Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
Älä rakas lapsi eroa pussailun takia. Ei todellakaan. Ei, Ei,Ei. Jos eroat saat varmaan tulevaisuudessa miehen joka on nainut joka reikään ennen sinua. Olisiko sellainen uusi mies nykyistä parempi. Tilaa aika jonnekkin perheneuvolaan tai psykiatrille, jos saat ehkä apua ajatuksiisi. Vieläkin sanon, älä eroa pussailun tähden.
Vierailija kirjoitti:
Älä rakas lapsi eroa pussailun takia. Ei todellakaan. Ei, Ei,Ei. Jos eroat saat varmaan tulevaisuudessa miehen joka on nainut joka reikään ennen sinua. Olisiko sellainen uusi mies nykyistä parempi. Tilaa aika jonnekkin perheneuvolaan tai psykiatrille, jos saat ehkä apua ajatuksiisi. Vieläkin sanon, älä eroa pussailun tähden.
Taas tätä "rakas lapsi"-paskaa. Voitteko mummelit jo käsittää ettei nykyään ole mikään kunnia-asia kituuttaa huonossa liitossa. Hanki jo hautapaikka ja poistu keskuudestamme, kiitos.
Huh. Onneksi nykyään ei tarvitse jäädä liittoon mistään syystä ja vanhojen alistettujen eukkojen horinat voi jättää omaan arvoonsa. Menikö mummelit elämä nyrkin ja hellan välissä miehen luuhatessa pettämässä ja ryyppäämässä? Siksikö olette niin katkeria siitä, ettei nykynaisten pidä enää suostua tuollaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 50+ ja taatusti ottaisin eron jos mies SELVIN PÄIN suutelisi jotakuta. Ei sillä,, että kännipusiujakaan sietöisin, mutta selvin päin mies taatusti tietää mitä teki.
Ja syyn vyörytysyritys naisen syyksi.. Jätä se sika.No, oikeasti, laita erohakemus menemään, laita asuntohakemus heti kaupungille. Ilmoita miehelle, että muutat. Jos mahdollista, vieroita imeväinen ja sano, että lapset vuoroviikoin teillä vanhemmilla. Sitten palaat töihin tai opiskelemaan ja elät elämääsi.
Ei se helppoa ole mutta haluatko olla seuraavat 10,20 vuotta miehen kanssa, joka ei arvosta sinua?Olen 60+ ja ihmettelen neuvoasi ja elämänkokemuksenpuutettasi. Oletko itse mummo?
"Vieroita imeväisikäinen ja lapset vuoroviikoin" jne.
Miten voit noi varmasti tietää, mikä on näille pienille LAPSILLE hyväksi? Se eroko, koska pusu.
Pienillä murheilla olet päässyt elämässäsi, jos tuo on eron paikka ja syy lasten kodin rikkomiseen.
Ymmärrän systemaattisen petturuuden, väkivallan, alkoholismin, mielenterveysongelmat jne. Mutta käsi sydämelle: oletko todella itse noin ehdoton, naivi, sinisilmäinen tai katkera jollekin miehelle?
Elämässä tapahtuu todella vaikeita ja pahoja asioita ja tämä pusu ei sitä ole.
Tietysti on niinkin, että ero on nyt tässä aloittajan tapauksessa paras, koska tuskin hän pääsee yli miehen pettämisestä" ja lapset kärsivät kun ilmapiiri on huono.
Mutta aikamoista on noin pienten lasten kanssa alkaa souvata kahden kodin väliä. Niin lapsille kuin muillekin.
Ei aloittaja tosissaan tiedä mihin ryhtyy.Onneksi nämä vanhojen naisten neuvot alkavat pikkuhiljaa jäädä historiaan. Enää ei tarvitse kärsiä ja kestää huonossa suhteessa hampaita irvistellen ja etsiä vikoja itsestään, kun puoliso pettää eikä välitä tippaakaan kumppaninsa tunteista. Tulee olemaan paljon vähemmän elämäänsä katkeria naisia ja onnellisempia lapsia, kun heitäkään ei voi syyttää huonoon suhteeseen jämähtämisestä.
Olen mummo se on totta, siksi lapsia ajattelinkin.
Mutta olen myös nähnyt, että ei ne erot ja uusperheet ole useinkaan sen onnellisempia kasvupaikkoja lapsille kuin koti, jossa vanhemmat hiukan antaisivat anteeksi toisilleen. Enemmän niissä on ristiriitoja ja joutuu luopumaan sovituista asioista. Sopassa on monia ihmisiä ja joutuu luovimaan sen sata kertaa enemmän.
Nykyään, ikävä kyllä, erotaan joskus liian helposti, ehkä ollaan sitten ylpeämpiä omasta arvostaan, joskus liiankin.
Ei huonoon suhteeseen tietenkään pidä jäädä lasten takia, mutta kyllä pikkuisen suhteellisuudentajua nyt tähän aloittajan tapaukseen toivoisin. Eikä vähiten niiden pienten lasten takia.
Jos aloittajalla on noin tiukka periaate, niin siitä on nyt kyllä sijaiskärsijöinä nuo lapset.
Kyllä se on usein niin, että vanhoilla naisilla vaan on sitä elämänkokemusta, laajakatseisuutta ja tietoa, mutta sitähän nuoremmat eivät tunnusta.
Ei se elämä niin herkkua ole yksinhuoltajana jolle ikää karttuu pikkuhiljaa, nuoremmat ohittavat kaikessa, ennenkuin huomaakaan, onkin itse se "vanha".
Ja saattaa tulla mieleen, että olisipa tämänkin tiennyt ja ymmärtänyt silloin...
Jaaha, AP matkusti onnibussilla takas Porvooseen.
Naurettavaa pistää perhe säpäleiksi yhden pussailun takia. Ja puhun nyt sinusta JA miehestäsi. Miehesi pussaili, mutta sinä tässä varsinaisesti hajotat perheen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 50+ ja taatusti ottaisin eron jos mies SELVIN PÄIN suutelisi jotakuta. Ei sillä,, että kännipusiujakaan sietöisin, mutta selvin päin mies taatusti tietää mitä teki.
Ja syyn vyörytysyritys naisen syyksi.. Jätä se sika.No, oikeasti, laita erohakemus menemään, laita asuntohakemus heti kaupungille. Ilmoita miehelle, että muutat. Jos mahdollista, vieroita imeväinen ja sano, että lapset vuoroviikoin teillä vanhemmilla. Sitten palaat töihin tai opiskelemaan ja elät elämääsi.
Ei se helppoa ole mutta haluatko olla seuraavat 10,20 vuotta miehen kanssa, joka ei arvosta sinua?
Ap:n lapset taisivat olla aika pieniä (1 v ja 3 v?) Ei sen ikäiset voi olla vuoroviikoin yhdellä vanhemmalla. Kannattaa myös unohtaa ehdotukset, että äiti rupeaa viikonloppuäidiksi, jos hän on ollut lasten ensisijainen hoitaja. Ap taisi olöa hoitovapaalla eli hoitanee lapsia enemmän kuin isä. Lapset tarvitsevat pyysvän kodin ja rutiinit.
No eroat tietenkin!
Seuraava kerta ei todellakaan jää pussailuksi.
Uskomatonta että täällä on kommentoitu että "mitäs et huomio miestäs ym" Voi juma.. onhan se nyt selvää että tuollaisessa arjessa ei vain ole yksinkertaisesti aikaa kuin ennen. Ylipäätään miehet ovat aika pitkälti tuollaisia.
Älä vaan ota uutta eron jälkeen!
Koita myös hyötyä taloudellisesti mahdollisimman paljon (toivottavasti) tulevan eron myötä!
Kaikkea hyvää sulle!
Jos nyt ensisijaisesti pyrkisit järjestämään itsellesi vapaata siitä pikkulapsiarjesta, jotta ehtisit ja jaksaisit joskus suukotella miestäsi, eikä muiden tarvitsisi sitä hommaa hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä "rakas lapsi"-paskaa. Voitteko mummelit jo käsittää ettei nykyään ole mikään kunnia-asia kituuttaa huonossa liitossa. Hanki jo hautapaikka ja poistu keskuudestamme, kiitos.
Jospa kuitenkin kuuntelisitte meitä mummeleita.
Pusu ei ole huonossa avioliitossa kituuttamista.
