Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei tajua vastavuoroisuutta

Kakkis
09.07.2019 |

Pakko avautua. Mulla on kaveri, joka on, noh, luvalla sanoen vähän lokki ja aina saamapuolella. Kun tehdään yhteinen reissu jopa satoja kilometrejä, ei tarjoa bensarahaa. Tänään olisi pitänyt hakea lentokentältä ja tietenkin ilmaiseksi. Siskonsa olisi hakenut mutta olisi kuulemma joutunut maksamaan. Minunko autoni kulkee pyhällä hengellä? Vetosin omiin kiireisiini enkä hakenut. Hänen reissatessaan hoidan hänen pupujaan ilmaiseksi. Hän on toiselta ammatiltaan kampaaja mutta jos käyn hänen luonaan tasoittamassa hiukset, perii joka kerta maksun. Olenkin nyt alkanut tasoittaa hiukseni periaatteesta muualla tai teen sen itse.

Miten ei aikuinen ihminen tajua, että voisi itsekin olla se, joka tarjoaa jotain vastapalveluksena?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vihjannut mitään siitä, että haluat maksua? Tämä ihminen taitaa olettaa, että kaikki mistä eri erikseen pyydetä maksua, on lähtökohtaisesti ilmaista. Ajattelee varmaan, että jotkut ihan muuten vain tykkäävät tehdä muille palveluksia, joihin menee rahaa ja/tai aikaa. En tiedä mistä sellainen oletus on lähtöisin... Onko häntä esimerkiksi pienenä kohdeltu kuin prinsessaa, joka ansaitsee kaiken?

Vierailija
2/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin tänään, että no kyllähän autoon menee rahaa, kun valitti siskonsa käytöksestä. Mielessä oli ilmainen kyyti, mikä tuli hyvin selväksi. En tiedä, millä pääsi lopulta kotiin.

Tämä tyyppi elää ajatellen, että tekee töitä niin vähän kuin mahdollista ja kaikki liikenevä raha saa mennä pakollisten kulujen lisäksi omiin huvituksiin. Elää todellakin näin.

En aio hetkeen auttaa häntä mitenkään. Olen jo aiemmin vinkannut pupuihin liittyen, että tiedän kyllä yhden hyvän lemmikkihoitolan. Naama pitkällä mietti, että kuinkahan helvetisti siellä maksaa viikon hoito - sehän olisi matkabudjetista ja omista huvituksista pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tajua, eikö näe ollenkaan itsekkyyttään. On muuten kaverina kiva ja hyvää seuraa. Alkaa vain kyllästyttää tämä siipeily.

Vierailija
4/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tällainen kaveri, jolla ei ole mitään tajua vastavuoroisuudesta. Hänen pitäisi aina saada kaikki ilmaiseksi, myös kavereiltaan, ja hän itse vaatii maksua joka asiasta. On siis todella tarkka rahoistaan, ja laskee aina joka sentin. Kerrankin hänet olisi pitänyt hakea lentokentältä jouluaattoiltana (!) ja kuskata kotiinsa, koska "taksit maksaa". Hohhoijakkaa.

Vierailija
5/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi tällainen kaveri, jolla ei ole mitään tajua vastavuoroisuudesta. Hänen pitäisi aina saada kaikki ilmaiseksi, myös kavereiltaan, ja hän itse vaatii maksua joka asiasta. On siis todella tarkka rahoistaan, ja laskee aina joka sentin. Kerrankin hänet olisi pitänyt hakea lentokentältä jouluaattoiltana (!) ja kuskata kotiinsa, koska "taksit maksaa". Hohhoijakkaa.

Tarkennan: siis hakea ilman, että hän maksaa kyydistä mitään. 

Vierailija
6/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta hänellä on taas tulossa viikon reissu ulkomaisille festareille. En aio hoitaa pupuja. Olen kysynyt, eikö hänellä ole muita kavereita tai sukulaisia, jotka hoitavat. (Kun lemmikkihoitola on kerta liian kallis.) Muut eivät kuulemma uskalla ottaa pupuja häkeistä ulos tai osaa siivota pissa-astioita. No can do. En hoida. Katsotaan, miten reagoi.

Vierailija
7/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

No, kohta hänellä on taas tulossa viikon reissu ulkomaisille festareille. En aio hoitaa pupuja. Olen kysynyt, eikö hänellä ole muita kavereita tai sukulaisia, jotka hoitavat. (Kun lemmikkihoitola on kerta liian kallis.) Muut eivät kuulemma uskalla ottaa pupuja häkeistä ulos tai osaa siivota pissa-astioita. No can do. En hoida. Katsotaan, miten reagoi.

Oikein! Tule sitten kertomaan, miten kävi.

Vierailija
8/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuollainen kämppis. Ei siis tunnettu mitenkään etukäteen, saati että oltaisiin oltu kavereita. Käytti minun imuria, kahvinkeitintä, mikroa ym., mikä oli ok koska tyhmäähän se olisi pitää kaikkea kaksin kappalein tilaa viemässä.

Ärsytti vain kun pikkuhiljaa alkoi tulla kyselyä muista palveluksista: kastella kukat hänen reissun aikana, lainata myös henkilökohtaisempia tavaroita (jopa läppäriä pyysi kerran mukaan luennolle!), ”ompa sulla hyvännäiköistä ruokaa saanko maistaa?” Avaimet tyypillä oli unohtunut kotiin keskimäärin kahden kuukauden välein ja sain päivystää silloin ovivahtina.

Itsellään ei siis ollut mitään sellaista jota itse olisin voinut lainata, enkä palveluksia tarvinut. Onneksi valmistuin ja pääsin muuttamaan tuolta pois.

Vierailija
9/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän eväät syödään ensin.

Vierailija
10/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain, millainen aikuinen puhuu pupuista eikä osaa yhtään pitää kiinni rajoistaan?

Vierailija
11/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä :/ mutta nyt loppuu kuppaaminen stana.

Vierailija
12/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minulla on ystävä, joka tulee järjestämiini illanistujaisiin syömään ja juomaan. Ei tuo koskaan mitään tullessaan. Ei myöskään kutsu vastavuoroisesti kotiinsa. Olen lopettanut kutsumisen, mutta tällä kertaa hän kutsui itse itsensä, kun tiesi siskoni olevan tulossa luokseni viikonlopuksi.

Vierailija
13/13 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin just miesystävän pihalle syystä että se lokkeili mun rahoilla. Olin reissussa, niin oli mun kämpässä syöny sapuskat ja vienyt kauppaan palautuspullot. Kahden lapsen kanssa palasin kotiin, niin ei ollu mitään syötävää talossa. 

En ymmärrä miten mä aina löydän tällaisia helmiä, joiden mielestä on ihan ok syödä toisen eväät, mutta ei itse tarjota?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme