Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maailman julkkikset eivät synnytä alakautta?

Vierailija
27.05.2006 |

Mulla ei ole leikkausta mitään vastaan, ihmettelen vain!

Kun siis järestään lukee, et leikattu eikä oo mitään perusteluja..

Viimesin on nyt tuo gwen stefani..

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinkahan moni niistä langanlaihoista naisnäyttelijöistä pitää painoaan kurissa ihan luonnollisin keinoin... Oon kuullut että monet syövät lapamadon kapselissa ja sitte saavat syödä rajattomasti eivätkä liho. Sitten mato tulee jossain vaiheessa ulos ja syödään uusi.... YÖÖÖÖK!!!! ja suurin osa näyttelijöistä vissiin sairastaa bulimiaa...

Vierailija
62/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liittynyt mitenkään aiheeseen - olikin tarkoitus tehdä uusi avaus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuva keskiviikolta.

Ihan täysiaikainen vatsa. Mulla oli saman kokoinen viikolla 40+5 kun lähdin synnyttämään.

Vierailija
64/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http : // people . aol . com / people / galleries / 0,19884,1197014 _ 3,00 . html

Vierailija
65/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, kun täällä maailmalla asustelee, oppii näkemään, että on olemassa erilaisia tapoja elää. Esimerkiksi Suomessa tehdään joku asia näin ja Amerikassa noin. Keskimäärin ihmiset ovat varmasti yhtä onnellisia ja terveitä ja yhteiskunnat pyörivät.

Se mitä itse olen huomannut on, että suomalaiset ovat todella fanaattisia asioiden suhteen, varsinkin jos joku taho " suosittaa" sitä. Täällä asioihin osataan suhtautua rennommin, suosituksia on, mutta jokainen käyttää järkeään ja omaa harkintaansa (no tuo synnytystapa nyt ei kuulu joukkoon). Esim. Suomessa neuvola suosittaa itse hiutaleista keitettyä puuroa pienille lapsille aamu-ja iltapalaksi. Kyllä täälläkin puuroa suositellaan, mutta ei sitä ole pakko syöttää " korvista ja nenästä tunkien" jos lapsi yökkäilee ja sen jälkeen tuntea huonoa vanhemmuutta, kun puuro-suositus ei omassa perheessä toiminut. Täällä varmaankin 99% äideistä tekee lasten puuron niistä valmispulverijauheista, mitä Suomessakin myydään (esim Nestle Bona), joissa on kaikki vitamiinit pakattuna yhteen pakettiin eli ovat vähintään yhtä ravitsevia kuin hiutalepuurot. Ja jos lapsi 1-vuotiaana kieltäytyy puurosta vaihdetaan aamupalalle jugurtti ja low-fat muffinssi. Ei se ihminen kuole siihen low-fat muffinssiin :) Lapsi saa vatsan täyteen ja on tyytyväinen - lounaalla voi sitten tarjota luomu-kasvis-jauhelihalaatikkoa. Itsekin olen oppinut täällä relaamaan ja nauttimaan oikeasti elämisestä.

No tuosta synnytyksestä vielä. Täällähän synnytykset ovat maksullisia, toisin kuin Suomessa ja yleensä se tapahtuu yksityisellä puolella. Siis odottava äiti on maksava asiakas. Täällä ajatellaan niin, että asiakas päättää. Ja jos äiti tykkää, että sektio viikolla 37 on kiva, kun isovanhemmat on paikalla ja isäntäkään ei työmatkoilla niin silloin on hyvä aika sektioda :) Itse en hyväksy tuota!!! Minulla siis kaksi täysiaikaista alakautta syntynyttä lasta. Siis haluan korostaa, että on tapoja ja tapoja. Suomalaiset tavat eivät ole ne ainoat oikeat joilla voi elää (vaikka monet suomalaiset tavat ovatkin tosi hyviä).

Elämä on onnellista muuallakin vaikka arki on erilaista. Sen huomaa vasta sitten, kun itse asuu ulkomailla eikä tee johtopäätöksiään muualta saadun tiedon/kokemusten kautta.

Vierailija
66/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän toiveissasi ole neljäs lapsi? Ei suositella enää sektion takia..Sulla on ollut kohdun repeämisvaara jo kolmannesa raskaudessa...

Ja se vatsa on synnyttäneilläkin litteä, mutta ilman sitä järkyttävää arpea:)

Vierailija
67/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin jenkkejä asut?

Itse tykkäisin kovasti muutta sinne, ei vaan ole vielä ainakaan käytännössä mahdollista!

Mitä kaipaat sinne täältä suomesta?

Se on ihan totta et eri maissa on eri käytäntöjä ja kaikki ei sitä meinaa tajuta!

Sit tohon laihuus asiaan, epäilen myös ettei ihan tavallisella liikunnalla ja laihiksella saa niin laihaa kroppaa aikaiseksi! Ja vielä pysymään sellaisena, mutta madolla!!!

Hyi h...to!!

Vierailija
68/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa, säilytän anonymiteettini, kun en enempää paljasta :)

Mitäkö kaipaan Suomesta? En oikeastaan mitään. Joskus tuntuu, että olisi kiva kun saisi puhua Suomea enemmän ja näkisi Suomen sukulaisia useammin. Mutta ei sitä nyt niin hirveästi kaipaa kun on Nettikamerayhteydet Suomeen.

Vierailija
69/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet väitteistäsi eivät perustu faktoihin, kuten esim se että suomalaiset ja amerikkailaiset olisivat keskimäärin yhtä terveitä. Sehän on tutkittu ja silmämääräisestikin todennettavissa oleva asia, että suurin osa amerikkalaisista on ylipainoisia ja elävät kaikin puolin epäterveellisesti. johtunee ehkä just näistä low-fat muffineista mitä jo lapsille syötetään aamupalaksi. Täynnä lisä-ja makeutusaineita. Joka tapauksessa oli mitä oli, muttei se ole terveellinen aamupala. On myös tutkittu, että amerikkalaiset ovat myös keskimäärin tyhmempiä/sivistymättömämpiä, kuin eurooppalaiset. Ja tunnetusti raha ja ulkonäkö on se mikä merkitsee eniten, ei suinkaan perhe ja hyvät ihmissuhteet yms.

Älä neuvo meitä toimimaan kuten sinä toimit, voit kuitenkin sanoa mielipiteesi. Mutta missään tapauksessa ei ole tervettä edes yrittää istuttaa av-mammoihin amerikkalaista ajattelutapaa, se on hengenvaarallista.

Vierailija
70/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen kun annetaan kuva, että siellä on kaikki niin paljon hienompaa ja suurempaa kuin täällä pikkuisessa suomessa!

Vierailija
71/108 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimman osan lapsen käyttöön, eli ajattelaa asioita lapsen kannalta?

Naisesta tulee sellainen " äitihahmo" joka elää tavallaan lasten kautta?

En pidä tätä huonona, olen elänyt varmaan aluksi juuri noin. Nyt olen itsekkin alkanut tajuamaan olevani muutakin kuin pelkkä äiti!

En kylläkään usko, että tällä on tekemistä mitenkään tuon synnytystavan kanssa!

Vierailija
72/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mihinköhän perustuu sivistysvertailusi?

Samalla voi tietenkin pohtia mitä sivistys on ja mikä sitten elämässä oikeasti on olennaista ja onnea tuovaa.

Tosiasia on että suomalaiset (etenkin naiset) stressaavat AIVAN liian paljon. Pikkuasioista kannetaan suurta huolta ja kyky vain nauttia elämästä ontuu. Sen näkee tälläkin palstalla.

Vierailija
73/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sanot, että amerikkalaiset ovat perhekeskeisempiä jne, niin ota huomioon, että se on vähän isompi maa, kuin esim Suomi ja näin ollen sinne mahtuu monenlaista tallaajaa. Ehkä sinun pienessä piirissäsi asuu perhekeskeistä ja sivistynyttä porukkaa, mutta puhuinkin nyt ihmisistä keskimäärin. Äläkä vedä hernettä nenään, vaikka sanonkin, että USA on kaukana paratiisista. Siksi sieltä pois muutinkin.

Vierailija
74/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

so what..

Mä haluisin kans muutta jenkkeihin, mutta mua hirvittää eniten siellä oleva väkivalta ja huumeet!!

Ei kaikki ole sielläkään hyvin, muttei sellaista maata ole missä noihin asioihin ei törmää!!

Mut tohon synnytys juttuun, suurin syy varmaam on se mikä on täällä jo ilmennytkin et siellä naiset ovat maksavia asikkaita (maksaahan suomessakin vähän) ni saavat myös itse vaikutusvaltaa asiaan enemmän!

Vauvojenkin hoito on siellä erillaista ja ohjeet erillaiset, ota sit selvää mikä on paras lapselle?! Jokainen tehkööt kuten parhaakseen nähköön!!

Vierailija
75/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektioiden suuri osuus Yhdysvalloissa liittyy myös vakuutusasioihin. (Pahus kun en muista artikkelia tarkkaan.) Sektiossa kun voidaan määritellä " tapahtumien kulku" siis tehdä synnytys suunnitelmallisesti tiettynä ajankohtana (ei esim aamuyöllä, kun lääkäri on kotonaan...). Tällaisen synnytyksen vakuutusasiat on jotenkin paljon helpompi sopia, kun sellaisen, jonka kulku selviää vasta h-hetkenä (syöksysynnytys? hätäsektio).

Tuo liian aikaisin (ei-lääketieteellisin perustein) tehtävä sektio tuntuu ihan kamalalle. Jokainen hetkihän on vauvan kehitykselle tärkeä.

Vierailija
76/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on povattu että seuraava synnytys voi olla syöksysynnytys kun aijemmat ovat olleet jo niin nopeita..

Ymmärrän hyvin, että haluavat olla varmoja asioitten sujumisesta!

t ap

Vierailija
77/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kiinnostaisi tietää miten nämä ennenaikaiset vajaakehittyneet lapset pärjäävät myöhemmin ja mitä seurauksia tulee oppimisvaikeuksia tms.

No, niin. Ei kauaa kestä, kun joku fundamentalistimamma vetää keskusteluun mukaan oppimisvaikeudet tms. Miten helvetissä joku synnytystapa voi vaikuttaa oppimiseen? Ei tasan mitenkään! Eikä sektio vaikuta millään tavalla myöhempään pärjäämiseen elämässä. Eiköhän niillä elinvuosilla sektion jälkeen ole suurempi merkitys kuin lyhyen aikaa kestävällä sektiolla.

Puhuin että lapsi on kehitykseltään vajaa jos syntyy ennenaikaisena. Luonnollinen tapa on että synnytys käynnistyy itsekseen eikä lasta leikata useita viikkoja ennen aikojaan. En kannata leikkausta äidin mukaavuden tähden.

Vierailija
78/108 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten syynä eivät ole ensisijaisesti Amerikan vakuutusasiat tai sairaalamaksut, vaan juuri nämä ulkonäkö- ja mukavuussyyt.

Vierailija
79/108 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys syyt on asia ihan erikseen!

Mutta just nämä huippumallit yms, miten ne selittää joskus tulevaisuudessa lapselleen sen asian??

Vierailija
80/108 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut minkäänlaisia raskausarpia (en itse asiassa edes tiedä mitä/millaisia ne ovat..), vaikka poikani syntyi 2 viikkoa yliaikaisena ja oli 4-kiloinen. Ja minä olin vieläpä melko iäkäs ensisynnyttäjä; 36 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi