Subway aikoo tuoda 10 erilaista valmista patonkia menuun
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Tätä olen sanonut vuosia että myyntiä lisäisi se että olisi pari valmista vaihtoehtoa joista valita. Esim miestäni ärsyttää niin paljon tilaaminen ettei hän suostu tulemaan koko liikkeeseen. Hifistelijät voi tietysti edelleen tilata mitä haluavat.
Subway on yksi maailman suosituimpia pikaruokaketjuja ihan nykyisellä konseptillakin. Myynnissä ei näy kärpäsenpaskan vertaa se, että kourallinen suomalaisia häpeää myyjän kanssa puhumista ja jättää siksi asioimatta kyseisessä puljussa.
Ihan samaa koetaan muuallakin. Esim. Redditissä on useita keskusteluja aiheesta. Monista on vaikeaa ja vaivaannuttavaa tehdä tilaus Subissa aines ainekselta. Monet haluaisivat ihan siellä ulkomaillakin vain tilata valmiin ratkaisun leiväksi ja keskittyä ihan muihin asioihin.
"Jos do I order a sandwich at Subway? I don't find myself at Subway very often, and I usually have a lot of anxiety when I order a sandwich"
No eipä nuo ketjut Redditissäkään paljon sympatiaa saa. Tämä on tyypillinen vastaus (muuten, samasta ketjusta kuin tuo kysymys jota lainasit) ja todella hyvä sellainen.
"What the hell?? you are pushing the limits of "no stupid questions"
Anxiety over how to make a sandwich?? Did you just get released from being a hostage in a basement?? You've got to have a serious disconnect from standard living experience to have this problem.."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli töissä subilla vuoropäällikkönä ja sanoi, että ketjuna se on Suomessa romahtamassa. Johdosta alkaen kaikki on niin huonosti hoidettua, ettei sieltä uskalla enää syödä mitään ja hänkn lähti pois koska koko toiminta oli niin järkyttävää. En viitsi tähän kirjoitella mitä kertoi koska siitä voisi selvitä kuka mitä missä. Valitkaa joku toinen paikka!
Jännä, että uusia ravintoloita aukeaa kuin sieniä sateella, vaikka ketju on romahtamassa...
Viimeinen vedätys. Uusilta yrittäjiltä nyhdetään vielä liittymismaksut varmaankin houkuttelevilla tarjouksilla. Ketju pelaa nyt halpuutuskorttia ja toivoo liikevaihdon ja markkinaosuuden kasvua sekä siitä maagisesti kohenevaa kannattavuutta. Voihan se onnistuakin, mutta se on myös viimeinen oljenkorsi, jolla ei ole varaa epäonnistua. Itse käyttäisin strategisia kykyjäni ja panostaisin määrän sijaan laatuun, tarjonnassa ja asiakaspalvelussa. Ylilevittäytyminen yhä heikommille markkinapaikoille ja saalistuskilpailu katetta syömällä on yleensä tuhon enne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa on valita toivomansa tai lapsen toivomat täytteet?
Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.
Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.
Etkö oikeasti ulkonäön perusteella tunnista salaattia, kurkkua, vihreää paprikaa, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, oliivia, jalapenoa ja maissia? Nämä ovat ne kasvikset, jotka kuuluvat hintaan ja ne ovat tiskillä silmiesi edessä esillä. Leivän täytteet näkyvät seinällä ja kuvan alla lukee, mitä minkäkin nimiseen täytteeseen kuuluu. Toki sekään ei auta, jos ei tunne esim. kinkkua, salamia, tonnikalaa tai kanaa. Sitten ei auta kuin valita umpimähkässä.
Tietenkin tunnistan kasvikset. Mitä sitten? Vihannessalaattia en ole valikoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli töissä subilla vuoropäällikkönä ja sanoi, että ketjuna se on Suomessa romahtamassa. Johdosta alkaen kaikki on niin huonosti hoidettua, ettei sieltä uskalla enää syödä mitään ja hänkn lähti pois koska koko toiminta oli niin järkyttävää. En viitsi tähän kirjoitella mitä kertoi koska siitä voisi selvitä kuka mitä missä. Valitkaa joku toinen paikka!
Jännä, että uusia ravintoloita aukeaa kuin sieniä sateella, vaikka ketju on romahtamassa...
Viimeinen vedätys. Uusilta yrittäjiltä nyhdetään vielä liittymismaksut varmaankin houkuttelevilla tarjouksilla. Ketju pelaa nyt halpuutuskorttia ja toivoo liikevaihdon ja markkinaosuuden kasvua sekä siitä maagisesti kohenevaa kannattavuutta. Voihan se onnistuakin, mutta se on myös viimeinen oljenkorsi, jolla ei ole varaa epäonnistua. Itse käyttäisin strategisia kykyjäni ja panostaisin määrän sijaan laatuun, tarjonnassa ja asiakaspalvelussa. Ylilevittäytyminen yhä heikommille markkinapaikoille ja saalistuskilpailu katetta syömällä on yleensä tuhon enne.
Onkohan noin?
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein vuoropäälllikkö, en oikein jaksa uskoa että kyseisellä tittelillä työskentelevällä on oikeasti käsitystä isommasta kuvasta. Ei yhden ravintolan ongelmat ole välttämättä koko ketjun laajuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.
Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.
Etkö oikeasti ulkonäön perusteella tunnista salaattia, kurkkua, vihreää paprikaa, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, oliivia, jalapenoa ja maissia? Nämä ovat ne kasvikset, jotka kuuluvat hintaan ja ne ovat tiskillä silmiesi edessä esillä. Leivän täytteet näkyvät seinällä ja kuvan alla lukee, mitä minkäkin nimiseen täytteeseen kuuluu. Toki sekään ei auta, jos ei tunne esim. kinkkua, salamia, tonnikalaa tai kanaa. Sitten ei auta kuin valita umpimähkässä.
Tietenkin tunnistan kasvikset. Mitä sitten? Vihannessalaattia en ole valikoimassa.
Eli mitä aineksia et siis tunnista? Niitä leivän täytteitäkö, eli kanaa, kinkkua, kalkkunaa, salamia, pepperonia, tonnikalaa, naudanlihaa, kasvispihvejä, juustoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein vuoropäälllikkö, en oikein jaksa uskoa että kyseisellä tittelillä työskentelevällä on oikeasti käsitystä isommasta kuvasta. Ei yhden ravintolan ongelmat ole välttämättä koko ketjun laajuisia.
Varsinkaan franchising-yrityksissä.
Mä en voi käsittää mikä av-mammoille on niin vaikeeta Subin tilaamisessa. :D Ihan absurdia, miten lahjaton pitää olla ettei osaa tilata itselleen patonkia patonkimestasta? Myyjä kyllä neuvoo miten toimitaan jos se jollekin on epäselvää, sanoo vain tiskille mennessään että mites tässä nyt sitten toimitaankaan.
Eikä se nyt jumalauta voi olla niin vaikeaa, sanotte kaikilla mausteilla tai valkkaatte lisukkeet vitriinistä, onnistuu muiltakin kuin ydinfyysikoilta.
Itse olen käynyt kerran elämässäni Subissa, olin 14 v eikä kyllä ollut mitenkään hankala kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi käsittää mikä av-mammoille on niin vaikeeta Subin tilaamisessa. :D Ihan absurdia, miten lahjaton pitää olla ettei osaa tilata itselleen patonkia patonkimestasta? Myyjä kyllä neuvoo miten toimitaan jos se jollekin on epäselvää, sanoo vain tiskille mennessään että mites tässä nyt sitten toimitaankaan.
Eikä se nyt jumalauta voi olla niin vaikeaa, sanotte kaikilla mausteilla tai valkkaatte lisukkeet vitriinistä, onnistuu muiltakin kuin ydinfyysikoilta.
Itse olen käynyt kerran elämässäni Subissa, olin 14 v eikä kyllä ollut mitenkään hankala kokemus.
14-v sitä osaa tilata. Vanhempi ei opi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puhu vaan omasta puolestasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo argumentti pätee ehkä enemminkin joihinkin uusimpiin somevillityksiin kuin jumalauta pikaruokaravintolassa tilaamiseen.
Mitä ihmeen oppimista siinä on? Kertokaa joku, pliis. Menet sisään, tervehdit myyjää, myyjä kysyy millainen patonki laitetaan, sinä kerrot, maksat ja syöt. Maailmassa on monta asiaa jotka vaativat opettelua mutta patongin tilaaminen ei ole yksi niistä.
/350
Ongelma on ollut se, että kaikki täytteet ja kastikkeet eivät sovi toistensa kanssa yhteen. Vaikka asiakas yrittää parhaansa, hän saattaa vahingossa tilata oudon makuisen patongin. Minä en ainakaan jaksa mennä koko putiikkiin enää, ennen kuin saan tilata patongin, jonka makuyhdistelmät joku muu on miettinyt huolella etukäteen. Ihanaa, jos tällainen vaihtoehto on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä aineksia et siis tunnista? Niitä leivän täytteitäkö, eli kanaa, kinkkua, kalkkunaa, salamia, pepperonia, tonnikalaa, naudanlihaa, kasvispihvejä, juustoa?
Käsittääkseni leipäkuoria on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni kastikkeita on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni voi lisätä jotain mausteita. En tiedä, tarvitseeko leipä mausteita, koska en ole voinut maistaa leipää valmiina enkä sen ainesosia. Esimerkiksi mainittujen lihatäytteiden suolaisuudesta ei ole aavistustakaan, kuten ei kastikkeiden mausteisuudestakaan. Salameita, pepperoneja, juustoja yms. on hyvin monenlaisia ja -makuisia. Se, että tunnistan salamin, ei kerro lainkaan, miltä se maistuu, miten sen kanssa sopii jokin kastike, joita en tunne, ja tarvitaanko vielä lisämausteita. Maustekurkut, jalapenot ja oliivit voivat olla hyvin monenlaatuisia ja -makuisia. Sipuleissakin on paljon eroja. Tomaatin kypsyysaste vaikuttaa merkittävästi sen makuun ja koostumukseen, mutta sitäkin on hankala arvioida lasin läpi katsellen, saati sokkona.
Ei se nyt voi olla niin vaikeaa käsittää, eihän? Lopeta tyhmän esittäminen.
Minä en ymmärrä miksi tämä Subin konsepti on ongelma?
Jos ette pidä siitä, uskalla/osaa tilata sieltä tai muuta vastaavaa niin miksi ette vain valitse ravintolaa, joka sopii mieltymyksiinne? Miksi jo olemassa olevan, omaan tyyliinsä toimivan ravintolan pitäisi muuttua?
Miksiköhän mun kommentti poistettiin? Kyllä se ihan oikeasti on autismin yksi piirre, että pasmat menee aivan sekaisin jos ruoka ei olekaan sitä täsmälleen samaa mitä aina ennenkin. Eli jos esim. hätääntyy siitä, että ei tiedä tomaatin kypsennystason sopivuutta tiettyyn kastikkeeseen. Tästä on tutkimuksia ihan googlattavissa.
/350
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Tätä olen sanonut vuosia että myyntiä lisäisi se että olisi pari valmista vaihtoehtoa joista valita. Esim miestäni ärsyttää niin paljon tilaaminen ettei hän suostu tulemaan koko liikkeeseen. Hifistelijät voi tietysti edelleen tilata mitä haluavat.
Subway on yksi maailman suosituimpia pikaruokaketjuja ihan nykyisellä konseptillakin. Myynnissä ei näy kärpäsenpaskan vertaa se, että kourallinen suomalaisia häpeää myyjän kanssa puhumista ja jättää siksi asioimatta kyseisessä puljussa.
Ihan samaa koetaan muuallakin. Esim. Redditissä on useita keskusteluja aiheesta. Monista on vaikeaa ja vaivaannuttavaa tehdä tilaus Subissa aines ainekselta. Monet haluaisivat ihan siellä ulkomaillakin vain tilata valmiin ratkaisun leiväksi ja keskittyä ihan muihin asioihin.
"Jos do I order a sandwich at Subway? I don't find myself at Subway very often, and I usually have a lot of anxiety when I order a sandwich"
No eipä nuo ketjut Redditissäkään paljon sympatiaa saa. Tämä on tyypillinen vastaus (muuten, samasta ketjusta kuin tuo kysymys jota lainasit) ja todella hyvä sellainen.
"What the hell?? you are pushing the limits of "no stupid questions"
Anxiety over how to make a sandwich?? Did you just get released from being a hostage in a basement?? You've got to have a serious disconnect from standard living experience to have this problem.."
Eli ihan samaa kuin täälläkin. Toisille se on vaikeaa ja ahdistavaa, ja ne joille se ei ole, haukkuvat sitten näitä joille on.
Eli ei ole ollenkaan mikään "kourallinen suomalaisia", vaan ihan samaa on muuallakin. Yleensäkin on niin typerää aina olettaa, että maailmassa just suomalaiset olisivat jotenkin ihmeellisen erikoisia ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän mun kommentti poistettiin? Kyllä se ihan oikeasti on autismin yksi piirre, että pasmat menee aivan sekaisin jos ruoka ei olekaan sitä täsmälleen samaa mitä aina ennenkin. Eli jos esim. hätääntyy siitä, että ei tiedä tomaatin kypsennystason sopivuutta tiettyyn kastikkeeseen. Tästä on tutkimuksia ihan googlattavissa.
/350
Tuskinpa kaikki he ovat autisteja, joista Subissa asiointi ei ole kivaa.
Muuten, minun poikani on Asperger, ja hän taas käy mielellään Subissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/350
Tuskinpa kaikki he ovat autisteja, joista Subissa asiointi ei ole kivaa.
Muuten, minun poikani on Asperger, ja hän taas käy mielellään Subissa.
Eivät varmasti ole, mutta normaali ihminen ei käy Subissa jos se ei ole kivaa. Kas kun se ei ole mikään kansalaisvelvollisuus.
Sen sijaan jos koet suurta ahdistusta siitä, että joku muu ei ole rakentanut voileipääsi valmiiksi, ongelmasi ei todennäköisesti ole Subwayn konsepti vaan jotain ihan muuta.
/350
Itse pidin aikoinaan todella hankalana subwayta ja välttelin kyseistä paikkaa.
Kaveri sitten houkutteli minut mukaan ja opetti tilauksen. Ei se niin hankalaa ollutkaan.
Itse olen myöhemmin opettanut muutaman kaverin tilaamaan.
Ja ne ohjeet ovat kyllä todella yksinkertaiset ja helpot ymmärtää.