Mitä sairauksia teillä on, mistä ihmisillä tuntuu olevan väärät käsitykset tai eivät tiedä mitä se sairaus oikeasti on?
Tämmöinen ketju. En laita omaani aloitukseen, ettei ketju ala pyörimään aapeen lyttäämisen ympärillä. Laitan sen sitten kun on tullut muidenkin sairauksia tänne.
Kommentit (1655)
Värisokeus, puna-viher värisokeus.
No minkä värinen tämä paita on? Onko se keltainen vai sininen?
Miten sinä olet saanut ajokortin?
Miten sinä uskallat ajaa autoa?
Miten pärjäät liikennevaloissa.
Ei mitään sairauksia. Vain suuruudenhulluus siitä että on ollut maailmanlaajuisen gang stalkingin kohde vuosikymmeniä.
Ja joku terveyssandaaleineen yrittää pykoloida sut. Hehheh.
Dissosiatiivinen identiteettihäiriö
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ihmiset kuvittelevat että olet oikeasti sokea jos et vain näe paria väriä oikein. Tietenkin näet esim liikennevalossa mikä väri palaa, ylhäällä vai alhaalla, ei siihen värejä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta miten ihmiset kuvittelevat että olet oikeasti sokea jos et vain näe paria väriä oikein. Tietenkin näet esim liikennevalossa mikä väri palaa, ylhäällä vai alhaalla, ei siihen värejä tarvita.
Ne "pari väriä" vaan ovat elämisen kannalta aika tärkeät. Uskomatonta, että tuollainen geenivirhe on voinut populaatiossa säilyä?
Tourette. Mulla on tää, joten voin sanoa kelle tahansa mitä tahansa, eikä mua saa moittia tai rangaista mistään, vaikka loukkaisin toisia miten pahasti tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Polvien nivelrikko. Aika moni luulee, että se paranee punttitreenillä tai hierojan taikakäsillä.
Mutta onneksi se tauti poistuu, kun hallitus leikkaa soterahoja ja kelakorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
kleptomania. nussin kaikki tavarat kaikilta.
valtionvarainministeriöainesta?
Mulla on harvinainen rytmihäiriösairaus, ollut parikymmentä vuotta. Olen kohta viisikymppinen. Jos rasitan itseäni niin syke nousee yli kahdensadan eikä laske sieltä normaaliksi itsekseen. Lääkkeitä on, mutta ei ne aina auta, on mentävä päivystykseen. Asiaa tutkittu ja yritetty hoitaa, tuloksetta. En siis pysty tekemään mitään sykettä nostavaa, vähän yritän kuntoilla mutta paljoa en uskalla.
Kun tästä kerron, niin saan kommentteja kuten että olet niin terve ja hoikka, mikä sulla nyt on. Ei se pieni tykytys vaarallista ole. Töissä yksi työkaveri sanoi et oot vaan laiska liikkumaan.
Astma. Kun kerroin naapurille että olin taas astma-kohtauksen takia yöllä päivystyksessä, vastasi hän että hoitaako ne yskääkin siellä yöllä?
Kun astmakohtaus on päällä ja olet yskinyt limaa tolkuttomasti, ja kun pääset päivystykseen niin sinut otetaan heti hoitoon. Sairaanhoitaja alkaa virittää kanyyliä, labra käy ottamassa näytteet, lääkäri tekee tutkimuksensa ja määrää kortisonimäärän jonka tiputus alkaa heti. Saat lisäksi särkylääkettä toisesta pussista helvetilliseen päänsärkyyn. Tiputuksen alusta jo kymmenessä minuutissa alkaa helpottaa ja koko tiputuksen jälkeen lepäät muutaman tunnin päivystyksessä ennen kotiinpääsyä. Evääksi saat reseptin Prednisolonille, tavallisesti 40mg.
Ja naapuri ihmettelee yskää.
Tällä hetkellä astma alkaa olla hoidossa, päivittäinen annos kortisonia.
Eikä luontaistuoteohjeita kuusenkärkkä- tai voikukkateestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne "pari väriä" vaan ovat elämisen kannalta aika tärkeät. Uskomatonta, että tuollainen geenivirhe on voinut populaatiossa säilyä?
Ja tietysti asiantuntijat kuvittelevat tietävänsä millainen värisokeus on?
Isot väripinnat näen (esim liikennevalot), sävyt ovat erilaisia kuin teillä 'normaaleilla'. Jos on vaalean punainen paita, näen sen esim lähes punaisena tai tosi vaaleana.
Mutta värien rajat sekaantuvat, pienet väripinnat sekoavat, esim puolukoiden ja mustikoiden keruu ei vaan onnistu koska marjoja ei erota vihreistä lehdistä.
Siksi värisokeus estää esim lentäjän, laivapäällystön, junakuljettajan, hammaslääkärin ja monen muun ammatin oppimisen ja kouluttautumisen.
Värisokeus on lähes aina miehillä, joilta se periytyy tyttären pojille, meillä ei periytynyt mutta parin sukupolven jälkeen taas osuu.
Vierailija kirjoitti:
1 tyypin diabetes. Siihen liittyy niin paljon tietämättömyyttä ettei jaksa edes aloittaa.. Huolestuttavinta oli kuitenkin se, että päivystyksessä eräs lääkäri kysyi, että käytänkö diabetekseen mitään lääkitystä. Miten voi olla, ettei edes lääkäri tiedä, että ykköstyypin diabeetikko kuolee ilman insuliinia.
Miten voi olla, ettet ymmärtänyt, että lääkäri kysyi, mitä lääkkeitä käytät. Hän kyllä tietää, että sinulla on insuliini, mutta hän kysyi lääkityksiäsi. Niin lääkärit tekevät. Ainahan ne kysyy, onko sinulla jotain lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoajatuspainotteinen pakko-oireinen häiriö, ocd. Ei sitä oikein oteta vakavissaan, vaan aletaan heti selittää omista tavoista kuten oven tarkistamisesta kahdesti ennen nukkumaan menoa. Mä olin teininä itsemurhan partaalla, että kiva oli kiva kuunnella näitä.
Ihmiset kertovat noita omia kokemuksiaan, koska haluavat osoittaa ymmärtävänsä sinua.
Ihmiset nyt ylipäätään höpisevät kaikenlaista, poimivat jotain sanomaasi, ja jatkavat keskustelua siitä. Siksi se puhe kääntyy siihen oven tarkasteluun. Ei sillä haluta vähätellä sinua tai pahaa sinulle. Se on ihmisten kömpelö tapa osoittaa myötätuntoa, ja tarkoittaa hyvää. Samantyyppisiä asioitahan monet ovat tässä ketjussa kokeneet.
Joku masentunut sanoi, ettei kaipaa sääliä. Masentuneet tuntuvat kuvittelevat, että muut säälivät heitä, ihmisten empatia kääntyy heidän mielessään sääliksi, tai he itse kokevat olevansa niin huonoja, että muut säälivät heitä. Oikeasti siinäkin on kyse siitä, että ihmiset koittavat sanoa jotain. Jos joku kertoo pakko-oireistaan tai masennuksestaan tai muusta vaikeasta asiasta, mitä siinä oikeasti voi sanoa? Kun joku on kuollut, voi sanoa, otan osaa. Muttei pakko-oireisiin tai suokistosairauksiin voi ottaa osaa. Niinpä sitä sanotaan jotain. Ei oikein voi hiljaakaan töllöttää ja puheenaiheen vaihtaminen heti on epäkohteliasta.
Hypertrofinen kardiomyopatia, sydänlihas paksuuntuu ja jäykistyy. Ei lääkellistä hoitoa, ainoa vaihtoehto sydämmen vaihto jossain vaiheessa. Jatkuvia rytmihäiriöitä joiden takia käyty CV:ssä 39 kertaa. Kaikki fyysinen ponnistelu kielletty, olen kuitenkin 196cm ja roteva. Välillä joku kysyy esim tuletko muuttoavuksi tai vastaavaa, kun kietäydyn saan ihnmettelyä sähän oot iso kaveri. Tuntuu kuin pitäisi olla lääkärin todistus taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Bipolaarihäiriö. Moni kuvittelee, että maniassa ollaan täysin holtittomia ja petetään ja tuhlataan kaikki rahat. Todellisuudessa yöuneni menevät ja touhuan kotona enemmän kuin yleensä, eikä minulla ole ollut kuin kaksi tällaista viikon maniaa kymmenen vuoden aikana. Masennuskin on vähäoireinen, kiitos hyvän lääkityksen.
Tuo kuulostaa kyllä normaalin elämän medikalisoinnilta. Kaikilla on joskus virkeämpiä kausia ja unettomuutta.
Minulla on ruokavaliohoidolla oleva 2-tyypin diabetes. Yksi jos toinenkin on sitä mieltä, että niuhotan turhaan ruuan kanssa koska 2-tyypin diabetestä voi hoitaa lääkkeilläkin. Itse olen sitä mieltä, että jos jokin vaiva on hoidettavissa ruokavaliolla niin sitten tehdään niin koska lääkkeitä ei kannata syödä jos sen voi vältettääälin ja sitä paitsi ruokavaliota pitäisi jossain määrin noudattaa vaikka olisi lääkkeetkin 2-tyypin diabetekseen.
Ei mitään lääkitystä vaativaa sairautta. Kaihit kasvavat, mutta vielä ei leikata. Olen vähän alle 80.
Krooninen vatutus.