Miksi maailman julkkikset eivät synnytä alakautta?
Mulla ei ole leikkausta mitään vastaan, ihmettelen vain!
Kun siis järestään lukee, et leikattu eikä oo mitään perusteluja..
Viimesin on nyt tuo gwen stefani..
Kommentit (108)
Onhan niillä leikkaukset sun muut kirurgiat, lieneekö tarpeen.
Usko vaan , asun itse täällä Amerikoissa ja se on ihan yleinen käytäntö täällä. Justiinsa yks tuttu sektioitiin rv 37, kun miehellä oli silloin töissä vähemmän kiireinen jakso :)
t: kaksi täysiaikaista lasta alakautta synnyttänyt Amerikan mamma eli nro 2
Se on tuo kroppa niin tärkeä työväline noille näyttelijoille. Sitä on tämmöisen av-mamman löllyvine mahamakkaroineen vaikea ymmärtää. Että kaikilla ei mene tuo lapsen hyvinvointi oman kropan edelle.
Se ulkonäkö kai niille on siinä tärkeää..
Luulisi silti et leikkausarvesta jäisi pahempi?
ellen ihan alastomana tai pikkupikku narubikineissä keikistele.
Niin myös minulla. Vaikka ahkerasti rasvasin, rv36 alkoi nahka repeillä. Olisiko siinä yksi syy aikaiseen sektiointiin?
Ameriikassa kaikki muukin on ihan yhtä luonnollista, joten miksei siis synnytyskin menisi samalla kaavalla...
synnytti sektiolla, koska lantio ei olisi kestänyt alatiesynnytystä. Hän ollut jossain onnettomuudessa ja jalatkin proteeseja tms.
Se Titanicissa näytellyt nainenhan ekan lapsensa kohdalla ensin kertoi alatiesynnytyksestä, vaikka oli sektioitu, koska hän häpesi sitä niin. Julkkisnaisetkin on vain ihmisiä.
Sitä paitsi sektio helpompi ja parempi lapselle
kahden tosi vaikean synnytyksen jälkeen (joista tionen päätty sektioon).
Eikä äidin tehtävä ole aina ja kaikessa asettaa lastaan etusijalle. Sektio on turvallinen ja hyvä tapa saada lapsi ja äidillekin inhimillisempi.
Ja noi raskausarvet tulee joillakin aikaisin, ettei siihen sektiot auta. Itselläni ei tullut mitään jälkiä, vaikka ei sektioitu vaan yliaikaisen synnytin. Mutta mitä väliä raskausarvilla on jollain höllyvällä mammalla? Läski on muutenkin niin pahan näköistä, ettei parit arvet sitä pahenna:)
Vierailija:
Sektio on turvallinen ja hyvä tapa saada lapsi ja äidillekin inhimillisempi.
Äidille inhimillisempi on varmasti alatiesynnytys!
Lapselle myös.
Jos ihmisen olisi tarkoitettu synnyttää sektiolla, olisi luoja asentanut jokaisen naisen vatsaan vetoketjun!!!
Ihmeellisiä luuloja ohmisillä onkaan :o
Hassua, minäkin olen ja pidän kyllä sektiota inhimillisempänä! Se on vauvalle ja äidille turvallinen vaihtoehto. Vai kuinkas moni vauva kuoleekaan sektioon...?
Alatie synnytyksen paine saa vauvan hengittämään itse. Googleta aiheesta, niin saat virallisempaa tekstiä....
on turvallinen tapa synnyttää??? tuskin.... eiköhän taustalla ole kuitenkin ne ulkonäkösyyt. Mullakin vatsanahka sanoi rits rats viimeisellä viikolla ihan joka puolelta. Siihen asti oli ollut arveton. Nyt mulla on maha sitten ryttyinen ku mummon preikä. Jos olisin tämän tiennyt ja saanut valita, olisin päätynyt sektioon minäkin.
Tai lapsi kuolee tai vammautuu synnytykseen/sen jälkeen?
Eivät moisista tilastoista paljon huutele terveydenhuollossa. Jos jollain on linkkiä moisiin tilastoihin, olisi mukava tehdä vertailu. Mutu-pohjalla taidatte olla kummankin synnytystavan puolestapuhujat. Siis faktaa kiitos.
Vauva ei myöskään aina ala itse hengittämään sektion jälkeen.
Tuttavani on kätilö ja hän kertoi yhtä ja toista sektiosta jasynnytyksestä. Kummassakin on huonot puolensa, mutta sektiossa niitä oli liikaa....
Vierailija:
Hassua, minäkin olen ja pidän kyllä sektiota inhimillisempänä! Se on vauvalle ja äidille turvallinen vaihtoehto. Vai kuinkas moni vauva kuoleekaan sektioon...?
Kolme alatiesynnytystä ja yksi sektio takana.
Koskaan alatiesynnytyksessä en ole revennyt (esikoisesta sain 4 tikkiä muista en yhtään).
Jokaisella kerralla olen itse kävellyt salista osastolle (n. 2,5 tuntia synnytyksen jälkeen).
Jokaisella kerralla olin elämäni voimissa heti kun vauva oli ulkona.
Yhdelläkään kerralla en ole puudutuksia tai muita tarvinnut, no ok.. kolmannella kerralla käytin ilokaasua. Sattunut on, paljon, mutten koskaan ole tuntenut sitä ylivoimaiseksi kivuksi.
Jokaisella kerralla maito on noussut 3. päivänä synnytyksestä ja riittänyt alusta asti hyvin.
Olen viikko synnytyksen jälkeen ollut siinä kunnossa kuin en koskaan olisi synnytyssalissa käynytkään (alapään kunto)
SEKTION JÄLKEEN:
Kolmeen päivään en päässyt kunnolla sängystä ylös.
Vauvan syliin nostaminen ja sylissä pitäminen oli yhtä tuskaa.
Meni viikkoja, ennen kuin olin toipunut. Vatsa oli TODELLA kipeä pitkään!
Maito ei noussut yhtä nopeasti, hyvää imetysasentoa oli haavakivun takia mahdoton löytää.
Kuukauteen en saanut nostella isompia lapsiani, sektio siis rajoittaa jopa muiden lasten elämää!
Minä sain SEKTIOPELON! En ikinä ole ymmärtänyt synnytyspelkoisia ennen tätä, nyt ymmärrän mitä se oikeasti on! En koskaan enää tee uusia lapsia, pelkään joutuvani sektioon!
t. 16
- Alavärkki säilyy timmissä
- Sektio tehdään näille äideille aina rv 36-37 eli silloin vatsanahka palautuu vielä tosi hyvin ja kroppa on tosi nopeasti taas timmissä