Lähihoitajaksi vai nuoriso-ohjaajaksi?
Kummassakin on puolensa enkä osaa päättää. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (13)
Jos minun pitäisi valita niin nuoriso-ohjaajaksi. Olen ollut päiväkodissa ja vanhustenhuollossa töissä, joo ei ikinä enää.
Samaap.s.Kaa. ei palkkakehitystä japalkka max 1800-2000e/brutto
Nuoriso-ohjaaja, lähärin työ on henkisesti ja fyysisesti raskaampaa. Miksi nimenomaan nuo kaksi alaa kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Samaap.s.Kaa. ei palkkakehitystä japalkka max 1800-2000e/brutto
Mulla lähihoitajana ikäihmisten parissa peruspalkka bruttona 2547,18 ja tuohon vuorotyön lisät päälle. Mulla tuo peruspalkka sisältää kaksi kokemuslisää. Julkisella puolella parempi palkka.
Lähihoitajaksi kouluttautuneena kehotan valitsemaan sen toisen.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun pitäisi valita niin nuoriso-ohjaajaksi. Olen ollut päiväkodissa ja vanhustenhuollossa töissä, joo ei ikinä enää.
Lapsien määrä vähenee 1000 koululuokkaa vuodessa, uusia opettajia valmistuu noin 5000 vuodessa ja 2000 jää eläkkeelle.
Saattaa tulla kova tappelu ohjattavista nuorista.
Olen sitä mieltä,että raati täällä päättää,kerta sinä et osaa.
Onko ihan pakko hakeutua jo etukäteen tietäen matalapalkka-alalle, joita molemmat siis ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsien määrä vähenee 1000 koululuokkaa vuodessa, uusia opettajia valmistuu noin 5000 vuodessa ja 2000 jää eläkkeelle.
Saattaa tulla kova tappelu ohjattavista nuorista.
Jos nuorten määrä vähenee, niin lopulta vähenee vanhustenkin määrä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan pakko hakeutua jo etukäteen tietäen matalapalkka-alalle, joita molemmat siis ovat?
Olisiko hyvä, jos tästä päivästä lähtien kukaan ei enää huolehtisi lapsista ja nuorista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sairaanhoitajaksi?
Ei kaikkia halua tehdä sitä työtä koska vastuu kasvaa paljon, mutta palkka ei ole paljoa suurempi. Jos on esim. sairaanhoitaja hoivakodissa, niin monessa paikassa sairaanhoitaja tekee vain arkiaamuja. Vuorotyötä tekevät lähihoitajat menee palkassa helposti ohi.
.