Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 50 v, millaista musiikkia kuuntelet?

Vierailija
15.07.2019 |

Tuli nuoren työkaverin kanssa puhetta mm. Rammsteinista. Ei ollut kuullutkaan bändistä. Itselläni melko laaja musiikkimaku, lähes kaikista tyylisuunnista löytyy jotain kiinnostavaa. Poislukien iskelmä, kantri, speed metal ja suomitango.

Eipä taida esim. Rammsteinin keikalta löytyä alle 40 kymppisiä?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viiskymppiset olette viimeksi kokeneet sen tunteen keikalla, kun musiikki lävistää ja ottaa haltuunsa koko sielun ja ruumiin ja itkettää ja naurattaa ja kylmät väreet menee ja vielä kotona on pakko jorata?

Mulla viimeksi Bad Religion Tavastialla vuonna 2004.

n50

voiko sitä tunnetta kokea enää vanhana?

Vierailija
62/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauluissa ja räpissä ratkaisevaa on sanat. Eli mikä tahansa genre tai esiintyjä käy, jos sanat kolahtavat. Instrumentaalimusiikissa suosin lähinnä romanttisen kauden klassista musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja kuuntelen tällä hetkellä esim. the Killersiä, AC/DC:a, Ellie Goldingia, Taylor Swiftiä ja tietty Metallicaa. Metallicasta olen tykännyt 15-vuotiaasta asti.

Vierailija
64/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumtelen musiikkia lähinnä radiosta autossa ja joskus kotona taustamusiikkina. Kanavat ovat Hitmix ja Helmi.

Vierailija
65/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rammsteinia olen menossa katsomaan, kuuntelen progressivista metallia, 1970-luvun hardrockia, klassista, etenkin barokkimusiikkia ja just nyt kaija saariahoa sekä einojuhani rautavaaraa, metallia, hyviä laulajia, ellipsistä ilahduin, alternative/post rockia, perinteistä heavy metallia, folkia, americanaa, modernia kansanmusiikkia, mielenkiintoista elektronista musiikkia mutta en edm:ä, jotain jazzia, suomalaista punkia, jotain rapia, J. Karjalaista.

Helpompi olisi sanoa mitä en kuuntele. Nykyistä suomipoppia. Edm:ä. Vain Elämää artisteja. Kliseistä nykyistä elektronista poppia. Bon Jovia. Nuo ovat ei ei ei.

N50.

Vierailija
66/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viiskymppiset olette viimeksi kokeneet sen tunteen keikalla, kun musiikki lävistää ja ottaa haltuunsa koko sielun ja ruumiin ja itkettää ja naurattaa ja kylmät väreet menee ja vielä kotona on pakko jorata?

n50

Voi. Useamman kerran tänä vuonna. N50.

Vierailija
67/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempibändi on jo vuosia ollut System of a Down ja olen käynyt kahdesti sen keikallakin. Muita lemppareita: Nightwish, Rammstein, Korn, Franz Ferdinand, Manic Street Preachers, Red Hot Chili Peppers (myös kaikkien näittten keikalla olen käynyt). Tykään Turmion kätilöistä ja Raappanasta. Pidän myös punkista. Suomi pop ja iskelmä eivät uppoa. Olen 59-v. nainen.

Vierailija
68/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon läpikäynyt oopperoita tänä vuonna, aloitin Madame Butterfliesta, Don Giovanni, La Traviata, Sevillan parturi, Pajatso, Carmen.. Youtubesta löytyy tekstitettyinä monet. Joistain jopa elokuva-versiot. Mutta nuoruuden biisejä tulee kuunneltua myös, ja paljon muuta, tunti kaksi päivässä riittää.

Vierailija
69/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla töihin ajaessa soi Ylen Ykköseltä Muistojen bulevardilla, ja kotiinpäin mennessä Faunin iltapäivä. Kun mies on mukana, kuunnellaan yleensä Novaa koska en viitsi vängätä kanavasta. Muuten kuin autossa en juuri musiikkia kuuntele. N 48

Vierailija
70/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n50

Tietysti voi. Pitää vaan mennä sopivalle keikalle :)

Vierailija
71/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n50

Todellakin voi. Se keikoissa onkin juuri parasta, kun se tunne jatkuu vielä pitkään kotonakin. Keikkojen voimalla jaksaa jatkaa välillä tylsää työarkeakin. N59

Vierailija
72/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen tämän päivän musiikkia, en jaksa mitään kasaria tai ysäriä. Eniten tulee kuunneltua popin ja rapin tyyppistä, Travis Scott, Post Malone, Weeknd, Frank Ocean jne

En ihan ymmärrä osan palstalaisten ajatusmaailmaa. Miksi 50 v ei voisi kuunnella musaa ja nauttia siitä? Mun elämän yksi suurista iloista on musiikki, nautin siitä todella. Tykkään käydä myös keikoilla. On ihan mahtava tunne kun 10 000 ihmistä jaksaa sen saman tunteen, siinä samassa hetkessä. Hyvästä keikasta saa niin paljon hyvää energiaa, moneksi päiväksi. 

Vierailija
73/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallica, Bullet For My Valentine & Avenged Sevenfold, sieltä parhaasta päästä. Toki menee sitten myös kevyempikin musiikki, poislukien rap, siitä en ole vielä todennut tykkääväni.

N49

Vierailija
74/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n50

Voi kokea. Pari vuotta sitten Curen keikalla Hartwallilla itku pääsi, kun keikka alkoi.

N. 49

Vierailija
75/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
76/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko jotkut jääneet vähän teinitasolle😂 Hei, mikä sun lempparibändis on?

Kyllä minun tuntemani viisikymppiset ovat jättäneet aktiivisen musiikin kuuntelun vuosikymmeniä sitten.

Selvästikään et tunne muusikoita :D Ensin soitellaan mitä soitellaan, ja sitten kun viidenkympin villitystä pukkaa päälle, perustetaan rokkibändi.

Vierailija
77/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightwish, Jenni Vartiainen, Dire Straits, Ed Sheeran, Haloo Helsinki, vanhat Madonnan biisit, Skunk Anansie, Sigurd Ros. Nää iskee aina.

Ja olen 30v mies

Vierailija
78/80 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko jotkut jääneet vähän teinitasolle😂 Hei, mikä sun lempparibändis on?

Kyllä minun tuntemani viisikymppiset ovat jättäneet aktiivisen musiikin kuuntelun vuosikymmeniä sitten.

10-vuotiaasta olen musiikkia kuunnellut, milloin mitäkin ja koko ajan. Nyt olen 46, ja varmasti en ikinä lopeta. Maku menee vaan raskaammaksi koko ajan. Tämän päivän iskelmää ei vaan kertakaikkiaan jaksa. Terveisin se keski-ikäinen nainen.

Vierailija
79/80 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
80/80 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä Bessiä.