Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kohtuullinen elatusmaksu 260e per lapsi?

Vierailija
11.07.2019 |

Isän tulot pälle 3000e ja tapaa joka toinen viikonloppu. Äiti välillä opiskelija välillä määräaikaisia (pääsääntöisesti) jolloin palkka n 3000e. Pk-seutu. Maksaako isä liianvähän, onko elatusmaksut yleensä korkeammat? Lasten harrastukset nielaisee jo ison osan. Lapset päiväkoti/kouluikäisiä.

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt yhteiskunta vosi tulla vähän vastaan ja maksaa ainakin tonnin per lapsi, että saisivat elää mukavasti ja olisi vähän enemmän luksustakin? Nämä pienet ihmeet ovat nääs universumin keskipisteitä ja ansaisetvat matkustaakin ainakin neljä kerta vuodessa trooppisiin kohteisiin jaaina vähintään business luokassa. Muuten saavat reppanat traumoja.

Vierailija
162/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on, kun naiset ei ikinä suostu, että miehen osoite olisi lapsen virallinen osoite ja sitten viikko-viikko systeemi ja isä hoitaisi kaikki kulut ja saisi elatuksen + lapsilisän? Minä en kehtaisi valittaa, jos saisin 260€/kk elatusmaksun ja lapsi asuisi luonani, maksaisin ilomielin kaikki lapsen kulut ja olisin maailman onnellisin mies. Tässäkin asiassa huomataan, mitä pel le jä naiset on, arvostus täysin nolla heitä kohtaan!

Kaikista ei ole isiksi. Lisäksi olin lasten kanssa kotona 2 vuotta kun mies teki uraa, ja maksoin puolet menoista säästöilläni,mies säästi palkastaan kymmeniä tuhansia euroja samaan aikaan omalle tililleen. Minähän makasin kotona tekemättä mitään... ei jaksabut yhtään yötä valvoa koliikkivauvan kanssa.

Olisi ollut erikoista jos eron tullessa lapset olisivat olleet 50pros isän luona. Minähän olin yksin huolehtinut ja menot maksanut pääosin. Eron jälkeen rahaa jäi ylikin vaikka pienellä tulimme toimeen. Tästä keskustelusta unohtuu myös se mitä lapset haluvat? Jos isä on ollut hyono ja turvaton isä jo ydinperheaikana tuskin lapset innostuneina haluavat eron jälkeen isän luo.

Lastenvalvojilla on vaitiolovelvollisuus joten eivät voi avautua asiakkaista ja myytti naisten suosimusesta jatkuu. Ei kukaan halua olla yh, helpommalla pääsisi kun lapset olisivat puolet ajasta isällä. Mutta jos isä on nii.n hyvä isä, miksi edes erota? En tunne ketään naista joka olisi eronnut muista kuin miehen ongelmista johtuvista syistä ja kyvyttömyydestä olla isä. Toki heitäkin varmasti on mutta pääosin naiset pyrkivät pitämään perheen kasassa. Näin on ollut aina.

Ei miehen rooli perheessä ole olla vain isä ja elättäjä, tämä tuppaa naisilta usein unohtumaan kun itselle elämänsisällöksi riittää äitiys. On myös parisuhde, ja toimivaan sellaiseen on miehelläkin oikeus. Ja se parisuhdemalli jonka lapset saa jne... ei "perheen kasassapitämisellä" ole mitään itseisarvoa, usein on ihan parempikin erota. 

Ja entisen kumppanin elatusvelvollisuutta ei miehellä eronkaan jälkeen ole.

Tässä ketjussa puhutaan juuri äideistä ja isistä. En sekoita tähän ydinperheen parisuhdetta. Itseäni ei kiinnostanut lasten saannin jälkeen mies joka ajatteli edelleen vain itseään, omia uniaan, uraansa ja säästi rahaa itselleen. En ole orja vaan ihminen. Jos mies pystyy olemaan myös isä lapsilleen hoituu parisuhdekin yleensä. Jos naista kohdellaan kuin orjaa, ei parisuhdekaan kiinnosta. Luojan kiitos ei tarvitse enää vängätä tuollaisesta kenenkään kanssa!

