Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytyksestä kuukausi ja mies ilkeilee

Vierailija
19.07.2019 |

Mies huomauttelee töistä tullessaan kuinka olen laiskan pullea ja saamaton, koska en ole ehtinyt tekemään muuta kuin imettämään ja syömään aamupalaa. Vauvan kanssa pitäisi vissiin pitäisi koko talo siivota ja tehdä ruoka ennen kuin mies tulee kotiin, vaikka olen nukkunut puoleen päivään yöheräilyjen takia. Toinen asia mistä mies koko ajan jaksaa huomauttaa on somen käyttö. Imettäessäni pidän yhteyttä ystäviini ja tätä mies pitää todisteena laiskuudestani.

Kommentit (196)

Vierailija
61/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei särähtänyt korvaani kuin se että sometat kun imetät vauvaa. Vauvaa täytyy katsoa silmiin imettäessä! Lue ihmeessä lisää asiasta.

Muuten voin sanoa että miehesi on idiootti ja vielä neuvo, että keskustelkaa asioista.

Kiitos ja näkemiin.

Pieni tissinen tässä terve! Mulla on kaikki lapset syödessään tuijottaneet mun käsivartta tai kainaloa tai jotain sinne päin. Ihan normaaleja noista on tullut.

Vierailija
62/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ensimmäinen kuukausi esikoisen kanssa menee helposti ihmetellessä ja uutta opetellessa (lapsivuodeaika, onko tuttu termi :). Ei siinä imurointi ekana ole mielessä. Itse pääsin ”normaalimpaan” elämään kiinni, kun vauva oli siinä 3 kk ikäinen. Alkoi jo olla jotain rytmiä. Imetyksetkin meni 10 minuutissa (aluksi kesti helposti puolituntia per kerta). Kroppakin oli toipunut, joten saattoi lähteä vähän pidemmälle vaunulenkille. Kyllä se siitä ap, mutta ehkä kannattaa vähän jo alkaa miettiä ulos menemistä. Olisiko vaikka kauppaan sopiva matka mennä vaunuilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana miesvihaprovo näin aamutuimaan.

Tykkään!

Vierailija
64/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. on taas hyvä esimerkki, kuinka äitiys- ja perhevapaat eivät toteudu laissa tarkoitetulla tavalla, eikä enää palvele lapsen etua ja oikeutta, eikä lisää lapsen hyvinvointia. Uusi laki on enemmän kuin tervetullut.

Jostakin syystä, perhevapaita käytetään häikäilemättömästi hyväksi vanhempien, erityisesti isän vapaa-ajan ja hyvinvoinnin edistämiseksi, jonka veronmaksajat maksavat.

Kun kotona oleva äiti tekee yksin kotityöt, hoitaa perheen juoksevat asiat jne. ja lapsi saa olla oman onnensa nojassa, ilman hoitoa ja virikkeitä. Ja tästä jotkut naiset jopa ylpeilevät ja kehuvat julkisesti kuinka tekebät kaikki kotityöt ja pitävät kodin siistinä.

Jopa lapsen perustarve ulkoilu (suositus useampi tunti) jätetään väliin, kun kotityöt ovat tärkeämpiä, eikä jaeta niitä miehen kanssa.

Sama jatkuu kun äiti palaa perhevapailta työelämään, nykyään suurimman osan kotitöitä tekee nainen, hoitaa lapset vapaa-ajalla ja muut asiat, kun lapsi on päiväkodissa 10-12h/pv. Tutkimukset kertovat karua kieltä, jonka on tietenkin pois lapsen hyvinvoinnista ja virikkeistä. Jopa siisteys kasvatus on ulkoistettu.

Ei ihme, jos miehet eivät pärjää kotona edes 5v lastensa kanssa edes vuosilomilla, kun on täysin vieraantunut lapsesta ja kodin arjesta, vaan lapsi viedään päiväkotiin hoitoon, jonka veronmaksajat maksavat suurimmaksi osaksi eli 1000-1600€/kk, vaikka isä on kotona.

Vierailija
65/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain talon ja kolme lasta hoidettua. Tein kaikki kotityöt. Toiset vaan pystyy.

Mä en tehnyt. Mä en pystynyt. Toiset ei pysty.

Mun mies teki tosi paljon ja purki olemaan paljon läsnä. Tuki minua äitiydessäni.

Aapee puhu sille miehellesi, että tämä lapsen ja itsen hoito on se mikä on tärkein ja mihin nyt pystyt. Kerro, että tarvitset miehesi apua.

Anna hoitaa. Pyydä siivoamaan.

Ottakaa siivousapua.

Me ollaan niin erilaisia. Puhu. Puhu. Kerro.

Kysy, mitä miehesi haluaa tehdä.

Yritä myös hoitaa omaa hyvinvointiasi. Se niin helposti unohtuu, kun on niin vauvan kanssa symbioosissa.

Teillä on nyt perhe.

Vierailija
66/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tapellaan taas tästä, kuka eniten vauvan/lapsen kanssa tekee kaikkea muuta kuin on läsnä sille lapselle. Käsittämätöntä.

Meidän esikoinen oli kamala vauva. Nukkui maksimissaan 25min pätkiä ekat kolme kuukautta, univaje oli musertava. Ja unipätkien välissä 1-2h imettämistä, vaipan vaihtoa, sylissä kanniskelua. Voin kertoa, etten tosiaankaan jaksanut mitään muuta kuin pitää vauvan hengissä. Kävin kerran viikossa suihkussa ja söin vaikka raakaa makaroonia jos muuta ei kaapista löytynyt. Tuttisoppakin paloi pohjaan, ei puhettakaan että alkaisin kokkaamaan.

Ensimmäiselle vaunulenkille päästiin 5kk iässä, ennen ei ollut vaunuissa tehnyt muuta kuin huutanut, nyt nukkui ensimmäistä kertaa 1,5h pätkän kun vaunut vain pysyivät liikkeellä. Tuon jälkeen kävin vaunulenkillä 2x 2h päivässä (kävelyvauhtini on noin 6km/h eli yli 20km päivässä kävelyä). Päiväni olivat likimain vaunulenkkiä ja imetystä, vaipan vaihtoa ja vauvan töllisteltävänä olemista. Sain taas kotitöitä tehtyä. Ei tarvinnut koko ajan olla ihokontaktissa. Minä en sietänyt kuunnella vauvan huutoa yhtään enempää mitä pakko oli, mieluummin sylittelin ja kanniskelin tyytyväistä vauvaa kuin olisin puunannut kotia ja antanut vauvan huutaa. Valintoja... ja erilaisia vauvoja.

Toinen vauva olikin sitten ihan erilainen. Onneksi. Nukkui jo synnärillä 4-6h pätkiä, ei itkenyt juuri ollenkaan, viihtyi "yksin", nukahti itsekseen sänkyyn tai vaunuihin, toisinaan lattiallekin. Sain tehtyä vaikka ja mitä, univajettakaan ei kertynyt. Jos minulla olisi vain tällainen vauva niin saattaisin minäkin ihmetellä miten ei vauvan kanssa joku toinen saa mitään aikaiseksi - nehän nukkuvatkin jotain 20h/vrk!

Äh. Tukekaa mieluummin tuoretta äitiä kuin lokaatte ja vähättelette.

Vierailija
67/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsellinen mies.

Vierailija
68/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette te kyllä saamatonta porukkaa nykyajan nuoret äidit.

Perhevapaat on tarkoitettu lapsen hoitamista ja hyvinvointia varten, siitä veronmaksajat ja työnantajat maksavat.

Ei siitä, että nainen jää työelämästä pois, tekee kotityöt, pesee pyykit, pitää kodin siistinä ja hoitaa mies-vauvaa ja miehen vapaa-aika lisääntyy, kun ei enää tarvitse tehdä kotitöitä ja kantaa vastuutaan.

Jos toisin, myös lapsettomalla, vanhuksille jne. pitäisi yhteiskunnan tarjota kodinhoidon palveluita veloituksetta vapaa-ajan lisäämiseksi. Nykyään jopa heikkokuntoiset vanhukset joutuvat maksamaan palveluistaan, miksi ei sitten tämän päivän nuoret isät olisi erityisasemassa ja vapaamatkustajana.

Vierailija
69/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nyt ei sentään ihan kuukauden päästä alkanut vaatia enemmän suoritusta, olinkin kyllä kipeä. Koliikin helpottaessa alkoi lipsahdella sammakoita siitä kuinka minä saan nykyään nukuttua niin hyvin kun vauva ei enää heräile ja miksi en käy lenkillä ja miksi en ehdi siivota. Öööö. Mies nukkuu sohvalla koska tahtoo lähteä töihin freesinä, näppärästi jää huomaamatta että meidän vauveli syö tunnin välein. Pyysin miestä omaan sänkyyn nukkumaan meidän kanssa kun vauva kerran nukkuu niin hyvin. Kolmannen syötön jälkeen kahden aikaan yöllä hermostui ja painui sohvalle nukkumaan. Valitti kaksi päivää kun väsytti siitä valvomisesta!! :D kesäloman alussa ehdotti että hän voi hoitaa vauvan pari eka päivää niin saisin vaikka siivottua (ilahduttavaa..) ja puuhattua omia juttuja. 20 minuutin välein oli tuuppaamassa vauvaa syliin kun "miksi tämä ei suostu olemaan yhtään sitterissä, sängyssä, kädet väsyy, ei saa syötyä, vessaankin pitäisi päästä, kyllä tällä taitaa tulla jo nälkä, lopeta se imurointi" Kyllähän se on niin että siperia opettaa, kädet täytyy työntää pa*kaan että tuntee miten se lämmittää. Ihan sama miehillä ja lapsettomilla, muuten vaan kuplassa eläneillä ei ole vauva arjesta realistista käsitystä. Toiset luulee että siinä joutuu sielunsa myymään ja toiset ajattelee että siinähän se vauva menee sivussa. Todellisuushan on usein jotain kaikkea sieltä väliltä. Vauvoilla on helpompia kausia tai sitten ei. Mutta nopeastihan se vauva aika menee ja itse olen sitä mieltä että miehen pitäisi aina käyttää isyysvapaansa ihan jo senkin vuoksi että näkisi millaista se vauvan hoitaminen ympäri vuorokauden on. Vaikuttaa jatkossakin siihen läsnäolemiseen ja vaimon tukemiseen kun tietää mitä se arki on.

Vierailija
70/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta! :) Vauvoissa on eroa ja ihmiset ovat erilaisia. 

Tuskinpa mies on juuri sellainen kuin haluat. Useimmat miehet ovat tyhmempiä, lihavampia ja rumempia. :D

Vierailija
71/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihalle tai lähdet itse. En kuuntelis tuollaista päivääkään. Ihan sama onko tämä provo, koska tuollaisia miehenkuvatuksia on olemassa oikeasti. Käsittämätöntä. 

Ja samaten voit ignoorata nämä oman elämänsä täydelliset riivinraudat täällä palstalla. 

t. kahden äiti

Vierailija
72/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei särähtänyt korvaani kuin se että sometat kun imetät vauvaa. Vauvaa täytyy katsoa silmiin imettäessä! Lue ihmeessä lisää asiasta.

Muuten voin sanoa että miehesi on idiootti ja vielä neuvo, että keskustelkaa asioista.

Kiitos ja näkemiin.[/quotja pöh.

Itse luin kirjaa tai katsoin telkkaa ja lapset saanut 80-90-luvuilla.

Vierailija
73/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ap jo pikkuhiljaa aktivoitua. Ei synnytys ole mikään syy kuukausitolkulla maata aloillaan.

Miehesi tahdittomissa sanoissa on totuuden siemen.

Suomalaisessa synnytysmallissa nouset alatiesynnytyksen jälkeen saman tien ja hoidat vauvasi. Että neuvosi on täysin absurdi.

Niin no, se hoitaminen sairaalassakin on makaamista. Hirveän raskasta.

Vierailija
74/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen tekosyy synnytys on luontaiselle laiskuudellesi? 

Jos ei mitään erityistä tapahtunut (leikkaushaavan parantaminen tms. ), niin ihan normaalia elämää tuossa vaiheessa olisi. 

Kuukauden ikäinen vauva nukkuu ainakin 16 tuntia vuorokaudessa. Valitettavasti tämä tapahtuu usein ihan pätkissä (kokemusta on neljän kohdalla). Mutta kyllä näissä väleissä ihan kunnolla saa huushollin ylläpidettyä. 

"Huushollin ylläpidettyä". Kuulostat ihan mummoltani. Mulla käy siivooja kerran kuussa siivoamassa ja astianpesukone sekä robotti-imuri pyörivät joka päivä kun lähden vauvan kanssa lenkille ja ruokakaupassa käymään. Ruuat toki laitan muuten hoidan vauvaa, lepäilen, laitan pyykit kuivaavaan pesukoneeseen ja nukun univelkoja. Vauva kohta 1,5 vuotias joten syksyllä pääsen palaamaan töihin osa-aikaisesti. Mies käy kokopäivätöissä. Ollaan mietitty tätä elämänvaihetta jo ennakolta ja valmisteltu joten nyt ei muuta kuin naatitaan vauvaperhevaiheesta. Rahatkin riittäneet ihan yhtä hyvin kuin ennen vauvaa kun on miehen tulot, mun tukitulot, tilisäästöjä ja vähän osinkotuloja kummallakin. Menot muuten pienemmät kun ollaan enemmän kotona, ei olla matkusteltu ulkomailla ja asuntolainaa maksettu ihan sama summa kuin ennen vanhempainvapaatani.

Ikävää tuo ap:n miehen ilkeily mutta tilanne varmaan hänellekin uusi ja outo. Yrittäkää päästä toistenne ajatuksiin sisään. 

Vierailija
75/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit lapsen tuollaisen miehen kanssa? Äijän mulkeromaisuudesta ei aiemmin ollut tietoa vai???

Vierailija
76/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta puhelin pois kun imetät! Tästähän on useita tutkimuksia, että se häiritsee vauvan ja äidin vuorovaikutusta ja suhteen rakentumista.

Vierailija
77/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä nyt ap jo pikkuhiljaa aktivoitua. Ei synnytys ole mikään syy kuukausitolkulla maata aloillaan.

Miehesi tahdittomissa sanoissa on totuuden siemen.

Suomalaisessa synnytysmallissa nouset alatiesynnytyksen jälkeen saman tien ja hoidat vauvasi. Että neuvosi on täysin absurdi.

Niin no, se hoitaminen sairaalassakin on makaamista. Hirveän raskasta.

Mitäpä jos nyt vaan alkaisit auttaa siellä kotona ja vaikka imuroimaan. Kokeilisit vaikka sohvalla maaten, siedätät itseäsi aluksi kotitöiden pariin aloittamalla kevyesti.

Vierailija
78/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palstalla naiset repii pelihousunsa, kun kotonamakaajia kutsutaan kotonamakaajiksi.

Käykö ap edes vessassa, vai onko sekin liian raskasta? 

Nytkö syyllistät koko vauva palstan lukijat kun et itse päässyt pätemään?

Vierailija
79/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit lapsen tuollaisen miehen kanssa? Äijän mulkeromaisuudesta ei aiemmin ollut tietoa vai???

Ei miehestä voi tietää miten muuttuu kun vauva tulee taloon ja muuttaa koko elämän. Muutamilta äideiltä kuullut että muuttuvat huomiota kerjääviksi pikkulapsiksi, siinä sitten hoidat kahta huomion kipeää. Monet miehet kyllä ovat kunnon miehiä ja auttavat naistaan tämän myllerryksen läpi. Niitä miehiä naiset rakastaa, pikkupojille näytetään että ovi aukeaa ulospäin!

Vierailija
80/196 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole järkeä että kuukausi maataan sohvalla. Synnytyksestä toipuvankin pitää aktivoitua eikä makoilla. Laiskaa meininkiä ja selittelyä.