Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tuotteen olemassaoloa et ymmärrä ollenkaan?

Vierailija
30.07.2019 |

Minulla nyt melko moni outokin asia menee jakeluun, miksi joku muu sitä tarvitsee, mutta että tuoksukynttilät? Se lemu on karmea ja miksi juuri kynttilän pitää tuoksua?

Kommentit (959)

Vierailija
181/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bored pandassa esiteltiin ukko jolla paljon arjen keksintöjä. Yksi niistä oli feel the grass-kengät eli kengät joista puuttuu pohjat jotta voi tuntea ruohon kävellessä nurmikolla. Saman asian ajaa se että kulkee kokonaan ilman kenkiä

Päteekö toi vertaus kondomiinkin? Jos haluat aidoimman tuntuman, niin miksi käyttäisit kondomia joka vain lupaa aidointa tuntjumaa, kun voisit vetää paljaalla?

Vierailija
182/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit - ehdottomasti Salkkarit!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovaunu. Täysin järjetöntä kiskoa perässään jäähallinkokoista laitetta, jossa on kuitenkin älyttömän ahdasta, ei voi ymmärtää.

Ymmärrettävä siltä kantilta että matkailuauton tilat eivät yleensä ole sen kummemmat, mutta hinta moninkertainen. Monia ahtaus ei haittaa, yleensä kyseessä on kuitenkin lyhytaikainen majoitus.

Riippuu matkailijasta. Meille sopii leiriytyä vaunulla ja retkeillä siitä autolla.

Vierailija
184/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovaunu. Täysin järjetöntä kiskoa perässään jäähallinkokoista laitetta, jossa on kuitenkin älyttömän ahdasta, ei voi ymmärtää.

Ymmärrettävä siltä kantilta että matkailuauton tilat eivät yleensä ole sen kummemmat, mutta hinta moninkertainen. Monia ahtaus ei haittaa, yleensä kyseessä on kuitenkin lyhytaikainen majoitus.

Riippuu matkailijasta. Meille sopii leiriytyä vaunulla ja retkeillä siitä autolla.

Ja rahasta. Kaikilla on jo auto, vaunua käytetään ehkä kuukausi vuodessa.

Vastaava matkailuauto maksaa 100 000, ja se on muussa käytössä surkea.

Vierailija
185/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

Miksi sitten itse teet niin?

Vierailija
186/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihankorvikkeet tyyliin vegaaninen pekoni tms. Vegaanius on minusta ihan ok, mutta tuntuu typerältä, että pitää olla jotain korvikkeita, jotka ovat "kuin lihaa". 

Mikä tässä on niin kamalaa? Moni pitää lihan mausta, mutta tietää ettei lihantuotanto ole eettistä, joten on mukava syödä lihan korvikkeita. Kummallinen ajatusmaailma sinulla.

Eli ollaan eettisiä vain muodon vuoksi. Jos joku asia minusta on epäeettistä, en minä sitä hanki edes korvikkeena. Miksi muuten sinun ajatusmallisi on jotenkin vähemmän kummallinen kuin minun? Siksikö kun kyseenalaistan sinun tekemisesi? Ei mielestäni kovin rakentavaa halveksia toisten ajatusmaailmaa vain siksi, että se on erilainen kuin omasi. 

Taidat olla jotenkin yksinkertainen. Miten niin joku on eettinen vain muodon vuoksi syödessään vegaanisia lihankorvikkeita?! Ymmärrätkö mitä sanonta muodon vuoksi tarkoittaa?

Ja toden totta, sinun ajatusmaailmasi on kummallinen. Olen itse sekasyöjä ja juurikin eettisistä syistä mieluusti jättäisin lihan kokonaan pois ruokavaliostani. Toistaiseksi olen kuitenkin niin heikkoluonteinen, että esim. metukka on vaan törkeän hyvää aina silloin tällöin. Ilolla kuitenkin tervehdin kaikkia löytämiäni aidosti hyvänmakuisia lihan korvaavia tuotteita, koska yksikin kauppaan jätetty pekonipaketti on satavarmasti parempi millä tahansa mittarilla tässä asiassa. 

