Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte "miesten" töistä?

Vierailija
09.07.2019 |

Miten selviätte ns. miesten töistä ja millaisia töitä teet? En tarkoita tällä miehistä ammattia, vaan arkisia töitä kotona, mökillä, auton kanssa jne.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mistä töistä?

Vierailija
2/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Pappani opetti aina 80-luvulla ja eteenpäin näitä "miestenhommia". Nykyään on vaikea ajatella akkuporakoneen käyttöä, renkaiden vaihtoa, halkohommia, maalaanmsta, tapetointia, öljyn vaihtoa jne sukupuoleen sidottuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kerrostalossa ja minulta sujuu kaikki muu paitsi porakoneella poraaminen. Olen kieltäytynyt siitä ihan periaatteesta. Isoja remontteja ei olla tehty, mutta olen ollut mukana maalaamassa seiniä ja tapetoimassa, myös keittiökaappien ovet vaihdettiin miehen kanssa yhdessä. Minä otin ovista mitat kalustevalmistajalle ja just sopivat tuli saranan paikkoja myöten.

Vierailija
4/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Osaan vaihtaa renkaat, ajaa nurmikon, vaihtaa lamput ja koota huonekalut etc, aika helppoja hommia. Oliko nämä nyt miesten töitä?

Vierailija
5/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaisia enää nykyisin? Kuka esim. enää huoltaa itse autonsa jos ei ole ammattilainen?

Jotain ruohonleikkuuta en ole ikinä ajatellut miesten töinä koska tein sitä kesätöissä päivittäin jo 14-15-vuotiaana tyttönä ja sehän on aika kivaakin, paljon kivempaa kuin vaikka siivous. Myös huonekalujen kokoamiset ja maalaushommat on pääasiassa mun työtä kotona. No oli mulla koulussakin tekniset työt, tekstiilityöt ei kiinnostaneet yhtään.

Vierailija
6/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäis edes näistä "naisten töistä". Olen syntynyt peukalo keskellä kämmentä.

Vierailija
7/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaisia enää nykyisin? Kuka esim. enää huoltaa itse autonsa jos ei ole ammattilainen?

Jotain ruohonleikkuuta en ole ikinä ajatellut miesten töinä koska tein sitä kesätöissä päivittäin jo 14-15-vuotiaana tyttönä ja sehän on aika kivaakin, paljon kivempaa kuin vaikka siivous. Myös huonekalujen kokoamiset ja maalaushommat on pääasiassa mun työtä kotona. No oli mulla koulussakin tekniset työt, tekstiilityöt ei kiinnostaneet yhtään.

No on niitä. Mua harmittaa, kun en osaa. Asumme omakotitalossa, jossa on iso piha ja paljon remontoitavaa, ja sen lisäksi meillä on moottoripyöriä, joiden huollosta voisin opetella edes perusteet, enkä mä oikein ennätä opetella. On lapset, muutakin taloustyötä ja sen lisäksi kaikkea muuta.

Vierailija
8/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suurin osa naisista on ihan hukassa jos käteen annetaan ruuvinväännin tai saha.

No niin on miehistäkin.

Vierailija
9/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työ meillä on hillopurkin avaus. Siihenkin on olemassa sellanen hilavitkutin, jos jostain syystä ei ois miestä. Nii joo, toinen on seksi ja samat sanat.

Vierailija
10/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suurin osa naisista on ihan hukassa jos käteen annetaan ruuvinväännin tai saha.

No otitpa huonot esimerkit. Kyllä mäkin osaan noita käyttää, vaikka muuten tumpelo olenkin. Onko nyt niin, että et itsekään osaa tehdä oikein mitään "miesten hommia", etkä sen takia osannut nimetä mitään mutkikkaampaa?

Vierailija
11/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on niitä. Mua harmittaa, kun en osaa. Asumme omakotitalossa, jossa on iso piha ja paljon remontoitavaa, ja sen lisäksi meillä on moottoripyöriä, joiden huollosta voisin opetella edes perusteet, enkä mä oikein ennätä opetella. On lapset, muutakin taloustyötä ja sen lisäksi kaikkea muuta.

Ainakin kansalais/työväenopistolla järjestetään semmosia lyhykursseja, jos niille ehtisit?

Vierailija
12/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työt on minulle tuntematon käsite. Kaikkia töitä voi tehdä mies tai nainen, jos vain muuten on kykyä ko. työhön. 

Vierailija
13/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kansalais/työväenopistolla järjestetään semmosia lyhykursseja, jos niille ehtisit?

No en ehdi! Osaishan tuo mun mies opettaa, mutta kun ei ole aikaa siihen, että molemmat tekevät samaa hommaa samaan aikaan.

Vierailija
14/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaupunkioloissa edes ole ns. miesten töitä. Meillä minä olen kai perheen "mies", sillä auto on minun ja tykkään pihatöistä. En kyllä yritäkään vaihtaa renkaita itse niin kauan kuin minulla on hyvin varaa maksaa siitä.

Vierailija
15/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole mikään tekniikan ihmemummo, esim moottorisahan huolto ei onnistu, mutta käyttö kyllä. samoin autoa en osaa huoltaa muuta kuin renkaat, sytytystulpat ja öljyt vaihtaa. porakone, naulain ja rälläkkä on hallinnassa ja pienet remonttihommat. painesäiliön ilmaus onnistuu. traktorilla selviän linkoamisesta ja kyntämisestä sekä niittämisestä. nyt on meneillään liiterin täyttöurakka, pilkkonut jo olen puut. mieheni on sairauden vuoksi täysin kykenemätön kodin töihin, joten aika paljon teen myös niitä töitä jotka perinteisesti ovat olleet miesten aluetta.

Vierailija
16/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on miesten työt? Eikö tollanen ajattelu oo vähän vanhanaikasta?

Moottorisahaa tai sirkkeliä en käytä, muuten en äkkiseltään keksi hommaa jota en vois tehä.

Vierailija
17/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ehdi! Osaishan tuo mun mies opettaa, mutta kun ei ole aikaa siihen, että molemmat tekevät samaa hommaa samaan aikaan.

No mutta sittenhän on hyvä, että se mies on siinä tekemässä ne. :) Selvästikään yks ihminen ei ehtis miesten ja naisten hommia.

Vierailija
18/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee niitä.

Vierailija
19/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajaa partaa, mutta siihenkin löytyy ohjeet googlesta jos tarvetta tulee. Kuten ihan kaikkeen muuhunkin mitä vain viitsii opetella. Aika hassua että täällä monikin luettelee listoja mitä hienoja temppuja osaa tehdä, ihan kuin sillä olisi merkitystä.

Vierailija
20/159 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tehdä remontteja, huoltaa tai ajaa autoa, puhdistaa räystäskouruja tai käyttää klapikonetta.

Osaan konffata reitittimen, paistaa pitsaa, lukea maastokarttaa ja kirjoittaa novelleja.

M33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi