Autojen huonot ja turhat ominaisuudet
Tulipa taas koeajettua yhtä autoa, jossa oli pari keskeistä vikaa:
- Kattoluukku (itse asiassa kaksi), joka aiheuttaa kaikenlaista harmia kun alkaa vuotamaan
- Vetokoukku (jota ei voi irrottaa). Erittäin ruma ja myös turvallisuusriski jos joku ajaa perään.
- Musta väri. Näyttää aina kauhealta paitsi 2 sekuntia pesun jälkeen.
- Veriripulin värinen (punaruskea) nahkasisus. Pitää miettiä kuka ihme haluaa tällaisen?
- Alumiinivanteet, jotka ovat niin rumat että Stevie Wonderkin oksentaisi
Mitäs muita showstoppereita teille on osunut eteen?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin just autoa, kolme vuotta vanha alle 30tkm käytetty. Voi miten hyvät ominaisuudet, ilo ajaa. Mikään muu ei ärsytä kuin se, että jos painaa avaimen lukitusnappia toisen kerran heti perään (jos ei ole varma, painoinko jo), auto antaa töötillä äänimerkin. Vähän sellainen ärtynyt ..ttu painoit jo kerran, idiootti -kommentti... Sen jos saisi pois niin muusta en valita. Start stop systeemi, automaattivaihteisto, ajovaloautomatiikka, kaistavahti, peruutuskamera, automaatti-ilmastointi ym. edelläherjatut löytyy, itse en niistä kyllä valita.
Palataan sitten asiaan, kun ongelmat noiden luksusjuttujen kanssa alkaa.
Seuraavan omistajan murheita, tai sitä seuraavan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton NO-NO:
- Ilmajousitus (hajoaa ennen kuin ehdit kissaa sanoa)
- Karmittomat ikkunat (esim. CLS:ssä on nämä, jäätyvät talvella)
- DSG-vaihdelaatikko (VAG-konsernin tuote)
- TSI-moottori (tai mikä tahansa VAG-konsernin moottori)
Höpöhöpö. Minulla on toiminut yli 100 000 km sekä DSG että TFSI moottori ilman ainuttakaan ongelmaa.
Golf GTI.
Olen havainnut, että auton ”väsymystä havaittu”-varoitus osuu aina abc-asemien kohdalle 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin just autoa, kolme vuotta vanha alle 30tkm käytetty. Voi miten hyvät ominaisuudet, ilo ajaa. Mikään muu ei ärsytä kuin se, että jos painaa avaimen lukitusnappia toisen kerran heti perään (jos ei ole varma, painoinko jo), auto antaa töötillä äänimerkin. Vähän sellainen ärtynyt ..ttu painoit jo kerran, idiootti -kommentti... Sen jos saisi pois niin muusta en valita. Start stop systeemi, automaattivaihteisto, ajovaloautomatiikka, kaistavahti, peruutuskamera, automaatti-ilmastointi ym. edelläherjatut löytyy, itse en niistä kyllä valita.
Palataan sitten asiaan, kun ongelmat noiden luksusjuttujen kanssa alkaa.
No ei ala mun aikana. Vaihdan autoa 2-3v välein ja aina uudehkoon vähän ajettuun, hyvin varusteltuun. Ajan tällä n. 50-60tkm ja sitten vaihto. Sama systeemi jo pitkään. Aina uudehko auto käytössä, johon ei tule kun vuosihuollot ja sitten vaihto ennen isompia remppoja. Vähän käytettyyn tulee kaikki härpäkkeet ja lisävarusteet samaan pakettiin, toiset renkaat ja alumiinivanteet, automaattivaihteisto, metalliväri, vetokoukku ym. ym. käytännössä lähes ilmaiseksi, kun uudessa ne ruksitaan hintaan a 1000-1500e /ominaisuus.
Juu ja varmaan se auton vaihtaminenkin on lähes ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaisi nahkasisusteisen auton? Talvella ihan jees, mutta kesällä kankut liimautuu kiinni hiestä.
Talvella se nimenomaan on kylmä ja aina menee vähän aikaa että penkinlämmitin alkaa lämmittää, kesällä ei mitään ongelmaa.
Onneksi on lämmin autotalli.
Otatko aina sen lämpimän tallin mukaasi talvella, ettet vaan joudu pysäköimään pakkasella ulos, missään, ikinä.
2012 Astrassani on pysäköintitutka, joka alkaa piipittää kun este on metrin päässä. Start/stop voisi olla hyödyllinen jos joutuisi usein pysähtelemään hitaissa liikennevaloissa, mutta en joudu. Etutolpat (siis ne tuulilasin sivulla olevat palkit) ovat niin paksut että niiden taakse mahtuu auto piiloon. Etuistuimet ovat kapeat jopa hoikalle miehelle. Muuten ihan hyvä auto.
Eihän se auton vaihtaminen koskaan ilmaista ole. Mutta kun omalla vaihdokilla on ajettu joku 65tkm, siitä hyvitetään vielä kohtuullisesti ja itse ostaa vähän käytetyn eikä uuden, niin siinä on jo hinta tippunut reippaasti ja tulee kaikki lisähärpäkkeet kauppaan mukaan. Esim. nyt vaihtui alle 30tkm ajettu auto alle 8 tonnin välirahalla. Uuteen samanlaiseen välirahaa olisi tullut n. 20 tonnia. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton NO-NO:
Höpöhöpö. Minulla on toiminut yli 100 000 km sekä DSG että TFSI moottori ilman ainuttakaan ongelmaa.
Golf GTI.
Et vaan uskalla tunnusta, vag-ritsassa ongelmia riittää vaikka muille jaettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton NO-NO:
Golf GTI.Et vaan uskalla tunnusta, vag-ritsassa ongelmia riittää vaikka muille jaettavaksi.
Niin, kun itsellä riitti rahkeet japanilaiseen tai mihin lie aasialaiseen halpakoslaan niin pitää väkisin yrittää keksiä vikoja muiden laatuautoihin. Säälittävää tai oikeastaan aika hupaisaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton NO-NO:
Golf GTI.Et vaan uskalla tunnusta, vag-ritsassa ongelmia riittää vaikka muille jaettavaksi.
Älä nolaa itseäsi enempää.
No ainakin uusimmassa autossani turha ominaisuus on se, että se avaa kuljettajan oven valmiiksi auki, kun on lähestymässä autoa.
Viiimeksi eilen kun kävin postilaatikolla auton avaimet taskussa, niin auton ovi aukesi kun kuljin riittävän läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liika tietokoneistaminen. Esimerkkinä moottorinohjaustietokone ja käynnistyksenestolaite. Itselläni hajosi edellisestä autosta tämä, jonka seurauksena moottori ei suostunut käynnistymään enää.
Korjaus olisi tullut auton arvoon nähden suhteettoman kalliiksi, joten päädyin pistämään sen kierrätykseen ja ostamaan uuden tilalle.
Vertailun vuoksi, jos varkaat olisi vieneet auton ja se olisi hävinnyt teille tietymättömille, olisin saanut edes jotain vakuutuksesta. Nyt jouduin maksamaan useita satasia vika-analyyseistä ja osista, jotka oli vaihdettu ”varmuuden vuoksi” ennen kuin lopullinen vika varmistui.
Ei kait noita varmuuden vuoksi vaihdettuja osia olisi tarvinnut maksaa?
Et ole tainnut paljoa autoa korjautella? Siinähän joutuu maksaa kaikesta turhasta sisältäen osat ja aika kun asentaja ronkkii vääriä paikkoja.
No ei ole vääriä paikkoja. Kun noista uudemmista autoista ei voi useinkaan tietää vaan vaihdetaan osia sillä periaatteella mikä on todennäköisesti rikki, sitä ei monesti voi tietää edes vikatesterillä...
Valitettavaa.
Ei niin, mulla alkoi auto hyytymään jos liikaa kaasutti. Vikakoodit valitti alhaisesta polttoaineenpaineesta. Korjaamolla ehdottivat erinäisten satasia maksavien osien vaihdolla. Totesin vaan, jotta vaihdetaan ensin polttoaineensuodatin. Sillä korjaantui, se vaan oli jo niin tukossa ettei löpö mennyt läpi tarpeeksi liukkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etusumuvalot. Ei missään tilanteessa mitään hyötyä.
Väärin. Kahdesti vuodessa on sellainen sumu, että 10 minuuttia tarvitaan. Muun ajan ne ilmoittavat ääliökuljettajan olevan liikkeellä.
Luuletko sinä ***keleen kollo että niitä autoja valmistetaan vain suomalaisia ajatellen?
Et taida ymmärtää lukemaasi. Tokko juuri muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.Mun mielestä jokaisessa autossa on alamäkihidastin. Toimii myös tasamaahidastimena. Myös jarruiksi kutsutaan.
On muuten alamäkihidastin ja mäkilähtöavustin, oli aika ihmeellinen kun ajoin ekaa kertaa tuollaisella autolla ja ihmettelin kun jäi mäkeen vaikka edes painanut jarrua, mutta lähti liikkeelle kun nosti kytkintä.
Mullakin on mäkilähtöavustin, ihan kiva mutta ilmankin olen pärjännyt koska osaa käyttää jarrua ja kaasua sujuvasti eikä siinä käsijarruja tarvita sekaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ärsyttää se, että auto päättää puolestani milloin pitkät valot otetaan pois päältä. Ja se tekee sen aina mielestäni liian aikaisin.
Ja jos nelivetoautossa ei ole alamäkihidastinta, niin sekin ärsyttää.Mun mielestä jokaisessa autossa on alamäkihidastin. Toimii myös tasamaahidastimena. Myös jarruiksi kutsutaan.
On muuten alamäkihidastin ja mäkilähtöavustin, oli aika ihmeellinen kun ajoin ekaa kertaa tuollaisella autolla ja ihmettelin kun jäi mäkeen vaikka edes painanut jarrua, mutta lähti liikkeelle kun nosti kytkintä.
Mullakin on mäkilähtöavustin, ihan kiva mutta ilmankin olen pärjännyt koska osaa käyttää jarrua ja kaasua sujuvasti eikä siinä käsijarruja tarvita sekaamaan.
Kuulosta siltä, että sulla on automaattivaihteinen auto. Etkö osaa käyttää kytkintä?
En nyt sano että turha, mutta... onhan mäkilähtöavustimen tarvitseminen nyt jo lähtökohtaisestikin jo aika surkeaa.
En nyt sano että turha, mutta... onhan starttimoottorin tarvitseminen nyt jo lähtökohtaisestikin jo aika surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sano että turha, mutta... onhan starttimoottorin tarvitseminen nyt jo lähtökohtaisestikin jo aika surkeaa.
Niin kyllä auto pitää käynnistää veivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdoton NO-NO:
Golf GTI.
Mullakin on Golf GTI, mutta ei tulis mieleenkään sillä yli sataa tonnia ajaa. Aja sinä loput.
Onneksi on lämmin autotalli.