Ja muuten, ei tuo sinunkaan viestisi kovin rakentava ole, joten turhaan soimaat.

t. eri, jolle vastasit

Vierailija
187/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tofunakit ja muut vastaavat grillattavat ovat kasvissyöjän pelastus grillijuhlilla.

Muiden ei enää tarvitse kuunnella ja nähdä nälkäkiukkuani kun en pelkistä vihanneksista mahaani saa täyteen.

Tällaiset tuotteet ovat siis win-win vegaaneille sekä sekaaneille.

Vierailija
188/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain fööni-faami-vaahdosta tehtyjä olut-coolereita. Siis normaali tavallinen mies juo sen 0,33 kaljatölkin ehkä viidessä minuutissa. Pitää olla aivan sairaanmoinen Dubain-ökyhelle, että se pitää tuoksi ajaksi pukea johonkin luontoa saastuttavaan vaahtopukuun lämpenemisen ehkäisemiseksi.

Vierailija
189/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim tofunakit ja muut vastaavat grillattavat ovat kasvissyöjän pelastus grillijuhlilla.

Muiden ei enää tarvitse kuunnella ja nähdä nälkäkiukkuani kun en pelkistä vihanneksista mahaani saa täyteen.

Tai sitten sä vaan opettelisit syömään lihaa.

Vierailija
190/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sä vaan opettelisit syömään lihaa.

Jos en kuitenkaan opettelisi, ollut omasta tahdostani kasvissyöjä yli kymmenen vuotta.

Ja ei todella hetkauta, vaikka muut sitä lihaa haluaisivat syödä.

Tarkoitin vain sitä, että nyt kun kasvispohjaisten tuotteiden kirjo on viime vuosina lisääntynyt reippaasti niin on tosi helppoa selvitä tilanteessa kuin tilanteessa ja kenenkään ei ikinä enää tarvitse kuulla kun valitan että on nälkä.

Vierailija
191/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin monta vuotta lihaa, mutta aikuisiällä eläinten huonot olot rupesi mietityttämään ja jätin lihan kokonaan pois. Eli mukavaa, että on olemassa vegaanisia korvaavia vaihtoehtoja. Onhan näitä luomutiloja suomessa, missä eläimet saa elää normaalin elämän, ilman tehotuotantoa ennen lihoiksi päätymistä. Hinta ei vaan tällä hetkellä sovi opiskelijan kukkarolle. Ehkä joskus tulevaisuudessa voin tämmöiseltä tilalta ostaa lihaa. Sinne pääsee yleensä katsomaan vapaasti paikkoja ja näkee, ettei eläimet voi huonosti.

Vierailija
192/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä. Jos voit syödä lihalta maistuvaa ruokaa, mutta eläimiä ei tarvitse tappaa sitä varten, niin miksi et söisi?

Vierailija
193/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippurikerma. Eikö kaikilla ole pippuria kotona ja sitä lienee aika helppo lisätä ruokaan sen sijaan, että maksaa enemmän kermasta, joka on valmiiksi pippuroitu.

Höh? Samalla logiikalla pitää kai hylätä kaikki "valmistuotteet", maustetut jugurtit tai viilit (sekoita sekaan omaa hilloa), vaniljakastike (keitä itse), lanttu- tai porkkanasose (keitä ja soseuta itse), fileoitu kala (fileoi itse) jne jne, T: pippurikerman suurkuluttaja

Vierailija
194/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippurikerma. Eikö kaikilla ole pippuria kotona ja sitä lienee aika helppo lisätä ruokaan sen sijaan, että maksaa enemmän kermasta, joka on valmiiksi pippuroitu.

Höh? Samalla logiikalla pitää kai hylätä kaikki "valmistuotteet", maustetut jugurtit tai viilit (sekoita sekaan omaa hilloa), vaniljakastike (keitä itse), lanttu- tai porkkanasose (keitä ja soseuta itse), fileoitu kala (fileoi itse) jne jne, T: pippurikerman suurkuluttaja

Tämä on kyllä totta. :D

Jonnet ei muista, mutta kun tuli ensimmäiset valmiiksi viipaloidut leivät ja juustot, niin niille naureskeltiin (miksi ostaa, kun voi leikata itse).

