voiko vaatia puolisoa näyttämään viestittelyt?
Jos epäilee toisen rehellisyyttä. Vai tuleeko luottaa toisen sanaan? Entä jos ei pysty luottamaan, millä sen saa takaisin?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pettänyt enkä tule pettämään, mutta en voisi olla suhteessa, jossa minuun ei luoteta. Tuo ei ole kuin lopun alkua, kun aletaa toisen puhelinta kyttäämään.
Minä minä minä minä minä minä minä
Et näköjään pysty ymmärtämään toisen ihmisen näkökulmaa. Aika moni pettää ja se on mahdollisuus, että sinäkin petät. Kukaan muu ei voi tietää sitä puolestasi.
Vähän kuin tekisit asuntokauppaa ja ostsja epäilisi, onko kylpyhuoneessa vesieristeet. Kieltäyisit antamasta dokumentteja, koska sanaasi pitää vaan luottaa. Jos ostaja ei suostu ostamaan sikaa säkissä, niin jäät ilman kauppoja. Sekin on oikeutesi. Asunto vaan jäö myymättä.
Pitää ymmärtää, että parisuhdekin on kahden kauppa. Et voi yksinään laatia sääntöjä ja ehtoja toista huomioimatta (kuten juurikin pettäjät muuten tekevät), jos toivot suhteen jatkuvan onnellisena ja harmonisena. Se vastii vastaantuloa molemmilta.
En oikeastaan ihmettele, jos puolisosi vaatii kännykköäsi nöhyöväksi. Tuo asennoitumisesi "munä päätän mitä teen ja mitä sinä saat tehdä enkä ole siitä kenellekään tilivelvollinen" on pettäjille tyypillistä itsekeskeisyyttä ja ehdottomuutta. Jos köyttäydyt niin muutenkin, niin varmasti epäilys herää kumppaneillasi ajan mittaan.
Ei ole kukaan koskaan pyytänyt puhelinta nähtäväksi. Eksän kanssa oltiin 16 vuotta yhdessä eikä kumpikaan katsonut toisen puhelinta saatikka pyytänyt nähtäväksi. Suhde ei ole enää samanlainen, jos toinen alkaa kytätä. Suhtautuisin ja ajattelisin tästä kumppanista ihan eri tavalla kuin ennen, jos hän ei enää luota minuun. Mulla tunteet lopahtaisivat tuollaisesta käytöksestä enkä sen takia voisi jatkaa enää suhteessa.
”Suhde ei enää ole samanlainen, jos toinen alkaa kytätä”. Ensinnäkin, tässä ketjussa ei kukaan ole tarkoittanut jatkuvaa kyttäämistä, vaan yhtä pyyntöä. Mutta jos kuitenkin kysymys on kyttääjästä, niin vaihtoehdot ovat:
1. Kyttääjä on sekaisin ja vainoharhainen, elää jatkuvassa hylkäämisen pelossa
2. Kyttääjää on aikaisemmin petetty, siksi pelkää jatkuvasti uutta hylkäämistä ja lukee vanhoja merkkejä
3. Kyttääjä huomaa puolison toimintatavoissa muutoksia, mikä saa epäilemään pettämistä, ja elää hylkäämisen pelossa
4. Kyttääjällä on toimiva intuitio, jota hän uskoo, koska se intuitio ei ole koskaan ollut väärässä.Meitä kyttääjiä on siis neljää eri lajia. Vain ensimmäinen näistä on perusteellisesti mustasukkainen, ja hänen kanssaan pitää toimia toisin. Kolmen muun kanssa kyttääjän pelot pitää käsitellä. Eikä pelko lähde sanomalla ”sun pitää vaan sokeasti luottaa”.
Jos pystyt todistamaan että viestien näyttäminen todella auttaa sinua käsittelemään hylätyksi tulemisen pelkoasi, todista se ihmeessä puolisollesi ja pyydä häntä näyttämään viestit. Itse en tuohon jotenkin usko ainakaan omassa parisuhteessa. Jos pelkojen käsittely olisi noin helppoa, tuskin kenenkään tarvitsisi tuntea pelkoa hylkäämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka asennoituu tuolla tavalla parisuhteeseen. Minä perustan suhteeni luottamukseen, 3n epäluottamukseen.
Eri
Minulle tulee tuolla lailla kirjoittavista sellaiset vibat, että juuri he ovat niitä henkisesti väkivaltaisia kontrolloijia, jotka vaativat oikeutta päättäö, mitä tunteita puoliso saa tuntea ja mitä ajatuksia ajatella. Oikein gaslightingia parhsimmillaan ja pöydän kääntämistä, jossa saadaan viaton epäilevä osapuoli tuntemaan itsensä syylliseksi ja vääränlaiseksi. Pahimmat pettäjät toimivat juuri noin. Eivät pysty suhtautumaan epäilyyn asiallisesti vaan nostavat itsensä toisen yläpuolelle, eri säännöt kuin muille.
Selvä. Onneksi oma puolisoni ajattelee luottamuksesta ja yksityisyydestä samoin kuin minä. Muunlaisen kanssa en voisi ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pettänyt enkä tule pettämään, mutta en voisi olla suhteessa, jossa minuun ei luoteta. Tuo ei ole kuin lopun alkua, kun aletaa toisen puhelinta kyttäämään.
Et näköjään pysty ymmärtämään toisen ihmisen näkökulmaa. Aika moni pettää ja se on mahdollisuus, että sinäkin petät. Kukaan muu ei voi tietää sitä puolestasi.
Vähän kuin tekisit asuntokauppaa ja ostsja epäilisi, onko kylpyhuoneessa vesieristeet. Kieltäyisit antamasta dokumentteja, koska sanaasi pitää vaan luottaa. Jos ostaja ei suostu ostamaan sikaa säkissä, niin jäät ilman kauppoja. Sekin on oikeutesi. Asunto vaan jäö myymättä.
Pitää ymmärtää, että parisuhdekin on kahden kauppa. Et voi yksinään laatia sääntöjä ja ehtoja toista huomioimatta (kuten juurikin pettäjät muuten tekevät), jos toivot suhteen jatkuvan onnellisena ja harmonisena. Se vastii vastaantuloa molemmilta.
En oikeastaan ihmettele, jos puolisosi vaatii kännykköäsi nöhyöväksi. Tuo asennoitumisesi "munä päätän mitä teen ja mitä sinä saat tehdä enkä ole siitä kenellekään tilivelvollinen" on pettäjille tyypillistä itsekeskeisyyttä ja ehdottomuutta. Jos köyttäydyt niin muutenkin, niin varmasti epäilys herää kumppaneillasi ajan mittaan.
Ei ole kukaan koskaan pyytänyt puhelinta nähtäväksi. Eksän kanssa oltiin 16 vuotta yhdessä eikä kumpikaan katsonut toisen puhelinta saatikka pyytänyt nähtäväksi. Suhde ei ole enää samanlainen, jos toinen alkaa kytätä. Suhtautuisin ja ajattelisin tästä kumppanista ihan eri tavalla kuin ennen, jos hän ei enää luota minuun. Mulla tunteet lopahtaisivat tuollaisesta käytöksestä enkä sen takia voisi jatkaa enää suhteessa.
Minäkin ajattelisin, että salattavaa on jos ei näytä puhelinta ja lusikat jakoon. Luottamus menisi.
Miten menettää jokin, mitä ei olekaan?
Vinkki kaikille viestikyttäystä miettiville. Hypätkää suoraan lusikanjakoon, se on kaikille helpompaa ja vähemmän nöyryyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoliso on rehellinen ja viestit viattomia, näyttää viestit. Jos salattavaa ja epärehellistä viestittelyä, sitten ei näytä.
Minä näyttäisin viestit, mutta eroaisin sen jälkeen, koska suhteesta on luottamus loppu.
Mulle ei jäänyt edes valinnanvaraa, koska mustasukkaisvainoharhainen ihan itse päätti rikoksen kautta tonkia kaiken. Siis kaiken. Tietenkin yhä syyllistää mua erosta, mutta se nyt ei enää jaksa kauheasti kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla suhteessa ihmisen kanssa, joka asennoituu tuolla tavalla parisuhteeseen. Minä perustan suhteeni luottamukseen, 3n epäluottamukseen.
Eri
Minulle tulee tuolla lailla kirjoittavista sellaiset vibat, että juuri he ovat niitä henkisesti väkivaltaisia kontrolloijia, jotka vaativat oikeutta päättäö, mitä tunteita puoliso saa tuntea ja mitä ajatuksia ajatella. Oikein gaslightingia parhsimmillaan ja pöydän kääntämistä, jossa saadaan viaton epäilevä osapuoli tuntemaan itsensä syylliseksi ja vääränlaiseksi. Pahimmat pettäjät toimivat juuri noin. Eivät pysty suhtautumaan epäilyyn asiallisesti vaan nostavat itsensä toisen yläpuolelle, eri säännöt kuin muille.
Hold your horses! Nyt on raikas tuulahdus mustan valkaisemisesta kyllä ilmassa. Kyttääminen ja mustasukkainen epäily tai syyttely sitä henkistä väkivaltaa on. Ei kohteeksi joutuminen ja normaaalin yksityisyyden, ystävien välisen lojaliteetin tai työvelvoitteiden ja lain noudattaminen. Vaatimus kontrolloida toisen elämää on pahin tapa alistaa puolisoa, kyttääminen on juuri sitä kontrollointia.
Hmmm... jos minun puolisoni pyytäisi nähdä viestini, niin kyllä minun pitäisi ensimmäiseksi todella mennä itseeni ja miettiä, mitä sellaista olen mennyt tekemään, että hän sitä pyytää. Koska puolisoni ei ole vainoharhaista tyyppiä, niin vian pitää olla minussa ja käytöksessäni.
Ilman muuta näyttäisin puhelimeni. Minulla ei ole salattavaa.
Jos kysely jatkuisi, vaikka korjaisin sen käytökseni/asia käytäisiin läpi, niin sitten vasta alkaisin epäilemään parisuhteen tilaa. Eikä sekään olisi automaattisesti eron paikka. Se olisi vain parisuhteen kriisi, joka pitää selvittää. Ei ihme, että eroja on niin paljon, kun pienistä asioista vedetään herneet nenään eikä edes yritetä löytää ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... jos minun puolisoni pyytäisi nähdä viestini, niin kyllä minun pitäisi ensimmäiseksi todella mennä itseeni ja miettiä, mitä sellaista olen mennyt tekemään, että hän sitä pyytää. Koska puolisoni ei ole vainoharhaista tyyppiä, niin vian pitää olla minussa ja käytöksessäni.
Jos kysely jatkuisi, vaikka korjaisin sen käytökseni/asia käytäisiin läpi, niin sitten vasta alkaisin epäilemään parisuhteen tilaa. Eikä sekään olisi automaattisesti eron paikka. Se olisi vain parisuhteen kriisi, joka pitää selvittää. Ei ihme, että eroja on niin paljon, kun pienistä asioista vedetään herneet nenään eikä edes yritetä löytää ratkaisuja.
Ap, sinut tunnistaa kyllä 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinut tunnistaa kyllä 🤣🤣🤣
? En ole ap. Yleensä av:lla allekirjoitan itsen N50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelisin, että salattavaa on jos ei näytä puhelinta ja lusikat jakoon. Luottamus menisi.
Tuollaisessa suhteessa on kaksi liian erinlaista ihmistä yhdessä ja ero on ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Et korjaisi käytöstä jos viestien näyttäminen korjaisi tilanteen?
Tilannetta ei tarvitse käsitellä mitenkään jos viestien näyttäminen korjaisi tilanteen?
Itseäni ainakin kiinnostaisi kyllä tietää mistä epäilyt on heränneet ja käsitellä ne puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
aijai nyyh nyyh pahin rikos on puolison viestien katsominen. oikeasti? huomaa että vielä lomat päällä kun v.ajakit vauhdissa, salee lättämaa meghan faneja myös lol. noh,kyllä nämäkin urvelot sitten itkevät täällä kun tulivat petetyksi jossain välissä ja ei suostuttu etsimään johtolankoja vaikka vaisto kirkuu muuta. jokaisella on oikeus tietää kun ollaan parisuhteessa. liian naivi ei saa olla,voiko keneenkään luottaa 100%..no ei. ei kukaan niitä viestejä TURHAN TAKIA halua tsekata,kyllä siihen on aina joku syy.
No miksi ei vaan eroa heti, jos ei luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et korjaisi käytöstä jos viestien näyttäminen korjaisi tilanteen?
Tilannetta ei tarvitse käsitellä mitenkään jos viestien näyttäminen korjaisi tilanteen?
Itseäni ainakin kiinnostaisi kyllä tietää mistä epäilyt on heränneet ja käsitellä ne puolison kanssa.
Totta kai korjaisin käytökseni JA näyttäisin viestini JA asiasta keskusteltaisiin.
188, aihe tuntuu ahdistavan sinua todella paljon, miksi??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aijai nyyh nyyh pahin rikos on puolison viestien katsominen. oikeasti? huomaa että vielä lomat päällä kun v.ajakit vauhdissa, salee lättämaa meghan faneja myös lol. noh,kyllä nämäkin urvelot sitten itkevät täällä kun tulivat petetyksi jossain välissä ja ei suostuttu etsimään johtolankoja vaikka vaisto kirkuu muuta. jokaisella on oikeus tietää kun ollaan parisuhteessa. liian naivi ei saa olla,voiko keneenkään luottaa 100%..no ei. ei kukaan niitä viestejä TURHAN TAKIA halua tsekata,kyllä siihen on aina joku syy.
No miksi ei vaan eroa heti, jos ei luota.
Koska kaikki meistä ei ole niin äkkivääriä ihmisiä, että heti eroaa ensimmäisessä vastoinkäymisessä, tai katkaisee välit, kun itse loukkaantuu. Toiset polttavat siltoja takanaan, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäämällä helposti pahoittaa vaan mielensä. Itselläni löytyy puhelimesta joitain flirttailevia viestejä muiden miesten kanssa. Ei niissä ole mitään sen syvällisempää tarkoitusta. Vanhojen tuttujen kanssa huulen heittoa. Eivät johda yhtään mihinkään, mutta varmasti mieheni pahoittaisi mielensä jos lukisi niitä.
Tätä ketjua kun on lukenut, niin tässä taitaa löytyä aika yleinen syy, miksi ollaan puhelimen näyttämistä vastaan. Jotain salattavaa on. Vaikka ei mitenkään kamalan rankkaa, mutta salattavaa kuitenkin - asenteiden tai kielenkäytön puolesta.
Minun ohjenuorani elämässäni on se, että kaiken pitää kestää päivänvalon. Joka ikinen viesti, jonka kirjoitan av:llekin, pitää olla sellainen, että sitä ei tarvitse salailla eikä häpeillä. Sama koskee kaikkea viestittelyä.
Jotain salattavaa tosiaan on, sellaista mistä miehelle tulisi paha mieli ihan turhasta. Ei meille tuosta eroa tulisi vaikka hän ne viestit näkisi, kyllä hän sen uskoisi että ne eivät minun puoleltani ole mitään sen kummempaa, mutta pahoittaisi kuitenkin mielensä. Uskon kyllä että monessa suhteessa tuollaisesta tulisi vuosisadan draamaa ja lusikoita jaettaisiin. Todellisuudessa nuo viestit vaikuttaa lähinnä piristävästi juuri minun ja mieheni suhteeseen. Tunnen itseni haluttavaksi, kun on jotain sanallista flirttiä joskus jonkun kanssa, mutta siihen se jää. Meidän suhde nyt on monessa asiassa muutenkin aika erilainen kuin keskiverto suomalaisen, mitä näitä keskusteluja seuraa.
Tiedätkö exäni jäi kiinni sattumalta juuri tuollaisesta viestittelystä "kavereidensa" kanssa. Tämä hänen yksi säätönsä lähetti nämä heidän käydyt flirttiviestit minulle ;) kun asian otin puheeksi, niin hän ajatteli juuri noin, kuin sinä... Että ei niissä ole mitään pahaa, pientä kevyttä flirttiä vaan, ajattelin sen olevan ihan harmitonta, miten sinäkin tuollaisesta voit suuttua noin paljon jne. Jätin hänet. Hän vähätteli minua ja minun tunteitani ja ajatteli, että on ihan ok käydä sellaisia keskusteluja jonkun toisen naisen kanssa. Mm. Miten ja millaista seksiä he harrastaisivat, jos nyt näkisivät, millaista seksiä heillä on joskus ollut vuonna kivi ja keppi, miten hänen p*llunsa on jäänyt mieleen tiukimpana kaikista ym. Tällaistako teilläkin on? "Pientä ja harmitonta" flirttiä ex-säädön kanssa.
En IKINÄ harkitsisi ryhtyväni minkäänlaiseen suhteeseen naisen kanssa, jolla suoraan sanottuna viiraisi niin paljon, että alkaisi kyttäämään mun viestejä ja soittotietoja.
Ensinäkin viestit on tarkoitettu vain minulle, ei kenelläkään muulle. Pahimmillaan saisin potkut töistä, jos firmassa saataisiin tietää, että olen näyttänyt mun viestejä ulkopuolisille.
Toiseksi tollainen kyttäysvimme on vahva merkki sairaanomaisesti mustasukkaisuudesta. Kohta pitäisi varmaan asentaan riistakamera päähän, jotta toinen voisi livenä seurata missä oon ja kenen kanssa keskustelen.
Joten jos ikinä haluat normaalijärkisen miehen kanssa suhteeseen, niin älä pyydä nähdä puhelin viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttäämällä helposti pahoittaa vaan mielensä. Itselläni löytyy puhelimesta joitain flirttailevia viestejä muiden miesten kanssa. Ei niissä ole mitään sen syvällisempää tarkoitusta. Vanhojen tuttujen kanssa huulen heittoa. Eivät johda yhtään mihinkään, mutta varmasti mieheni pahoittaisi mielensä jos lukisi niitä.
Kaikenlaista. Sun onkin parempi nyt pitää puhelin mieheltä piilossa koska moisesta per*seilystä meillä lähtisi tavarat ja astiat jakoon. Tosin olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä teillä tapahtuisi kun miehellesi viestit näytät. Mun ukko ei katsoisi tollasta sekuntiakaan enkä kyllä minäkään.
Toiset on yhdessä vähän tiukemmilla siteillä. Meillä ei ole mitään menettämisen pelkoa, eikä kumpikaan olla kovin mustavalkoisia ajattelultamme. Mieheni pahoittaisi mielensä, olisi todennäköisesti hiljainen yhden illan ja seuraavana päivänä keskusteltaisiin miksi teen noin ja onko se ok. Luulen että se viestittely kyllä loppuisi siihen, koska sen kiinnostavuus on juuri siinä että se on jotain minun yksityistä. Jos se paljastuisi, se ei toimisi enää minään jännityksen luojana kuten nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun on lukenut, niin tässä taitaa löytyä aika yleinen syy, miksi ollaan puhelimen näyttämistä vastaan. Jotain salattavaa on. Vaikka ei mitenkään kamalan rankkaa, mutta salattavaa kuitenkin - asenteiden tai kielenkäytön puolesta.
Minun ohjenuorani elämässäni on se, että kaiken pitää kestää päivänvalon. Joka ikinen viesti, jonka kirjoitan av:llekin, pitää olla sellainen, että sitä ei tarvitse salailla eikä häpeillä. Sama koskee kaikkea viestittelyä.
Jotain salattavaa tosiaan on, sellaista mistä miehelle tulisi paha mieli ihan turhasta. Ei meille tuosta eroa tulisi vaikka hän ne viestit näkisi, kyllä hän sen uskoisi että ne eivät minun puoleltani ole mitään sen kummempaa, mutta pahoittaisi kuitenkin mielensä. Uskon kyllä että monessa suhteessa tuollaisesta tulisi vuosisadan draamaa ja lusikoita jaettaisiin. Todellisuudessa nuo viestit vaikuttaa lähinnä piristävästi juuri minun ja mieheni suhteeseen. Tunnen itseni haluttavaksi, kun on jotain sanallista flirttiä joskus jonkun kanssa, mutta siihen se jää. Meidän suhde nyt on monessa asiassa muutenkin aika erilainen kuin keskiverto suomalaisen, mitä näitä keskusteluja seuraa.
Niin sinä ajattelet noin, mutta miehesi ei kuitenkaan, jos kerran mielensä pahoittaisi. Jos hän tietäisi noista flirttiviesteistä, niin todennäköisesti ei vaikuttaisi mitenkään piristävästi teidän suhteeseen. Onko sinulla niin huono itsetunto, että sinun pitää saada huomiota muilta miehiltä? Sinä salailet ja teet toisen selän takana sellaisia asioita, joista hän pahoittaisi mielensä... Mieti vähän... Mitäpä jos miehesi tekee samaa?
Nimenomaan, itsetuntoni kaipaa välillä buustausta. Mistään sen kummemmasta ei ole kyse. Sallisin miehelle saman.
Vierailija kirjoitti:
En IKINÄ harkitsisi ryhtyväni minkäänlaiseen suhteeseen naisen kanssa, jolla suoraan sanottuna viiraisi niin paljon, että alkaisi kyttäämään mun viestejä ja soittotietoja.
Ensinäkin viestit on tarkoitettu vain minulle, ei kenelläkään muulle. Pahimmillaan saisin potkut töistä, jos firmassa saataisiin tietää, että olen näyttänyt mun viestejä ulkopuolisille.
Toiseksi tollainen kyttäysvimme on vahva merkki sairaanomaisesti mustasukkaisuudesta. Kohta pitäisi varmaan asentaan riistakamera päähän, jotta toinen voisi livenä seurata missä oon ja kenen kanssa keskustelen.
Joten jos ikinä haluat normaalijärkisen miehen kanssa suhteeseen, niin älä pyydä nähdä puhelin viestejä.
Mun ex halusi asentaa seurantaohjelman puhelimeeni. Saman kuin lapsen kännykässä on. Alle kymmenvuotiaalla sellainen on perusteltu monesta syystä. Ihmettelin silloin, mitä hyötyä siitä on, että mun (työsuhde-)puhelin olisi puolison seurattavissa. Koko totuus paljastui sitten n. vuotta myöhemmin, kun ilmeni vuosikausien sairaalloinen mustasukkaisuus ja tietomurrot yms läpikotainen kyttäys ja vakoilu. Varmaan mun autossakin on edelleen jotain valoilulähettimiä, mutta samapa tuo nyt. On hällä sitten jotain virikettä.
1. Kyttääjä on sekaisin ja vainoharhainen, elää jatkuvassa hylkäämisen pelossa
=> ammattiavun paikka
2. Kyttääjää on aikaisemmin petetty, siksi pelkää jatkuvasti uutta hylkäämistä ja lukee vanhoja merkkejä
=> vanhat traumat käsitellään ensin, vasta sitten kykenee uuteen suhteeseen.
3. Kyttääjä huomaa puolison toimintatavoissa muutoksia, mikä saa epäilemään pettämistä, ja elää hylkäämisen pelossa
=> keskustelu
4. Kyttääjällä on toimiva intuitio, jota hän uskoo, koska se intuitio ei ole koskaan ollut väärässä.
=> silloin on varmaan helpompi erota, jos kerran intuitio ei koskaan petä