saippua ja kuuma vesi riittää vallan mainiosti, tai sitten suihkauttaa yleispuhdistussprayta ja huuhtelee pois. Näinkin teen usein.
Olen käyttänyt silmälaseja 13-vuotiaasta lähtien likinäköisyyden takia, ja minusta parasta tapaa puhdistaa ne linssit on käyttää valmiiksi pienempään muovipulloon laimennettua Sunlight astianpesuainetta, huuhdella ne lämpimän raanaveden alla ja kuivata Serlan kolminkertaisella nenäliinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pippurikerma. Eikö kaikilla ole pippuria kotona ja sitä lienee aika helppo lisätä ruokaan sen sijaan, että maksaa enemmän kermasta, joka on valmiiksi pippuroitu.
Ja ihan kaikki ruokakermakkeet tähän perään. En halua maksaa aromeista enkä tärkkelyksestä kevytkerman seassa. Osaan tarvittaessa suurustaa ja lisätä nestettä (valkoviiniä tai jotain kunnon lientä mieluiten) pannulle ihan itse.
Oikea kuohukerma maistuu ihan todella hyvältä. En käytä muuta.
Näitä sotkuja minäkin ihmettelen. Ostin joskus juustokermaa ja se oli aivan kamalaa ruuassa. Pakko peittää se maku jollain chilillä sun muulla. Kuohukerma kelpaa. Nyt on jotain Doublecreamiakin, jota en ole vielä kokeillut.
Sähköpolkupyörä ja sähköpotkulauta. Niissä menee hukkaan koko hyötyliikunnan idea.
Vierailija kirjoitti:
banaanirasia
Chiquita- banaani - luontoäidin oma eväskäärö! Eikä sitä tarvitse mihinkään ylimääräiseen koteloon laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa".
Samaa mieltä. JOS lihansyönti kammottaa tai on väärin niin minkä takia pitää olla lihankaltaisia tuotteita??? Minä olen lihansyöjä mutta nykyään yhä enemmän syön muutakin. mutta jos teen kasvispadan tai lasagnen kyllä niissä ihan vaikkapa papuja on, ja munakoisoo,paprikaa,kesäkurpitsaa,monen sortin juureksia, yrttejä ja muita mausteita. jne. Muttei sitten mitään jonka pitäisi millään lailla muistuttaa lihaa. Ei vaan ymmärrä.
Teepannu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin.
Samaa mieltä. Miten sen veden keittäminen ei onnistu sähköliedellä laitettavan pannun tai kattilan kanssa?
On paljon nopeampaa ja vie vähemmän sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa".
Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.
Samoin lihamainen suutuntuma tuntuu mukavalta suussa. Miksipä siitä ei saisi nauttia.
Tämä kaiketi johtuu muoviroskan vähentämisideologiasta. Ne poistuvat piakkoin Mäkkäriltäkin, elleivät ole jo poistuneet.443