Käsi ylös kuka uskoo että tämä perheen äiti syö alle 200€:lla kuussa.
Kommentit (495)
Katsoin saman, rouvalla on ylipainoa eli syö enemmän kuin kuluttaa. Kuten monet muutkin, mutta jotenkin tuo ei ole kovin uskottava
Vierailija kirjoitti:
Sen verran voin helpottaa oloasi, että kuntoutuspsykoterapiaan ei kukaan pääse ilman syytä. Kriteerit ovat kelan sivuilla ihan kaikkien nähtävissä ja siellä on myös ohjeet hakeutumiseen jos koet tarvetta. Voisit vaikka tarkastella tuota katkeruuden tunnetta, josta pääseminen voisi parantaa elämänlaatuasi.
Sen verran voin helpottaa sinun oloasi, että kriittisyys tai ärsyyntyminen ei ole katkeruutta Sinä voisit opetella kommentoimaan niin, että pysyt asiassa ja keskustelet siitä aiheesta, josta keskustelu on aloitettu etkä ruveta sepittelemään omia satujasi katkeruuden tunteista ja jakelemaan ylimielisiä neuvojasi muille. Ehkä sinun itsesi kannattaisi hakeutua sinne Kelan terapiaan, voisit vaikka tarkastella tuota besserwisseröinnin tarvetta ja ylemmyydentuntoasi, joista pääseminen voisi parantaa elämänlaatuasi..
No niin, helpottiko jo oloa? Aloitit itse kommentoimisen täysin asiattomasti vieraan ihmisen psykoterapiaa pilkaten. Ja nyt jatkat samalla linjalla.
Joten: https://www.kela.fi/kuntoutuspsykoterapia
sieltä voit tarkistaa mieltäsi vaivaavat asiat esimerkiksi siitä, onko ilmastoahdistus psykoterapiaan pääsemisen kriteeri. Palaillaan!
Läskin ylläpito kyllä maksaa, siksi en usko että vain 200e/kk menisi. Tuo täti syö kyllä ainakin 20e/päivä. Toki jos syö vain makaronia niin sitten, ehkä...
Vierailija kirjoitti:
En usko että tuollainen on säännöllisesti mahdollista, ellei saa ruokaa huomattavia määriä ilmaiseksi jostain.
Meillä 1 aik + 2 lasta ja kyllä 300e on lähempänä totuutta. Ja siinäkin saa jo katsoa mitä ostaa + kaikkia aterioita ei syödä kotona (päikky ja kouluruuat).
Ja kyllä väitän että ruuan määrä näkyy varressakin. Itse olen 162 cm ja 55kg ja syön oikeasti aika vähän, koska minulla on luonnostaan huono ruokahalu.
Tuossa artikkelissa kerrottiin perheen kokeilleen kuukauden ajan helmikuussa tuota max 200€ budjettia. Tuolloin lapsi oli noin vuoden ikäinen, eli tosi pieniruokainen. Isä taisi olla vielä työelämässä, ehkä söi siellä?
Tuskin minullakaan menee yli tuon kun koko perheen kk kulut on 800e. Ja syön todellakin kaikkea muuta kuin linssejä ja ituja, niitä ehkä kerran kuukaudessa. Eilen naudan pihvi ja fetasalaattia esim
Olen normaalipainoinen mutta tuskin sillä on paljon merkitystä
No itse ihmttelin juuri samaa kuin ap, että miten noin ylipainoinen ihminen muka syö alle 200 eurolla/kk... Ja eikös nuo muka syö vieläpä kolmeen pekkaan tuolla summalla. Ja kämppänsäkin näyttää olevan oikein moderni ja ainakin helsinkiläisittäin hyvin tilavakin kahdelle aikuiselle ja pikkulapselle (85 neliötä). Ei ole mikään halpiskämppä, mutta maksaako nuo itse asumisensa, vai elelevätkö tuilla mukavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että sä keskustelet tässä ihan vain oman mielikuvituksesi kanssa? T. Eri
Sanoo henkilö joka kuvittelee että kaikki Suomalaiset asuvat taloissa missä jokaiselle perheenjäsenelle on 30 neliötä tilaa.
Ja taas mentiin mielikuvituksen puolelle. Tilastollinen fakta on, että keskimäärin suomalaisella on noin 30 neliötä per henki tilaa. Tästä tietenkin seuraa se, että osalla on enemmän ja osalla vähemmän. Näin minä ainakin kuvittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että tuollainen on säännöllisesti mahdollista, ellei saa ruokaa huomattavia määriä ilmaiseksi jostain.
Meillä 1 aik + 2 lasta ja kyllä 300e on lähempänä totuutta. Ja siinäkin saa jo katsoa mitä ostaa + kaikkia aterioita ei syödä kotona (päikky ja kouluruuat).
Ja kyllä väitän että ruuan määrä näkyy varressakin. Itse olen 162 cm ja 55kg ja syön oikeasti aika vähän, koska minulla on luonnostaan huono ruokahalu.
Tuossa artikkelissa kerrottiin perheen kokeilleen kuukauden ajan helmikuussa tuota max 200€ budjettia. Tuolloin lapsi oli noin vuoden ikäinen, eli tosi pieniruokainen. Isä taisi olla vielä työelämässä, ehkä söi siellä?
Ok. No tuollaiset artikkelit on yhtä tyhjän kanssa. Kuka tahansa elää kuukauden vaikka pelkällä näkkärillä. 1 kk ei tee siitä elämäntapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että sä keskustelet tässä ihan vain oman mielikuvituksesi kanssa? T. Eri
Sanoo henkilö joka kuvittelee että kaikki Suomalaiset asuvat taloissa missä jokaiselle perheenjäsenelle on 30 neliötä tilaa.
Ja taas mentiin mielikuvituksen puolelle. Tilastollinen fakta on, että keskimäärin suomalaisella on noin 30 neliötä per henki tilaa. Tästä tietenkin seuraa se, että osalla on enemmän ja osalla vähemmän. Näin minä ainakin kuvittelen.
Ja me puhumme köyhistä suomalaisista, emme keskivertosuomalaisista. Miksi muuten puhuisit jatkuvasti asian yli ja vain keskituloisista kuin siitä syystä että sinulla ei ole mitään aitoa kokemusta köyhyydestä? On heitäkin Suomessa kuitenkin reilu puoli miljoonaa vaikkei enemmistössä olekaan. Ja heistä jokaikinen on ekologisempi kuin tämä artikkelin perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättyisit miten halvalla läs kiä voi ylläpitää. Terveisin läs ki joka ei laihtunut vaikka vuoden ajan käteen jäi vuokran ja laskujen jälkeen 100e ja risat.
Tämä on juuri se ongelma. Siksi pienituloiset on yleisemmin ylipainoisia kuin hyvätuloiset. Kun ei ole varaa ostaa terveellisiä kasviksia ja juureksia. Itse ostin juuri palan lohta (n. 400g), maksoi n.11e. Tuosta ei montaa ateriaa väännetä. Samalla rahalla olisin saanut esim. 10 pakettia lenkkimakkaraa ja kilon perunoita. Tässä kärjistetty esimerkki, miksi köyhät pysyy ylipainoisena.
Ja please, linssejä ja papuja älkää tuputtako. Kuolen mieluummin nälkään kuin laitan niitä suuhuni.
Linsseistä saa ihania ruokia.
Syö vain niitä lenkkimakkaroitasi - vaikka aika kasvipitoisiahan nekin taitaa koostumukseltaan olla?
Ei juma mitä katkeraa ja kateellista kommenttia. Ottaa oikein aivoon kuinka joku voikin olla noin katkera siitä että joku perhe yrittää elää elämäönsä niinkuin haluaa.
Pitää haukkua ja arvostella ja v*ttuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo kestovaippojen jatkuva peseminenkään mikään ekoteko ole. Lapsella on niin vähän vaatteita, että niidenkin takia joutuu jatkuvasti käyttämään pesukonetta. Vai peseekö perheenäiti pyykit käsin? Vettä siinäkin kuluu - ja paljon.
Eikö lapsen vaatteita voi muka pestä samaan aikaan vanhempien vaatteiden kanssa tai vaikka lakanoiden?
Ne päästöt ovat silti pienemmät, vaikka pesukone olisi päällä usein tai pesisivät käsin. Se isoin vaikutus on nimenomaan vaatteiden valmistusvaiheessa sekä raaka-aineita tuottaessa.
Ilmastotekojen ongelman ydin on usein juuri se, että oikein kukaan ei osaa kokonaisuutta analysoida. Eli jos prosessin tämä osa on ekologinen niin se ei tarkoita, että kokonaisuutena se sitä olisi. Pitäisi pystyä analysoimaan koko toiminta kulutuksesta kaikkine vaiheineen. Esim juuri tuo peseminen ja pesemiseen tarvittavat välineet (ihan jo pesukoneen valmistus, käyttöikä jne) saattavatkin tehdä jostain tosiasiassa epäekologista.
Johan taas. Sulla ei ole pesukonetta ilmeisesti ollenkaan? Mulla oli katsos jo se pesukone, vaipat ei tehny siihen koneeseen enää suurta lovea kulutuksella. Lopulta vaippojen pesu oli se pienin kuluttava tekijä. Pieni lapsi sotkee vaatteita sellaisen läjän viikossa, vaikka hyvinkin siististi elettäisiin, ettei se vaippakoneellinen enää siinä näkynyt. Ne vaipat taas on osaltaan ostettu käytettynä.
Aika sottapytty sinun lapsesi kyllä on. Meillä se vaippapyykki kyllä näkyi, vaikka lapsia oli 4, joista yksi oli vaipoissa. Tosin siinä taisi käydä niin päin, että alkoi käydä vähiin ne tunnit, jolloin pyykkikone ei pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma mitä katkeraa ja kateellista kommenttia. Ottaa oikein aivoon kuinka joku voikin olla noin katkera siitä että joku perhe yrittää elää elämäönsä niinkuin haluaa.
Pitää haukkua ja arvostella ja v*ttuilla.
Ihmiset ärsyyntyvät jos joku onnistuu siinä missä itse ei, tai jos joku edes Vaikuttaa olevan paremmin kuin itsellä, se näkyy selvästi näist kommenteista😂 paras oli kuitenkin se että joku aivoton käski muuttaa maalle ja lahjoittaa rahat hyvöntekeväisyyteen😂😂
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi näiltä kierrätyshypettäjiltä unohtu välillä se, että nekin tavarat mitä he saavat lahjoituksena/ ostavat kirpparilta jne on joku ostanut täydellä rahalla. Jos kukaan ei ostaisi tai valmistaisi koskaan uutta, mistä näitä kierrätystuotteita syntyisi?
Kumpi tekee ekoteon,vai molemmat, jos yksi ostaa haalarin satasella ja myy sen kympillä eteenpäin hyväkuntoisena, ja toinen ostaa haalarin kirpparilta?
Nykyisin kulutushype on sellaista, että ostetaan vaikkei tarvitakaan ja heitetään ehjiä tavaroita kaatopaikalle. Jos kaikki tavarat ja esim vaatteet käytettäisiin loppuun asti, eli esim paita heitettäisiin pois vasta kun siinä on useampia reikiä, niin kylläpä maailma pelastuisi. Mutta nyt kun ”fiksuilla” ihmisillä pitää olla uusinta ja hienointa, tarkoittaa se kerskakulutusta.
Mut joo, tuo äiti on kyllä syönyt muutakin kuin porkkanaa ja sipulia omasta penkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. No tuollaiset artikkelit on yhtä tyhjän kanssa. Kuka tahansa elää kuukauden vaikka pelkällä näkkärillä. 1 kk ei tee siitä elämäntapaa.
Väitettiinkö jutussa että se olisi elämäntapa? Vai luitko edes juttua?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin saman, rouvalla on ylipainoa eli syö enemmän kuin kuluttaa. Kuten monet muutkin, mutta jotenkin tuo ei ole kovin uskottava
Päätä saa käyttää.
Painan nyt 100 kiloa. Olen painanut tämän verran aika pitkään, en liho enää.
Jos alan syödä vaikka vain 1200 kcal päivässä, menee todella kauan, ennen kuin olen normaalipainoinen 75 kiloinen.
Jos taas syön jonkun normi 2000 kcal, olen hyvin todennäköisesti vielå lihava kuukausien päästä, vaikka minulla olisi terveellinen tasapainoinen ruokavalio. ☺️
En ymmärrä, millä perusteella ulkonäöstä voi muka päätellä ruokavalion.
Vierailija kirjoitti:
pyytää mansikat ja mm . "lahjana" ja antaa virkauksia takaisin jonka langat on saanut
Nyt voi "pyytää", kun on sesonki. Ja sanoi, että pyytää, jos joku välttämättä haluaa tuoda jotakin.
Itse koen ongelmallisena, kun tuodaan pyytämättä jos sun mitä esim. juuri ruokatarviketta tai makukahvia, jota en tarvitse ja joka jää käyttämättä.
Mielelläni vien sellaista, mille saajalla on käyttöä, vaikkei olisi kuin vessapaperia, jos se häneltä on lopussa ja säilyy pilaantumatta siihen asti kun se tarvis tulee - ja kelpaa itselleni myös.
Pipsalla on 1-tyypin diabetes, voitteko jo lopettaa sen ylipainosta piikittelyn ja läskiksi haukkumisen. Diabetes tekee painonhallinnasta aika hankalaa, kun vähällä syömisellä verensokeri laskee vaarallisesti.