Subway aikoo tuoda 10 erilaista valmista patonkia menuun
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jösses tämä keskustelu sai minut taas muistamaan miten tyhmiä pskoja ihmiset on. Miten vtun vaikeeta se voi olla tilata sämpylä subista? Jos haluatte valmiin leivän, menkää viereiseen kauppaan. En mäkään mene mäkkiin itkemään, että miksi siellä ei myydä mulle pitsaa.
Niin, eikä kukaan muukaan. Heittäydyt nyt tyhmäksi.
Sub väittää myyvänsä patonkeja ja sellaisen haluaisinkin, mutta kun se ei vaan onnistu heidän omien rajoitteidensa vuoksi siten kuin markkinointi antaa ymmärtää ja ylipäänsä on tehty turhan hankalaksi kaiken maailman vaatimuksineen etukäteen opiskella firman toimintaperiaatteet ja ainesosat.
Älä leiki idioottia, kyllä sieltä saa sen pelkän patonginkin tilattua. Sitä en vain ymmärrä että jos pelkästään sen haluaa, niin miksei sitä voi kaupasta ostaa. Tosin jos on rahaa niin mikäs siinä..
En leiki mitään mutta itse kaiketi olet ihan aidosti. Eihän kukaan pelkkää leipää haluakaan, vaan täytettyä.
Niin, saat täytetyn patongin kun kerrot mitä täytteitä siihen haluat. Sinulla mennyt koko firman konsepti ohi?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kannattaa muistaa että ainahan voi pyytää talon erikoisen eli myyjä päättää itse mitä patonkiin työntää ja sinä syöt. Itse teen useinkin näin, sillä en jaksa miettiä. Siinä samalla näen vähän, mitä minkäkin ikäinen ja näköinen subimyyjä tykkää syödä ja voin makustella olenko samaa mieltä heidän kansaaan.
Menetkö kaiken tämän jälkeen antamaan arvion patongista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ottaa valmiin patongin niin alkaa kitinä että tässä on tomaattia, en voi syödä, hyi oliivia en tykkää, voi kauhea kun on tulista. Tai että eipä maistu miltään kun ei ole sitä ja tätä, olisin halunnut niitä ja näitä. Ja arvatkaa vaan meneekö kassalla aikaa selittää mitä valmis patonki sisältää. Itse veikkaan samaa aikaa kun tavallisen tilauksen tekemisessäkin.
Valmiissa patongeissa on sellainen kiva etu, kun ne pysyvät aina samana, että niistä voi tehdä vaikkapa täytteistä listauksen siihen myyntikuvaan ja kaikkeen muuhun esittelymateriaaliin. Ei tarvitse selittää, kun se lukee selvällä suomella kaikkialla. TOISIN kuin nyt, jolloin on pakko käydä läpi suullisesti j o k a i k i n e n kassaan koskaan naputeltu myyntitapahtuma sipulirengas sipulirenkaalta.
Ja valmiita patonkeja sä saat Picnicistä, ruokakaupoista ja lukuisista kahviloista. Sen kun ostat. Subwayn konsepti poikkeaa näistä, siellä asiakas saa räätälöidä patonkinsa itse, ja hyvä niin. Valmispatonkeja on muut paikat tulvillaan.
Kukaan, siis kukaan, missään, ei ole vaatinut Subia luopumaan siitä, että asiakas saa räätälöidä kaiken itse. Ymmärrätkö? On ainoastaan toivottu valmismallistoa heille, joita räätälöinti ei voisi vähempää kiinnostaa. Pakottaminen johonkin on ihan eri asia kuin vapaus/mahdollisuus.
Miksi se patonki on pakko ostaa juuri Subwaysta? Jos jossain kaupungissa on Subway niin siellä taatusti on myös Picnic tai joku muu paikka josta saa valmiiksi tehtyjä ja suunniteltuja patonkeja niin paljon kuin sielu sietää.
TÄllaisten pikaruokaloiden idea on täyttää vatsaa keskellä kiirettä jossain matkanteon tai asioimisen lomassa nopeasti ja helpolla. Siis minulle, suhteellisen aikuisella ihmisellä, jolla on työt, perheet, kaikenmoista koko ajan tulilla. Eri asia jotkut päiväkausia kadula lorvivat jonnet, joille perehtyminen kaikkien ketjuravintoloiden kuriositeetteihin ei muutenkaan ole ongelma vaan elämäntapa. Jos kohdalle sattuu Subway, kun on nälkä, menen sinne. Tai siis menin muutaman kerran. Nykyään mietin, siedänkö sittenkin nälkää vaikkapa pari tuntia, kunnes pääsen johonkin, missä ruoan tilaaminen on inhimillistä.
Heh, taasko alat jankuttaa jonneista. Jo viime viikolla kerroimme sinulle, että yleensä siellä asiakaskunnassa on kaikenikäistä ja näköistä porukkaa ja itse en ole koskaan vielä nähnyt kenenkään poistuvan kassalta ilman patonkia, eli kyllä, kaikenikäiset siellä myös saavat vatsansa täyteen.
Mutta saivatko sitä mitä halusivat? Millainen leipä on spicy Italian?
Jankuti jankuti jankuti. Katso itse subin sivuilta, jos kiinnostaa. Vai onko sekin liian vaikeaa etkö ymmärrä, miten mennään nettisivuille?
Siis whot? ???
Menen subin jonoon ja pitäisi lähteä kotiin koneelle lukemaan nettisivuja?
Sinccis
V*ittu kysy siltä myyjältä.
Sivusta totean, että vastaustahan ei tule. Tai jos tulee, se on tasoa "öö no siinä on tätä lihaa ja sitten mitä tahansa muuta". Koska niin se Subissa vaan menee. Ensin täytyy osata ulkoa firman toimintaprosessi ja kaikki ainekset, mukaanlukien niiden osin kyrptiset markkinointinimet, ja oppia tuntemaan, mitä ne todellisuudessa ovat, miltä maistuvat ja niin edelleen. Noin sadan harjoitteluleivän jälkeen alkaa ehkä olla sellainen vankka näppituntuma, että muutaman minuutin jonottamisen aikanakin pystyy konseptoimaan haluamansa makuelämyksen, jos sitä ei ole valmiiksi pohtinut esimerkiksi ennen työmatkalle lähtemistä kotona ja ottanut muistilappua mukaan. Mutta tuo pitkä ja raskas opetteluvaihe tarjoaa monia ikäviä yllätyksiä ja noloja hetkiä. Turhaan, koska ravintola voisi NOLLAN EURON kustannuksella ja vaivalla (per myyty tuoteyksikkö) tarjota uusille ja tietynlaisille asiakkailleen oikotien Subin ihanaan herkkumaailmaan valmiiksi mietityillä reseptituotteilla, joiden pohjalta kukin löytäisi niopeasti omia suosikkimakujaan ja ehkä rohkenisi niitä alkaa tuunailemaankin, mikä olisi helppoa kuin suolakurkun nyppiminen hesen purilaisesta.
Ei hele. Kyllä voi joidenkin elämä olla vaikeeta. Itsehän lähemmäs 5-kymppisenä rouvana kävin kerran kaverin kanssa subissa, seurasin kuinka hän teki tilauksen ja -ta daa! Osasin tilata sen jälkeen leipäni ihan itse!
Ajatella, onhan se kyllä hankalaa jos joku opettelee firman toimintaprosessista alkaen kaiken, ennen kun uskaltautuu tilaamaan. Oikeasti, joskin noin vaikeaa yhden sämpylän tilaaminen niin ehkä kannattaa jättää väliin ja käydä vaan siellä hesessä ja mäkkärissä. Tai vaihtoehtoisesti on jonkinlaisia ongelmia henkisellä puolella, niihin kannattaa hakea apua.
Uskomatonta.
Tää keskustelu on jo koominen. Se on vaan yks leipä ja koko palsta menee paniikkiin. Koht on jo IL:ssä että Subwayn leivänteko on asiakkaille liian vaikeaa. :D
No onhan se monelle suomalaiselle vaikea tilanne kun vieras ihminen kysyy jotain ja siihen pitaa sitten jotakin vastata, mielipidekin pitaa olla. Johan siina housunpuntit tutisee pelosta.
Ja sitten jokainen tilaa valmispatongin muutoksilla 😂
Joskus ne kans mainosti lisätäytteinä avokadoa ja Aura-juustoa. No, teini meillä sitten meni mopolla hakemaan patongit ja pyysin sinne noita molempia lisätäytteitä. Ei kuulemma kuulunutkaan kyseisen ravintolan valikoimaan nämä? Vaikka siellä heidän nettisivuilla luki? Ja nyt oli sentään teini asialla eikä tällainen kaltaiseni seniili täti.
Kuinka vaikeaa on valita toivomansa tai lapsen toivomat täytteet?
Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.
En oikein ymmärrä tätä palstamammojen ajattelutapaa.
"Konseptinne ei miellytä, muuttakaa sitä samanlaiseksi kuin muillakin!!!" -ajattelutapa on outo. Luulisi, että jos jonkun ravintolan palvelukonsepti ei miellytä, niin sitten vain jättäisi menemättä sinne ja menisi sinne Hesburgeriin tilaamaan sen "valmiiksi mietityn ja hiotun makuelämyksen"...
Subwayn leipien tilaaminen ei ole mitään ydinfysiikkaa, melko uusavuton saa olla jos ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Tätä olen sanonut vuosia että myyntiä lisäisi se että olisi pari valmista vaihtoehtoa joista valita. Esim miestäni ärsyttää niin paljon tilaaminen ettei hän suostu tulemaan koko liikkeeseen. Hifistelijät voi tietysti edelleen tilata mitä haluavat.
Subway on yksi maailman suosituimpia pikaruokaketjuja ihan nykyisellä konseptillakin. Myynnissä ei näy kärpäsenpaskan vertaa se, että kourallinen suomalaisia häpeää myyjän kanssa puhumista ja jättää siksi asioimatta kyseisessä puljussa.
Ihan samaa koetaan muuallakin. Esim. Redditissä on useita keskusteluja aiheesta. Monista on vaikeaa ja vaivaannuttavaa tehdä tilaus Subissa aines ainekselta. Monet haluaisivat ihan siellä ulkomaillakin vain tilata valmiin ratkaisun leiväksi ja keskittyä ihan muihin asioihin.
"Jos do I order a sandwich at Subway? I don't find myself at Subway very often, and I usually have a lot of anxiety when I order a sandwich"
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa, jos kerran konsepti perustuu siihen että saa just mitä haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei jösses tämä keskustelu sai minut taas muistamaan miten tyhmiä pskoja ihmiset on. Miten vtun vaikeeta se voi olla tilata sämpylä subista? Jos haluatte valmiin leivän, menkää viereiseen kauppaan. En mäkään mene mäkkiin itkemään, että miksi siellä ei myydä mulle pitsaa.
Kanadassa oli mäkkärissä myös pitsaa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se on liian vaikeaa näille sandwich artisteille, vaikka jokainen hampurilaisen vääntäjäkin osaa tehdä minkä tahansa hampurilaisen asiakkaan toivomilla muutoksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän subin idea on siinä että siihen on valmiiksi päätetty pääraaka-aine (tonnikala, kana tms), loput täytteet saa asiakas valita itse.
Joo, paitsi että asiakkaan pitää valita paitsi loput täytteet, myös millaisen patongin haluaa.
Olisi loogisempaa, jos päivän subin sijasta puhuttaisiinkin päivän täytteestä.
Loput täytteet = ”laita kaikki”
Sen enempää ei tarvitse valita.
Laita kaikki? Olen käsittänyt, että jo kastikkeita on kymmentä eri laatua. Saako niitä halutessaan kaikkia samaan leipään?
Moni näyttää tilaavan majoneesia ja jotain toista kastiketta samaan subiin.
Itse tilaan kasvikset sanomalla, että kaikki tuoreet kasvikset. Ei tule maustekurkkuja ja jalopenoja yms. Vaan tuoreet kasvikset.
Tämän ketjun innoittamana kävin hakemassa perheelle subit.Olisit nyt ottanu ne jalopenot, ne polttelee niin sopivasti! Syö edes mielikuvitusjalopenoa puolestani.
Se ei ole jalopenoa. Se on jalapeño, suomalaisittain jalapeno. Mutta ei jalopeno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän subin idea on siinä että siihen on valmiiksi päätetty pääraaka-aine (tonnikala, kana tms), loput täytteet saa asiakas valita itse.
Joo, paitsi että asiakkaan pitää valita paitsi loput täytteet, myös millaisen patongin haluaa.
Olisi loogisempaa, jos päivän subin sijasta puhuttaisiinkin päivän täytteestä.
Loput täytteet = ”laita kaikki”
Sen enempää ei tarvitse valita.
Laita kaikki? Olen käsittänyt, että jo kastikkeita on kymmentä eri laatua. Saako niitä halutessaan kaikkia samaan leipään?
Moni näyttää tilaavan majoneesia ja jotain toista kastiketta samaan subiin.
Itse tilaan kasvikset sanomalla, että kaikki tuoreet kasvikset. Ei tule maustekurkkuja ja jalopenoja yms. Vaan tuoreet kasvikset.
Tämän ketjun innoittamana kävin hakemassa perheelle subit.Olisit nyt ottanu ne jalopenot, ne polttelee niin sopivasti! Syö edes mielikuvitusjalopenoa puolestani.
Se ei ole jalopenoa. Se on jalapeño, suomalaisittain jalapeno. Mutta ei jalopeno.
Jalopenoja löytää ABC:n kahviloista, heti aamukahdeksasta alkaen, vakkaripöydistä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.
Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.
Kaverini oli töissä subilla vuoropäällikkönä ja sanoi, että ketjuna se on Suomessa romahtamassa. Johdosta alkaen kaikki on niin huonosti hoidettua, ettei sieltä uskalla enää syödä mitään ja hänkn lähti pois koska koko toiminta oli niin järkyttävää. En viitsi tähän kirjoitella mitä kertoi koska siitä voisi selvitä kuka mitä missä. Valitkaa joku toinen paikka!
Subway on tosi stressaava paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.
Etkö oikeasti ulkonäön perusteella tunnista salaattia, kurkkua, vihreää paprikaa, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, oliivia, jalapenoa ja maissia? Nämä ovat ne kasvikset, jotka kuuluvat hintaan ja ne ovat tiskillä silmiesi edessä esillä. Leivän täytteet näkyvät seinällä ja kuvan alla lukee, mitä minkäkin nimiseen täytteeseen kuuluu. Toki sekään ei auta, jos ei tunne esim. kinkkua, salamia, tonnikalaa tai kanaa. Sitten ei auta kuin valita umpimähkässä.
Onko jo esitetty vahvistus aloituksen väitteelle?