Mies petti lauantaina, meillä pienet lapset ja minä haluan erota, mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut
Sain yhteiseltä tutulta kuulla, että mieheni oli baarissa pussaillut jonkun naisen kanssa lauantaina, tämä tuttu oli nähnyt. Mies ei ollut humalassa ja tuli melko aikaisin yöksi kotiin, joten varmaan jäi pussailuksi, mutta minulle se on pettämistä ja mies tietää, että en hyväksy minkäänlaista pettämistä edes pussailua. Mies ei millään tavalla kieltänyt asiaa kun sanoin että sain kuulla tutulta mitä hän oli nähnyt (eli siis myöntää koko jutun). Mutta vähättelee tapahtunutta, on kuin mitään ei olisi tapahtunut ja syyttää vain minua siitä, että en ole huomioinut häntä riittävästi, niin siksi hän teki mitä teki.
Sanoin miehelle siinä heti, että haluan eron koska hän petti. Mies ei suostu kuuntelemaan minua eikä keskustelemaan asiasta, alkaa vain syyttelemään minua siitä että en ole huomioinut. Meillä on kaksi pientä lasta, kolmevuotias ja yksivuotias ja pikkulapsiarki on aika rankkaa niin en olekaan huomioinut samoin kuin ennen lapsia, en edes ehtisi tässä arjessa millään.
Olen todella ahdistunut tilanteesta. Joudun nyt järjestämään itselleni uuden elämän yksin lasten kanssa, muuttamaan, etsimään uuden asunnon jne. Meillä ei ole juurikaan tukiverkkoja, niin jään ihan yksin. En tiedä vielä miten paljon mies aikoo tavata lapsia sitten eron jälkeen, mutta saa tietenkin tavata niin paljon kuin haluaa. Hänellä vain on aika kiireinen työ, joten... Ahdistaa erota, mutta ei ole vaihtoehtoa, koska en voi enää rakastaa miestä, joka on pettänyt minua etenkin kun mies vähättelee koko asiaa ja syyttelee minua tapahtuneesta. Ahdistaa jäädä lasten kanssa yksin. Miten selviän arjesta? Miten selviän taloudellisesti? Miten jaksan?
Miksi mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut? Hän vaikuttaa iloiselta ja käyttäytyy kuin meillä olisi kaikki hyvin ja kuin ennenkin, sivuuttaa kaiken tulevaan eroon liittyvän. Kun alan puhumaan erosta niin laittaa kädet korville tai menee toiseen huoneeseen. Ja muutaman minuutin päästä on taas kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa? Miten selvisit erosta?
Kommentit (693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu ja mieti vielä viikko. Mitä hyvää suhteessanne on? Mitä huonoa? Lapset hoitoon ja avointa keskustelua miehen kanssa, onko hän tyytyväinen suhteeseenne, jos ei ole niin mikä mättää? Mitä sinä voit tehdä jotta teillä menisi paremmin ja mitä miehesi voi tehdä. Jos tämän jälkeen sinusta tuntuu että haluat erota pusun takia niin eroa mutta älä eroa suutuspäissäsi suin päin asiaa harkitsematta.
Minun ja mieheni suhteessa on annettu pettäminen anteeksi. Hyvä niin sillä yhdessä on oltu sen jälkeen 20 vuotta, menneet voi jättää taakse ja suunnata katse tulevaisuuteen. Nyt on tuhannen taalan paikka keskustella kenen kanssa haluaa viettää loppuelämän ja miten. Todennäköisesti miehesi katuu mutta ei halua näyttää sitä sinulle.
Miksi mies ei näyttäisi minulle katuvansa, jos katuu?
Ja miten puhua miehen kanssa, kun hän ei suostu asiasta ollenkaan keskustelemaan?
Ap
Niin olet järjestänyt sitä aikaa sille keskustelulle viemällä lapset esim. hoitoon?
Niin mieskin ei voi viedä lapsia sinne hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tossukoita olette kun hyväksytte tuollaisen käytöksen mieheltä? Vai ettekö saa parempaa? Mä ainakin mieluummin olisin yksin kuin tuollaisen ällöttysmiehen kanssa.
