Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
161/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että täällä ihmiset syyttävät ravintolaa omista sosiaalisten tilanteiden ongelmistaan. Ei kai se nyt ravintolan vika ole jos menet lukkoon muutamasta yksinkertaisesta kysymyksestä.

Nimenomaan. Konsepti on toimiva miljardibisnes, koska suurimmalla osalla ihmisistä ei ole vaikeuksia kokeilla uusia asioita tai tehdä merkittäviä päätöksiä, kuten "laitetaanko juustoa leivälle". Koska suuri osa ihmisistä haluaa valita sen patonkinsa täytteen. Jumaliste, se on patongin tilaamista, että niin vaativasta asiasta on kyse tosiaan.

Miten nämä reppanat pärjäävät muualla? Entä jos pitää mennä vaikka intialaiseen ravintolaan, eikä tiedä mitä annokset ovat? Voiko kysyä tarjolijalta, vai onko ongelma ravintolassa, joka ei ole kuin Hese?

Hassua verrata ravintolaan, jossa on valmiit annokset ja ruokalajit, kun juuri niiden puute on Subin kritiikin ydin. Et taida oikein olla kartalla koko aiheesta.

Aika monessa paikassa annokset eivät ole sellainenaan kokonaisuuksia. Se kuitenkaan ei ollut pointti, vaan uskomattoman vaarallisilla, tuntemattomilla vesillä seilaus, mitä Subwayn jopa minuutteja kestävä täytetyn patongin tilaaminen on. Että jos siinä jo ollaan niin paineessa, kun EI VOI TIETÄÄ, niin uskaltaako koskaan käydä vaikka intialaisessa? Japanilaisessa? Tapas-mestassa? Jossain, missä tarjolla on muuta kuin Hesen kerros, Quattro Stagioni tai valmiiksi kaupan kylmäkaappiin pussitettu patonki?

Huvittaa nuo mielipiteet ihmisiltä, jotka kertovat, etteivät ole edes käyneet Subissa. Ihan oikeasti, se on täytetty patonki. Olet siis purjeessa, koska saat ITSE päättää otatko suolakurkkua vai et? Täytyy olla vaikeaa.

Ilmeisen vaikeaa tässä on nyt lähinnä sinulla. Suolakurkun kanssa ongelmallinen voi aina ja missä tahansa ravintolassa tilata sapuskansa ilman suolakurkkua tai viime kädessä jopa nyppiä ne pois, jos vahingossa livahtaa mukaan. Tai himoitsija voi erikseen pyytää lisäsuolakurkut. Silti kaikkialla kyetään myymään valmiiksi suunniteltuja tuotteita yhden sanan tilauksesta ilman lääkiksen pääsykokeen veroista temppurataa. Paitsi Subissa. Joku on onnistunut kokoamaan mallituotteet mainos- ja tuotekuviin, joten ilmeisesti firmassa on tietotaitoa kokonaisen sämpylän valmistamiseen. Jostain syystä se tieto vaan ei ole levinnyt ruohonjuuritason suorittavaan portaaseen. Asiakas kohtaa tuhannen markan setelin ilmeellä toljottavan sieluttoman suolapatsaan jos ei kykene toimittamaan keittiömestaritason selostusta sämpylän rakentamisesta.

Uusien ruokien kokeilu on mun intohimo. Ehkä siitäkin syystä vierastan subin nihilististä systeemiä joka vetoaa lähinnä pakko-oireisiin autisteihin, joilla on uskomattoman paljon vaatimuksia ja rajoitteita syömisistään, joiden täytyy tietää jokaikinen raaka-ainekomponentti ja kokea hallitsevansa pieniäkin yksityiskohtia elämässään. Jotka kerran tiettyyn reseptiin fakkiuduttuaan onnellisena popsivat sitä samaa hautaan saakka, kaipaamatta vaihtelua. Silloin ei ole ongelma luetella kymmenien nippelien ripaus ulkomuistista samalla lailla kuin piin sata ekaa desimaalia. Minulle moinen taas on elämää rappeuttavat kauheutta. Tykkään tilata tuntemattoman ruoan nimellä ja sitten arvioida sen lähes sokkona. Sellaista palvelua Sub ei valitettavasti tarjoa. Toisin kuin maailmannlöhes kaikki muut ravintolat.

Aikamoinen purkaus. :D Mikä ongelma sinulle on, että yhdessä ketjussa konsepti on sellainen, että asiakas saa valita itse kaikki täytteet ja myös itse leivän, kun niitä valmiita sämpylöitä ja patonkeja tarjoavia kahviloita on sitten sen sata muuta? Virkistävää, että on tällainenkin vaihtoehto, jossa itse pystyy vaikuttamaan tilaamansa ruoan sisältöön alusta loppuun asti.

Miksi kuvittelet että se olisi mulle ongelma? Ei ole, kun näköetäisyydellä yleensä on ystävällistä ja nopeaa asiakaspalvelua tarjoava asiallisesti tuotteistanut ravintola, jossa ei tarvitse itse tehdä kaikkea työtä ja kuunnella pottuilua, kun ei osaa. Annan mielellään rahani sinne, mistä saan vastineeksi palvelua ja ruokaa enkä mystisten leipälaatujen pakohuonepeliä nälkäisenä.

Haukut työntekijät suolapatsaiksi ja Subissa käyvät pakko-oireisiksi autisteiksi. Siinä nyt muutama syy.

Melkein naurattaa, että joku jaksaa vetää tuollaiset herneet nenään pikaruokaketjusta, jossa hän ei asioi.

Vierailija
162/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista että täällä ihmiset syyttävät ravintolaa omista sosiaalisten tilanteiden ongelmistaan. Ei kai se nyt ravintolan vika ole jos menet lukkoon muutamasta yksinkertaisesta kysymyksestä.

Nimenomaan. Konsepti on toimiva miljardibisnes, koska suurimmalla osalla ihmisistä ei ole vaikeuksia kokeilla uusia asioita tai tehdä merkittäviä päätöksiä, kuten "laitetaanko juustoa leivälle". Koska suuri osa ihmisistä haluaa valita sen patonkinsa täytteen. Jumaliste, se on patongin tilaamista, että niin vaativasta asiasta on kyse tosiaan.

Miten nämä reppanat pärjäävät muualla? Entä jos pitää mennä vaikka intialaiseen ravintolaan, eikä tiedä mitä annokset ovat? Voiko kysyä tarjolijalta, vai onko ongelma ravintolassa, joka ei ole kuin Hese?

Hassua verrata ravintolaan, jossa on valmiit annokset ja ruokalajit, kun juuri niiden puute on Subin kritiikin ydin. Et taida oikein olla kartalla koko aiheesta.

Aika monessa paikassa annokset eivät ole sellainenaan kokonaisuuksia. Se kuitenkaan ei ollut pointti, vaan uskomattoman vaarallisilla, tuntemattomilla vesillä seilaus, mitä Subwayn jopa minuutteja kestävä täytetyn patongin tilaaminen on. Että jos siinä jo ollaan niin paineessa, kun EI VOI TIETÄÄ, niin uskaltaako koskaan käydä vaikka intialaisessa? Japanilaisessa? Tapas-mestassa? Jossain, missä tarjolla on muuta kuin Hesen kerros, Quattro Stagioni tai valmiiksi kaupan kylmäkaappiin pussitettu patonki?

Huvittaa nuo mielipiteet ihmisiltä, jotka kertovat, etteivät ole edes käyneet Subissa. Ihan oikeasti, se on täytetty patonki. Olet siis purjeessa, koska saat ITSE päättää otatko suolakurkkua vai et? Täytyy olla vaikeaa.

Ilmeisen vaikeaa tässä on nyt lähinnä sinulla. Suolakurkun kanssa ongelmallinen voi aina ja missä tahansa ravintolassa tilata sapuskansa ilman suolakurkkua tai viime kädessä jopa nyppiä ne pois, jos vahingossa livahtaa mukaan. Tai himoitsija voi erikseen pyytää lisäsuolakurkut. Silti kaikkialla kyetään myymään valmiiksi suunniteltuja tuotteita yhden sanan tilauksesta ilman lääkiksen pääsykokeen veroista temppurataa. Paitsi Subissa. Joku on onnistunut kokoamaan mallituotteet mainos- ja tuotekuviin, joten ilmeisesti firmassa on tietotaitoa kokonaisen sämpylän valmistamiseen. Jostain syystä se tieto vaan ei ole levinnyt ruohonjuuritason suorittavaan portaaseen. Asiakas kohtaa tuhannen markan setelin ilmeellä toljottavan sieluttoman suolapatsaan jos ei kykene toimittamaan keittiömestaritason selostusta sämpylän rakentamisesta.

Uusien ruokien kokeilu on mun intohimo. Ehkä siitäkin syystä vierastan subin nihilististä systeemiä joka vetoaa lähinnä pakko-oireisiin autisteihin, joilla on uskomattoman paljon vaatimuksia ja rajoitteita syömisistään, joiden täytyy tietää jokaikinen raaka-ainekomponentti ja kokea hallitsevansa pieniäkin yksityiskohtia elämässään. Jotka kerran tiettyyn reseptiin fakkiuduttuaan onnellisena popsivat sitä samaa hautaan saakka, kaipaamatta vaihtelua. Silloin ei ole ongelma luetella kymmenien nippelien ripaus ulkomuistista samalla lailla kuin piin sata ekaa desimaalia. Minulle moinen taas on elämää rappeuttavat kauheutta. Tykkään tilata tuntemattoman ruoan nimellä ja sitten arvioida sen lähes sokkona. Sellaista palvelua Sub ei valitettavasti tarjoa. Toisin kuin maailmannlöhes kaikki muut ravintolat.

Aikamoinen purkaus. :D Mikä ongelma sinulle on, että yhdessä ketjussa konsepti on sellainen, että asiakas saa valita itse kaikki täytteet ja myös itse leivän, kun niitä valmiita sämpylöitä ja patonkeja tarjoavia kahviloita on sitten sen sata muuta? Virkistävää, että on tällainenkin vaihtoehto, jossa itse pystyy vaikuttamaan tilaamansa ruoan sisältöön alusta loppuun asti.

Miksi kuvittelet että se olisi mulle ongelma? Ei ole, kun näköetäisyydellä yleensä on ystävällistä ja nopeaa asiakaspalvelua tarjoava asiallisesti tuotteistanut ravintola, jossa ei tarvitse itse tehdä kaikkea työtä ja kuunnella pottuilua, kun ei osaa. Annan mielellään rahani sinne, mistä saan vastineeksi palvelua ja ruokaa enkä mystisten leipälaatujen pakohuonepeliä nälkäisenä.

Haukut työntekijät suolapatsaiksi ja Subissa käyvät pakko-oireisiksi autisteiksi. Siinä nyt muutama syy.

Melkein naurattaa, että joku jaksaa vetää tuollaiset herneet nenään pikaruokaketjusta, jossa hän ei asioi.

Herneet ovat kuvitelmissasi (ja tilauksesta sämpylässäsi). Kerron vain, miksi minä ja moni muu ei halua asioida kyseisessä "pika"ruokalassa, kun täällä vänkääjät vänkää, kuinka helppoa sen pitäisi olla ja että kaikki ovat idiootteja, jotka eivät osaa tilata. Sen puljun konsepti oikeasti on monille vastenmielinen, eri syistä. Yksiä jännittää tai inhottaa se liioiteltu vuorovaikutus, useat eivät pidä tyhmäksi olettamisen tunteesta, jotkut taas haluavat rahalleen vastinetta tuotteina ja palveluina eivätkä tahdo maksaa itsensä rasittamisesta trivialiteeteilla ja detaljeilla, joilla ei ole merkitystä. Turha fanipoikien on jankuttaa, että eivät nuo asiat oikeasti ole ongelmia, että kyseessä on vain joukko idiootteja, jotka eivät ymmärrä sitä hienoutta, kun voi ihan itse koota oman sämpylänsä. Juu, niin voi jääkaapillakin, joten turha lähteä ulos ja maksaa ekstraa. Ja joka ikinen ravintola maailmassa tarjoaa mahdollisuuden räätälöidä tilaus, jos on erityistoiveita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi joillakin ottaa koville Subin konsepti. :D

Vierailija
164/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, olisi pitänyt hakea lääkikseen. Vähät siitä, että matemaattiset kykyni ovat 6.-luokkalaisen tasoa. Osaan nimittäin tilata Subissa patongin, jopa joka kerta erilaisen! Minkä kirurgin maailma minussa menettääkään!

Vierailija
165/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että voi joillakin ottaa koville Subin konsepti. :D

Näköjään ottaa, kun tämä lanka on keskustelua subin valuvioista ja näet tarpeelliseksi ylistää tässä langassa niitä.

Vierailija
166/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto, olisi pitänyt hakea lääkikseen. Vähät siitä, että matemaattiset kykyni ovat 6.-luokkalaisen tasoa. Osaan nimittäin tilata Subissa patongin, jopa joka kerta erilaisen! Minkä kirurgin maailma minussa menettääkään!

Sehän siinä onkin, että samaa ei saa kahta kertaa edes vahingossa, jos ei ole jonkinlainen sademies. Vrt. Bic Mac tai Whopper.

Vierailija
167/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän siinä onkin, että samaa ei saa kahta kertaa edes vahingossa, jos ei ole jonkinlainen sademies. Vrt. Bic Mac tai Whopper.

Ai niin, unohdin tuon hulvattomuuden, että vain autistit pärjää siellä. Eiku uutistit ja lääkärit. Vitsi kun oli hauskasti kirjoitettu, ai että!

Vierailija
168/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa?!

Sehän on äärimmäisen yksinkertaista. Kaiken lisäksi myyjä hoitaa puolestasi kaiken kysymisen.

Tietokilpailu ja ruoka erikseen, kiitos. En tosiaankaan halua alkaa suorittamaan tenttiä saadakseni sämpylän. Haluan tilata tuotteen, maksaa sen ja syödä. Se on äärimmäisen yksinkertaista se.

Just näin.

Vierailija
169/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Inhoan muutenkin uusia tilanteita joissa en tiedä miten pitää toimia.

Weakling.

Vierailija
170/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohdin tuon hulvattomuuden, että vain autistit pärjää siellä. Eiku uutistit ja lääkärit. Vitsi kun oli hauskasti kirjoitettu, ai että!

Vitsiähän tässä ketjussa on lähinnä sinun totaalinen kyvyttömyytesi ymmärtää näemmä yksinkertaismpiakaan lauseita ja ilmaisuja. Tai oikeastaan se, että siitä huolimatta sinä olet se, joka katsoo aiheelliseksi ja oikeutetuksi irvailla muille.

Vierailija
171/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minkään muun ravintolan tai pikaruokapaikan ei ole tarvinnut julkaista ohjeita siitä miten tilaat?

Luulisi subwayn tajuavan että joku on konseptissa vikana?

Vierailija
172/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Vierailija
173/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin varmaan ekalla kerralla vähän jännitti uusi konsepti mutta sen oppi kyllä nopeasti, myyjät esittävät kysymyksiä jos jotain ei muista.

Mun mielestä palvelu on perus neutraalia, en ole ikinä törmännyt vmäisiin myyjiin enkä huokaileviin jonoilijoihin. Jos jännitätte tilannetta etukäteen, helposti alkaa nähdä asiat negatiivisina vaikkei niin ole.

Ja jos ei halua itse valita tuotteitaan niin sitten tosiaan kannattaa suunnata valmiiden ruokalistojen ääreen, mun mielestä subi on hyvä konsepti.

Vierailija
174/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Vierailija
175/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Sepä se. Pikaruokaravintolakonsepti, jossa asiakkaan pitää olla asiantuntija ja asiakaspalvelija/kokki on nollat taulussa toljottava idiootti, prosessi on tarkoituksella tehty mahdollisimman hitaaksi ja pitkäpiimäiseksi jonoa kerryttäväksi pullonkaulaksi, on hyvin erikoinen. Speden rautakauppasketsi tosimaailmaan tuotuna. Kaikenlaisella sitä jotkut yrittävätkin markkinoilla erottautua. 

Vierailija
176/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi kysyä. Yleensä kyllä menussa ilmoitetaan aika hyvin mitä annos sisältää ja huom, se on valmis annos, sitä ei tarvitse alkaa itse kokoamaan. "Oikeassa" ravintolassa tai esim Hesessä asiointi onkin helppoa ja sujuvaa.

Vierailija
177/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se. Pikaruokaravintolakonsepti, jossa asiakkaan pitää olla asiantuntija ja asiakaspalvelija/kokki on nollat taulussa toljottava idiootti, prosessi on tarkoituksella tehty mahdollisimman hitaaksi ja pitkäpiimäiseksi jonoa kerryttäväksi pullonkaulaksi, on hyvin erikoinen. Speden rautakauppasketsi tosimaailmaan tuotuna. Kaikenlaisella sitä jotkut yrittävätkin markkinoilla erottautua. 

Ja hyvin pärjää ja asiakkaita riittää ympäri maailmaa. Harmittaako?

Vierailija
178/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran erehdyin menemään ja kohdeltiin kuin idioottia kun en heti tiennyt mitä tilaisin.

No mutta eikö tuo nyt ole suht normaalia jos ihminen tulee tiskille eikä tiedä mitä haluaa. Menetkö Mäkkärin tiskille etkä osaa sanoa mitä haluat? Menetkö kaupan kalatiskille ja kun vuorosi tulee niin tiedä mitä tilaisit. Tai kampaajalle mennessä sinulla ei ole hajuakaan mitä hiuksilesi voisi tehdä. Sori mut ymmärrän näissä tilanteissa myyjän vittuuntisen.

Ai jos tilaan sen ja sen subin ja yllättäen aletaankin kysellä mitä haluan? Kenellähän siinä olisi syytä veetuuntua mikäli henkilökunta ei osaa/viitsi neuvoa asiallisesti?

Monelle se ensimmäinen kerta on hankala, tottahan sitä heti oppii mutta ei se muuta sitä että alku on turhan vaikeaa ja jos "asiakaspalvelija" on tietynlainen ei se hommaa helpota.

Vierailija
179/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Vierailija
180/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Syön italialaista ruokaa mutta en todellakaan osaisi tehdä sitä.

Syön sushia mutta en osaa tehdä sitäkään.

Ja molemmissa tapauksissa tunnistan että onko maku oikea.