Te ette tiedäkään huonosta liitosta, jotka nyt vaahtoatte.
Mutta kunhan olette eronneet muutaman kerran ja käyneet satoja kertoja Tinder-treffeillä ääliöiden miesten kanssa, jotka ne vasta kohtelevat naisia huonosti. Nainen on niille pelkkä lihakimpale joka on vaihdettavissa hetkessä toiseen, ilman mitään selitystä.
Samaan aikaan pyöritellään kymmeniä naisia ja uskollisia ei osata olla kenellekään?
Sekö on sitten sitä "naisten arvostamista"
Tai se, että nuoret naiset kuvaavat itseään melkein alasti peppu pystyssä nettiin miesten katseltavaksi. Sekö on sitä mainostamaanne tasa-arvoa nykyään?
Kyllä itse olisin hiukan huonossakin liitossa ennenkuin asettusin vieraiden miesten arvosteltavaksi ja pyöriteltäväksi. Ja jos treffeillä ei anna eka kerralla niin ei jatkoon.
Hiukan ristiriitaista on näillä eväillä "neuvoa" meitä mummoja mitä on naisten "oikeudet" nykyään.
Me mummot emme olisi ikinä suostuneet siihen mitä nykyään sinkkunaiset ja eronneet joutuu kokemaan ja sietämään.
Sekö on se autuus, mieluummin erotaan lasten isästä pikku-asioista ja mennään satojen naisten kanssa kilpailemaan someen ja seuranhakupalstoille kertakäyttömiehistä.
Hehän vasta ovatkin uskollisuuden perikuvia. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummia kommentteja.. mutta ap, ei sun tarvi miehelle puhua, senkun laitat eropaperit vetämään ja etsit uuden asunnon. Jos asutte vuokralla, lähteminen on helppoa.
Asutaan omistusasunnossa, on asuntolainaa, minä olen hoitovapaalla ja meillä on avioehto. Ap
Mistä näitä ääliöitä vielä vuonna 2019 riittää? Ei voi erota, kun ei ole rahaa...
Eihän tässä ollut mitään syytä erolle. Eikä avioehto kerro sitä, onko ap se parempiosainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoitko todellakin: Hanki jo hautapaikka ja poistu keskuudestamme" :O
Nyt on ruma sydän :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se helppoa ole mutta haluatko olla seuraavat 10,20 vuotta miehen kanssa, joka ei arvosta sinua?Olen 60+ ja ihmettelen neuvoasi ja elämänkokemuksenpuutettasi. Oletko itse mummo?
"Vieroita imeväisikäinen ja lapset vuoroviikoin" jne.
Miten voit noi varmasti tietää, mikä on näille pienille LAPSILLE hyväksi? Se eroko, koska pusu.
Pienillä murheilla olet päässyt elämässäsi, jos tuo on eron paikka ja syy lasten kodin rikkomiseen.
Ymmärrän systemaattisen petturuuden, väkivallan, alkoholismin, mielenterveysongelmat jne. Mutta käsi sydämelle: oletko todella itse noin ehdoton, naivi, sinisilmäinen tai katkera jollekin miehelle?
Elämässä tapahtuu todella vaikeita ja pahoja asioita ja tämä pusu ei sitä ole.
Tietysti on niinkin, että ero on nyt tässä aloittajan tapauksessa paras, koska tuskin hän pääsee yli miehen pettämisestä" ja lapset kärsivät kun ilmapiiri on huono.
Mutta aikamoista on noin pienten lasten kanssa alkaa souvata kahden kodin väliä. Niin lapsille kuin muillekin.
Ei aloittaja tosissaan tiedä mihin ryhtyy.Onneksi nämä vanhojen naisten neuvot alkavat pikkuhiljaa jäädä historiaan. Enää ei tarvitse kärsiä ja kestää huonossa suhteessa hampaita irvistellen ja etsiä vikoja itsestään, kun puoliso pettää eikä välitä tippaakaan kumppaninsa tunteista. Tulee olemaan paljon vähemmän elämäänsä katkeria naisia ja onnellisempia lapsia, kun heitäkään ei voi syyttää huonoon suhteeseen jämähtämisestä.
Olen mummo se on totta, siksi lapsia ajattelinkin.
Mutta olen myös nähnyt, että ei ne erot ja uusperheet ole useinkaan sen onnellisempia kasvupaikkoja lapsille kuin koti, jossa vanhemmat hiukan antaisivat anteeksi toisilleen. Enemmän niissä on ristiriitoja ja joutuu luopumaan sovituista asioista. Sopassa on monia ihmisiä ja joutuu luovimaan sen sata kertaa enemmän.Nykyään, ikävä kyllä, erotaan joskus liian helposti, ehkä ollaan sitten ylpeämpiä omasta arvostaan, joskus liiankin.
Ei huonoon suhteeseen tietenkään pidä jäädä lasten takia, mutta kyllä pikkuisen suhteellisuudentajua nyt tähän aloittajan tapaukseen toivoisin. Eikä vähiten niiden pienten lasten takia.
Jos aloittajalla on noin tiukka periaate, niin siitä on nyt kyllä sijaiskärsijöinä nuo lapset.
Kyllä se on usein niin, että vanhoilla naisilla vaan on sitä elämänkokemusta, laajakatseisuutta ja tietoa, mutta sitähän nuoremmat eivät tunnusta.
Ei se elämä niin herkkua ole yksinhuoltajana jolle ikää karttuu pikkuhiljaa, nuoremmat ohittavat kaikessa, ennenkuin huomaakaan, onkin itse se "vanha".
Ja saattaa tulla mieleen, että olisipa tämänkin tiennyt ja ymmärtänyt silloin...
Mikähän se "suhteellisuudentaju" on tapauksessa, jossa mies leikkii kuin mitään ei olisi tapahtunut, syyttää petettyä puolisoa ja esittää, että vaimo itseasiassa ansaitsi sen ja mitään keskusteltavaa asiasta ei ole. Sen kun jatketaan kuin ennen ja mitään jupinoita ei kuunnella. Aina nuo suhteellisuudentaju-neuvot on sitä, että toisen (petetyn) pitää vaan sietää ja olla kiltisti hiljaa. Olla pettäjälle mieliksi ja teeskennellä, ettei mitään tapahtunut. Niellä paha olo. Onpa tosi tervettä käyttäytymistä.
Jos mies olisi pyytänyt anteeksi ja koittanut hyvittää jotenkin asian, silloin ero ei välttämättä olisi ainoa vaihtoehto. Kuitenkin tässä sinun tapauksessasi mies ei ota vastuuta teostaan, vaan syyttää sinua. Hyvin vastenmielistä! Minäkin eroaisin. Jos hän käyttäytyy noin tekemänsä jälkeen on hyvin todennäköistä, että joudut samaan tilanteeseen uudestaan, jolloin pettäminen voi mennä jopa pidemmälle. Haluatko sitä? Tuskin haluat. Pienistä lapsista huolehtiminen ja lapsiarki ovat huonoja syitä pettämiselle. Oikeastaan pettämiselle ei ole olemassa hyvää syytä, muuta kuin itse tekijän oma heikkous ja piittaamattomuus luottamusta kohtaan. Minut petettiin ja jätettiin, jouduin kuitenkin hoitelemaan asiat kun äijä ei saanut mitään aikaseksi (esim. hidasteli poismuuton kanssa, jätti kotiin kamalan sotkun muuttonsa jälkeen ja ei uskaltanut keskustella asioista vaikka erota hän tässä alunperin tahtoi...) Ansaitset Ap parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tehnyt avioehdon? Itse lähtisin yksin kun olisin noin peeaa ja alkaisin etä-äidiksi.
Minusta avioehto on ok ja kuuluu asiaan. Tekisin koska vain uudelleenkin avioehdon. Ap
Kummalla teistä on isompi omaisuus?
Pussailun takia ero ja lapsille vuoroviikko vanhemmat?
No terve.
On se pikkulapsiarki perheen äidille rankkaa, kun ei jaksa edes pusuja vaihtaa miehensä kanssa.
Kenen elämä tässä muka tuhoutuu? :D Ja mistä tiedät onko homma jäänyt pariin pusuun, ties vaikka mies olisi tapaillut naista pidemmän aikaa.
Tsemppiä ap, kurja tilanne sulla.