N25
Vain naivi 25-vuotias kykenee tällaiseen mustavalkoisuuteen. Suhteessa tulee eteen haasteita, ja jos lapsia on hankittu, ei jokaisen pusun takia kannata pakata kapsäkkiä. Itse asiassa pahempiakin haasteita on todennäköisesti edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummia kommentteja.. mutta ap, ei sun tarvi miehelle puhua, senkun laitat eropaperit vetämään ja etsit uuden asunnon. Jos asutte vuokralla, lähteminen on helppoa.
Asutaan omistusasunnossa, on asuntolainaa, minä olen hoitovapaalla ja meillä on avioehto. Ap
Hyvä homma, Hysteriina on sitten hyvä vaan ja pakkaa kamppeensa. Lasten huoltajuuskin voisi mennä isälle jo sillä perusteella ettei neuroosit ja miesviha tartu lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
AP tietysti kuvittelee, että eron jälkeen käy sama flaksi kuin ennen nykyistä suhdetta. Voi olla aika kova kolaus tajuta, ettei kukaan mies ota kahden pienen lapsen -YH;ta, varsinkin kun luonne näyttää olevan nipo pahinta luokkaa. Voi vähän kaduttaa parin vuoden tinder-deittien jälkeen. Miehelle todennäköisesti ero on tervetullut, varsinkin kun vaimo hoitaa sen hänen puolestaan. Eli olisin huolissani siitä, että mies se tässä on se, joka on vaarassa jättää AP:n. On vaan laiska ja odottaa vaimon pesevät likapyykin.
AP:lle ihanaa ”sinkkuelämää”!
No eikö se sitten ole muehellekin hyvä asia, että ero tulee? Yleensä naisille on parempi tilanne olla vaikka koko loppuelämä sinkkuna kuin elää laiskan ja tunnevammaisen miehen kanssa. Win-win -tilanne, kun kumpikin haluaa samaa asiaa.
Mietin vaan, että mies tuskin ensimmäistä kertaa tapasi tämän naisen siellä baarissa, uskon että heillä on ollut jotain pidempään. Miksi hän muuten selvinpäin pussailisi randomia ja vielä suht aikaisin illalla? Varmasti sovitut treffit siis.
Vierailija kirjoitti:
AP tietysti kuvittelee, että eron jälkeen käy sama flaksi kuin ennen nykyistä suhdetta. Voi olla aika kova kolaus tajuta, ettei kukaan mies ota kahden pienen lapsen -YH;ta, varsinkin kun luonne näyttää olevan nipo pahinta luokkaa. Voi vähän kaduttaa parin vuoden tinder-deittien jälkeen. Miehelle todennäköisesti ero on tervetullut, varsinkin kun vaimo hoitaa sen hänen puolestaan. Eli olisin huolissani siitä, että mies se tässä on se, joka on vaarassa jättää AP:n. On vaan laiska ja odottaa vaimon pesevät likapyykin.
AP:lle ihanaa ”sinkkuelämää”!
Ei kaikilla ole mitään pakottavaa tarvetta parisuhteeseen. Varsinkaan sen jälkeen, kun lapsiluku on jo täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että jotkut ihmiset (miehet) eivät ikinä opi? Jos naisen kanssa on ja vielä on lapsiakin hankittu, niin miksi ei voi siitä itsekkyydestään luopua edes sen vertaa, että ymmärtäisi olla myös naistaan ja lapsia varten, jos heistä tosissaan välittää? Hyvät suhteet vanhempien välillä myös takaisivat turvallisen ja vakaan perhe-elämän lapsille.
On ihan selvä, että edelleen kun nähtävästi päävastuu lapsista "lankeaa" naiselle (voisi se mieskin kyllä perhearkeen enemmän osallistua omien resurssien mukaan), joten väkisinkin huomio ensisijaisesti keskittyy lapsiin, ja sen jälkeen vasta mieheen! Ja molempien pitäisi ensisijaisesti omassa toiminnassaan tukea lapsia, ja koko perheen hyväksi!
Näin ollen ap:n mies on lapsellinen vaatiessaan huomiota ymmärtämättä sitä, että lasten pitää olla etusijalla. Mitä hän on tehnyt tukeakseen naistaan ja perhe-elämää (muutakin kuin rahallisesti)? Antaessaan myös todennäköisemmin saa jotain takaisinkin! Eikö perinteisestikin miehen pitäisi suojella perhettään ja olla sitä varten?
Niin, lasten pitää olla etusijalla. Mutta myös naisen pitää olla saamapuolella, huomaa hyvin kirjoituksestasi. Miehen tulee olla vain työntekijä perheessä. Onpa kiva diili. Naisen pitää saada suojelua ja luotettava kumppani koska niin haluaa, mutta miehen ei tule saada pillua. Koska on mies ja velvollinen suorittamaan naiselle suojelua.
Onko sulla tosiaan lapset etusijalla, kun nytkin on enimmäkseen navanalusasiat mielessä?
Kirjoitin myös sitä, että antaessaan myös todennäköisemmin saa jotain? Vaatimalla itsekkäästi ei ainakaan mitään saa! Miten voit olla toiselta vaatimassa liikoja, kun naisella on prioriteettijärjestys selvä, eli lapset ensin, ja jos siihen kuvioon ei tukea saa, niin kyllä se kuormittaa. Tiesitkö edes sitäkään, että aivot ovat tärkein seksuaalinen elin? Ehkä välittämällä muustakin kuin itsestään ja omista tarpeistaan, takaisinkin aina saa jotain!
Todennäköisesti. Ehkä, mahdollisesti. jne jne.
Mikä sinä olet määrittelemään mikä toteutuu ensin? Miksi nainen ei anna miehelle pillua niin paljon, että mies antaa sitten todennäköisesti jotain takaisin? Jaa niin kun Naisen on Oikeus olla saamapuolella!!
Tässähän se sun prioriteettijärjestys tulee hyvin esiin. Ensin omat tarpeet pitää saada tyydytettyä, sitten vasta on armollinen tekemään jotain lastensa tai naisensa eteen. Ihan selvästi tämä yksi asia on elämäsi tärkein asia ja siihen kulminoituu kaikki tekemisesi. Miksi ei vaikka toisin päin?
Vierailija kirjoitti:
En antaisi anteeksi. Jos pussailun antaa anteeksi, seuraavaksi on vuorossa paneminen. Joten ei. Eroaisin vaikka väkisin. Kyllä ne lapset sen kestää ja parempi kuin että vanhemmilla olisi kireät välit koko ajan.
Mitä jos itse alat pussailemaan toisen kanssa? Tuollaisille ehdottomille ihmisille on yleensä tulossa opetus jos toinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys että mies hakee läheisyyttä kun kotoa ei sitä saa.
Sillä miehellä on oletettavasti suu, jonka voi avata ja näin ollen kertoa, kun jokin asia painaa mieltä. Tuskinpa aloittaja on mikään telepaatti, joka silkkaa ilkeyttään jätti miehen vähemmälle huomiolle.
Hyvin harva mies jättää sanomatta jos haluaa sänkyyn vaimonsa kanssa. Minä torjuin mieheni haluttomuuteni takia ja tiesin kyllä tasan mitä tulee käymään jossain vaiheessa. Ei niitä pakkeja loputtomiin kukaa täsjärkinen jaksa. Sain mitä tilasin ja mies lähti toisen matkaan. Vaikka satutti, niin ymmärsin täysin. Miksi jonkun pitää olla ilman jos on kumppani.
Hauska ketju, kun täällä yritetään pelotella ja painostaa ap:ta jäämään huonoon suhteeseen.
Kukaan ei sua enää huoli.
Kaikki muutkin pettää sua. Turha kuvitellakaan, että saisit parempaa, joten hyväksy paha olo ja huono suhde.
Et ole järjissäsi, jos haluat eron. Et voi luottaa omiin mielipiteisiisi. Olet zombie, että henkisesti terve tekemään mitään päätöksiä.
Sä oletkin ollut huono, joten ihan oikein sulle, että mies vähän opetti.
Katso peiliin. Mieti kuinka kelvoton olet, kun et kelpaa. Pettäminen on oma syysi, olet jotain tehnyt ansaitaksesi sen.
Mitään ei edes tapahtunut, ylireagoit.
(Ihan kuin ap:n oma mies kirjoittelisi tänne tai sitten vastaavat tyypit ja heidän aivopessyt opetuslapsensa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori vaimo niin pussaamine olisi ollut minullekin pettämistä ja ehkä jopa eron syy. Nyt, 30 vuoden avioliiton jälkeen edes satunnainen seksi vieraan kanssa ei aiheuttaisi avioeroa ellei pettäjä sitä haluaisi. Jos miehelläni olisi pitkä salasuhde niin se olisi ovi avioeroon.
Kun on nähnyt paljon eroja ympärillä ystävissä ja tuttavissa ja niiden erojen seurauksia niin sitä oppii näkemään mikä kannattaa ja mikä ei.
Minulla mieheni yksittäinen vieraan naisen kanssa pussaaminen olisi peiliin katsomisen paikka. Miksi joku toinen kiinnostaa enkä minä. Ja toisaalta kysyisin mieheläni pussasiko hän sitä naista vai nainen häntä, silläkin on merkitystä.
Kynnysmatto mikä kynnysmatto.
En ole kynnysmatto mutta kyllähän sitä miettisi mitä olisi voinut parisuhteessa tehdä sen eteen ettei toinen kiinnostu muista. Peilissä voisi sitten todeta etten voi muuttaa mitään tai sitten seikat jotka voisi muuttaa. Tällä hetkellä en voisi muuttaa mitään. Seksiin on aloitteita puolin ja toisin, seksi on hyvää ja sitä on riittävästi. Hellyyttä on, on omaa aikaa ja aikaa yhdessä. Kaikin puolin hyvää elämää. Jos ulkopuolinen kokee tämän kynnysmattona olemiseksi niin olen hiukan hämmästynyt.
Pidän kynnysmattona ihmistä, joka syyttää ensinnäkin itseään pettämisestä ja toisekseen antaa sen vielä anteeksi, antaen luvan siihen jatkossakin. Miksi kuvittelet, että se yhteen kertaa jäisi? Sun elämä on tietenkin sun elämä, onneksi ei mun.
Miten minun ulla on mielikuva, että aloittajan mies on jo aiemmin pussailua tehnyt aloituksia siitä, että omassa suhteessa on liian vähän seksiä ja läheisyyttä?
En voi kieltää, että on vahva tunne, että se on vain mennyt ohi aloittajan korvien tai hän ei ole huomannut tai tajunnut niitä yrityksiä. Tai olettanut, että kaikki on hyvin.
Hän kertoi, että seksiä on vähän, mutta hän " ei ole kieltäytynyt kun mies tekee aloitteen".
Ymmärrän väsymyksen ja pienet lapset, mutta silti tuntuu, että seksi ja pussailu ei ole aloittajalle tärkeää, mutta hän kyllä "suostuu" siihen.
Velvollisuusseksi kyllä näkyy ja tuntuu erilaiselta kuin itse haluttu.
Voin olla väärässäkin, mutta mies on ehkä aiemmin halunnut keskustella parisuhteen tilasta, mutta ei ole saanut vastakaikua. Nyt sitten saattaa sulkea korvat kun vaimo "haluaa keskustella" tästä pusujutusta.
Ehkä ei enää välitä mitä tapahtuu ja pussailu oli hänelle keino saada asiat etenemään.
Tavalla tai toisella, joko nostamalla kissa pöydälle tai erota.
Jos aloittaja vain nyt jankkaa pususta ja periaatteestaan kun pitäisi keskustella kokonaisuudesta mies ei enää välitä kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko ihan tosissasi? En usko että kukaan oikeasti eroaa yhden suutelun takia avioliitosta, jossa on kaksi pientä lasta. Veikkaan että tää on tehty provoksi niitä varten, joiden mielestä pettäminen on ok. Jos tämä on todellista, niin tosi surullista. Olet hajottamassa perhettäsi hyvin itsekkäistä syistä: siksi ettet kestä mieheltäsi yhtä pusua. Ongelma on nyt oikeasti myös sinussa. Ole kiltti äläkä tee mitään noin hätiköityä. Se on lapsillesi todella epäreilua. Mieti itsesi samaan tilanteeseen: vanhempasi olisivat eronneet kun olit aivan pieni. Aikuisena kuulisit että äitisi on jättänyt muuten toimivan avioliiton siksi että isäsi pussasi jotain toista. Ajattelisitko että tämä on oikein?
Aivan varmasti eroaa ja on eronnutkin. Mitä kummallista siinä on ettei halua jatkaa pettäjän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, että jotkut ihmiset (miehet) eivät ikinä opi? Jos naisen kanssa on ja vielä on lapsiakin hankittu, niin miksi ei voi siitä itsekkyydestään luopua edes sen vertaa, että ymmärtäisi olla myös naistaan ja lapsia varten, jos heistä tosissaan välittää? Hyvät suhteet vanhempien välillä myös takaisivat turvallisen ja vakaan perhe-elämän lapsille.
On ihan selvä, että edelleen kun nähtävästi päävastuu lapsista "lankeaa" naiselle (voisi se mieskin kyllä perhearkeen enemmän osallistua omien resurssien mukaan), joten väkisinkin huomio ensisijaisesti keskittyy lapsiin, ja sen jälkeen vasta mieheen! Ja molempien pitäisi ensisijaisesti omassa toiminnassaan tukea lapsia, ja koko perheen hyväksi!
Näin ollen ap:n mies on lapsellinen vaatiessaan huomiota ymmärtämättä sitä, että lasten pitää olla etusijalla. Mitä hän on tehnyt tukeakseen naistaan ja perhe-elämää (muutakin kuin rahallisesti)? Antaessaan myös todennäköisemmin saa jotain takaisinkin! Eikö perinteisestikin miehen pitäisi suojella perhettään ja olla sitä varten?
Niin, lasten pitää olla etusijalla. Mutta myös naisen pitää olla saamapuolella, huomaa hyvin kirjoituksestasi. Miehen tulee olla vain työntekijä perheessä. Onpa kiva diili. Naisen pitää saada suojelua ja luotettava kumppani koska niin haluaa, mutta miehen ei tule saada pillua. Koska on mies ja velvollinen suorittamaan naiselle suojelua.
Onko sulla tosiaan lapset etusijalla, kun nytkin on enimmäkseen navanalusasiat mielessä?
Kirjoitin myös sitä, että antaessaan myös todennäköisemmin saa jotain? Vaatimalla itsekkäästi ei ainakaan mitään saa! Miten voit olla toiselta vaatimassa liikoja, kun naisella on prioriteettijärjestys selvä, eli lapset ensin, ja jos siihen kuvioon ei tukea saa, niin kyllä se kuormittaa. Tiesitkö edes sitäkään, että aivot ovat tärkein seksuaalinen elin? Ehkä välittämällä muustakin kuin itsestään ja omista tarpeistaan, takaisinkin aina saa jotain!
Mikä sinä olet määrittelemään mikä toteutuu ensin? Miksi nainen ei anna miehelle pillua niin paljon, että mies antaa sitten todennäköisesti jotain takaisin? Jaa niin kun Naisen on Oikeus olla saamapuolella!!
Tässähän se sun prioriteettijärjestys tulee hyvin esiin. Ensin omat tarpeet pitää saada tyydytettyä, sitten vasta on armollinen tekemään jotain lastensa tai naisensa eteen. Ihan selvästi tämä yksi asia on elämäsi tärkein asia ja siihen kulminoituu kaikki tekemisesi. Miksi ei vaikka toisin päin?
Aloituksen nainen se jolel vastasin, vaati järjestystä nimenomaan itsensä eduksi. Heidän mielestään mies ehkä saisi itsekin jotain jos ensin itse olisi kunnollinen. Ja sinun mielestä se on just näin. Koska naisen kuuluu saada olla saamapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 1- ja 3-vuotiaat lapset, jotka suurimmaksi osaksi vain toisen vanhemman vastuulla, niin onhan siinä nyt ihan zombie, eikä kykene harkittuihin ratkaisuihin. Olen sitä mieltä, että avioerot pitäisi kieltää alle 2-vuotiaiden lasten vanhemmilta, ellei ole rikostuomioita tms. Ap kuulostaakin aika hysteeriseltä, ja on selvää, että tapahtumien kuvaus on todella yksipuolinen. Tuo että mies joutuu laittamaan kädet korvilleen kun ap "keskustelee" asiasta kertoo kyllä jo paljon. Ja jos ei kolmeen vuoteen ole jaksanut miestä intiimisti huomioida niin voisi kyllä ihan istua alas ja keskustella pelkästään siitä mitä tälle ongelmalle voisi tehdä.
Ap ei tee ratkaisua "zombiena". Hänhän on jo kertonut useasti, että on aina ollut tätä mieltä ja sen myös kertonut miehelle. Hän siis toimii kuten ajattelikin silloin kun on pohtinut, mikä olisi hänelle oikea ja hyvä ratkaisu tällaisessa tilanteessa.
Jos nyt oletetaan, että tämä ei ole provo, niin luulen, että ap ja miehensä ovat jonkun uskonnollisen yhteisön piirissä, ja todella nuoria. Ap sanoikin, että on jo seurusteluaikana sanonut miehelle, että pussailu on pettämistä eikä anteeksiannettavaa. Tämä on siis voinut tapahtua kun ap on ollut n. 16-vuotias. Luultavasti hän ei siis ole oikeasti pohtinut lastensaannin jälkeen, mitä ratkaisusta todella seuraa, vaan on vain fiksoitunut teiniaikojensa päähänpinttymään. Nyt sitten ei ylpeys ja väsymys anna myöten miettiä asiaa järjellä.
Suosittelen ap sinulle, että jää liittoon toistaiseksi, hanki keskusteluapua molemmille, ja jos vielä vuoden päästä haluat erota, niin eroa.
Hei kuules. Kyllä aikuisellekin pariskunnalle jonkun toisen kuin kumppanin suutelu menee jo pettämisen alueelle. Vaikka se sinulle ei sitä olisi, niin se ei siitä silti tee jotakin teinien hömpötystä. Sulla vain henkilökohtaisesti on sallivampi asenne pettämiseen. Muiden ei tarvitse samaa käytöstä sietää omassa parisuhteessaan, jos se heitä loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten minun ulla on mielikuva, että aloittajan mies on jo aiemmin pussailua tehnyt aloituksia siitä, että omassa suhteessa on liian vähän seksiä ja läheisyyttä?
En voi kieltää, että on vahva tunne, että se on vain mennyt ohi aloittajan korvien tai hän ei ole huomannut tai tajunnut niitä yrityksiä. Tai olettanut, että kaikki on hyvin.
Hän kertoi, että seksiä on vähän, mutta hän " ei ole kieltäytynyt kun mies tekee aloitteen".
Ymmärrän väsymyksen ja pienet lapset, mutta silti tuntuu, että seksi ja pussailu ei ole aloittajalle tärkeää, mutta hän kyllä "suostuu" siihen.
Velvollisuusseksi kyllä näkyy ja tuntuu erilaiselta kuin itse haluttu.
Voin olla väärässäkin, mutta mies on ehkä aiemmin halunnut keskustella parisuhteen tilasta, mutta ei ole saanut vastakaikua. Nyt sitten saattaa sulkea korvat kun vaimo "haluaa keskustella" tästä pusujutusta.
Ehkä ei enää välitä mitä tapahtuu ja pussailu oli hänelle keino saada asiat etenemään.
Tavalla tai toisella, joko nostamalla kissa pöydälle tai erota.
Jos aloittaja vain nyt jankkaa pususta ja periaatteestaan kun pitäisi keskustella kokonaisuudesta mies ei enää välitä kuunnella.
Me ollaan molemmat otettu puheeksi toisillemme, että yhteistä aikaa on liian vähän ja että molemmilla tämä arki on rankkaa ja väsyttää niin ettei jaksa panostaa kunnolla parisuhteeseen. Siitä ollaan puhuttu ihan avoimesti, mutta ei olla keksitty ratkaisua siihen että ollaan molemmat niin väsyneitä arkeen, koska tukiverkkoja ei ole eikä mies ole halunnut maksettua hoitajaa tai siivoojaa vaikka sitä olen ehdottanut hänelle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä nyt millään voi uskoa että oikeasti olisit eroamassa jonkun yksittäisen pussailun takia. Mies varmaankin uskoo, että rauhoitut siitä ja kaikki jatkuu kuten ennenkin. Etteet nyt sentään lapsillekin aiheuta eron tuskaa jonkun noin vähäpätöisen takia.
Mutta toki, kyllä sinä siitä miehestä eron saat jos haluat. Ja varmaan pärjäätkin, niin kuin muutkin.
Olin miehelle sanonut monta kertaa jo seurusteluaikoina, ennen naimisiinmenoa, että en hyväksy mitään pettämistä ja tulen eroamaan pussailustakin, jos sellaista tapahtuisi. Eli mies kyllä tiesi hyvin kantani asiaan. Ap
Niin varmaan, eikä kukaan kiellä että hän teki väärin. Mutta aika kylmältä ja kovalta tuntuu olla noin ehdoton, jos suhde on muuten hyvä ja siinä lapsiakin jo on. Ja jos siis tämä pussailu on yksittäinen kerta ja jotain merkityksetöntä baarisekoilua, eikä niin että mies olisi rakastunut johonkin toiseen ja tätä pussailisi.
Aika monella ihmisellä on se yksi ehdoton no no, jota ei toisella käytöksessä hyväksy. AP kertoi, että mies on tietoinen ollut asiasta, niin mies silloin sen eron on jo valinnut.
No joo, joskus niistä ehdottomuuksistakin voi sitten joustaa kumminkin, jos toista rakastaa. Minua petettiin 8 vuotta sitten ja minulle pettäminen oli ehdoton ei. Kerrankin lyö tai pettää, niin se on siinä, ajattelin ja tämän jo ennen naimisiin menoa sanoinkin. Mutta kun se tilanne tuli vastaan, ja mies valtavasti katui ja oli lapsiakin jo 2, niin en minä halunnut koko suhdetta ja lasten kotia tuhota sen yhden kännisen pikkujouluerehdyksen takia sittenkään. Hyvä että joustin, koska suhde vain parani tuosta lopulta, kun mies samalla lopetti hieman liiallisen alkoholinkäytön, koska pelästyi itsekin sitä ettei voi luottaa itseensä jos on juovuksissa, että mitä tekee, ja mokailun hinta voi olla kauhea.
Jatkoitko kuitenkin ensimmäisen lyönninkin jälkeen? Eihän se nyt niin ehdotonta ole...
En jatkanut sillä ekaa lyöntiä ei ole tullut, pettämisestä selvittiin avioliittoa jatkaen. Kun elää riittävän vanhaksi niin huomaa että jossain asioissa ei kannata olla ehdoton. Lyömisessä ehkä kannattaa olla mutta suukon takia en heittäisi elämän miestä menemään.
Onko sinulla muutenkin tapana pyörtää kaikki puheesi? Voihan se mies vieläkin lyödä. Aiotko jäädä silloinkin? Eihän se kerran niin ehdotonta ole. Olen keski-ikäinen eli elämänkokemusta löytyy ja lähtisin ensimmäisestä lyönnistä tai pettämisestä. Ei puhettakaan mistään "joustoista", jotka yleensä tapahtuvat aina vaan yhteen suuntaan.
Ei ole mutta ikä tuo asioihin erilaista näkökantaa. Olen naimisissa kaikin puolin hyvän miehen kanssa, jos pussaa vieraan kanssa niin sitten pussaa, ei meidän suhde siihen päättynyt, ei edes satuinnaiseen panoon vieraan kanssa. Toiste ei ole ainakaan jäänyt kiinni, ehkä on jättänyt pettämisen tai sitten osaa peittää jäljet. Olen elämääni tyytyväinen, väkivallan uhkaa en ole koskaan mieheni taholta kokenut. Minulle tämä on hyvä, sinun kannattaa elää niin kuin sinulle on hyvä.
No todellakin elän tavallani, en peläten tauteja tai lehtolapsia. Kukin tavallaan.
Toivottavasti et sitten ylläty aikanasi virkatodistuksia kirkkoherranvirastosta tilatessasi :D
En ylläty. Virkatodistuksen saa tilattua milloin tahansa nähtäväksi.
Alat vaan flirttailemaan viattomasti muille miehille ja katsot miten mies suhtautuu.