Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat, mitä ajatuksia uuden lukuvuoden alkaessa?

Vierailija
05.08.2024 |

Jos on opettajia paikalla, kiinnostaisi tietää, millä mielin uuteen lukuvuoteen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Valmiiksi väsynyt. Lähtökohta ei ole ollenkaan hyvä.

Vierailija
2/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla oli hauskaa, mutta on kiva palata taas sorvin ääreen. Innokkaalla mielellä siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähä kausn menee, kun on taas saikulla.

Vierailija
4/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😱🤢🤮

Vierailija
5/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt ala- yläkoulu, lukio vai amisopettajista vai kaikista?

Vierailija
6/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt ala- yläkoulu, lukio vai amisopettajista vai kaikista?

Kaikista. Itse olen yläkoulunope.

Ap

Vierailija
7/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja täällä. Ei voisi enää vähempää kiinnostaa mennä töihin. Vuosi vuodelta nihkeämpää. Mutta tekohymy päälle ja että meillä on taas kivaa. Lapset on kivoja, mutta työkaverit huokaus. 

Vierailija
8/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla. Pelkään väsymystä.

Vierailija
9/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaiset fiilikset - kiva mennä taas töihin, nähdä työkaverit ja tutut oppilaat, mutta kun tietää, miten työn aloitus on heti sata lasissa niin se uuvuttaa.

Ystävien kanssa juuri puhuttiin (ovat muilta aloilta), että muissa töissä jo ennen lomaa aloitetaan lomalle laskeutuminen ja vastaavasti loman jälkeen hiljalleen orientoidutaan töihin (riippuu toki alasta, mutta itselläkin vastaavia kokemuksia, kun ennen opehommia olin muissa töissä) - kun taas ooehommissa aloitus on heti "sata lasissa", samoin lukuvuosi vain kiihtyy loppua kohti.

Ja ennen kuin joku taas kitisee jotain: en väitä, että vain opettajilla olisi näin tai että opettajan työ olisi se kaikista rankin.

Väitän kuitenkin, että suurin osa opettajista tekee ajatusten tasolla jo töitä loman viimeisinä viikkoina, suunnittelee, kerää ideoita, tämän huomaa hyvin somen operyhmissä.  Vastaavasti monessa muussa ammatissa ei työjuttuja mieti ollenkaan lomalla. Kävin juuri lenkillä ystävän kanssa, joka aloitti työt tänään - hän nauroi, että aivot ovat edelleen lomalla ja että nämä ekat työpäivöt menevät jotenkin vain siihen orientoitumiseen (ei siis ole ope). Open työssä tuo ei oikein ole mahdollista.

Vierailija
10/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaillut 3 kuukautta täydellä palkalla🥰🥰🥰🥰

Vierailija
11/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä. 25 vuotta takana. Ei paineita, ei stressiä, kivat oppilaat. Yläkoulun miesope.

Vierailija
12/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa. Valmiiksi väsynyt. Lähtökohta ei ole ollenkaan hyvä.

Mulla ihan sama, syyslomaa odotellessa. Eläkkeelle olisi 7 vuotta.

Vierailija
13/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaillut 3 kuukautta täydellä palkalla🥰🥰🥰🥰

Et taida olla opettaja? Olet kyllä vetänyt kiireellä kaiken kahden kuukauden aikana.

Vierailija
14/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja täällä. Ei voisi enää vähempää kiinnostaa mennä töihin. Vuosi vuodelta nihkeämpää. Mutta tekohymy päälle ja että meillä on taas kivaa. Lapset on kivoja, mutta työkaverit huokaus. 

Ja jotkut vanhemmat! 😢😏😡

Vierailija
15/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaiset fiilikset - kiva mennä taas töihin, nähdä työkaverit ja tutut oppilaat, mutta kun tietää, miten työn aloitus on heti sata lasissa niin se uuvuttaa.

Ystävien kanssa juuri puhuttiin (ovat muilta aloilta), että muissa töissä jo ennen lomaa aloitetaan lomalle laskeutuminen ja vastaavasti loman jälkeen hiljalleen orientoidutaan töihin (riippuu toki alasta, mutta itselläkin vastaavia kokemuksia, kun ennen opehommia olin muissa töissä) - kun taas ooehommissa aloitus on heti "sata lasissa", samoin lukuvuosi vain kiihtyy loppua kohti.

Ja ennen kuin joku taas kitisee jotain: en väitä, että vain opettajilla olisi näin tai että opettajan työ olisi se kaikista rankin.

Väitän kuitenkin, että suurin osa opettajista tekee ajatusten tasolla jo töitä loman viimeisinä viikkoina, suunnittelee, kerää ideoita, tämän huomaa hyvin somen operyhmissä.  Vastaavasti monessa muussa ammatissa ei työjuttuja mieti ollenkaan lomall

Muissa töissä on vastaavasti paljon paljon  vähemmän lomaa kuin opettajilla. 

Vierailija
16/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän kuitenkin, että suurin osa opettajista tekee ajatusten tasolla jo töitä loman viimeisinä viikkoina, suunnittelee, kerää ideoita, tämän huomaa hyvin somen operyhmissä.  Vastaavasti monessa muussa ammatissa ei työjuttuja mieti ollenkaan lomall

Minusta tuo menee juuri päinvastoin. Teollisuudessa oli loman jälkeen sähköposti täynnä rästihommia mutta opehommissa kaksi ensimmäistä vesopäivää on ihan kevyttä läpsyttelyä. 

Vierailija
17/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen eläkkeellä. 

Vierailija
18/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla oli hauskaa, mutta on kiva palata taas sorvin ääreen. Innokkaalla mielellä siis.

Ammattikoulun metallipuolen opettajilla onkin helppoa työ.

Vierailija
19/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule Suomalaisten lasten opetuksesta tänäkään vuonna yhtään mitään. Aivan liikaa ulkopuolisia häiriötekijöitä.

Vierailija
20/34 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulun metallipuolen opettajilla onkin helppoa työ.

Onko? Minua vähän huolettaisi potentiaaliset vahingot, kun opiskelijoilla on käytössä laitteita ja työkaluja. Onneksi opetan itse matematiikkaa niin ei voi sattua mitään.