Mikä on tekosyysi tuomita ravintolassa imettävä
äiti? Eikö vauvalla ole oikeus ravintoon, kuten muillakin RAVINTOlassa? Selitä!
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ne nähdään.Tää maailma on hullu!Miksei saisi ruokkia lasta ravintolassa,jos sillä nälkä!Ketä se voi häiritä?
Äidinmaito ei todellakaan ole kuona aine,kuten sylki tai sperma.
Minua ei ainaakaan häiritse yhtään.t.nainen,ei pieniä lapsia.
Siksi koska ravintola ei ole vauvojen imetyspaikka. Sinne ei mennä muutenkaan omien eväiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna kyllä minuakin ällöttää nähdä suonikas utare, jossa on tassilautasen kokoinen nänni ja sitä lutkuttava vauva. Aikuisena ihmisenä ymmärrän kuitenkin, että vauvojen täytyy syödä usein ja rintamaito on heille parasta ravintoa. Toivoisin, että imetys tapahtuisi mahdollisimman huomaamattomasti, ettei minun tarvitsisi vahingossakaan nähdä paljasta imetintä. Jos semmoinen nyt kuitenkin näkökenttään osuu niin yritän olla katsomatta sitä toista kertaa. Ei tulisi mieleenkään valittaa imettävistä äideistä tai vaatia heitä imettämään vessassa. Minuakin on imetetty ja kiitos äidilleni siitä.
Ajatteles kun ihminen on imeväinen, nisäkäs, riippuvainen siitä tissin imemisestä. Imettimet, tissit, lollot jne. mitä se näkö ja koko muuttaa sitä asiaa, että evoluution myötä me olemme tissinlutkuttajia. Oletko evoluutiolle jotenkin vihainen tai katkera? Etkö voi sietää totuutta siitä mitä olet? Olet tissilapsi ja tissinlutkuttaja kuten me kaikki :)
Väärin. Teknologia on kehittynyt ja tunnen ihan terveitä aikuisia, jotka eivät ole saaneet tippaakaan äidinmaitoa tissistä tai muualtakaan. Onhan se toki surullista , että eräät haluavat taantua apinoiden asteelle vaikka tarjolla on muitakin ruokkimiskeinoja.
Sinulla ei taida olla mitään käsitystä siitä mikä nisäkäs on :D
Eihän tämä julki-imetysporukka tässäkään näköjään älyllään loista Pointti olikin siinä, että apinasta on edetty pitkälle ja muitakin vaihtoehtoja on ruokkia vauva hyvin. 70-80 luvulla ei imetetty läheskään niin paljon ja pitkään kuin nykyisin eikä vauvoille käynyt kuinkaan. Tämä imetydvouhotus on länsimaissa täysin tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi julki-imettäjät taitaa pesiä vain isommissa kaupungeissa, täällä 9000 asukkaan "kaupungissa" en ole koskaan nähnyt että kukaan kaupan penkillä tai kylillä imettäisi.
Kyllä pienissä kylissä imetetään ihan normaalisti eikä sitä hävetä. Siis jos on ihan normaalijärkinen, totta kai joka kylästä löytyy kylähulluja ja mielenterveytensä kanssa painiskelevia, joille normaalit asiat aiheuttavat ongelmatilanteita arjessa.
Kyllä, normaalisti kotona, ei julkisilla paikoilla.
Kerroin vain etten ole kotikunnassani nähnyt koskaan julki-imettäjää (enkä asu missään uskovaisvyöhykkeellä).
Ei kerrassaan mikään. Imettäkää kaikki rauhassa myös ravintoloissa.
Ap, ei siellä ravintolassa kenelläkään muullakaan ole oikeutta muuhun ravintoon kuin siihen, mitä se ravintola myy.
Itseäni ei haittaa imetys, jos sen voi tehdä vaivihkaa, mutta tuo "vauva on ihan samanlainen asiakas kuin kaikki muutkin" -argumentti on naurettava. Ei ole, koska vauva ei voi syödä ravintolaruokaa. Jos vauvaa oikeasti koskisivat samat säännöt kuin kaikkia muitakin ihmisiä, niin vauva nimenomaan ei saisi syödä ravintolassa/taidemuseossa/kirjastossa tms. paikassa, jossa omien eväiden syöminen noin yleisesti on kielletty.
Mutta edelleen, minusta voi olla perusteltua, että vauva saa jossain tilanteessa erivapauksia.
(Sen sijaan nämä "kyllä pitäisi yhteiskunnan vaan alkaa tottua rintaraivareihin illallisravintoiloissa, koska äidin elämä on pilalla, jos ei pääse vauvan kanssa ravintolaan klo 22" -jutut menee yli. Mulla ei ole mitään halua tottua siihen, että jonkun rintamaito roiskuu viinilasiini ja vauva karjuu korvaan koko illallisen. Onneksi suurin osa tapauksista ei ole näitä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko mä ainoa äiti täällä joka ei missään nimessä halunnut imettää julkisesti? Ahdisti jo se, kun lanko tyttöystävänsä kanssa oli kylässä ja vauvalla oli nälkä, menin kyllä toiseen huoneeseen, mutta tämä tyttöystävä tunki sinne.
Molemmat lapseni ovat juoneet tuttelia pullosta julkisilla paikoilla. En taatusti halua esitellä tissejäni. Inhottava ajatuskin.Sehän sääli, että rauhaasi häirittiin. Ei julki-imetys ole tulossa pakolliseksi vaan kysymys on siitä, että imetyksen saa jokainen hoitaa niin kuin haluaa.
Imetyksen saa hoitaa sivistyneesti kotonaan tai muuten häiritsemättä kanssaihmisiään. Ihan vapaasti. Tämä intiimiksi tarkoitettu tapahtuma ei sovi tehtäväksi julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ne nähdään.Tää maailma on hullu!Miksei saisi ruokkia lasta ravintolassa,jos sillä nälkä!Ketä se voi häiritä?
Minua ei ainaakaan häiritse yhtään.t.nainen,ei pieniä lapsia.Siksi koska ravintola ei ole vauvojen imetyspaikka. Sinne ei mennä muutenkaan omien eväiden kanssa.
Äidit liikkuvat vauvojen kanssa ja jos vauvalla nyt sattuu olemaan nälkä ravintolassa,miksei sitä saisi imettää?
Se on pieni vauva!Pitäisikö olla jotain imetyspaikkoja??Mikä siinä on niin kamalaa?Sehän on maailman luonnollisin asia!
Voihan rintaa vaikka suojata vähän jollain.En voi ymmärtää tuollaista kantaa!
T.nainen,jolla ei pieniä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.
Rintamaito on ruokaa.
Mikä ravintola tarjoaa menussaan maitoa tissistä?
Ne haisevat happamelle maidolle. Myöskin jälkivuoto haisee.
Vierailija kirjoitti:
Äitien inhoajat ja esim. juuri rintaruokailun vastustajat on minun inhokkilistani ykkösenä. Edes rasistit eivät ole yhtä inhottavia.
En ole valmis auttamaan näitä ihmisiä millään muotoa. Jos ovat hukkumassa, en auta. Jos pyytävät apua, en anna.
Ihmislistalla nämä ovat kaikkein pohjimmaisena.
Ei kukaan äitejä inhoa, eikä imetystä vastusta, ainoastaan ravintolassa ja julkisilla paikoilla imetystä.
Onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Minäkin olen imettänyt joskus. Mutta en koskaan tehnyt sitä julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että tullaan imettämään julkiselle paikalle ja päästetään murhaavia mulkaisuja, kun joku edes vilkaisee sinnepäin. Eli tulla julkiselle paikalle vaatimaan yksityisyyttä muilta.
Ei ihmisten tuijottaminen ole hyvien tapojen mukaista. Keskity omaan ruokailuusi.
Jos tulet mun näkyviin imettämään niin videoin tapahtuman ja postaan sen sivustolle kinkytlollot . Tietenkin sijaintitietojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua nähdä syödessäni pissaa, äidinmaitoa, spermaa, sylkeä enkä muitakaan eritteitä eritettävän. Menee ruokahalu.
Rintamaito on ruokaa.
Ainoastaan silloin kun tarjoilet sen utareitesi sijaan tuttipullosta. Kotonasi saat lillua vaikka alasti, mutta julkisella paikalla pidä ne utareesi näkymättömissä. Muutkaan eivät saa tulla ravintolaan syömään omia eväitä, joten miksi vauva saisi? Ja vieläpä pakotetaan kanssaihmiset tämä tuotantoprosessi katsomaan.
Kukahan perustaisi kansalaisaloiteen julki-imettämisen kieltämiseksi. Eiköhän se 50000 nimeä aika helposti tulisi ja lainsäätäjäkin joutuisi ottamaan asiaan selkeän kannan.
Olen mies.
Miehistä vain ho*omiehet vastustaa runtaruokintaa, samoin jotkut heiveröiset, jotka eivät sitä tissiä vauvana saaneet.
Sinun täytyy olla homo kun noita naiseuden merkkejä noin inhoat?
Hassua nähdä kuinka tissiöykkäri taantuu suvaitsemattomaksi homottelijaksi kun ei saa tahtoaan läpi. Hih.
Sinulla kuitenkin on oikeus omasta mielestäsi kutsua imettävää äitiä tissiöykkäriksi ja halventaa häntä kaikin keinoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintamaito on ruokaa.
Ainoastaan silloin kun tarjoilet sen utareitesi sijaan tuttipullosta. Kotonasi saat lillua vaikka alasti, mutta julkisella paikalla pidä ne utareesi näkymättömissä. Muutkaan eivät saa tulla ravintolaan syömään omia eväitä, joten miksi vauva saisi? Ja vieläpä pakotetaan kanssaihmiset tämä tuotantoprosessi katsomaan.
Kukahan perustaisi kansalaisaloiteen julki-imettämisen kieltämiseksi. Eiköhän se 50000 nimeä aika helposti tulisi ja lainsäätäjäkin joutuisi ottamaan asiaan selkeän kannan.
Olen mies.
Miehistä vain ho*omiehet vastustaa runtaruokintaa, samoin jotkut heiveröiset, jotka eivät sitä tissiä vauvana saaneet.
Sinun täytyy olla homo kun noita naiseuden merkkejä noin inhoat?
Hassua nähdä kuinka tissiöykkäri taantuu suvaitsemattomaksi homottelijaksi kun ei saa tahtoaan läpi. Hih.
Siellä missä minä olen saa äidit imettää ihan rauhassa. En suvaitse minkäänlaista heidän häirintää. Puutun tilanteeseen ja olen valmis vataamaan teoistani käräjillä.
Äideille naureskelu loppuu lyhyeen jos olen paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että tullaan imettämään julkiselle paikalle ja päästetään murhaavia mulkaisuja, kun joku edes vilkaisee sinnepäin. Eli tulla julkiselle paikalle vaatimaan yksityisyyttä muilta.
Ei ihmisten tuijottaminen ole hyvien tapojen mukaista. Keskity omaan ruokailuusi.
Jos tulet mun näkyviin imettämään niin videoin tapahtuman ja postaan sen sivustolle kinkytlollot . Tietenkin sijaintitietojen kanssa.
Silloin syyllistyt rikokseen. Julkisella paikalla kuvattua materiaalia ei saa halventaa. Tunnetko itsesi vahvaksikin kun yrität rajoittaa imettävän äidin toimintaa uhkailemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ainaakaan häiritse yhtään.t.nainen,ei pieniä lapsia.Siksi koska ravintola ei ole vauvojen imetyspaikka. Sinne ei mennä muutenkaan omien eväiden kanssa.
Äidit liikkuvat vauvojen kanssa ja jos vauvalla nyt sattuu olemaan nälkä ravintolassa,miksei sitä saisi imettää?
Se on pieni vauva!Pitäisikö olla jotain imetyspaikkoja??Mikä siinä on niin kamalaa?Sehän on maailman luonnollisin asia!
Voihan rintaa vaikka suojata vähän jollain.En voi ymmärtää tuollaista kantaa!
T.nainen,jolla ei pieniä lapsia
Jos nämä naiset yhtään ajattelisivat niiden lastensa parasta niin eivät roikottaisi niitä mukanaan ympäri kaupunkia ja ravintoloita. Kyllähän sen vauvakin olisi paljon mukavampi imeä ja köllötellä kotonaan. Mutta ei , vauva ja kaikki ympärillä olijat saa kärsiä kun mamma haluaa ravinteliin. Onko niin vaikea pysyä siellä kotona hoitamassa sitä vauvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin syyllistyt rikokseen. Julkisella paikalla kuvattua materiaalia ei saa halventaa. Tunnetko itsesi vahvaksikin kun yrität rajoittaa imettävän äidin toimintaa uhkailemalla?
Mitä halventamusta se on. Julkisella paikalla saa kuvata ja itsepä tarjoat matskun. Kyllä sille joku pervo netissä läähättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitien inhoajat ja esim. juuri rintaruokailun vastustajat on minun inhokkilistani ykkösenä. Edes rasistit eivät ole yhtä inhottavia.
En ole valmis auttamaan näitä ihmisiä millään muotoa. Jos ovat hukkumassa, en auta. Jos pyytävät apua, en anna.
Ihmislistalla nämä ovat kaikkein pohjimmaisena.
Ei kukaan äitejä inhoa, eikä imetystä vastusta, ainoastaan ravintolassa ja julkisilla paikoilla imetystä.
Onko lukemisen ymmärtämisessä vaikeuksia?
Minäkin olen imettänyt joskus. Mutta en koskaan tehnyt sitä julkisesti.
Osan mielestä imetystä ei pidä vaatia peitettäväksi. Ei mitään b ur. kavaatimuksia vauvoille ja äideille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä halventamusta se on. Julkisella paikalla saa kuvata ja itsepä tarjoat matskun. Kyllä sille joku pervo netissä läähättää.
Sinun kannattaa nyt tutustua ohjeisiin ja lakiin mikäli haluat välttyä tuomiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän ylistää rintojen ja imetyksen ihanuutta. Eikös olekin kiva kun mahdollisimman moni pääsee sille runkkaamaan..
Sehän sääli, että rauhaasi häirittiin. Ei julki-imetys ole tulossa pakolliseksi vaan kysymys on siitä, että imetyksen saa jokainen hoitaa niin kuin haluaa.