Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko vaatia puolisoa näyttämään viestittelyt?

Vierailija
24.07.2019 |

Jos epäilee toisen rehellisyyttä. Vai tuleeko luottaa toisen sanaan? Entä jos ei pysty luottamaan, millä sen saa takaisin?

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta voi vaatia, jos se on luottamuksen rakentamisen edellytys.

Vastaavasti voi kysyä, onko miehellä oikeutta vaatia ap:n luottamista itseensä, jos hän ei pysty todistamaan olevansa luotettava?

Hyvä parisuhde on avoin. Sellaista ei pitäisi kenellekään viestitellä, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja tämä luottamus ansaitaan. Ei se rakennu itsestään.

LUottamus ei vaadi todistelua. Jos kaikki pitää todistaa aukottomasti, ei luottamusta tarvita, sitä ei ole, eikä sillä ole tilaa. Luottamus on nimenomaan uskomista ilman todistamista.

Mustasukkainen kyttääminen ja syyttömyyden todistamisen vaatiminen on täydellistä luottamattomuutta ja pahaa myrkkyä parisuhteelle. Se syö nopeasti luottamuksen toisinkin päin. Epäilty alkaa ihmetellä, miksi toinen ei luota, ettei tällä olisi itsellä päässyt jauhot roskaantumaan...

Vierailija
22/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisit sille joskus niin ei tarvitsisi kytätä

Missä kohtaa sanottiin että ap ei anna? En huomannut moista.

Ei selvästikään anna, kun mies hakee sitä muualta.

Hohhoijaa...pettämisessä on hyvin vähän tekemistä seksin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.Me ei oltu edes facessa kavereita exän kaa vaikka seukattiin monta vuotta.

Ehkä siihen oli myös jokin hyvä syy, esim. että voi rauhassa keskittyä myös muihin naisiin. Exähän siitä kuitenkin tuli, eli en ottaisi näistä neuvoista mallia.

Vierailija
24/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on itse mies

Vierailija
25/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaatia muttei ole pakko näyttää.Toisaalta jos ei näytä,ehkä on jotain salattavaa.Tosin ilman luottamustakaan ei suhde kovin terve ole.

Vierailija
26/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeahan voi vaatia, mutta mitä siitä sitten seuraa, on eri asia. Jos puolisoni vaatisi minua näyttämään viestini, niin tulkitsisin niin, että luotto on mennyt ja ilman luottoa ei ole onnellista parisuhdetta.

Vierailija
27/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vaata, mutta ei ole pakko suostua. Mieti mitä aiheutat sellaisella vaatimuksella, jos hän ei suostukaan näyttämään. Se voi johtaa eroon.

Sehän on silloin oikea lopputulos.

Vierailija
28/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene peilin eteen ja kysy itseltäsi yksi kysymys, haluanko elää tälläistä elämää? Silta elää väistämättä ja molempien päiden on elättävä mukana ja luulen, että miehesi on esittänyt tämän kysymyksen itseltään ja sieltä on lähtenyt purkautumaan ne omat pettymyksen, yms tunteet, jos kerran olet nähnyt hänessä muutoksen.

Vierailija
29/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on itse mies

Joo niin varmaan. 

Vierailija
30/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä yeittää vaatia tässä elämässä vaikka mitä. Eri asia saako ja kannattaako. Parisuhteessa yleensä toimii paremmin keskustelu

Khyl, pettäjäthän ne on heti kysyttäessä tunnustamassa rehellisesti.

Vierailija
31/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt mieheni tulisi vaatimaan minua näyttämään puhelintani, niin kyllä minä antaisin katsoa, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Tiedän myös, että häntä ei kiinnostaisi viestittelyt naispuolisten ystävieni tai sukulaisteni kanssa, joten hän etsisi viestejä joiltain vierailta miehiltä ja niitä ei ole missään, joten no problem.

Ei minullakaan mitään salattavaa ole, mutta hiukan ihmettyttäisi mistä tälläinen luottamuspula johtuisi. Johon meidän suhde aikakin perustuu ettei ole tarvetta vaatia toiselta mitään tuollaista.

Etkö haluaisi selvittää sitä mistä se luottamuspula sitten johtuu?

Vierailija
32/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun ollaan tässä pisteessä, on suhteessa paljon pielessä eikä se ratkea viestit lukemalla. 

Vierailija
33/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt mieheni tulisi vaatimaan minua näyttämään puhelintani, niin kyllä minä antaisin katsoa, koska minulla ei ole mitään salattavaa. Tiedän myös, että häntä ei kiinnostaisi viestittelyt naispuolisten ystävieni tai sukulaisteni kanssa, joten hän etsisi viestejä joiltain vierailta miehiltä ja niitä ei ole missään, joten no problem.

Minä en antaisi. Kännykässäni on lukuisia viestejä ja etenkin sähköposteja vierailta miehiltä. Nimiä, joita puolisoni ei koskaan ole kuullutkaan ja joista hänen on mahdotonta tietää, ovatko he rakastajia, ystäviä vai työkontakteja. Sähköpostien otsikoista voisi päätellä jotain, mutta jos pettäisin niin tajuaisin kyllä sopia petoskumppanini kanssa, että laitetaan sellaiset otsikot, joita voi kuvitella työasioiksi. (Itse asiassa en kyllä varmaan edes käyttäisi työsähköpostiani vaan loisin jonkun nettiselainpohjaisen osoitteen, jota käyttäisin salatussa tilassa.)

Jos työnantajalleni selviäisi, että olen näyttänyt viestini ulkopuoliselle ihmiselle, saisin vähintäänkin varoituksen.

t. Työsuhdepuhelin

Vierailija
34/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti voi kysyä, onko miehellä oikeutta vaatia ap:n luottamista itseensä, jos hän ei pysty todistamaan olevansa luotettava?

Hyvä parisuhde on avoin. Sellaista ei pitäisi kenellekään viestitellä, mikä ei kestä päivänvaloa. Ja tämä luottamus ansaitaan. Ei se rakennu itsestään.

LUottamus ei vaadi todistelua. Jos kaikki pitää todistaa aukottomasti, ei luottamusta tarvita, sitä ei ole, eikä sillä ole tilaa. Luottamus on nimenomaan uskomista ilman todistamista.

Mustasukkainen kyttääminen ja syyttömyyden todistamisen vaatiminen on täydellistä luottamattomuutta ja pahaa myrkkyä parisuhteelle. Se syö nopeasti luottamuksen toisinkin päin. Epäilty alkaa ihmetellä, miksi toinen ei luota, ettei tällä olisi itsellä päässyt jauhot roskaantumaan...

Mustasukkaisuus ja jatkuva viestien lukeminen on eri asia. Se on myrkkyä parisuhteelle pitkällä tähtäimellä. Mutta jos luottamuksessa on särö, se pitää korjata, jos haluaa parisuhteen jatkuvan. Vain avoimuus korjaa särön.

Minä luotan mieheeni täysin. Mutta jos eteen tulisi jokin epämääräisyys, joka saisi minut epäilemään, niin minä tuhoaisin tämän parisuhteen omalla epäluulollani. Jotta saisin tämän luottamuksen takaisin, pitäisi miehen pystyä osoittamaan, että luottamuspula on minun pääni sisässä eikä siten todellista.

Vierailija
35/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on itse mies

Niin entä sitten? Onko joku tehnyt tästä jotenkin sukupuolisidonnaisen asian?

Vierailija
36/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaatia, mutta toisen ei ole pakko näyttää. Jos kuitenkin suhteessa on noinkin paljon epäilyä tai epäluottamusta niin kannattaa miettiä onko koko suhteessa mitään järkeä.

Mieheni kanssa meillä ei ole salaisuuksia. Kumpikin käyttää toisen kännykkää vapaasti ihan luvan kanssa. Samoin läppäriä ja tietokonetta.

Mulla on salaisuuksia. Kännykät ja tietokoneet ovat työnantajan omaisuutta ja niillä on oikeasti salaisia asioita. Sellaisia viranomaistason salaisia, joihin on erikseen tehty turvaselvitykset ja tiukat ohjeistukset salaamisesta. Lisäksi viestittely monen ystävän kanssa on henkilökohtaisesti luottamuksellista eri tavoin; sanotut asiat on tarkoitettu vain minulle, ei muille.

Puolisoni oli mustasukkainen ja epäilevä, luulotautiselle tasolle saakka. Kerroin viestittelystäni hänelle kaiken oleellisen, paljastamatta kenenkään salaisuuksia tai yksityiskohtaisesti asioita enkä nimiäkään. Mutta kerroin, millaisten ihmisten kanssa ja millaisista asioista viestittelen. Hän ei uskonut vaan murtautui työkännykkääni ja luki läpi liki kaiken viestittelyn ja muutenkin puhelimen sisällön. Siis työpuhelimeni. Tähän kului kai liki kokonainen yö.

Se oli oikeastaan viimeinen pisara. Nyt hän on entinen puoliso. Puhelimesta muuten ei löytynyt mitään, mitä en olisi ennalta jo kertonut.

Kannattaa miettiä todella tarkkaan. Luottamusta, sen rakentamista, sekä menettämistä omin toimin.

Vierailija
37/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjien vakiofraaseja: pitää vain luottaa vaikka mitä merkkejä olisi ilmassa, muuten on hullu ja mustasukkainen. Lähtisin jo tuollaisista lauseista, olisi suuri hälytysmerkki pettäjästä.

Vierailija
38/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minullakaan mitään salattavaa ole, mutta hiukan ihmettyttäisi mistä tälläinen luottamuspula johtuisi. Johon meidän suhde aikakin perustuu ettei ole tarvetta vaatia toiselta mitään tuollaista.

Niin, JOS sinulla ei ole salattavaa.

On kuitenkin mahdollista, että jollakulla toisella on. Jos vaikka ap:n miehellä on sivusuhde, niin hän ymmärtää, miksi ap haluaisi nöhdä viestit, mutta ei tietenkään näytä, vaan yrittää lisäksi saada ap tuntemaan itsensä vainoharhaiseksi ja kohtuuttomaksi.

Hölmöä siis vastata tuollaiseen aloitukseen sillä automaattisella oletuksella, että epäily on perätön. Moni pettää ja useimmat jäävät kiinni kännykän kautta.

Vierailija
39/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
40/222 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viestin ystävieni kanssa asioita, joita ei ole tarkoitettu puolisoni silmille. Ja työsuhdepuhelin jo itsessään tarkoittaa sitä, että siinä on oltava salasana eikä viestejä saa näyttää ulkopuolisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi