Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 50 v, millaista musiikkia kuuntelet?

Vierailija
15.07.2019 |

Tuli nuoren työkaverin kanssa puhetta mm. Rammsteinista. Ei ollut kuullutkaan bändistä. Itselläni melko laaja musiikkimaku, lähes kaikista tyylisuunnista löytyy jotain kiinnostavaa. Poislukien iskelmä, kantri, speed metal ja suomitango.

Eipä taida esim. Rammsteinin keikalta löytyä alle 40 kymppisiä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko jotkut jääneet vähän teinitasolle😂 Hei, mikä sun lempparibändis on?

Kyllä minun tuntemani viisikymppiset ovat jättäneet aktiivisen musiikin kuuntelun vuosikymmeniä sitten.

Tiedän että olen jäänyt teinitasolle mutta tänä vuonna olen käynyt mm. Belgiassa Rock Werchterissä sekä Ruisrockissa ja seuraavaksi on vuorossa Metallican keikka Tartossa sekä Flow festarit. 

Vierailija
42/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä luetellaan bändejä ja artisteja vuosien ja vuosikymmenten takaa. Ihanko todella ihmiset näin laajasti jämähtävät teini-ikänsä musiikkiin? Itselleni ei ole jäänyt nuoruudesta ja varhaisaikuisuudesta mukaan kuin muutama kestosuosikki, ja nämäkin vain, jos tekevät edelleen uuttakin musaa. Esim. Ismo Alanko, Muse, Slipknot, Eminem. (No Juicea kuuntelen silloin tällöin edelleen, samoin joskus nostalgiapuuskassaThe Doorsia, Rolling Stonesia, Leonard Cohenia jne.) Mutta pääasiassa kaipaan uutta. Ja kyllä, ihan mielelläni kuuntelen ns. nykymusiikkia suomiräpistä lähtien. Ei se minusta yhtään sen pskempaa ole kuin tuo teinivuosieni hittikama, jota silloin aikanaan vanhempi väki piti ihan kelvottomana renkutuksena.

Siitähän oli tutkimus vähän aikaa sitten, että ihmiset oikeasti jää musiikkimaussaan sinne teiniaikoihin pääosin. En kyllä muista mikä siinä oli se koukku. Varmaan googlaamalla löytyisi.

Itse kuuntelen pääasiassa tämän päivän musaa, mutta kyllähän sitä mullekin toisinaan tulee nostalgia puuskat ja palaan sinne teiniaikojen musaan. Toki osa niistä tekee vielä tänäkin päivänä uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coldplay!

N 56 v.

Vierailija
44/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun tuntemani viisikymppiset ovat jättäneet aktiivisen musiikin kuuntelun vuosikymmeniä sitten.

Mitä? Mummini vielä 91v oli musiikin suurkuluttaja ja kuunteli radiosta musiikkia herättyään aaamulla ja nukkumaan menoon saakka. Tykkäsi kovasti Cheek, Sannista, Almasta jne. ja vanhimmat oli Wili Vesterinen, Malmsten, Gerg Ots ja kaikki siltä väliltä.

Ja myöhemmin kun oli pahasti dementoinut, eikä tuntenut edes lapsiaan, mutta laulujen sanat ja sävelen muisti tarkkaan, myös nuorten artistien. Fanitti kuolemaansa asti.

Vierailija
45/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevi ei lähde naisesta, vaikka ikää tulee :) juuri tänä kesänä Rockfesteillä fiilistelin Disturbedin tahtiin, ja olihan siellä Powerwolf ja Turbonegrokin. Ja Kiss, vaikka se on vähän poppia mun makuun - limudiskossa sitä tuli 80-luvulla humpattua sitäkin. 

On toki nykymusiikkiakin, jota voi hyvin kuunnella. Vaikka nyt Imagine Dragons.

Vierailija
46/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että olen jäänyt teinitasolle mutta tänä vuonna olen käynyt mm. Belgiassa Rock Werchterissä sekä Ruisrockissa ja seuraavaksi on vuorossa Metallican keikka Tartossa sekä Flow festarit. 

Metallica olis huomenna Hämeenlinnassa, miksi jätät väliin?

Vierailija
47/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Speed metal täälläkin yök. Bläkkistä sen olla pitää.

Eikä sitä kaupallista Dimmu-kuraa.

TRVE CVLT

Vierailija
48/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä luetellaan bändejä ja artisteja vuosien ja vuosikymmenten takaa. Ihanko todella ihmiset näin laajasti jämähtävät teini-ikänsä musiikkiin? Itselleni ei ole jäänyt nuoruudesta ja varhaisaikuisuudesta mukaan kuin muutama kestosuosikki, ja nämäkin vain, jos tekevät edelleen uuttakin musaa. Esim. Ismo Alanko, Muse, Slipknot, Eminem. (No Juicea kuuntelen silloin tällöin edelleen, samoin joskus nostalgiapuuskassaThe Doorsia, Rolling Stonesia, Leonard Cohenia jne.) Mutta pääasiassa kaipaan uutta. Ja kyllä, ihan mielelläni kuuntelen ns. nykymusiikkia suomiräpistä lähtien. Ei se minusta yhtään sen pskempaa ole kuin tuo teinivuosieni hittikama, jota silloin aikanaan vanhempi väki piti ihan kelvottomana renkutuksena.

Siitähän oli tutkimus vähän aikaa sitten, että ihmiset oikeasti jää musiikkimaussaan sinne teiniaikoihin pääosin. En kyllä muista mikä siinä oli se koukku. Varmaan googlaamalla löytyisi.

Itse kuuntelen pääasiassa tämän päivän musaa, mutta kyllähän sitä mullekin toisinaan tulee nostalgia puuskat ja palaan sinne teiniaikojen musaan. Toki osa niistä tekee vielä tänäkin päivänä uutta.

Ainakin semmonen koukku on, että vanhuksista tulee paljon onnellisempia, varsinkin alzheimer potilaat reagoi hyvin, kun soittaa nuoruuden musiikkia.

Vierailija
49/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kovin aktiivisesti kuunnellut enää samaa musiikkia kuin vaikka 20 vuotta sitten, vaan etsin aina jotain uutta ja mielenkiintoista.

Mutta aika jännä on että mun aikoinaan fanittamat bändit ja musiikkityylit ovat muuttuneet sellaisiksi klassikoiksi, että niitä kuulee päivittäin radiosta ja niitä fanittavat lähes mun lapsenlapsien ikäisetkin :)

Iskelmä, klassinen, jaazz, suomiräp, edm, elektroninen yms. --  nämä eivät muhun iske, en pidä ollenkaan.

Raskaampaa musiikkia olen aina rakastanut, listalla ollut kaikkea bluesrockista hardrockiin ja thrashmetalliin. Nykyisin kuuntelen eräistä suosikkibändejäni vielä kuten Monster Magnetia, Skunk Anansietä, D-A-D:tä, yms. Lisäksi kuuntelen jonkin verran räppiä eri maista, afro-träppiä, jamaikalaista dance hallia ja reggaeta, maailmanmusiikkia, jne.

59 vee

Vierailija
50/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, mä olin teini-ikäinen 70-luvulla, sieltä on jäänyt esim. Led Zeppelin ja ZZTop, esim. Rammstein ei vielä vaikuttanut 80-luvullakaan. 

En ole nuoruuteni päivien jälkeen arvostellut toisten musiikkimakua ja ylentänyt omia mieltymyksiäni, mutta kukin tavallaan.   :)

Vierailija
51/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen jämähtänyt musiikissa nuoruuteeni ja myönnän sen! Toki kuulen radiosta uuttakin musaa ja tykkäänkin siitä usein, mutta en kuitenkaan vaivaudu selvittämään kuka oli esittäjä.

Vierailija
52/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rockabillystä maailmanmusiikkiin,mutta paras musa tehtiin 60-luvulla Englannissa ja USA:ssa(rock.)

Vierailija
53/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallica olis huomenna Hämeenlinnassa, miksi jätät väliin?

Liput oli loppu Hämeenlinnasta mutta ei Tartosta (keikka 18.7. siellä). Lomailen sitten pari päivää Tartossa samalla. 

Vierailija
54/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohtsilleen 50. Kuuntelen suomipoppia, 80-luvun heavya, Maroon 5, Twenty One Pilots, Lady Gaga...

Vierailija
55/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin metallista hiljaisuuteen eli harvoin mitään.

Vierailija
56/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tunnustan tämän. Tältä vuosikymmeneltä en ole oikein löytänyt uutta suosikkia, yksittäisiä kappaleita lukuunottamatta. Voi johtua siitäkin, että ennen artistilta ostettiin aina koko levy, ja se kuunneltiin sitten puhki. Jokainen biisi tuli tutuksi. Nykyään kuunnellaan soittolistoilta enemmän yksittäisiä kappaleita, jolloin tuotanto ei tule niin tutuksi.

Mutta olen myös löytänyt ja alkanut arvostamaan iän myötä vanhempaa musiikkia, jota en nuorena olisi ikinä diggaillut (esim. Neil Young, Johnny Cash, Janis Joplin), joten musiikkimaku on sitä kautta laajentunut.

Nuorena musiikki kolahtaa erityisen kovaa, joten siksi lempiartistit seuraavat usein läpi elämän, ja tietty musiikki tuntuu merkityksellisemmältä itselle kuin joku muu. Onhan tutkittu, että esim. dementikot piristyvät huomattavasti, jos heille soitetaan nuoruutensa suosikkikappaleita. Voin vain kuvitella, kun itselleni luukutetaan dementiakodissa jotain Nine Inch Nailsin Closeria. :)

Vierailija
57/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jonkin aikaa luukuttanut mm. 6ix9inea, Yelawolfia, Migosia, Teflon Brothersia, Guns N' Rosesia, Vestaa, Lauri Tähkää, Alan Walkeria, Denzel Currya, Selena Gomezia, Gorillazia ja mitälie.

Kunhan biisi on hyvä, niin genrellä ei ole mitään väliä.

Vierailija
58/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole jäämistä teinitasolle, vaan kun on elettyä elämää takana musiikkimaku pakostakin laajenee ja monipuolistuu, kun on saanut nauttia hyvien artistien musiikista niin paljon. Ja nuorilta tämä kokemus puuttuu, jo ajallisesti.

Vierailija
59/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rammstein on white trash -porukan musaa.

Olkoon sitten niin, mutta minä diggaan Rammsteinia. Terveisin keski-ikäinen nainen.

Vaikutat todella juntilta. Varmaan kuuntelet myös jotain Volbeatin paskaa.

Volbeatkin kelpaa kyllä. Voisitko kertoa mitä tässä sitten pitäisi kuunnella?

Älä siitä välitä. Se on vähän suolainen ollut tässä viime ajat. Kauhea viha exäänsä kohtaan, mikä ei sille ole tehnyt mitään, ajaa sen tuohon. Sen joka vuotinen muuttomatka Espooseen koki kuprun. Me muut ei haluta tietää kuin se,että saiko se limikolan myytyä silloin viime syksynä? Ps. Saat luvan muuttaa espooseen. En kiellä. Soita vaikka Anna puuta tai Rasmusta tähän. Rouvalle anteeksi tuppautumiseni ja tämän wt olion töykeys. Hyvää illanjatkoa :)

Vierailija
60/80 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on pakko tunnustaa että näin on käynyt. Nuorena rebellinä inhosin vanhempieni rakastamaa vanhaa tanssimusiikkia ja jazzia, he taas vihasivat kuuntelemaani poppia ja rockia. Ja nyt vanhempana palaan edelleen nuoruuteni bändeihin ja ylenkatson nyky"roskaa". Sellaista se vanheneminen näköjään teettää, sitä muuttuu kuin varkain nuoresta kapinallisesta vanhaksi pieruksi. :)