Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi ylös kuka uskoo että tämä perheen äiti syö alle 200€:lla kuussa.

Kommentit (495)

Vierailija
141/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että nykyään kaikista asioista saadaan otsikoita. Olen jo yli 20v (eli sen ajan kun olen yksin asunut) tarkkaillut ostokäyttäytymistäni. Itselleni ostan mahdollisimman edullista ruokaa ja syön silti monipuolisesti, ja käytän kaiken jääkaapistani, roskiin en ruokaa heitä. Vieraille ostan mitä ostan, silloin en välitä hinnasta. Vaatteiden ostoa olen oppinut rajoittamaan vasta 10v sitten eli ostan vain sen minkä tarvitsen ja käytän vaatteet aina loppuun. Tavaroita en ostele kosken halua ostaa mitään turhaa. Itselleni tarpeettomat tavarat olen antanut tai myynyt pois (myös lahjaksi saadut). Lentomatkustamista olen tehnyt varmaankin alle kymmenen kertaa ja niistä kuusi liittyi työmatkoihin. En siis voi aloittaa lentolakkoa koska lentämättä jättäminen on mulle ihan normaalia. Pääasiallisena paikasta toiseen liikkumisvälineenä käytän pyörää ja omia jalkojani. Auto mulla on koska jouduin sillä aiemmin käymään töissä pitkien ja epäsäännöllisen työmatkan/-ajan vuoksi. Sähkölaitteita en omista tavallista enempää, ehkä hieman vähemmän koskei mulla ole astianpesukonetta eikä Ipadia yms. Sähkönkulutus on alle kerrostalokaksion keskiarvon. Taloyhtiöstämme löytyvät kaikki kierrätysastiat myös muovi ja biojäte. Pesen vain täysiä pesukoneellisia pyykkiä. Kertokaa miten mina voisin olla vielä ekologisempi?

Vierailija
142/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vit*u mitä paskaa taas, iso kämppä, lapselle pari hassua lelua, ilmastoahdistus, päässä vikaa vanhemmilla lapsi huostaan ottoon ja sijoitus johonkin normaaliin perheeseen.

Tätä mammaa ei kannata viedä Mumbaihin, Pekingiin tai New Yorkiin - ilmastoahdistus saattaisi johtaa työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niukkailu ja nirsoilu -kuten joku asian ilmaisi- on toki hauskempaa jos se on vapaaehtoista eikä olosuhteiden pakosta johtuvaa.

Mutta ettekö näe ristiriitaa siinä että paheksutte ko perheen säästäväisyyttä ja kiertotalouden kannatusta ja hihkutte kuinka se onnistuu kun "muut maksavat" vs siihen että he olisivat himokuluttajia ja kaiken pitäisi olla uutta ja sitä kaikkea pitäisi olla paljon? Sen muilla maksattaminen olisi ok?

Eli MIKÄ oikeasti niin kauheasti ärsyttää tässä heidän tavassaan olla ja elää ja mikä olisi teistä parempi?

Vierailija
144/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 200 eurolla saa 40 whopper ateriaa.. Kyllä sillä jo pärjää. Eli tuo on aika iso summa rahaa yhdelle henkilölle käytettäväksi kuussa. Eihän tuollainen 40 whopperiateriaa mikään terveysruokavalio ole mutta kuvaa hyvin paljonko 200 euroa on.

Vierailija
145/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kestovaippojen jatkuva peseminenkään mikään ekoteko ole. Lapsella on niin vähän vaatteita, että niidenkin takia joutuu jatkuvasti käyttämään pesukonetta. Vai peseekö perheenäiti pyykit käsin? Vettä siinäkin kuluu - ja paljon.

Vierailija
146/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että nykyään kaikista asioista saadaan otsikoita. Olen jo yli 20v (eli sen ajan kun olen yksin asunut) tarkkaillut ostokäyttäytymistäni. Itselleni ostan mahdollisimman edullista ruokaa ja syön silti monipuolisesti, ja käytän kaiken jääkaapistani, roskiin en ruokaa heitä. Vieraille ostan mitä ostan, silloin en välitä hinnasta. Vaatteiden ostoa olen oppinut rajoittamaan vasta 10v sitten eli ostan vain sen minkä tarvitsen ja käytän vaatteet aina loppuun. Tavaroita en ostele kosken halua ostaa mitään turhaa. Itselleni tarpeettomat tavarat olen antanut tai myynyt pois (myös lahjaksi saadut). Lentomatkustamista olen tehnyt varmaankin alle kymmenen kertaa ja niistä kuusi liittyi työmatkoihin. En siis voi aloittaa lentolakkoa koska lentämättä jättäminen on mulle ihan normaalia. Pääasiallisena paikasta toiseen liikkumisvälineenä käytän pyörää ja omia jalkojani. Auto mulla on koska jouduin sillä aiemmin käymään töissä pitkien ja epäsäännöllisen työmatkan/-ajan vuoksi. Sähkölaitteita en omista tavallista enempää, ehkä hieman vähemmän koskei mulla ole astianpesukonetta eikä Ipadia yms. Sähkönkulutus on alle kerrostalokaksion keskiarvon. Taloyhtiöstämme löytyvät kaikki kierrätysastiat myös muovi ja biojäte. Pesen vain täysiä pesukoneellisia pyykkiä. Kertokaa miten mina voisin olla vielä ekologisempi?

Mitä oikein haluat sanoa? Hienoa että oelt noin ekologinen, kaikki eivät ole ja osa haluaisi olla mutat ei osaa/ei ole tullut ajatelleeksi ja heille artikkelin kaltaiset jutut ja blogit ja selkeät ohjeet ovat erittäin tarpeellisia.

Vierailija
147/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo elämäntapataiteilijoiksi, ei-opiskelijoiksi, ei-työssäkäyviksi jne nimittelyt ja paheksunta siitä kuinka helppo on leikkiä maailmanparantajaa kun muut maksaa kertonee siitä (koska niille ei ole todellisuuspohjaa vaan ovat täysin omaa mielikuvitusta) että jokin huono omatunto kolkuttaa näillä valittajilla.

Hyökkäys on paras puolustus vaikka kukaan ei edes kritisoinut heitä vaan kertoi omasta elämästään ja omista valinnoistaan.

Vierailija
148/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten sairasta porukkaa täällä on. Onko teillä noin huono omatunto? Mä luin sen artikkelin ja ajattelin "wow, pystyispä itsekin tuohon"

Ois terapian paikka katkerille ja negatiivisille keskustelijoille. Mahtaa elämä olla rankkaa jatkuvan mustan pilven alla.

Vierailija
149/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ystävällistä ja kannustavaa porukkaa.

Vierailija
150/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi näiltä kierrätyshypettäjiltä unohtu välillä se, että nekin tavarat mitä he saavat lahjoituksena/ ostavat kirpparilta jne on joku ostanut täydellä rahalla. Jos kukaan ei ostaisi tai valmistaisi koskaan uutta, mistä näitä kierrätystuotteita syntyisi?

Kumpi tekee ekoteon,vai molemmat, jos yksi ostaa haalarin satasella ja myy sen kympillä eteenpäin hyväkuntoisena, ja toinen ostaa haalarin kirpparilta?

No mutta onhan se paljon parempi, että se jonkun aiemmin ostama tavara päätyy käyttöön jollekin toiselle eikä päädy kaatikselle.

Kyllähän kierrätys vähentää uuden tavaran tarvetta ja samalla myös jätettä. Jos tavara ei menisi kiertoon, päätyisi se kaatopaikalle. Sitten se tavarasta luopunut ostaisi uuden tilalle ja myös se joka olisi ottanut käytetyn, joutuisi ostamaan uuden tavaran.

Kun tavara päätyy kierrätykseen, niin silloin vain se tavarastaan luopunut ostaa uuden tilalle, mutta kierrätystavaran itselleen ottanut ei joudu ostamaan uutta tavaraa.

Itse ostan laadukkaita tuotteita siksi, että ne kestävät pitkään ja ne voi kierrättää sen jälkeen kun itse ei niitä enää tarvitse.

Kierrätystuotteita hankin jos ne ovat hyviä ja sopivat tarpeisiini.

Vierailija
151/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen vegaani. No, ei ne pikaruokaloiden vegevaihtoehdot ole sen terveellisempiä kuin muutkaan tuotteet pikaruokaloissa ;)

Tässä taitaa olla kyse EGOlogiasta enemmänkin.

Vierailija
152/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän luki, että kun ei saa ostaa niin kerjätään facebookissa muilta. Minusta hieman tekopyhää esittää, että ei osteta mitään ja ollaan tosi hyviä ihmisiä, mut voidaan silti kerjätä ne tarvittavat tavarat niiltä, jotka ovat ne ostaneet.

Lukiko että kerjätään?

Onko ajatusta siitä miksi on järkevää kierrättää? Toisen roska on toisen aarre. Onko tässä mielestäsi jotain pahaa?

Ei ole mitään pahaa. Mutta oikeasti ekologista on se että kaikki käytetään loppuun. Siis ihan loppuun.

Paikka paikan päälle.

Tavarat ja vaatteet korjataan ja uudistetaan niin kauan kuin niissä ikinä on yhtään ehjää kohtaa.

Jos näin tehtäisiin, ei olisi juuri kirpputoreja kun ei sinne olisi mistään tavaraa

Kirpputorit toimivat sillä että ihmiset ostavat paljon ja hylkäävät sitten ostamansa tavarat.

Kuolinpesätkin menisivät perintönä , nythän ne roudataan melkein sellaisenaan juuri sinne kirpputorille tai kaatopaikoille.

Loppuunkäytetyistä vaatteista saa paikkoja tai voisi tehdä räsymattoja tai tilkkupeittoja. Jne.

Oman rahan säästäminen ja asioiden ostattaminen vaikka isovanhemilla ei ole ekologiaa vaan jotain muuta.

Vierailija
153/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tuhti mama, vaikka vasta 27-vuotias. Veikkaan, että päiväkalorit pyörii siellä 3200-3800 välimaastossa, eli menee noin 350€ kuukaudessa pelkästään hänen suusta. Mutta muuten aika suloisen oloinen hömppä-äiti.

No ei ole. Aivan normaalipainoinen

Vegaaniuskin voi olla syynä siihen että sitä painoa kertyy. Kävin kerran arvostetulla vyöhyketerapeutilla, joka totesi veriryhmäni kuultuaan että sille veriryhmälle ei sovi ruokavalio ilman lihaa. Olin itsekin huomannut että aineenvaihdunta ei käy ihan yhtä hyvin kasvissyönnillä. Silti syön kyllä lihaa hyvin harvoin. Kalaa silloin tällöin.

Vierailija
154/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, ihan ok kokoinen asunto, vasta vuosi vegaanina... Jopa minä oon todella ekologinen noihin verrattuna, eikö oikeesti löytynyt parempaa kohdetta jutulle?

Vierailija
155/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Pipsa tarkalleen tekee työkseen? Hänen toiminimensä kuuluu luokkaan "taiteellinen luominen" ja ennakkoperintärekisterissä hän on ollut vasta muutaman viikon, mikä on hänen asiakkaidensa kannalta erikoista. Mitähän pariskunta on tehnyt ennen elämänmuutosta ja vanhempainlomia - ikää heillä on noin 27 vuotta, mutta asunto on jo oma - tuossa osoitteessa tuon kokoinen asunto maksaa yli 350000 euroa. Jotakin jää nyt kertomatta.

No hyvä tavaton. Ihmisillä nyt vaan voi olla omaisuutta vaikkapa perintönä saatuna.

Niinpä. Näillä median esittelemillä niukasti elävillä, työtä tekemättömillä ihmisillä on niin kovin usein taustallaan mittava määrä jonkun muun hankkimaa omaisuutta. Niukkailu ja nirsoilu on ihan kivaa silloin, kun tietää, että pahan päivän varalla on niin paljon varoja, ettei pahaa päivää edes tule.

Pipsan yrittäjyys minua kiinnostaa kuitenkin enemmän. Toiminimi on ollut olemassa viisi vuotta, mutta ennakkoperintärekisterissä yhden lähteen mukaan vasta viikon, mikä kertoo sen, että liiketoimintaa ei ole käytännössä ollut nimeksikään. Kenenkähän kaveri Pipsa on, kun on saanut lehteen näin mittavan mainoksen alkavasta bisneksestään?

Ikää heillä on sen verran, että työhistoriaakin jo takana.

Meillä oli samassa iässä omakotitalo jo pitkälti myös omaksi maksettu, eikä pankin. Omilla rahoilla pärjättiin.

Vierailija
156/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heillä on lapsi? Ja vielä biologinen. Lapsen hankkiminen on suurin ympäristörikos, jonka tietävät kaikki. Ei nyt ihan kaikki osu kohdalleen tässä jutussa. Aika tekopyhä perhe.

Mitä tekopyhää tässä on?

Sunko mielestä pitää jättää lapset tekemättä ilmastonmuutoksen takia? 😂

He elevät ekologisemmin kuin suurin osa lapsiperheistä, voi kamalaa.

Jos joutuu käymään ilmastonmuutoksen takia terapiassa niin miksi ei aloittaisi siitä eniten ilmastonmuutosta aiheuttavasta asiasta? Paljonkohan voisi lennellä että pääsisi samoihin kulutuslukemiin kuin hommaamalla lapsen?

Vierailija
157/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röh röh 🐽 terapiassa ilmaston takia😅 kuis vaikka rikoksen uhriksi joutuneet lapset, joille ei terapiaa tipu?

Vierailija
158/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikein haluat sanoa? Hienoa että oelt noin ekologinen, kaikki eivät ole ja osa haluaisi olla mutat ei osaa/ei ole tullut ajatelleeksi ja heille artikkelin kaltaiset jutut ja blogit ja selkeät ohjeet ovat erittäin tarpeellisia.

Haluan sanoa sen, että terveellä maalaisjärjellä pääsee pitkälle ja että olen tietämättäni ollut ekologinen jo vuosikymmeniä. Taidan kuulua siihen pienenevään väestönosaan, joka on kasvatettu ajattelemaan omilla aivoillaan ja suunnittelemaan tätä päivää pidemmälle. Oma vikani on se etten ole keksinyt julkaista omia tapojani toimia.

Vierailija
159/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Pipsa tarkalleen tekee työkseen? Hänen toiminimensä kuuluu luokkaan "taiteellinen luominen" ja ennakkoperintärekisterissä hän on ollut vasta muutaman viikon, mikä on hänen asiakkaidensa kannalta erikoista. Mitähän pariskunta on tehnyt ennen elämänmuutosta ja vanhempainlomia - ikää heillä on noin 27 vuotta, mutta asunto on jo oma - tuossa osoitteessa tuon kokoinen asunto maksaa yli 350000 euroa. Jotakin jää nyt kertomatta.

No hyvä tavaton. Ihmisillä nyt vaan voi olla omaisuutta vaikkapa perintönä saatuna.

Niinpä. Näillä median esittelemillä niukasti elävillä, työtä tekemättömillä ihmisillä on niin kovin usein taustallaan mittava määrä jonkun muun hankkimaa omaisuutta. Niukkailu ja nirsoilu on ihan kivaa silloin, kun tietää, että pahan päivän varalla on niin paljon varoja, ettei pahaa päivää edes tule.

Pipsan yrittäjyys minua kiinnostaa kuitenkin enemmän. Toiminimi on ollut olemassa viisi vuotta, mutta ennakkoperintärekisterissä yhden lähteen mukaan vasta viikon, mikä kertoo sen, että liiketoimintaa ei ole käytännössä ollut nimeksikään. Kenenkähän kaveri Pipsa on, kun on saanut lehteen näin mittavan mainoksen alkavasta bisneksestään?

Ikää heillä on sen verran, että työhistoriaakin jo takana.

Meillä oli samassa iässä omakotitalo jo pitkälti myös omaksi maksettu, eikä pankin. Omilla rahoilla pärjättiin.

Jos 27-vuotiailla, ammattiin opiskelleilla (Pipsalla noin viisi vuotta opintoja), vanhempainlomia pitävillä nuorilla on maksettuna 350000 euron asunto, heillä on ollut "aika hyvä" palkka niinä parina vuotena, kun he ovat ehtineet tehdä töitä. Pipsalla näkyy olevan kaksi asuntoakin nimissään. Mielenkiintoinen tapaus tosiaan.

Vierailija
160/495 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei ole asiasta kommentoitavaa, mutta tuo, että taaperolla on esillä vain muutama lelu kerrallaan on vaan ja ainoastaan järkevää. Oma taapero on aika lailla samanikäinen, ja jos leluja on liikaa näkyvillä, on touhuilu sellaista tavaralta toisen luokse säntäilyä. Kun tarjolla on vaan pari - kolme lelua, kestää yksi leikki paljon pidempään ja lapsi oppii oikeasti käyttämään mielikuvitustaan. Välillä tuntuu, ettei varsinaisia leluja tarvitsisi olla ollenkaan, kun erilaiset purnukat ja vaikka keittiökauhat tuntuu olevan sitä mieluisinta tutkittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän