Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autojen huonot ja turhat ominaisuudet

Vierailija
09.07.2019 |

Tulipa taas koeajettua yhtä autoa, jossa oli pari keskeistä vikaa:

- Kattoluukku (itse asiassa kaksi), joka aiheuttaa kaikenlaista harmia kun alkaa vuotamaan

- Vetokoukku (jota ei voi irrottaa). Erittäin ruma ja myös turvallisuusriski jos joku ajaa perään.

- Musta väri. Näyttää aina kauhealta paitsi 2 sekuntia pesun jälkeen.

- Veriripulin värinen (punaruskea) nahkasisus. Pitää miettiä kuka ihme haluaa tällaisen?

- Alumiinivanteet, jotka ovat niin rumat että Stevie Wonderkin oksentaisi

Mitäs muita showstoppereita teille on osunut eteen?

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoluukku. Jos aurinko ei häikäise tuulilasin kautta niin sitten se häikäisee kattoluukun kautta ja vielä kesällä kuumentaa päätä niin että täytyy pitää lakkia päässä. Ihan turha kapine mistä on vain haittaa.

Vierailija
142/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on polttomoottori, jota vielä joskus ennen käytettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratti vaihteet jossain E220d mersussa.

Vierailija
144/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappivaihteet ratissa, vaikka on automaatti. 10 vuoden ja 250,000 km aikana olen koemielessä käyttänyt niitä noin 2 kilometriä, ja todennut ne täysin turhaksi varusteeksi.

Vierailija
145/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan mainio! Kiitos tästä ketjusta :)

Vierailija
146/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetokoukullista auto en osta käytettynä, koko alusta ja loota loppu 100000km kohdalla jos on vedetty rivitalon kokoista vaunua perässä.

Vierailija
147/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappivaihteet ratissa, vaikka on automaatti. 10 vuoden ja 250,000 km aikana olen koemielessä käyttänyt niitä noin 2 kilometriä, ja todennut ne täysin turhaksi varusteeksi.

Itse olen ajanut yli kolmekertaa kauemmin ja yli kymmenenkertaa enemmän ja varmaan kerran olen vahingossa vaihtanut tuollaisella kytkimellä. Pari kertaa olen myös kokeilumielessä käyttänyt automaatin käsivalintaa, mutta kyllä nämä jäävät itsellä käyttämättä.

Vierailija
148/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.

On sellanen ihme kuin housut keksitty, tai edes pakarat peittävät kalsarit.

Samaa mietin, itse en ole ikinä kokeillut ajaa perse paljaana, mutta musta nahkasisusta on parasta mitä voi olla olemassa.

Mä olen useinkin ajanut autoa perse paljaana, nainen samaan aikaan on antanut suullista hyvää.

Ei ole kertaakaan jäänyt perse kiinni nahkapenkkeihin.

Vierailija
149/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvavyö. Onpa kiva ajaa, kun kurkun vierestä kulkee teräväreunainen nauha aivan kuin veitsi. Miten käy, jos auto syttyy kolarissa palamaan ja turvavyö estää nopean poistumisen autosta? On tiellä peruutettaessakin. Ihmettelen tätä nykyajan menoa, kun ollaan kuin oltaisiin kolaria lähdössä ajamaan.

Yleensä turvavyön korkeutta voi säätää. Miten vyö on tiellä peruuttaessa?

Vierailija
150/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei tunnu osaavan käyttää autoaan. Paras oli tuo automaattivaloista valittava tuolla alussa. Onneks on sähkis, jossa ei ole mitään turhaa. Kaistavahti otetaan aina ajoon lähteissä pois. Ainoa mitä en ole mistään autosta vielä löytänyt,  on tarpeeksi alas tuleva turvavyön korkeuden säädin. Olen suht pitkä mutta isorintainem ja aina se turvavyö tulee kaulalle.

Vierailija
151/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2-litrainen polttomoottori. Nuorempana se oli 3 litraa, mutta nykyaikainen moottoriteknologia 2000 jälkeen on tuottanut hyvää edistystä. Jopa litraiset toimivat pienissä autoissa, mutta luotettavuus 200 tkm paremmalla puolella lienee kysymysmerkki. Kuten kaikilla korkealla ahtopaineella toimivilla kevytrakenteisilla moottoreilla. Hybridit toki ovat tätä päivää ja jos tallissani olisi kolme autoa, niin ehkäpä yksi olisi sitten täyssähköinen. Ainoaksi en haluaisi.

Vierailija
152/164 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ad blue-järjestelmä! Se, joka sen keksi, pitäisi hukuttaa siihen liuokseen.

Vakionopeudensäädin. Mitä sillä on virkaa? Kaasulla ja jarrulla voi säädellä vauhdin sopivaksi;  ja seuraamalla liikennettä.

Xenon-valot. Kalliit korjata ja vähemmälläkin valomäärällä pärjää mainiosti ja häikäisevät vastaantulijaa.

Vierailija
153/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ad blue-järjestelmä! Se, joka sen keksi, pitäisi hukuttaa siihen liuokseen.

Vakionopeudensäädin. Mitä sillä on virkaa? Kaasulla ja jarrulla voi säädellä vauhdin sopivaksi;  ja seuraamalla liikennettä.

Xenon-valot. Kalliit korjata ja vähemmälläkin valomäärällä pärjää mainiosti ja häikäisevät vastaantulijaa.

Muissa olet oikeassa, mutta xenonit on loistavat.

Pärjäähän vaikka kynttilänvalossakin, jos ajaa tarpeeksi hiljaa.

Sitä paitsi ei ole yhdessäkään mun autossa ikinä joutunut xenoneita korjaamaan.

Ehkä tonnin lintassa joutuu, mutta se on ihan oma valinta ajaa sitten sellaisella.

Vierailija
154/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.

Ei mitään hyötyä mutta jengi ajaa sumarit päällä syksystä kevääseen, häikii veemäisesti.

Vierailija
155/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on polttomoottori, jota vielä joskus ennen käytettiin.

Ensimmäinen automobiili oli sähköauto ja jäi syystäkin historiaan kun polttis keksiittin. Toki välissä oli höyrymobiilikin.

Vierailija
156/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattoluukku: Ajoviima humisee, helteellä aurinko porottaa päähän ja viileällä vetää niskaan. Tarpeeton härpäke Ac:n keksimisen jälkeen.

Vierailija
157/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monitoimiratti!!! Ikinä en ole käyttänyt, ja kaikki samat napit löytyy parin sentin päästä paneelistakin.

Uusissa autoissa ei ole ainuttakaan nappia, vain 70 lääpittävä näyttö

Vierailija
158/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.

Väärin. Kahdesti vuodessa on sellainen sumu, että 10 minuuttia tarvitaan. Muun ajan ne ilmoittavat ääliökuljettajan olevan liikkeellä.

Luuletko sinä ***keleen kollo että niitä autoja valmistetaan vain suomalaisia ajatellen?

Etu sumuvaloilla ei tee mitään missään maassa.

Ei niillä tosiaankaan mitään näe. Vanhoissa Saabeissa ja Volvoissa oli peruutusvalotkin paljon paremmat kuin nämä nykyautojen etusumuvalot.

Kyllä sumuvaloja Suomessa tarvitaan.

Vai oletteko niitä torveloita jotka aja

Etusumareista ei ole mitään hyötyä missään keliolosuhteissa.

Vierailija
159/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoavusteet. Eli adaptiivinen vakkari, kaistavahdit, hätäjarrutustoiminnot, liikennerajoituksiin reagoiminen automaattisesti. Ihan siitä syystä, ettei auto voi olla koskaan ajatustenlukija sen suhteen mitä kuski haluaa ja liiallinen avustimiin luottaminen kannustaa vähentämään keskittymistä liikenteeseen ja räpläämään kännykkää.

Vierailija
160/164 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasikatto. Fyysisten painikkeiden puuttuminen ja toiminnot kosketusnäytöllä.