Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhein maa missä olet käynyt?

Vierailija
22.07.2019 |

Ja miksi? Mulla on ollut Valko-Venäjä.
Karua ja Rapistuneita kaupunkeja.

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistakaa pitkä ja limainen haiseva víttu!

Monet suuret filosofit ovat intiasta, mutta sinä et ole yksi heistä.

Vierailija
22/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Sergei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin interraililla 1996 ja silloisesta Romaniasta tai oikeastaan Bukarestista jäi kamala vaikutelma (ymmärrän että tämä oli hyvin rajattu kokemus, ja näin myös junan ikkunasta paljon kaunista maaseutua). Ilmanlaatu oli huono, ihmiset tylyjä, kaikkialla likaista ja turvattoman oloista ja rautatieasemalla oli joku järjestelmä, jossa pari teiniä valvoi asemalle sisään tulemista, interreil-lipulla ei saanut tulla ennen kuin juuri ennen junan lähtöä ja teinipoika, jolle oli annettu valtaa, oli todella epämiellyttävä pikkuhitler. Taisin olla tuossa vaiheessa myös hieman koti-ikäväinen ja ahdistuin niin että vieläkin muistan tämän kokemuksen.

Jännää oli myös jollain Balkanin alueen rajalla, en muista enää missä. Juna pysähtyi keskelle ei mitään ja virkamies keräsi kaikilta junassa olijoilta passit, ja painui valtavan passipinon kanssa pellon keskellä olevaan betonibunkkeriin. Sitten juna seisoi paahteessa kaksi tuntia, kunnes passit jaettiin takaisin ja päästiin lähtemään. Tuo jäi mieleen lähinnä elämyksenä.

Jos kommunismi on vetänyt sua pe rä reik ään 50 vuotta niin miksi ihmiset olisivat jotenkin iloisia? Mitä hemmettiä te menette maahan joka on vasta muutama vuosi sitten romahtanut? Mitä te luulette sieltä löytävänne? Paratiisinko?

Totta kai mä tämän tajuan, enkä mitenkään syyttänyt ketään romanialaista tästä. Tämä oli kuitenkin mun kokemus, mikä tulee aina mieleen kun kysytään jotain kamalaa paikkaa.

Ja mä olin 17 ja kuvittelin olevani seikkailulla, en erityisesti yrittänyt löytää mitään.

Vierailija
24/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo nyt niin kauheissa paikoissa käynyt. Sanoisin varmaan, että Jakarta Indonesiassa oli aika mitäänsanomaton (kun taas Indonesiaan kuuluva Bali oli puolestaan uskomattoman kaunis).

Vierailija
25/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tummrmpia ihmisiä, niin sen paskempi maa.

Ja höpö höpö. Sä et oo tainnut Karibialla käydä...

Vierailija
26/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia 1990-luvulla. Huijaaminen ja tyrkyttäminen ja mua (nuori nainen silloin) kiskottiin väkisin kädestä jonnekin mattokauppoihin vaikka poikaystävän kanssa kuljettiin. Kamala ruoka=vatsatauti ja alkoholia sai vain parista hotellista jos meni sinne paikan päälle juomaan, mutta mistään ei voinut ostaa viiniä hotellihuoneeseen. 

Saattaa olla nykyään erilaista. 

Vierailija
27/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin interraililla 1996 ja silloisesta Romaniasta tai oikeastaan Bukarestista jäi kamala vaikutelma (ymmärrän että tämä oli hyvin rajattu kokemus, ja näin myös junan ikkunasta paljon kaunista maaseutua). Ilmanlaatu oli huono, ihmiset tylyjä, kaikkialla likaista ja turvattoman oloista ja rautatieasemalla oli joku järjestelmä, jossa pari teiniä valvoi asemalle sisään tulemista, interreil-lipulla ei saanut tulla ennen kuin juuri ennen junan lähtöä ja teinipoika, jolle oli annettu valtaa, oli todella epämiellyttävä pikkuhitler. Taisin olla tuossa vaiheessa myös hieman koti-ikäväinen ja ahdistuin niin että vieläkin muistan tämän kokemuksen.

Jännää oli myös jollain Balkanin alueen rajalla, en muista enää missä. Juna pysähtyi keskelle ei mitään ja virkamies keräsi kaikilta junassa olijoilta passit, ja painui valtavan passipinon kanssa pellon keskellä olevaan betonibunkkeriin. Sitten juna seisoi paahteessa kaksi tuntia, kunnes passit jaettiin takaisin ja päästiin lähtemään. Tuo jäi mieleen lähinnä elämyksenä.

Jos kommunismi on vetänyt sua pe rä reik ään 50 vuotta niin miksi ihmiset olisivat jotenkin iloisia? Mitä hemmettiä te menette maahan joka on vasta muutama vuosi sitten romahtanut? Mitä te luulette sieltä löytävänne? Paratiisinko?

Totta kai mä tämän tajuan, enkä mitenkään syyttänyt ketään romanialaista tästä. Tämä oli kuitenkin mun kokemus, mikä tulee aina mieleen kun kysytään jotain kamalaa paikkaa.

Ja mä olin 17 ja kuvittelin olevani seikkailulla, en erityisesti yrittänyt löytää mitään.

Mutta pidät kuitenkin huolen että tuo varjo seuraa niitä ihmisiä ketkä olivat tuon systeemin uhreja. Pidät huolen että stigma säilyy. Painu hélvettiin.

Vierailija
28/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet suuret filosofit ovat intiasta, mutta sinä et ole yksi heistä.

Kuole vitún húora kuole!

Hoh hoijaa, taas on joku angstinen teini tänne eksynyt...

Vierailija
29/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska ja Viro. Palvelukulttuuri syvältä.

Minä ensin asenteella liikenteessä kun kiilaavat ohittavat jonoissa. Molemmissa maissa ihme sääntöjä ilman ohjeistusta.

Vierailija
30/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuwait on ihan jäätävän tylsä. Maan suurin ylpeyden aihe on ostoskeskus.

Bukarestissa sen sijaan olen asunut nyt vuoden ja viihdyn ihan hyvin.

Vierailija
31/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eesti voisi olla lähimaastossa; herjataan ja häiriköidään, palvelukulttuuri on edelleen jostain sieltä ajoilta ennen jolloin tanskanmaalta perustetiin sentään aito hansakaupunki keskenään sekoilevien heimojen keskelle.

sitäpaitsi

sen takia se paikka on kait muutenkin skipattu kohteina.

Vierailija
32/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska ja Sveitsin ranskankielinen alue (Geneve) ovat tosiaan jotenkin epämiellyttäviä. Rakastan Sveitsin maaseutua!

Muita ei niin kivan puoleisia paikkoja ovat olleet Latvia, Belgia sekä tietekin vanha kunnon Aurinkorannikko.

Vierailija
33/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosovo!

Bulgaria!

Romania!

Korruptoituneita, likaisia, ihmiset todella epäluotettavia, käyttävät EU (meidän muiden maksamia) etuja hyväksi.

Vierailija
34/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosovo!

Bulgaria!

Romania!

Korruptoituneita, likaisia, ihmiset todella epäluotettavia, käyttävät EU (meidän muiden maksamia) etuja hyväksi.

Kosovo on teidän suomalaisten tunnustama térroristivaltio. Kaikki sitä ei ole tunnustaneet. Miten romanialainen joka käy joka päivä suihkussa voi olla likaisempi kuin suomalainen jota ei saa suihkuun joka päivä? Oletko taas ollut haistelemassa tsigane kerjäläis pérsettä helsingin kadulla? Haluaisitko mielummin lähettää koodaribussin afrikkaan noilla rahoilla vai käyttää niitä maahan johon on istutettu naton ohjuspuolustusjärjestelmä turvaamaan eurooppaa?

Vierailija
35/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoin matkakohteet hyvin. En mene näihin kurjiin maihin. Miksi menisin?

Muuten Sveitsissä en enää pysähdy lainkaan, ajetaan vaan läpi ja ihastellaan maisemia. Pariisissa ihmiset töykeitä, vaikka muuten kaunis onkin. Viro on erikoinen kehitysmaa, jossa Tallinnan ulkopuolella palaa 80-luvulle...

60-luvulle

Vierailija
36/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosovo!

Bulgaria!

Romania!

Kosovo on teidän suomalaisten tunnustama térroristivaltio. Kaikki sitä ei ole tunnustaneet. Miten romanialainen joka käy joka päivä suihkussa voi olla likaisempi kuin suomalainen jota ei saa suihkuun joka päivä? Oletko taas ollut haistelemassa tsigane kerjäläis pérsettä helsingin kadulla? Haluaisitko mielummin lähettää koodaribussin afrikkaan noilla rahoilla vai käyttää niitä maahan johon on istutettu naton ohjuspuolustusjärjestelmä turvaamaan eurooppaa?

Jaaha suomenromanialainen prinsessa ragettaa taas ja kertoo kuinka tärkeä liittolainen Amerikalle on tuo rutiköyhä Itä-Euroopan maa:D Siitä olen kyllä samaa mieltä että Kosovon itsenäisyys oli sulaa hulluutta ja virhe. Se olisi pitänyt säilyttää Serbian maakuntana.

Vierailija
37/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosovo!

Bulgaria!

Romania!

Jaaha suomenromanialainen prinsessa ragettaa taas ja kertoo kuinka tärkeä liittolainen Amerikalle on tuo rutiköyhä Itä-Euroopan maa:D Siitä olen kyllä samaa mieltä että Kosovon itsenäisyys oli sulaa hulluutta ja virhe. Se olisi pitänyt säilyttää Serbian maakuntana.

Ei ole tärkeä liittolainen, mutta on hyödyllisempi kuin Suomi koskaan tulee olemaan. Sama juttu kuin toisessa maailmansodassa Romania oli Saksalla paljon hyödyllisempi kuin Suomi ;). Sitäpaitsi Romania ei ole rutiköyhä vaan tuon alueen varakkain valtio isoimmalla armeijalla. Kun katsotaan historiaa niin Romania on pelannut aina isojen poikien pöydässä joten istu alas ja ota uudestaan kirja käteen juntti ciao!

Vierailija
38/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Romanian Bucarestissa yli kymmenen vuotta sitten. Hotelli oli karu ja kaikelle irtaimistolle oli laitettu hinta. Ihmiset tylyjä, ruoasta ei mitään muistoja. Kodittomat lapset imppasivat liimaa ja myivät seksiä bajamajoissa. Ihmiset näyttivät aika kärsiviltä mutta Ceausescun palatsi oli valtava.

Vierailija
39/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Romanian Bucarestissa yli kymmenen vuotta sitten. Hotelli oli karu ja kaikelle irtaimistolle oli laitettu hinta. Ihmiset tylyjä, ruoasta ei mitään muistoja. Kodittomat lapset imppasivat liimaa ja myivät seksiä bajamajoissa. Ihmiset näyttivät aika kärsiviltä mutta Ceausescun palatsi oli valtava.

Kävitkö sun brittiläisten ystävien kanssa käyttämässä romanialaisia lapsia hyväksi? Kommunismi kun kaatui niin britit oli ensimmäisiä ketkä tulivat sinne urakalla käyttämään hyväksi katulapsia. Olit yksi heistä?

Vierailija
40/133 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosovo!

Bulgaria!

Romania!

Kävelin rautatieaseman ohi ja näin sen seinustalla istuvan kymmenisen suomalaista narkkaria ja juoppoa. Saastaista kuvottavaa joukkoa juomassa raakaa viinaa suoraan pullosta. Huvitti kun romanialainen kerjäläinenkin katsoi inhoten tuota joukkoa. Kyllähän se tietysti syö kun kerjääminen on kokopäivätyö mutta tuo joukko viettää juhliaan sossun rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi