Miten selviätte "miesten" töistä?
Miten selviätte ns. miesten töistä ja millaisia töitä teet? En tarkoita tällä miehistä ammattia, vaan arkisia töitä kotona, mökillä, auton kanssa jne.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaa!
Täällä ei ole ikinä keskustelua siitä, miten miehen tulee selvitä naisen aloilla tai naisen töissä. Naisten työt on arjen kannalta PALJON TÄRKEÄMPIÄ jonkun turhan renkaanvaihdon sijaan jonka voi ulkoistaa. Luoja. Miksi ette koskaan käske miehiä olemaan kuin naiset?
Hä? Mikä ihmeen naisen työt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä naisista kokoaa ikean huonekalut vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?
Ne on niin helppoja että kuka vaan osaa.
Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän kahdessa tunnissa?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että tosi huonosti. Ei sillä, etten osaisi vaan kyse on siitä, että puristusvoima on olematon ja kädet ovat lyhyet jne. Ensaa esimerkiksi lasipurkkia tai pullon korkkia auki ja sohvan nostaminen on vaikeaa, kun ei ylety ja saa kunnon otetta.
Just näissä mies on kätevä. Toisaalta yks kaveri on rotevampi kuin suurin osa miehistä, että kaikki ei tarvii noihinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teistä naisista kokoaa ikean huonekalut vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?
Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän kahdessa tunnissa?
a) kuka niihin saa kaksi tuntia aikaa menemään?
b) luuletko ettei naiset jotenkin osaa lukea ohjeita vai mikä tää pinttymä yliopistonaisten osaamiseen on?
Mitäs ihmeen kilpailua tämä on? Olemmeko me naiset hieman typeriä: huudellaan, että osataan tehdä miesten työt. Siinäpä sitten laiskajooseppimies voi nostaa jalat pöydälle ja antaa tyhmän muijan tehdä. Lisäksi aina voi arvostella vierestä ja vielä lisätä todistustaakkaa tekemisestä.
Mutta kyllä; minäkin kyllä teen. Ei ole kovin montaa asiaa, missä nimenomaisesti tarvittaisiin erityisesti k!kkel!ä jonkun asian tekemiseen. Joskus massaa voisi olla enemmän vastapainoksi tai pituutta, mutta kaikki on usein järjellä ja nokkeluudella ratkaistavissa.
Onhan se sääli noiden Miehisten Miesten nykymaailma: se millä ennen saattoi päteä ja tuntea jotain arvostettavuutta, on viety pois. Mikään ei ole enää sellaista, että vain maagisesti vain miehet osaisivat. Huvittavaa on esimerkiksi (luultavasti joskin provona) tuo pyöränkumin pumppaaminen. Mitä helkkaria? Mähän opettelin laittamaan ilmaa jo ihan pikkulikkana. Minä kevät- ja syyshuollan fillarini itse ja vaihdan renkaat (talveksi alle nastat). Kyllä! Ei tarvi läpsiä k1kulalla fillaria välillä, että se maagisesti toimisi. Ajatella. Kumma juttu!
Kummasti vaan se maailma muuttuu. Luomakunnan kruununa olemisen paistattelun paikka on mennyt. Ehkä kannattaisi keskittyä ihmisyyteen ja ihmisenä olemiseen, eikä vain kädet korvilla toisella itselleen, että se riittää että sattuu olemaan valko1nen het3r0mies. Se juna meni jo, kauan sitten. Ole ihminen ihmiselle, et ole ketään ylempi. Etkä tosin alempikaan. Kestä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista että naiset ovat kuitenkin aina avuntarpeessa. Tänäänkin kävin auttamassa kahta naista, kun he eivät osaa. Molemmilla omakotitalo ja kaikki repsottaa. En ajatellut auttaa enää kauaa, koska ehkä heidän on aika tehdä itse nämä helpot työt.
Onko erityisen naisellista tai miehekästä, ettei pyydä apua silloinkaan kun tietää, jonkun joka osaa ja kykenee tekemään saman asian todennäköisesi paremmin kuin itse?
Joo se on miehekästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plen koonnut "jopa" ison kaapin, ylipitkän lipaston ja kerrossängyn yksin. Olii tarvittu auttavaa kättä pitkien ja painavien osien kanssa, mutta keksin tee se itse-vinssejä ja pidikkeitä. Kaikkia huonekalujani en ole koonnut osista vaan osan myös rakentanut itse.
P.S. Olen yliopistossa (tuolle yliopistojankkaajalle).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ovat helppoja ja ihan itse kokoan. Tarvitsen korkeintaan kanto- tai nostoapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolta kysyit, mutta todellakin väitän näin. Koko brändi perustuu sille, että kuka tahansa pystyy ne kokoamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa käyttää moottorisahaa, enkä tehdä sähkö- tai putkitöitä, paitsi tietysti vaihtaa lamput ja pumpata veden kaivosta takaisin putkeen, jos sattuu haukkaamaan tyhjää (oma kaivo). Ja autoa en osaa huoltaa renkaiden vaihtoa lukuunottamatta. Muuten onnistuu kaikki ns. miesten työt, työkalujen käyttö jne.
Siis jos moottorisahan käyttö ei onnistu niin miten osaat käyttää muitakaan työkaluja??? On monia paljon vaarallisempiakin laitteita kotona käytettäväksi
Tahtoisiko tämän väitteen esittäjä kertoa mitkä ovat ne vaarallisemmat laitteet vaikkapa normaalille omakotitalossa asujalle? Moottorisahaa työssäni päivittäin tarvitsevana en äkkiseltään kyllä keksi.
Moottorisaha on oikeasti erinomainen ja tehokas työkalu, mutta se ei edes käynnisty vaan napista painaen. Tottumaton ei välttämättä saa sahaa edes vedettyä käyntiin. Ilman opastusta tai huolellista käyttöohjeen lukemista ei osaa tarkastaa turvallisuusseikkojakaan ja hipaisukin sahasta on aina kunnon vamma, ilman viiltosuojahousuja hutihuitaisu on herkästi tappava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän huushollissa miehen töitä on ollut ainakin seuraavat:
verhojen valinta ja niiden ompelu - tämän osaisin kyllä, mutten viitsi eikä minulla ole näkemystä.
Lasten vieminen päiväkotiin. - Sujuisi varmaan jos saisin listan mitä sinne pitää huolehtia mukaan.
Ruusujen leikkaus ja talvisuojaus- onnistuisi varmaan ohjeiden avulla
Korvapuustien ja hampurilaissämpylöiden teko- Ei tule ollenkaan hyviä, ei onnistu.
Kauluspaitojen silitys - onnistuu, mutta hitaammin ja huonommin
Kipeiden lasten kanssa kotona olo - osaisin toki, mutta olen kiitollinen kun ei tarvii.
Kissan lääkitseminen - En halua ikinä edes yrittää.
Polkupyörien huolto - Ei onnistuisi, itse en edes omista pyörää.
Penetroituminen seksin aikana - Onnistuisi toki välinein, mutta ei omin avuin eikä meillä ole kiinnostusta aiheeseen.Muut hommat on sitten joko minun hommia tai yhteisiä, jotka tekee se joka ehtii. Olen kirvesmies, eli semmoset polttopuihin, työkaluihin ja rakentamiseen liittyvät jutut on tämän ikuisen remontin keskellä mun hommia luontevasti.
Sullapa on monitaitoinen mies, onnittelut siitä! Penetroituminen seksin aikana ei muuten ole mikään työtehtävä.
Kiitos, mutta ihan tavallinen tyyppi se on, nuokin on asioita joita kuka vaan osaa jos viitsii opetella, voisi jopa sanoa, että ahkeramman puolison kanssa tuo ei pääsisi loistamaan.
Ja penetroitumisesta olet toki oikeassa, se vaan lipsahti listalle kun koitin niin sinnikkäästi miettiä asioita, jotka tuo osaa ja pystyy ja minä en. :D Ja silti unohdin tärkeimmän, eli rappusten lampun vaihto! Siihen en kykene kun rappuun ei turvallisesti saa jakkaraa ja en ilman sinne yletä. Se siis on toistaiseksi miehen homma, kunnes joku lapsistakin kasvaa yli 170 cm pituuteen.
Talvi- ja kesärenkaita en vaihda. Mies vaihtaa tai vaihdattaa. Osaisin jos olisin opetellut.
Kaiken muun osaan hoitaa. Olen rempannut vanhan talon ja kunnostanut myös sen pihan.
Vierailija kirjoitti:
en ole mikään tekniikan ihmemummo, esim moottorisahan huolto ei onnistu, mutta käyttö kyllä. samoin autoa en osaa huoltaa muuta kuin renkaat, sytytystulpat ja öljyt vaihtaa. porakone, naulain ja rälläkkä on hallinnassa ja pienet remonttihommat. painesäiliön ilmaus onnistuu. traktorilla selviän linkoamisesta ja kyntämisestä sekä niittämisestä. nyt on meneillään liiterin täyttöurakka, pilkkonut jo olen puut. mieheni on sairauden vuoksi täysin kykenemätön kodin töihin, joten aika paljon teen myös niitä töitä jotka perinteisesti ovat olleet miesten aluetta.
Sytytystulppien nykyinen vaihtoväli on lähellä 100 000km,öljyhuolto vaihtaa öljyn niin halvalla että ei itse oikein kannata.
Aika harvassa ne työt, mitä mies tai nainen osaa luonnostaa. Aika harvassa ne työ, mitä mies tai nainen ei voisi oppia. Eroa tulee miten hyvin itsekukin meistä jonkin työn oppii ja miten nopeasti. Tähän eroon vaikuttaa paljolti yksilökohtiaset mieltymykset. Mikäli jokin asia ei minua yhtään kiinnosta, niin oppimiskynnyskin on korkeampi.
Hevletin hyvin, olen tehnyt 90 prosettia kaikista "miesten" töistä kotona. Jatkossa teenkin sitten 100%, koska eilisiltaisen perusteella ero tulee ihan näillä näppäimillä. Ei siinä muutn mitään, mutta mitenhän ihmeessä mies aikoo pärjätä tässä vanhassa omakotitalossa jonka aikoo kuulemma itselleen lunastaa :D
Niin mitkä miesten työt? :D
Ei ole ikinä ollut miestä minulla niin ihan normaalia on tehdä kaikki työt itse. Olen myös tottunut kantamaan kuormia jotka ovat 70-80% omasta painostani joka on 50kg.
Ja ikea-huonekalujen kokoaminen on hauskaa puuhaa, olen tehnyt sitä 14-vuotiaasta asti.
Toki myönnän, että naiset pystyisivät halutessaan tehdä suurimman osan miesten työstä, mutta aika harvalla on halua tehdä mitään josta ei pidä tai opetella niitä. Olin kerran pienellä kurssilla jossa olisi pitänyt rälläköidä niin kukaan nainen ei suostunut rälläköimään.
Vierailija kirjoitti:
Toki myönnän, että naiset pystyisivät halutessaan tehdä suurimman osan miesten työstä, mutta aika harvalla on halua tehdä mitään josta ei pidä tai opetella niitä. Olin kerran pienellä kurssilla jossa olisi pitänyt rälläköidä niin kukaan nainen ei suostunut rälläköimään.
ihmiset yleensäkään ei halua opetella asioita, joista ei ole kiinnostuneet, ei tämä pelkästään naisia ja "miesten" töitä koske. Vai kuinka paljon miehiä kiinnostaa opetella siivoamaan tai laittamaan ruokaa, jos nyt näin ruvetaan yleistämään?
Itse katsoisin että kaikkien ihmisten kannattaa osata tehdä perusasiat, ja sitten erikoisemmat jutut kuten rälläköinnin voi jättää niille jotka sitä oikeasti haluaa tehdä/joille siitä maksetaan.
Aika moni mies on nykyään ihan kädetön näiden "miesten töiden" kanssa, kun koko lapsuus ja nuoruus on mennyt pelatessa.
Ikean huonekalujen kokoaminen ei ole mikään ihme juttu. Olen siinä kymmenen kertaa parempi kuin mieheni. Paljon haasteellisempaa on piirtää ja sitten rakentaa huonekaluja johonkin tiettyyn tarkoitukseen. Rakentamishommia ei mieheni ole tehnyt koskaan, minulta ne sujuvat ihan kivasti.
Oonko mä muka ainoo jonka mielestä se on hauskaa ajanvietettä?