Onko kohtuullinen elatusmaksu 260e per lapsi?
Isän tulot pälle 3000e ja tapaa joka toinen viikonloppu. Äiti välillä opiskelija välillä määräaikaisia (pääsääntöisesti) jolloin palkka n 3000e. Pk-seutu. Maksaako isä liianvähän, onko elatusmaksut yleensä korkeammat? Lasten harrastukset nielaisee jo ison osan. Lapset päiväkoti/kouluikäisiä.
Kommentit (240)
Minä saan saman ja olen todella hämmentynyt, että summa on noin iso.
Meillä 170e/lapsi. Isän tulot 3000, äidin 2000 lapsilisineen. 2 lasta. Asumistuki 350.
Lapset 5yötä/kk isällä.
Pieni elari. Isä voisi maksaa lähemmäs 300e.
Mitä muissa eroperheissä maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muissa eroperheissä maksetaan?
Ex on varaton, joten kelan minimi. Itse tienaan n. 3ke bruttona ja riittää kyllä kohtuulliseen elintasoon.
Etäisänä maksan 800 kolmesta lapsesta. Nettopalkkani 3600 ja exän 2300 plus lapsilisät
Minusta tuo 260e 3200e tuloilla etäisältä on pieni elatus.
260€ elatusmaksua on todella paljon.
Miksi teet lapsia, jos et niitä pysty elättämään?
Itse en ole koskaan elatusmaksuja pyytänyt ja kaksi lasta olen pystynyt kasvattamaan ja elättämään.
Vierailija kirjoitti:
260€ elatusmaksua on todella paljon.
Miksi teet lapsia, jos et niitä pysty elättämään?
Itse en ole koskaan elatusmaksuja pyytänyt ja kaksi lasta olen pystynyt kasvattamaan ja elättämään.
Miksi et ole pyytänyt? Olisi lasten oikeus. Ovathan he isänkin lapsia.
Ei ole kova elatusmaksu todellakaan.
Hyvin maltillinen elatusmaksu. Pystyisi mies helposti enempään noilla tuloilla.
Meillä elarit kahdesta lapsesesta 350€. Minusta ihan kohtuullinen summa, isä ostelee satunnaisesti jotain harrastusjuttuja, pääsääntöisesti ostoksista vastaan minä. Lapsilla on kuitenkin isänsä luona omat huoneet, ovat siellä 1-2 yötä viikossa. Kyllä n. 900€kuussa elättää lapset, tosin mun osuus ois ehkä hieman pienempi, koska pienempi palkka.
Paljonko muilla elatusmaksut? Kaikilla enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Meillä elarit kahdesta lapsesesta 350€. Minusta ihan kohtuullinen summa, isä ostelee satunnaisesti jotain harrastusjuttuja, pääsääntöisesti ostoksista vastaan minä. Lapsilla on kuitenkin isänsä luona omat huoneet, ovat siellä 1-2 yötä viikossa. Kyllä n. 900€kuussa elättää lapset, tosin mun osuus ois ehkä hieman pienempi, koska pienempi palkka.
Siis yhteensäkö tuo? Millainen isän palkka?
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan sopiva summa. Sinun mielestäsi siis ilmeisesti liian vähän? Miksi haluat kyniä miehesi?
No lol. Ei kannata tehdä lapsia, jos ei halua maksaa niistä. Mikäs kuukausipalkka se tuo on, ei herttileijaa, en suostuisi tuollaiseen. Vähintään viikko-viikko tai tonni per lapsi elatusta.
Mies, joka ei maksa lastensa elämää, ei ole mies ollenkaan.
Äitinä olisin tyytyväinen. En valittaisi noista elareista. Eiköhän moni maksa vähemmänkin?