Miten osoitat mieltäsi kassajonossa edelliselle asiakkaalle joka ei laita kapulaa omien ostostensa perää?
Itse laitan omat ostokseni hihnalle ja odotan, että kassa on laskuttanut myös minun ostokseni hänen laskuunsa ja sen jälkeen kiitän kohteliaasti ja katoan paikalta.
Kommentit (330)
Laitan kapulan itse siihen ostosteni eteen - en ole tiennyt, että tästä on olemassa joku laki.
Jos haluan hermostua jostain, haluan myös, että siihen on todellinen aihe.
Yllättävän moni kuvittelee, että jonkun toisen maksamat ostokset ovat hänen ostoksiaan. Kyllähän se niin menee, että edellä olevalla on laillinen oikeus pakata ostoskassiinsa kaikki ne ostokset, joista hänellä löytyy ostoskuitti.
Tavara on kauppiaan omaisuutta ja maksun jälkeen tavara siirtyy maksajan omaisuudeksi. Sillä ei ole mitään merkitystä, kuka tavaran on hihnalle nostanut. Jos joku ottaisi maksamani tavarat, kutsuisin poliisin ja vartijan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei sanota että kapulan laitto on edellä olevan vastuulla. Laitan sen itse enkä ala "kostamaan" edellä olevalle koska ei noudattanut jotain kuvitteellisia sääntöjä.
No jos edellä oleva haluaa maksaa minunkin ostokseni, niin olkoon hyvä vaan.
Ei ne ole enää sinun ostoksia, jos hän ne maksaa. Miksi haluat nähdä vaivaa ja hakea ne ostokset uudelleen kaupasta? Et taida olla penalin terävin kynä.
Tietenkin ne ovat minun ostoksiani. Jos joku haluaa ne välttämättä puolestani maksaa, niin olkoon hyvä vaan.
Sinä olet vaan varas, jos yrität ottaa toisen maksamia ostoksia itsellesi.
Maksakoon edelläoleva ostokseni ihan vapaasti. Ja pitäköön ne. Ehkä oppii joskus jos on oppimiskykyinen, ja jos ei opi, on vain tyhmä.
Laitan omat ostokseni vain siihen hihnalle, ja sitten muka pahoittelen, kun edelläoleva alkaa hätääntyneenä sanoa kassalle että ei ei, nuo eivät ole enää minun ostoksiani!
Sitten edelläoleva joutuu odottelemaan että kassa korjaa edellä olevan virheen. Minä olen vain että voivoi, en yhtään huomannut! ja totean että kannattaa eina laittaa kapula omien ostosten taakse niin ei tapahdu tällaista. :) Kjäh
Aika on arvokasta. Jos joku ei kapulaa laita, laitan sen itse. Kauemmin menee aikaa, jos joutuu säätämään. Ilmeisesti joillekin kiusaajille oma aika ei ole niin kallista, kun sitä on varaa käyttää turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Laitan omat ostokseni vain siihen hihnalle, ja sitten muka pahoittelen, kun edelläoleva alkaa hätääntyneenä sanoa kassalle että ei ei, nuo eivät ole enää minun ostoksiani!
Sitten edelläoleva joutuu odottelemaan että kassa korjaa edellä olevan virheen. Minä olen vain että voivoi, en yhtään huomannut! ja totean että kannattaa eina laittaa kapula omien ostosten taakse niin ei tapahdu tällaista. :) Kjäh
No on fixua, suorastaan nerokasta! Omaa aikaasi vaan hukkaat. Ei mulla muuta.
Pieraisen äänekkäästi ja osoitan edelläolevaa sormella ja sanon, se oli toi.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on todella pienet murheet elämässään.
Terävä huomio, arvon Sirpa! Muita viisauksia jaettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Maksakoon edelläoleva ostokseni ihan vapaasti. Ja pitäköön ne. Ehkä oppii joskus jos on oppimiskykyinen, ja jos ei opi, on vain tyhmä.
No minä ainakin laitan satakertaa mieluummin sen kapulan sekunnissa, kuin alan opettaa toista ja joudun hakemaan samat tavarat uudelleen kaupasta. Viisas pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siinä hukkaannu myös sen edelläolevan aikaa. Ehkä oppii siitä, ehkä ei.
Asetun itse kapulaksi kapulan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siinä hukkaannu myös sen edelläolevan aikaa. Ehkä oppii siitä, ehkä ei.
Minusta todella tyhmää ylpeyttä. Kuka jaksaa yhden kapulan takia?
Kysyn, että joko voin latoa omia tavaroitani. Toivon, että hän seuraavalla kerralla ajattelee sujuvuutta.
Miksi joku haluaa olla niin kiusallinen, että antaa muiden takana olevien, (syyttömien) kärsiä viivytyksestäja hässäkästä?
Ajatellaan, että on ruuhka-aika ja jonossa monta asiakasta.
Kapula-Kiusaaja ei nosta sitä kapulaa väliin, ihan sama kenelle se homma kuuluu, siihen ei mene kuin sekunti
Vaikka luulee tekevänsä kiusaa vain sille takanaan olevalle niin tottahan koko jono siitä viivytyksestä ja tavaroiden sumplimisesta kärsii?
Ainakin mun järjen mukaan. Puhumattakaan kassahenkilöstä, jos samalle kassalle sattuu monta Kapula-Kiusaajaa niin ihan turhaa työtä ja viivästyttää muiden asiointia. Ja hermoja, ei se kassatyö mitään herkkua ole, ei yhtään kaipaa lisästressiä.
Mutta pieni sielu, pieni kiusa.
Ongelma on vakava ja paheksun passiivisaggressiivisesti tuijottaen.
Vierailija kirjoitti:
Asetun itse kapulaksi kapulan paikalle.
Tuosta tietää, että edustat varttuneenpaa väkeä.
Miten voi yksi kapula ottaa noin hermoihin? Itse laitan kapulan eteen ja taakse tarvittaessa. Siihen menee kaksi sekuntia enkä ajattele asiaa sen enempää. Ihan sama laittaako edessä oleva kapulan tai ei.
Millä logiikalla toisen maksavat tuotteet ovat sinun?