Vierailija
195/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne helvetin nolot hassun hauskat nimet , esimerkkinä juuston korvike vuusto.

Vierailija
196/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasin puhdistussuihketta. Niitä myydään kojuissa monissa marketeissa. Siis ensinnäkään ei niitä laseja tarvitse olla puhdistamassa joka tunti. Toisekseen jos sellainen ihminen on, että siis pitää, niin mikä tahansa lasinpuhdistusaine Tokmannilla litran töniköissä ajaa saman asian. Se erillinen "silmälasien puhdistusaine" ei ole sen kummempaa tavaraa. Että miksi siitä pitäisi maksaa?

Vierailija
197/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Supi sukkapidikkdet jäi käyttämättömänä kaappiin. Turhaa muovia.

Aivan mahtavia!! :D Käytän aina. Säästää tilaa myös kuivaustelineessä kun voi ripustaa siitä supin koukusta päätyyn roikkumaan parina. Äiti osti näitä kotiin kun vielä asuin siellä, ostin ekojen tavaroiden joukossa itselleni kun muutin omilleni. Taisin saada vielä toisen pussin tuparilahjaksi äidiltä :D

Hmm, koitan vielä keksiä jonkun turhan ettei nyt mene ihan muovihärpäkkeen hehkutukseksi. Nojoo, ekana tulee mieleen nämä iPhonen uusimmat versiot joihin tarvitsee sen adapterin väliin jotta saa normaalit kuulokkeet kiinni. Eli vastauksena adapteri kuulokkeille.

Vierailija
198/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasin puhdistussuihketta. Niitä myydään kojuissa monissa marketeissa. Siis ensinnäkään ei niitä laseja tarvitse olla puhdistamassa joka tunti. Toisekseen jos sellainen ihminen on, että siis pitää, niin mikä tahansa lasinpuhdistusaine Tokmannilla litran töniköissä ajaa saman asian. Se erillinen "silmälasien puhdistusaine" ei ole sen kummempaa tavaraa. Että miksi siitä pitäisi maksaa?

En tarvitse silmälaseja, mutta käytän toki aurinkolaseja. Enkä ikinä ole ostanut mitään lasinpuhdistusainetta sitä varten. Tavallinen saippua ja kuuma vesi riittää vallan mainiosti, tai sitten suihkauttaa yleispuhdistussprayta ja huuhtelee pois. Näinkin teen usein.

Vierailija
199/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. :D

Jonnet ei muista, mutta kun tuli ensimmäiset valmiiksi viipaloidut leivät ja juustot, niin niille naureskeltiin (miksi ostaa, kun voi leikata itse).

Minä en ole ollut jonne yli kymmeneen vuoteen, mutten todellakaan muista mitään "ensimmäisiä viipaloituja leipiä."

200/959 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ruoanelimistö mukautuu ja olemme sekaravinnonkäyttäjiä. Ruoansulatusvaiheessa entsyymit toimivat ja elimistöön imeytyy ja se hyväksikäyttää eri ruoka-aineita. Suusta syljen avulla koko prosessi alkaa ja ohutsuolella on eri vaiheissa eri aineosien imeytymisen kannalta suuri merkitys. Jos esim suoli-infarktion vuoksi suolesta poistetaan osa, kuten omaiselleni jäi vain 50cm useasta metristä, niin vuosien saatossa mukautui suht koht normaalilille sekaravinnolle. Prosessoidusta ruoasta elimistö ei tunnista samanlailla kuin esivalmistamattomasta tärkeitä ravintoaineita ja käytä niitä. Osa menee poistuu tai varatsoituu kehoon palamattona tai pilkkoontumattomana. Viljat ovat alkumuodossaan kehon hyväksi käytettävissä monella tavoin. Eri puolilla maapalloa lisäksi suoliston bakteerien koostumus vs. määrä on niinikään mukautunut

käytettyyn ravintoon ja siksi aina uusille ruoka-alueille muutettaessa vie jonkin aikaa elimistön totuttautua esim. pohjoismainen vs. aasialainen ravinto. jne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi