Epäilen että kaverini on henkisesti väkivaltaisessa suhteessa, miten autan?
Kommentit (12)
Jos ei halua niin et voi mitään . Jokainen on oman onnensa seppä .
No et mitään, jos toinen ei apua halua.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis fyysistä väkivaltaa ei ole. Olen yrittänyt neuvoa terapiaan tai pariterapiaan, ei halua. En tiedä mitä tehdä.
Pariterapia ei ole oikea osoite väkivaltaisessa suhteessa. Anna nollalinjan numero. Ole ihan tavallinen ystävä, sun tehtävä ei ole yrittää toista pelastaa. Mutta sillä, että tuollaisessa suhteessa olevalla on myös terveitä ihmissuhteita ja myös ystävällisiä ihmisiä ympärillä, se on tosi paljon.
Ei kannata sotkeutua.. et saa siitä muuta kuin ongelmia etkä auta ketään.
Selvitä nyt ainakin ensin täysin varmaksi ettei kyseessä ole ihan vain oma kuvitelmasi ja harhaluulosi tilanteesta.
Niina-Fatim kirjoitti:
Tykkääks? ;)
MIten tämä pääsee sensuurin läpi mutta minun viesti häipyi vaikka ei ollut mitään merkillistä siinä?
MODEN KAVERIKO?
Kysy siltä kaveriltasi, että miten voit auttaa.
Juttele hänelle ja kysy miten voit auttaa.
Henkinen väkivalta on aika laaja käsite ja joku mikroilme voi jollekin olla henkistä väkivaltaa. Myös vaikka koko yön täyttä kurkkua karjuminen on henkistä väkivaltaa.
Jos kyse on joku oma arvauksesi, saattaa käydä aika heikosti jos tunget nokkasi toisen asioihin.
Vierailija kirjoitti:
No et mitään, jos toinen ei apua halua.
Kysy häneltä ystävällisesti mitä mieltä hän on parisuhteestaan ja onko sellaista, josta oli kuvitellut. Kuuntele tarkkaan. Älä neuvo.
Ja siis fyysistä väkivaltaa ei ole. Olen yrittänyt neuvoa terapiaan tai pariterapiaan, ei halua. En tiedä mitä tehdä.