Jännä miten keskustelu elatusavusta kääntyi parisuhteeseen ja miehen oikeuksiin ja haluihin. No toisaalta niin se menee aina, vieläkin 2019. Surullista. En ihmettele miksi nykynaiset eivät enää halua lapsia. Ja oikeasti tämä on edelleen tabuaihe josta ei saa puhua...naisten uhrautuvuus, epäitsekkyys ja miesten itsekkyys.

Nykyään kyllä miehet osallistuvat lasten kasvattamiseen enemmäin kuin koskaan aiemmin. On isyysvapaat ja jotkut pitävät osan vanhempainvapaista ja on paljon viikko-viikko-huoltajuuksia.

Ennemmin ihmettelen, miten vielä nykyäänkin lasketaan jotain tuloja, ja niiden perusteella velvoitetaan elättämään toista aikuista, jonka kanssa ei enää elä. Mieshän voi olla panostanut uraansa koko ikänsä. Opiskellut ahkerasti, raatanut ja stressannut töissä ja näin ansainnut asemansa ja palkkansa, vaikka silti on saattanut myös käyttää kaiken vapaa-aikansa lasten kanssa olemiseen. Sen ymmärtää, että joku summa lapsille on mentävä, jos ei heidän kanssaan enää ole, mutta ei miehen tulot niihin pidä vaikuttaa.

No eihän se elatusmaksu loputtomasti kasva. Jos joku tienaa vaikka 10000 niin ei hänen tarvitse maksaa esim 1000 euroa per muksu vaikka voisi olla varaa maksaa sen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon ottaen että äiti maksaa toiset 260e niin ois lapsen kuluihin 520e. Per lapsi. Ja kuukausi. Taatusti saavat tietokoneensa ja matkat ja harrastukset jne. Sillä maksaa jo vähän suurempaa vuokraakin.  Että vaikka kela ei korvaisikaan kuin 1000e vuokraa niin kahdella lapsella voi hankkia vaikka 1500e kämppä.

Ja edelleen maksaa niille kaikkea kivaa.

Vierailija
164/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viikko-viikko tulee lakiin, niin olette naiset sen jälkeen ku sess a! Ai että naurattaa jo valmiiksi. Omakin ex jo hikoilee, kun hänelle jo innolla kerroin että kohta loppuu elatukset.

Vierailija
165/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomioon ottaen että äiti maksaa toiset 260e niin ois lapsen kuluihin 520e. Per lapsi. Ja kuukausi. Taatusti saavat tietokoneensa ja matkat ja harrastukset jne. Sillä maksaa jo vähän suurempaa vuokraakin.  Että vaikka kela ei korvaisikaan kuin 1000e vuokraa niin kahdella lapsella voi hankkia vaikka 1500e kämppä.

Ja edelleen maksaa niille kaikkea kivaa.

Plus 150e lapsilisää

Vierailija
166/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

260€ elatusmaksua on todella paljon.

Miksi teet lapsia, jos et niitä pysty elättämään?

Itse en ole koskaan elatusmaksuja pyytänyt ja kaksi lasta olen pystynyt kasvattamaan ja elättämään.

Lapset ovat yhteisiä, elatus kuuluu molemmille.

Vierailija
167/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi viikko-viikko tulee lakiin, niin olette naiset sen jälkeen ku sess a! Ai että naurattaa jo valmiiksi. Omakin ex jo hikoilee, kun hänelle jo innolla kerroin että kohta loppuu elatukset.

Ei mikään laki ikinä velvoita molempia vanhempia huolehtimaan lapsista ja jos velvoittaisi niin lapseni siinä olisi pulassa, sillä eläisivät pääosin omin nokkineen joka toinen viikko isän juopotellessa.

Vierailija
168/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään laki ikinä velvoita molempia vanhempia huolehtimaan lapsista ja jos velvoittaisi niin lapseni siinä olisi pulassa, sillä eläisivät pääosin omin nokkineen joka toinen viikko isän juopotellessa.

Sinä senkin pieni, tämä turvaa isän siinä tilanteessa, että isä haluaa lapsestaan huolehtia ja rakastaa lastaan. Ei voi äiti itkeä, että en anna isälle noin paljon, niin kuin minun ex. Ei osaa syytä sanoa, mutta kun ei vaan halua. Lastenvalvojakin ihmetteli asiaa ja sanoi, että näin se vaan menee, että ei ole mitään syytä, miksi lapsi ei voi isän luona olla. Minulla on siis tällä hetkellä 11-vuorokautta kuukaudessa, eli melkein puolet jo. Seuraavaksi kun menemme lastenvalvojalle, niin pyydän viikko-viikko. Se tulee lakiin ja silloin äiti voi enää pullikoida vastaan. Minut on jo todettu sossun ja muiden taholta oikein hyväksi isäksi. Äiti taas on joutunut käymään selvittelemässä hänestä tehty lasua.

Vierailija
169/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä senkin pieni, tämä turvaa isän siinä tilanteessa, että isä haluaa lapsestaan huolehtia ja rakastaa lastaan. Ei voi äiti itkeä, että en anna isälle noin paljon, niin kuin minun ex. Ei osaa syytä sanoa, mutta kun ei vaan halua. Lastenvalvojakin ihmetteli asiaa ja sanoi, että näin se vaan menee, että ei ole mitään syytä, miksi lapsi ei voi isän luona olla. Minulla on siis tällä hetkellä 11-vuorokautta kuukaudessa, eli melkein puolet jo. Seuraavaksi kun menemme lastenvalvojalle, niin pyydän viikko-viikko. Se tulee lakiin ja silloin äiti voi enää pullikoida vastaan. Minut on jo todettu sossun ja muiden taholta oikein hyväksi isäksi. Äiti taas on joutunut käymään selvittelemässä hänestä tehty lasua.

Pieni olen, vaikkakaan ei se tähän liity.

Surullista on se jos kykenevä vanhempi eristetään lasten elämästä. Olen itsekin sitä mieltä, että jos on molemmat vanhemmat kykeneviä ja halukkaita huolehtimaan lapsista niin aika pitäisi jakaa tasan.

Eriasia jos toinen vanhemmista haluaa lapsia luokseen puolet ajasta vaan välttyäkseen elatusmaksulta, mutta ei kuitenkaan ole kiinnostunut lapsia kasvattamaan ja heistä huolehtimaan.

Noista lasuista en ota kantaa mihinkään suuntaan, niitä tehdään nykyään erittäin matalalla kynnyksellä turhanpäitenkin ihan varmuuden vuoksi ja jotkut jopa kiusallaan eikä se, että on ilmoituksen lastensuojelun kanssa selvittänyt tarkoita, että vanhemmuudessa välttämättä olisi jotain vikaa.

Vierailija
170/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex vaimosi on onnekas, ai kun omakin ex olisi kaltaisesi. Mitään muuta en olisi niin lapselle toivonut kuin hyvää isää ja ehjää perhettä, tselläni ei ollut isää. Uskon että teille puolet ja puolet on hyvä ratkaisu, ja helpottaa exänkin taakkaa, saa oma aikaa. Jos minä voisin antaa lapset isälle puolet kuukaudesta, tekisin vuoro/yövuoroja ne viikot ja harrastaisin, olisi paljon helpompaa kuin nyt mutta kun isä ei kykene huolehtimaan lapsesta edes yhtä yötä jää vikonlopputapaamisetkin haaveeksi.Tuttavilla ollut lapsivapaata lomaa nyt kesälläkin pari viikkoa ainakin kaikilla ja ovat matkustelleet jne. Minä olen ollut lasten kanssa koko loman yksin ja lähinnä kotosalla.

Vierailija
171/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä siinä on, kun naiset ei ikinä suostu, että miehen osoite olisi lapsen virallinen osoite ja sitten viikko-viikko systeemi ja isä hoitaisi kaikki kulut ja saisi elatuksen + lapsilisän? Minä en kehtaisi valittaa, jos saisin 260€/kk elatusmaksun ja lapsi asuisi luonani, maksaisin ilomielin kaikki lapsen kulut ja olisin maailman onnellisin mies. Tässäkin asiassa huomataan, mitä pel le jä naiset on, arvostus täysin nolla heitä kohtaan!

Kaikista ei ole isiksi. Lisäksi olin lasten kanssa kotona 2 vuotta kun mies teki uraa, ja maksoin puolet menoista säästöilläni,mies säästi palkastaan kymmeniä tuhansia euroja samaan aikaan omalle tililleen. Minähän makasin kotona tekemättä mitään... ei jaksabut yhtään yötä valvoa koliikkivauvan kanssa.

Olisi ollut erikoista jos eron tullessa lapset olisivat olleet 50pros isän luona. Minähän olin yksin huolehtinut ja menot maksanut pääosin. Eron jälkeen rahaa jäi ylikin vaikka pienellä tulimme toimeen. Tästä keskustelusta unohtuu myös se mitä lapset haluvat? Jos isä on ollut hyono ja turvaton isä jo ydinperheaikana tuskin lapset innostuneina haluavat eron jälkeen isän luo.

Lastenvalvojilla on vaitiolovelvollisuus joten eivät voi avautua asiakkaista ja myytti naisten suosimusesta jatkuu. Ei kukaan halua olla yh, helpommalla pääsisi kun lapset olisivat puolet ajasta isällä. Mutta jos isä on nii.n hyvä isä, miksi edes erota? En tunne ketään naista joka olisi eronnut muista kuin miehen ongelmista johtuvista syistä ja kyvyttömyydestä olla isä. Toki heitäkin varmasti on mutta pääosin naiset pyrkivät pitämään perheen kasassa. Näin on ollut aina.

Ei miehen rooli perheessä ole olla vain isä ja elättäjä, tämä tuppaa naisilta usein unohtumaan kun itselle elämänsisällöksi riittää äitiys. On myös parisuhde, ja toimivaan sellaiseen on miehelläkin oikeus. Ja se parisuhdemalli jonka lapset saa jne... ei "perheen kasassapitämisellä" ole mitään itseisarvoa, usein on ihan parempikin erota. 

Ja entisen kumppanin elatusvelvollisuutta ei miehellä eronkaan jälkeen ole.

Tässä ketjussa puhutaan juuri äideistä ja isistä. En sekoita tähän ydinperheen parisuhdetta. Itseäni ei kiinnostanut lasten saannin jälkeen mies joka ajatteli edelleen vain itseään, omia uniaan, uraansa ja säästi rahaa itselleen. En ole orja vaan ihminen. Jos mies pystyy olemaan myös isä lapsilleen hoituu parisuhdekin yleensä. Jos naista kohdellaan kuin orjaa, ei parisuhdekaan kiinnosta. Luojan kiitos ei tarvitse enää vängätä tuollaisesta kenenkään kanssa!

Jännä miten keskustelu elatusavusta kääntyi parisuhteeseen ja miehen oikeuksiin ja haluihin. No toisaalta niin se menee aina, vieläkin 2019. Surullista. En ihmettele miksi nykynaiset eivät enää halua lapsia. Ja oikeasti tämä on edelleen tabuaihe josta ei saa puhua...naisten uhrautuvuus, epäitsekkyys ja miesten itsekkyys.

Nykyään kyllä miehet osallistuvat lasten kasvattamiseen enemmäin kuin koskaan aiemmin. On isyysvapaat ja jotkut pitävät osan vanhempainvapaista ja on paljon viikko-viikko-huoltajuuksia.

Ennemmin ihmettelen, miten vielä nykyäänkin lasketaan jotain tuloja, ja niiden perusteella velvoitetaan elättämään toista aikuista, jonka kanssa ei enää elä. Mieshän voi olla panostanut uraansa koko ikänsä. Opiskellut ahkerasti, raatanut ja stressannut töissä ja näin ansainnut asemansa ja palkkansa, vaikka silti on saattanut myös käyttää kaiken vapaa-aikansa lasten kanssa olemiseen. Sen ymmärtää, että joku summa lapsille on mentävä, jos ei heidän kanssaan enää ole, mutta ei miehen tulot niihin pidä vaikuttaa.

Suomessa selviää paremmin tienaava halvalla vrt muut Euroopan maat.Täällä elatustuki lasketaan lapsen elatukseen mutta monissa Eu maissa myös ex vaimolle pitää maksaa elstustukea! Ymmärrän että lapsiin menevä summa voi monelle miehelle olla yllätys kun ei olla aiemmin paljon osallistuttu menoihin, kun äiti on maksellut lasten menot. Eron jälkeen joutuukin osallistumaan.

Niin ajatella mies opiskellut,panostanut uraansa ja tekaissut lapset. Kotiorja äiti hoitanut lapsia kotona maaten ( miehen mukaan) ja maksellut lasten menot. Sitren yhtäkkiä se törkimysorja kehtaa erota ja vaatia elatustukea raukkamieheltä, joka on sentään opiskellut ja panostanut uraansa, toisin kuin nainen joka on vain hoitanut yhteisiä lapsia! Väärin on miesrukan joutuessa maksumieheksi, eikä lapsiakaan "saa" pitää vuoroviikoin ( mitä sitten että harrastaa joka ilta, panostaa uraansa, kyllä ne lapset sen viikon jotenkin selviävät).

Itse satun tietämään hyvinkin tarkkaan, mitä lapsiin kuluu rahaa. Itselläni on lapsia ja olen eronnut. Meillä on viikko-viikko, eikä kumpikaan maksa mitään elatuksia. Itse maksoin enemmän, kun olimme yhdessä ja vaimo sai olla kotona niin monta vuotta kuin halusi, ja olisi voinut palata, vaikka minimi vanhempainvapaan jälkeen töihin, jos olisi siltä tuntunut. Molemmat on edelleen töissä ja maksaa puolet lasten menoista. Tämä on oikein.

Tiedän myös, että lasten kuluja voi miettiä esim. harrastusvalinnoilla, kierrättämällä vaatteita ja tarvikkeita jne. Jos joutuisin maksamaan jotain maksimielatusapua, niin minulla ei olisi mitään kontrollia, miten niitä rahoja käytetään. Toinen voisi ostaa ulkomaanmatkoja rahoilla jne. Puhumattakaan jostain yhdenyön vahinkoraskauksista tai tilanteist, joissa mies ei ole lasten kanssa missään tekemisissä. Vähän kuin maksaisi jotain 18 vuoden lainaa, josta ei saa itselleen mitään.

Vierailija
172/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan elatusmaksuja pyytänyt ja kaksi lasta olen pystynyt kasvattamaan ja elättämään.

Lapset ovat yhteisiä silloin kun heidän kanssaan ollaan n. 50/50. Siittäjä ei ole sama kuin isä.

Vierailija
173/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat yhteisiä silloin kun heidän kanssaan ollaan n. 50/50. Siittäjä ei ole sama kuin isä.

Spermanluovutuksella aloitetut raskaudet toki eriasia. Lähtökohtaisesti kuitenkin lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja molempien kuuluu lasta rahallisesti elättää.

Vierailija
174/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spermanluovutuksella aloitetut raskaudet toki eriasia. Lähtökohtaisesti kuitenkin lapsella oikeus molempiin vanhempiin ja molempien kuuluu lasta rahallisesti elättää.

Mistä päästään taas siihen, että nainen voi myös huijata itsensä raskaaksi. Eli nainen haluaa lapsen, mutta mies ei todellakaan halua, mutta silti nainen saa päättää, että mies maksaa 18 vuotta. Onko ihan nykymaailman oikeuskäsityksen mukaista?

Vierailija
175/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päästään taas siihen, että nainen voi myös huijata itsensä raskaaksi. Eli nainen haluaa lapsen, mutta mies ei todellakaan halua, mutta silti nainen saa päättää, että mies maksaa 18 vuotta. Onko ihan nykymaailman oikeuskäsityksen mukaista?

Kondomi, vasektomia, pidättäytyminen. Siinä muutama vaihtoehto.

Vierailija
176/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan. Järjestelmä ei toimi tältä osin yhtään ja siksi jokaisen miehen kannattaa aina, oli tilanne mikä tahansa huolehtia itse ehkäisystä.

Vierailija
177/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex vaimosi on onnekas, ai kun omakin ex olisi kaltaisesi. Mitään muuta en olisi niin lapselle toivonut kuin hyvää isää ja ehjää perhettä, tselläni ei ollut isää. Uskon että teille puolet ja puolet on hyvä ratkaisu, ja helpottaa exänkin taakkaa, saa oma aikaa. Jos minä voisin antaa lapset isälle puolet kuukaudesta, tekisin vuoro/yövuoroja ne viikot ja harrastaisin, olisi paljon helpompaa kuin nyt mutta kun isä ei kykene huolehtimaan lapsesta edes yhtä yötä jää vikonlopputapaamisetkin haaveeksi.Tuttavilla ollut lapsivapaata lomaa nyt kesälläkin pari viikkoa ainakin kaikilla ja ovat matkustelleet jne. Minä olen ollut lasten kanssa koko loman yksin ja lähinnä kotosalla.

Kyllä on, nytkin lapsi on ollut käytännössä koko kesän minulla hoidossa, vain 1-2 pv viikossa ollut äitinsä luona. Ja minä hoidan oikein mielelläni, vaikka tiedän, että moni haluaisi kesällä istua terassilla, mutta en minä. Minä haluan viettää kesää lapsen kanssa ja käydä vesipuistossa, linnanmäellä, uimassa, pyöräilemässä ja kaikkea kivaa. Lapsen ehdoilla. T. Isä 44-v

Vierailija
178/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi, vasektomia, pidättäytyminen. Siinä muutama vaihtoehto.

Vahinkoja voi sattua, ja nainen voi olla täysin tietoisesti huijannut, ja mies joutuu vahingostaan 18 vuoden velkakierteeseen. Ei mitään järkeä.

Vierailija
179/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, nytkin lapsi on ollut käytännössä koko kesän minulla hoidossa, vain 1-2 pv viikossa ollut äitinsä luona. Ja minä hoidan oikein mielelläni, vaikka tiedän, että moni haluaisi kesällä istua terassilla, mutta en minä. Minä haluan viettää kesää lapsen kanssa ja käydä vesipuistossa, linnanmäellä, uimassa, pyöräilemässä ja kaikkea kivaa. Lapsen ehdoilla. T. Isä 44-v

Sekin kertoo jotain minusta isänä, että lapsi tinkii aina äidin luona ollessaan, että haluaa isän luokse. T. Isä 44-v

Vierailija
180/240 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin kertoo jotain minusta isänä, että lapsi tinkii aina äidin luona ollessaan, että haluaa isän luokse. T. Isä 44-v

Niin ja meillä on erityislapsi, niin sairaala/lääkärikäyntejä tulee kuukausittain ja minä hoidan ne ja lisäksi kaikki muutkin lääkärit/neuvolat yms. T. Isä 44-v