Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviätte "miesten" töistä?

Vierailija
09.07.2019 |

Miten selviätte ns. miesten töistä ja millaisia töitä teet? En tarkoita tällä miehistä ammattia, vaan arkisia töitä kotona, mökillä, auton kanssa jne.

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vielä laittaa, että olen yliopistokoulutettu. Yliopistoon päätyy nykyään ihmisiä, jotka ovat olleet hyviä kaikessa. Siis myös hyvää motoriikkaa ja hahmotuskykyä vaativissa käsitöissä.

Vierailija
122/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin. Osaan vaihtaa renkaat, ajaa nurmikon, vaihtaa lamput ja koota huonekalut etc, aika helppoja hommia. Oliko nämä nyt miesten töitä?

Tässäpä se. Ei nuo ole yhtään vaikeampia kuin pyykin pesu, tiskaaminen, imurointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta veroilmoituksen teen itse!

Vierailija
124/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naisten tai miesten töitä, on vaan töitä jotka pitää hoitaa. Ihan sama kuka putsaa rännit, imuroi, vaihtaa renkaat tai pesee ikkunat kunhan tulee tehtyä. Meidän huushollissa se joka ehtii. Eikä siitä tarvitse sen isompaa juhlapuhetta pitää tai kiitoksia kerjätä.

Yliopistolla ei ole merkitystä tässä asiassa.

Vierailija
125/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naisten tai miesten töitä, on vaan töitä jotka pitää hoitaa. Ihan sama kuka putsaa rännit, imuroi, vaihtaa renkaat tai pesee ikkunat kunhan tulee tehtyä. Meidän huushollissa se joka ehtii. Eikä siitä tarvitse sen isompaa juhlapuhetta pitää tai kiitoksia kerjätä.

Tokihan naisilla on sitten kuitenkin useimmiten juuri muuta kiirettä kun täytyy renkaita vaihtaa tai putsata rännit  :)

Vierailija
126/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla selviän. Ostan tarvittaessa palveluita 

Vierailija
127/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokihan naisilla on sitten kuitenkin useimmiten juuri muuta kiirettä kun täytyy renkaita vaihtaa tai putsata rännit  :)

Samalla tavalla kun miehillä on juuri muuta kiirettä kun pitäisi imuroida tai laittaa ruokaa :)

Vierailija
128/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiverto rivari/kerrostalo taloudessa menee miesten töihin 12h vuodessa. Naisten töihin uppoaa tuo sama aika viikossa... Aika moni nainen vaihtaisi mielellään vastuita päittäin!

Vierailija
129/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska nähdä yliopiston pihalla temppurata naiselle:  

1. auton renkaan vaihto.

2. naulata  linnunpönttö lautaseinään kiinni.

3. polkupyörän renkaan täyteen pumppaaminen

4. patterin vaihto kelloradioon.

5. sahata 90cm lauta käsisahalla kahteen 45cm pätkään. 

Harva pääsisi edes yhtä läpi vaikka saisi aloittaa mistä kohdasta vain. toki amismuijat selvittää,  mutta heitä on naisissa vähän.

Samalla temppuradalla voisi testata myös osallistujien verbaalista lahjakkuutta, todennäköisesti korreloi käänteisesti (mutta jätetään sentään sosiaaliset taidot tästä).

Vierailija
130/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuulemma on. Meillä kyllä vaimo hoitaa nuo ihan oma-alotteisesti jos huomaa että pitää hoitaa ihan kuten minä tartun imuriin jos huomaan että on aika imuroida. Kuten sanottu, ei sen väliä kuka tekee kunhan tulee tehtyä

Vierailija
131/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korjannut autoni ja rakentanut talon, jos sitä hait ap, mutta mielestäni ainut ns. miehen työ on lapsen siittäminen. Niitä olen synnyttänyt kaksi. Mites ap selviytyy töistä yleensä, vai onko someprovoilu ainut, mitä teet?

Vierailija
132/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut homma mitä en osaa tehdä on autoni ajovalojen vaihto. Muihin autoihin saan vaihdettua ja omaanikin taakse mutta en eteen. Käsi pitää työntää pyöräkotelon kautta ja sokkona irrottaa polttimo, sitten laittaa uusi tilalle. Mä en ole löytänyt oikeaa kohtaa vaikka monesti olen yrittänyt. Enää en edes yritä kun miehellä menee tähän hommaan vartti ja itse räpellän helposti yli tunnin saamatta polttimoa irti. Ei miestään tätä hommaa palleillaan tee, olen vain liian laiska/kärsimätön opettelemaan tätä.

Muuten tehdään aika ristiin erilaisia hommia. Mä käytän ja huollan moottorisahaa, käytän sirkkeliä, ruohonleikkuria, trimmeriä ja porakonetta. Mies osaa käyttää ompelukonetta, leipoa ja on elämässään hoitanut lapsia enemmän kuin minä. Terassin rakensimme yhdessä.

Vierailija
133/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen naisesta joka osaisi tai jota edes kiinnostaisi edellä kuvattuja hommia tehdä.

Vierailija
134/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän suurin osa naisista on ihan hukassa jos käteen annetaan ruuvinväännin tai saha.

Miehethän saa nämä taidot äidinmaidosta?

Remontointia en osaa, koska en ole sitä koskaan tehnyt. Mutta jos, ja kun, sellainen tulee joskus eteen, voin opetella. En ymmärrä, miksi mulla ei pysyisi porakone kädessä siinä missä miehelläkin.

Vierailija
135/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään ole mitään naisten ja miesten töitä.. Naisista tullut kovempia ja miehistä pehmeämpiä. Onko tämä huono vai hyvä asia,sen voi jokainen päättää itse.  

Asumme maatilalla, vanhassa omakotitalossa. Molemmat käymme töissä myös tilan  ulkopuolella. Mies hoitaa enemmän tilamme töitä,mutta ne työt luonnistuu myös minulta. Kotitalouden töistä,minä hoidan remontoinnit,maalaukset,huonekalujen kokoamiset,ruohon leikkuut,autojen katsastamiset,puun pienimiset ja myös renkaiden vaihto sujuu. Mies on voimakkaampi kuin minä,joten luonnollista että,silloin hän hoitaa ne enemmän fyysistä voimaa tehtävät,ja näin lienee aikojen saatossa ennenkin ollut. Nykyään kun tekniikka on kehittynyt,ei monikaan työ vaadi niin paljoa fyysistä voimaa kuin ennen. Joku pyörän renkaaseen ilman pumppaaminen,tai akkuporakoneen käyttäminen luonnistuu,jo meidän 6v. Ei siihen pippeliä tarvita,niin kuin joku tuola aiemmin kommentoi.

Vierailija
136/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teistä naisista kokoaa ikean  huonekalut  vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?

Ne on niin helppoja että kuka vaan osaa.

Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän  kahdessa tunnissa?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta todellakin väitän näin. Koko brändi perustuu sille, että kuka tahansa pystyy ne kokoamaan itse. 

Hauskaa, että tästäkin halutaan vääntää miesten työ!

Vierailija
137/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teistä naisista kokoaa ikean  huonekalut  vai onko ne "niin helppoja, että kuka vain osaa, mutta miehellä on enemmän aikaa"?

Eli väität , että jos suuresta yliopistosta valittaisiin sattumanvaraisesti 10 naista niin yli puolet osaisi koota ikean tuolin ja pöydän  kahdessa tunnissa?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta todellakin väitän näin. Koko brändi perustuu sille, että kuka tahansa pystyy ne kokoamaan itse. 

Ennen puusepän ammatti oli miesten työtä, ja sen vastine nykyajassa on.... Ikean huonekalujen kokoaminen!

Vierailija
138/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kokoan. Tosin, ei ole miestä, niin vähän pakko.

Se on hauskaa hommaa. Pari asennuskaljaa, niin kivasti vierähtää aikaa.

Vierailija
139/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen puusepän ammatti oli miesten työtä, ja sen vastine nykyajassa on.... Ikean huonekalujen kokoaminen!

Outoa, että miehille annettavat tehtävät on aina super helppoja, mutta naisille tulee aina niin raskaat tehtävät ettei ole aikaa kuin laittaa ruokaa ja siivota ja tokihan nainen oppii mitä vain hetkessä jos haluaa .

Vierailija
140/159 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheen koneinsinööri, joten selviän oikein hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä