Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoshuoltaja, kerro myönteisiä asioita työstäsi

Vierailija
11.07.2025 |

Harkitsen kyseistä ammattia. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö mutta aika siistiä kun sairaalassa oli sääntö että eritteet siivoaa se joka ne ensin näkee, eli lähes aina hoitaja. Oli itsenäistä hommaa ja potilaat oli usein mukavia.

Vierailija
2/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyö mutta aika siistiä kun sairaalassa oli sääntö että eritteet siivoaa se joka ne ensin näkee, eli lähes aina hoitaja. Oli itsenäistä hommaa ja potilaat oli usein mukavia.

Ok. Sairaalassa taitaa yleensä olla 2- tai jopa 3-vuorotyö laitoshuoltajilla..

Entäpä vaikka palvelukodeissa laitoshuoltajat, mitä kaikkea työnkuvaan sisältyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
5/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava siivota kun kirurgit ruikkii lattialle. Valkotahratesti.

Vierailija
6/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairaalahuoltaja 23 vuoden kokemuksella, mutta koronavuodet tein hoivakodissa. Siellä toimenkuvaan ei kuulunut kuin siivous ja sekin kodinomaista. Oli helppoa ja tylsää.

Sairaalassa meidän prio on 1) potilasruokailu, 2) puhtaat petipaikat ja 3) siivous, nykyään lähinnä eristyssiivouksilla on väliä.

Työn parhaat puolet: itsenäistä, mahdollisuus kaikkiin mahdollisiin osa-aikoihin, sotella hyvät lisät: pelkkiä työvuoron muutoskorvauksia (paikallisesti sovittu) saa usein yli 700 euroa kuukauteen, jos haluaa. Niin ja aspa ei tarvitse olla, armeijamaisesta napakkuudesta on hyötyä.

Vierailija
7/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen alaa harkitseva, olisi kiva kuulla positiivisia asioita.

Vierailija
8/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko siivoamaan oksennuksia ja ulosteita? Muuten kaikki menee. Katsoin juuri niin palkat huimia verrattuna esim. raskaaseen varastotyöhön verrattuna.

Vierailija
9/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska työ paskalla palkalla. Heitä tarvitaan, mutta palkka laahaa matalana työmäärään nähden.

Vierailija
10/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko siivoamaan oksennuksia ja ulosteita? Muuten kaikki menee. Katsoin juuri niin palkat huimia verrattuna esim. raskaaseen varastotyöhön verrattuna.

En muista koska olisin kumpaakaan nähnyt. Riippuu toki yksiköstä. "Löytäjä saa pitää" eritteet, ja se löytäjä (ekana paikalla) on harvoin laikkari. Tartuntavaaran vuoksi niitä ei peitellä ja odotella siivoojaa. Mulla työalueena erikoissairaanhoidon akuuttiosastot.

Vierailija
11/12 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joutunut. Olen ollut synnytyssairaalassa ja vanhusten pitkäaikaisosastolla. Synnärillä ne sideroskikset haisee kuolemalta vaikka vaihdetaankin tosi usein, muuten se oli sellaista puhtaan näköisten pintojen pyyhkimistä. Vanhustenosastoilla vessoissa oli joskus sotkua, mutta varmaan ei mitään siihen verrattuna mitä hoitajat joutui siivoamaan. Oliskohan ollut niin että hoitajilla oli vaipparoskikset erikseen mukana kun vaihtoivat vaippoja. Tästä on jo jonkun verran aikaa niin en muista. Vanhuksia olin mukana syöttämässä, mutta musta se ei ollut mitenkään vastenmielistä hommaa ollenkaan.

Vierailija
12/12 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea kokemuksia alasta, kiitti asiallisista kommenteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan