Miten selviätte "miesten" töistä?
Miten selviätte ns. miesten töistä ja millaisia töitä teet? En tarkoita tällä miehistä ammattia, vaan arkisia töitä kotona, mökillä, auton kanssa jne.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Olisin ikionnellinen naisesta joka osaisi tai jota edes kiinnostaisi edellä kuvattuja hommia tehdä.
Varmasti, mutta mitä SINÄ osaat? Vetää 12 purkkia kaljaa ja pierrä?
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi yllättynyt tästä ketjusta, onko tosiaan miehiä, jotka luulevat Ikean huonekalujen kokoamista jotenkin vaikeaksi naisille ja ns. miesten työksi? Olen itse koonnut ne aina. Veljeni perheessä kaikki Ikean huonekalut kokoaa perheen 11-vuotias tyttö.
No mutta onhan se MIEHILLE ylivoimaista, kun eivät osaa lukea niitä ohjeita.
Hirnuin kerran 2 tuntia katsellen kahden äijän ponnisteluja ikean lipaston kanssa (olin viimeisilläni raskaana ja kiellettiin osallistumasta). Kysyin heti alkuun, saanko neuvoa. Vastaus oli kielteinen ja siksi nauroinkin: äijät kokosivat lipaston niin, että laatikot jäivät ylösalaisin. Eli se oli pakko purkaa ja koota uudestaan, kun siinä oli jalatkin.
Ostan palveluita jos en itse osaa tehdä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Eli mistä töistä?
En minäkään ymmärrä kysymystä. Tarkoitatko nyt traktoriremonttia, puuntekoa, hevosenkengitystä? Ei minulla ole traktoria eikä hevosta, mutta jos olisi, pyytäisi ammattilaista sukupuolesta riippumatta tekemään ne työt. Polttopuitten tekoon osallistun itsekin.
Aika moni meistä yksin omakotitalossa asuvista naisista osaa tarpeelliset (miesten) työt. Omalla pihalla on osattava leikata nurmikko (tosin monella robottiruohonleikkuri), käyttää trimmeriä, moottorisahaa, klapikonetta, osattava räystäiden puhdistus, kivetysten saumojen puhdistus, nurmikon ja puutarhan hoito ja huoltomaalaukset tulevat näin ensin mieleen. Auton huoltaa huoltoliike, jossa myös renkaat hotellissa, sisätilojen maalaukset, tapetoinnit ja laminaatin/vinyylin asennukset onnistuu, samoin kuin muut pienet korjaustyöt. Sähkö- ja putkityöt sekä nuohous ovat sitten ammattilaisten hommia.
En keksi yhtään hommaa, mitä ei opettelemalla osaisi, sukuelimistä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suurin osa naisista on ihan hukassa jos käteen annetaan ruuvinväännin tai saha.
No otitpa huonot esimerkit. Kyllä mäkin osaan noita käyttää, vaikka muuten tumpelo olenkin. Onko nyt niin, että et itsekään osaa tehdä oikein mitään "miesten hommia", etkä sen takia osannut nimetä mitään mutkikkaampaa?
Joku kehui minulle polttopuuntekoon hyväksi kapineeksi sellaista sirkkeliä, jolla katkaista yksi puu kerralla. Minusta rankakasalla on moottorisaha paljon kätevämpi, ainakin kun sen saa käyntiin. Ei tarvitse nostella puita mihinkään vaan siirrellä sahaa sopiviin kohtiin. Siinä voi tarvita miestä, jos käynnistysnaru katkeaa tai tulee muu ongelma, kun en tunne ketään moottorisahoja korjaavaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä naisista kokoaa ikean huonekalut vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?
Ne on niin helppoja että kuka vaan osaa.
Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän kahdessa tunnissa?
Jos ei osaa niin ei pärjää siellä yliopistollakaan.
Nyt vain ottamaan miestyökisa kaveripikkupoikien kanssa. Joka viikonlopulle yllätystehtävä, ja nauretaan sitten vain hyväntahtoisesti.
Auton perushuollon osaan tehdä itse, mut öljyjä en vaihda, koska ei oo paikkaa mihin vanhat öljyt laittaa. Osaisin sen kuitenkin. Lisäks oon esim vaihtanu polttimot autooni ja jarrupalat ja levyt.
Mitkähän muut kun autoon liittyvät on "miesten" töitä? Kyllä mä osaan puut pilkkoa ja ruohon leikata myös. Osaan laittaa tapetit ja maalata, korjata kodin pieniä töitä, mulla on oma työkalupakki. Oon korjannu esim oven, sohvan ja tehnyt keittiö remppaa. Nykyäänhän monet asiat on helppo tehdä kun Googlesta löytyy ohjeet. Oon myös ollu aina isin tyttö ja remppaillu ja rakentanu isän kanssa pienestä pitäen.
Sit taas parisuhteessa esitän monesti vähän kädettömämpää kun oon, koska miehet usein haluu osata tehdä asioita mitä nainen ei osaa ja auttaa naista. Oon tosin joskus jääny tästä kiinni. Esim eksän kanssa aina pyysin häntä laittamaan kaiuttimen kautta musiikin mun puhelimesta kun en itse osaa, sit se kerran tuli yllärinä aiemmin töistä kotiin ja ihmetteli kuka mulle on tullu laittamaan musiikin. Ja esim joskus yks mies halus vaihtaa mun autoon polttimot kun oletti etten osaa ja olin häneen ihastunut niin esitin mukana etten osaa, mut siinä kohtaa kun hän sanoi, et jaa tästä autosta pitäiskin purkaa vaikka mitä et ne sais vaihdettua mun kärsivällisyys ei riittäny ja vaihdoin ne ite sen nenän edessä. Polttimot mulle on muuten vaihtanu useempi mies ja parin vaihdon jälkeen ne ei kestäny kun hetken mikä todennäkösesti johtu siitä et niihin oli koskettu väärästä kohdasta. Joskus ne oli laitettu myös väärin päin.
Muutamat "miesten" työt meillä on sellaisia etten viitsi niitä tehdä, vaikka osaisinkin. En viitsi kontata rossipohjassa tsekamassa vesijärjestelmän painetta, en viitsi korjata fillaria (sain tarpeeksi hommasta köyhänä opiskelijana) tai vaihtaa autoon öljyä saati jarrupaloja (osaisin kyllä). Moottorisahaan en koske, jää siis polttopuut kaatamatta ja koko talven puita en välitä itse pilkkoa, joten jos mies ei hoida niin ostettaisiin klapeina.
Jätän kyllä takin vetoketjun vaihdonkin ompelijalle, hermot ei riitä.riittävän siistiin työn jälkeen. Maalaushommat taas olen tehnyt täällä kaikki ja ostanut autonrenkaat, kodinkoneet ja muut pelit ja vehkeet, ei miestä sellaisten valinta kiinnosta.
Hyvin olen selviytynyt. Kaikenlaisia. Ennen oli läjä työkaluja, ei enää. En tehnyt vikailmoituksia isännöitsijälle vaan korjasin itse. Tässä asunnossa korjasin vuotavan hanan.
150 jatkaa et munkin suhteissa mä oon aina koonnu huonekalut koska osaan lukea esim niitä ikean ohjeita enkä tunge kaikkea väärinpäin.
Lisäks eksä teki aina kaiken mikä tehtiin iskuporalla, kun väitin etten osaa käyttää poraa (vaikka pienenä jo leikin poran lautojen ja ruuvien kanssa). Sit mulle tuli mania ja olin vapaapäivällä. Otin vanhan puisen kenkätelineen, sahasin sen katki ja porailin siitä yrteille hyllyn jonka maalasin ja tein siitä yrtti hyllyn.
En tiedä miten kravattisolmu tehdään. Kaikki miehet tehneet sen itse enkä itse käytä kravatteja.
No en osaa piereskellä äänekkäästi seurassa, en syljeskellä ympäriinsä enkä loukkaantua maapallon toisella puolella miessukupuoleen kohdistuneista vääryyksistä, kuten esimerkiksi aborttioikeuden takaamisesta naisille.
Kaikkee muuta osaan tai pystyn opettelemaan. Paitsi metafysiikkaa, sen tutkijoilta on kaikilta lähtenyt järki. En edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä naisista kokoaa ikean huonekalut vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?
Ne on niin helppoja että kuka vaan osaa.
Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän kahdessa tunnissa?
No. Noin puolet käyttäisi tuohon vajaa kaksi tuntia, suuri osa ajasta menisi instan päivittämiseen, joku tekisi tiktokkia samalla. Sit toinen puolikas kasaisi noi alle tunnissa, keittäisi siinä välissä kahvit ja käyttäisi kissan lenkillä.
Ja sit pari nörttiä kasaisi ne vartissa ja murisisi ohikulkijoille, että Marsissa tää olis helpompaa, kun painovoima ei pistäisi vastaan.
Nyt pitäis saada ensin lista, että mitä ne miesten työt on? Kaikki muu paitsi siivous, pyykkäys, kokkaus, leivonta ja lasten hoitoko...??
Sanotaanko nyt vaikka niin, että lasten hoito ja pyykkäys luonnistuu, mutta kaikki tuo muu on aika lailla kidutusta. Eli varmaan sitten ne "miesten työt" luonnistuu...
Vierailija kirjoitti:
Auton perushuollon osaan tehdä itse, mut öljyjä en vaihda, koska ei oo paikkaa mihin vanhat öljyt laittaa. Osaisin sen kuitenkin. Lisäks oon esim vaihtanu polttimot autooni ja jarrupalat ja levyt.
Mitkähän muut kun autoon liittyvät on "miesten" töitä? Kyllä mä osaan puut pilkkoa ja ruohon leikata myös. Osaan laittaa tapetit ja maalata, korjata kodin pieniä töitä, mulla on oma työkalupakki. Oon korjannu esim oven, sohvan ja tehnyt keittiö remppaa. Nykyäänhän monet asiat on helppo tehdä kun Googlesta löytyy ohjeet. Oon myös ollu aina isin tyttö ja remppaillu ja rakentanu isän kanssa pienestä pitäen.
Sit taas parisuhteessa esitän monesti vähän kädettömämpää kun oon, koska miehet usein haluu osata tehdä asioita mitä nainen ei osaa ja auttaa naista. Oon tosin joskus jääny tästä kiinni. Esim eksän kanssa aina pyysin häntä laittamaan kaiuttimen kautta musiikin mun puhelimesta kun en itse osaa, sit se kerran tuli y
Nykyautojen polttimoiden vaihto voi isommalti purkamatta onnistua paremmin naisten ohuilla käsillä kun miesten lekavasaran kokoiset nyrkit ei mahdu niihin kapoisiin rakosiin, jonka vuoksi pitäisi purkaa etupuskuri ja koko valoumpio pois autosta että polttimot pystyy vaihtamaan.
Ne hommat hoidan mihin fysiikka riittää, muuten soitan velipojalle kun en ole tottunut harjoittamaan kantajan ammattia.
Olen tosi yllättynyt tästä ketjusta, onko tosiaan miehiä, jotka luulevat Ikean huonekalujen kokoamista jotenkin vaikeaksi naisille ja ns. miesten työksi? Olen itse koonnut ne aina. Veljeni perheessä kaikki Ikean huonekalut kokoaa perheen 11-vuotias tyttö.