Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
261/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän siellä tarvitse vastata kun yhteen kysymykseen:

Subi: "Hei, mitä teille saisi olla?"

Sinä: "Moi. Yksi tuollainen kana teriyaki 30cm juusto-oreganoleivällä. Normaali juusto. Saa paahtaa. Ei lisätäytteitä."

Odota tässä siihen asti, kun hän ottaa leivän pois paahtimesta.

"Joo kasviksia voi laittaa kaikki, paitsi maissi ja oliivi. Mausteina voi laittaa pippuria ja kastikkeeksi valkosipuli. Ei tarvitse muuta ja lähtee mukaan. Maksan kortilla."

Ei siinä aina tarvitse odottaa, että ne työntekijät kyselee. Kerrot vaan mitä haluat.

Onhan se tietysti noinkin, mutta tuo edellyttää vaihtoehtojen etukäteistuntemusta. Että tietää ne eri vaihtoehdot.  

Minusta olisi ihan varteenotettava vinkki ko ketjulle, että voisi olla muutama valmis vaihtoehto siinä kustomoitujen rinnalla.

Ne vaihtoehdot muistaa ensimmäisen kerran jälkeen ja nehän näkee niiden nettisivuillakin. 

Ja niiden valmiiden vaihtoehtojen tekeminen voi olla aika vaikeaa, kun entä jos yksi ei tykkää maissista ja toinen ei maustetusta juustosta ja kolmas tahtoo ihan eri täytteen, kuin mitä valmiissa on.

Jos tahtoo valmiita, niin tuollahan on 10 muuta pikaruokalaa, jossa saa ihan valmiiksi tehdyt jutut. 

Nojaa, muistaahan ne, jos jatkuvasti käy. Itse kävin vajaa vuosi sitten, enkä voi sanoa, että muistan kovin paljon niistä vaihtoehdoista.

Tokihan voi aina käydä muualla, mutta ketjun aloituksessa avattiin keskustelua siitä, että joku kokee subwayssa asioimisen vaikeaksi. Ja ihan rakentavassa hengessä.

Itsekin yllätyin, että kun mainostavat tv:ssa jotain tuotetta, niin sitä ei sellaisenaan pystykään tilaamaan. 

Heidän tuotteensahan ovat mainoksissa tosi herkullisen oloisia ja houkuttelevia. Kynnys asiointiin on kuitenkin joillakin potentiaalisilla asiakkailla ilmeisen kova. Eikä se ole kenenkään etu. 

Vierailija
262/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hampurilaisen tilaaminen ei ole yhtä vaikeaa. Jos haluan pikaruokaa, en halua itse alkaa reseptiä keksimään.

Eli menet sinne hampparipaikkaan ja saat vatsasi täyteen, problem solved. Moni muu haluaa kuitenkin mieluummin patongin ja itse valitsemallaan täytteillä. Miksi se on ongelma?

Ongelma on se, että haluaisi patongin, mutta subwayssa asiointi on hankalaa ja monimutkaista. Onhan tätä ongelman ydintä jo sivukaupalla jankattu.

Mitä hankalaa siinä siis on vastata, haluaako patonkiinsa tonnikalaa vai kalkkunaa, juustoa vai ei, kurkkua vai tomaattia vai molempia jne? Päätäthän sä vaikka Picnicissäkin otatko paahtopaisti-, juusto- vai kasvispatongin tai kahvilassa kallistutko metukkasämpylään, reissariin tai paniniin?

Häkellyttävää on se että tilaan esim päivän subin joka on se ja se. Yllättäen joudunkin itse päättämään mitä se sisältää, olen ollut luulossa että kanateriak sisältää kanaa eikä valinnastani riippuen esim tonnikalaa jne.

Mikä on ongelma?

Mitä oikein höpäjät? Jos tilaat kanateriyakin, saat kanateriyakin, et tonnikalaa.

Lue mitä ylempänä olevassa kommentissa sanottiin.

Niin? Siinä annetaan ymmärtää, että jos päivän subi on kanateriyaki, asiakkaan pitäisi valita sisältääkö se kanaa vai tonnikalaa. Mikä ei pidä paikkaansa. Jos tilaa kanateriyakin, patongissa on kanaa, totta kai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hampurilaisen tilaaminen ei ole yhtä vaikeaa. Jos haluan pikaruokaa, en halua itse alkaa reseptiä keksimään.

Eli menet sinne hampparipaikkaan ja saat vatsasi täyteen, problem solved. Moni muu haluaa kuitenkin mieluummin patongin ja itse valitsemallaan täytteillä. Miksi se on ongelma?

Ongelma on se, että haluaisi patongin, mutta subwayssa asiointi on hankalaa ja monimutkaista. Onhan tätä ongelman ydintä jo sivukaupalla jankattu.

Ei todellakaan ole hankalaa.

Kunhan vastaat kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Vaihtoehdot ovat naamasi edessä.

Mahtaa elämäsi olla hankalaa, jos et osaa edes sanoa kysyttäessä, että mitä kasviksia et halua leipääsi.

Minä en halua ryhtyä keittiömestariksi, vaan haluaisin nopeasti maukkaan sämpylän. Siinä paineisessa tilanteessa ei tosiaankaan ole aikaa ja mahdollisuutta ryhtyä pohtimaan, miten eri maut sopivat yhteen ja millaista tematiikkaa haluan tällä kertaa tavoitella, ja miten monet valinnat suhtautuvat toisiinsa. Semminkin kun ne valinnat tuklevat eteen yksitellen, eikä voi sommitella kokonaisuutta harmoniseksi; ensin joutuu valitsemaan yhden, sitten sovittaa seuraavia vaiheita edellisiin, ja lopussa saattaa olla umpikujassa, jolloin mikään tarjotuista vaihtoehdoista ei sovikaan enää yhteen. Saa sitten paskaa koko rahalla. Konsepti sopii fakkiutuneille ja ennakkoon netissä räplänneille. Ei pikaruokalan varsinaiselle tyyppiasiakaskunnalle.  Siihen olisi triviaali nollakustannusratkaisu olemassa - miksi vastustate sitä verissä päin? Se, että olisi oikeasti valmisvaihtoehto tarjolla, ei mitenkään rajoittaisi konseptin mahdollisuuksia lumihiutaleräätälöintiin. 

Vierailija
264/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subin idea on juuri se, että siellä voi valita omat täytteet.

Nyt ihmiset valittaa, kun heille ei ole valmiiksi tehtyjä leipiä.

En ymmärrä. 

Lue ketjua, niin saatat ymmärtää. Kyse on siis risasta konseptista ja lisäksi ilmeisen harhaanjohtavasta markkinoinnista. Subin mainoksia pyörii telkkarissa ja näkyy katukylteissä. Niissä on joku tuote nimellä ja ehkä tarjouksena, kuvitteellisesti vaikkapa "nyhtöpossusämpylä 3,99". Tämä rinnastuu vaikkapa Mäkkärin "euron juusto"-mainoksiin kuluttajien mielissä yksi yhteen. Kaikissa pikaruokaloissa mennään tiskille ja tilataan se tuote: "Yksi juusto, kiitos". Juusto tulee ja rahat menee, nam ja röyh. Tämä on totuttu, universaali piakruokaravintolan konsepti ja prosessi.

Sub on poikkeus. Se on kääntänyt totutun täysin nurinniskoin. Lisäksi se markkinoi itseään julkikuvalla, joka ei eroa mitenkään tavanomaisesta. Tavanomaiseen tottunut ei tiedä *ttujakaan Subin lumihiutaleprosessista. Missään ei kerrota, että Subissa ei ole tuotteita, vaikka sellaisia mainostetaan, että siellä pitää täyttää netistä etukäteen ladattu kaavake, josta on ruksittu kattotelineet ja ilmanvaihdot sekä metallivärit kohdilleen. Että se onkin noutopäytä, jota ei edes itse saa käyttää, vaan lasin takaa joku kyselee loputtomasti erikoisia kysymyksiä. Ei, vaan ensikertalainen painelee Subiin normaali pikaruokakonsepti mielessään jossain lentokentällä, metroasemalla tai ostoskeskuksessa kiireissään, nälissään, kuvissa herkullisen näköinen patonginpätkä mielessään. Sitten tuleekin shokki. Hän ei saa sitä, mitä halusi, mitä odotti, ei tuotetta eikä palvelua, ja hänet hämmennetään aivan alkutekijöihinsä. Sellainen on tyyppiasiakkaan ensikohtaaminen tämän kyseisen ketjubrändin kanssa. 

Tuosta ei saanut nyt yhtään mitään selvää. Rauhotu ja vedäppä välillä henkeä.

Enpä ole koskaan kuullut, ettei subilla olisi ollut jotain, mitä he ovat samalla viikolla mainostaneet. 

En minäkään. Usein ostan sen tarjoussubin ja aina olen se saanut siihen hintaan mihin pitikin.

Selvästi teillä on vaikeuksia ymmärtää lukemaanne. Rauhoittukaa ja vetäkää henkeä, lukekaa sitten h i t a a s t i uudelleen. 

En ole väittänyt, etteikö tarjoustuotetta olisi mahdollista saada. Se on mahdollista, mutta hyvin vaikeaa, ja siksi useimmille tottumattomille kiusallista, ärsyttävää tai ahdistavaa. Toimintakonseptin poikkeama totutusta ja oletetusta on uudelle asiakkaalle shokki. Hän ei tiedä, että tarjoustuote on vain "platformi" ja oikeasti kyseessä on etäoperoitava noutopöytä, jossa joutuu pakotettuna suorittamaan toistakymmentä erilaista valintaa vaihtoehdoista, joista hän ei ole koskaan kuullutkaan. Siis kaikki tasan päin vastoin kuin muualla ja oletuksena on. 

Miten niin vaikeaa? Kyllä siinä lasissa lukee, että vaikka pekoni + 1 euro.

Ei minulta ainakaan iiiiikinä ole kyselty, että haluanko jotain ekstrapekoneita sun muita.

Viimeksi, kun olin ostamassa kampanjasubia, myyjä ei tajunnut ensin laittaa alempaa hintaa, koska ei tiennyt kellon olevan jo klo 14. Mainitsin asiasta ja sain subin oikealla hinnalla.

Jos niin iso ongelma on se, että pelkää hinnan olevan väärin, voin etukäteen varmistella asiaa siltä myyjältä. Onhan tämä 6,90 e, en halua mitään ekstroja.

Tuon aiemman kaltaiselle nyt tuollaiset asiat eivät vaan sovi. Hänelle pitää olla se tietty leipä just niin ja ilman mitään kysymyksiä. Hänen on saatava juuri sellaista palvelua kuin hän itse haluaa, vaikka ravintola on tehnyt selväksi miten siellä tilataan ja saadaan ruokaa. Mutta tämä ei hänelle käy, vaan hänen on saatava asiat niin kuin hän haluaa tai muuten kaikki on niin väärin  ja suuri morkkis! 

Vierailija
265/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä teidän ongelmaa. Jos ette halua asioida niin ette asioi. Voitte asioida niissä lukuisissa paikoissa jossa voi listalts valita jotain. En mäkään käy burger kingissä enkä mäkissä koska en tykkää niistä. Ei niiden tarvitse vaihtaa toimintametodia sen takia että minä, arvon henkilö, voisin niissä käydä. Eikö ole kiva että on jokaiselle jotakin..

Miten te muuten selviätte vaikka mäkissä? Mikä juoma, otetaanko ateria vai ei, mikä hampurilainen, entä ranskalaiset, jälkiruoaksi jäätelö, kahvijuoma, kahvi, mitä niitä nyt on? Entä nuggetteja tms?

Miten selviätte kaupasta, siellä vasta valikoimaa riittää?

Ja eipä noissa odotusajoissa ole juuri eroa verrattuna subin tai muiden pikaruokaloiden välissä.

En kyllä tosiaan haluaisi käydä kaupassa, jossa minun pitäisi tiskin takana jonossa seisten pyytää myyjältä kaikki haluamani asiat.

Et taida kauppojen palvelutiskejä siis pahemmin käyttää? :)

Vierailija
266/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Syön italialaista ruokaa mutta en todellakaan osaisi tehdä sitä.

Syön sushia mutta en osaa tehdä sitäkään.

Ja molemmissa tapauksissa tunnistan että onko maku oikea.

Syöt italialaista ruokaa, mutta sinulla ei ole harmainta hajuakaan siitä, että italialaiseen keittiöön kuuluvat esimerkiksi tomaatti, oliivit, sipuli, öljy ja oregano? Ja et sitten valinnut näitä leipääsi, vaan maissia ja avokadoa ja kastikkeeksi amerikansinappia ja sitten itketti, kun leipä ei maistunutkaan italialaiselta? Ok. Parempi varmaan, että ostat leipäsi muualta. Suosittelen myös ruoanlaiton opettelua, perusasiat kun ymmärtää syömästään ruoasta ja erilaisista raaka-aineista, niin kummasti helpottuu niin kokkaaminen kuin ulkona syöminenkin.

Miksi ihmeessä siellä on ne valmiit vaihtoehdot ja niillä mielikuvia antavat nimet jos sisältö tuleekin riippumaan täysin asiakkaan omista valinnoista? Eikö niissä muka edes perusaineet ole juuri sitä mitä luvataan?

Mikäli näin ei ole niin todella erikoinen pulju. Ja jos on niin vika ei ole sen italialaistyyppisen tilaajassa vaan itse yrityksessä mikäli se sub ei ollut italialaista nähnytkään.

Siis totta kai siinä patongissa on täytteenä se pääraaka-aine, jonka valitset? En ymmärrä viestiäsi.

Jos patongin nimi on Spicy italian vml niin oletus on että se on edes jollain lailla italaisen (ruoan) makuinen, riippumatta asiakkaan valinnoista = asiakas ei voi pilata, häivyttää sitä italialaisuutta omilla valinnoillaan.

Mitä ihmettä?

Miten LEIPÄ VOI OLLA ITALIALAISEN MAKUINEN?

JA SE LEIPÄ MAISTUU TASAN SILTÄ, MITÄ TÄYTTEITÄ SIIHEN VALITSET.

Ei jessus, miten vaikeasti te ajattelette asian.

Spicy Italian = ei MITÄÄN TEKEMISTÄ ITALIAN KANSSA.

Siellä on ehkä jotain alun perin italiaislaisia lihasuikaleita välissä, that's it.

Se nimi on vaan nimi. 

ESIM. KANA TERIAYKI SUBIN EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ TARKOITUS MAISTUA JAPANILAISELTA nimestä huolimatta. :D

Vierailija
267/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. 

Jos menee ensimmäistä kertaa Subwayhin eikä ole tutustuntu etukäteen netissä toimintaohjeisiin (älytön ajatuskin että ruokapaikkaan pitää opetella toiminta ennen kuin voi asioida siellä) niin on täysin luonnollista että ihminen luulee esillä olevien kuvien olevan valmiit patongit joista voi valita. Ja jos ei kerrota että jotkin täytteen ovat lisähinnallisia aiheuttaa se harmitusta ja petetyksi tulleen/tyhmänä olevan tunteen.

Eikö tätä ole jo jankutettu sivutolkulla? Kuinka te jaksatte taivastella "mikä subissa muka on niin vaikeaa, ei voi tajuta kun ette tajua" kun ette itse ymmärrä mitä teille ratakiskosta väännetään.

Niin, sitten teille kerrotaan ettei ole valmiita tuotteita vaan valitsette osat itse. Hinnastosta näät lisähintaiset tuotteet ja yleensä myyjä myös ilmoittaa mitkä on lisähintaisia. Eikä kukaan tervejärkinen tarvitse jotain subin tilausohjeita etukäteen, ne on siellä netissä siksi että löytyy näitä henkilöitä jotka tekevät kaikesta tosi hankalaa, niin pystyvät tutustumaan asiaan etukäteen. Oikeasti, sun täytyt vaan vastata kysymyksiin siitä mitä tahdot syödä. Ei pitäisi olla vaikeaa.

On se. Tilasin päivän subin edulliseen hintaan. Kysyttiin laitetaanko tätä ja tuota. Kyllä kiitos. Hinta olikin korkeampi kuin mainoksessa. Mikäli hinnasto oli esillä oli niin hyvin piilotettu/pieni että ei sitä edes nähnyt.

Kyllä minä edelleen uskon että jos mainostetaan tämä tuote (kuvan kanssa) sillä ja sillä hinnalla se sitten on niin. Tai voileipätaiteilijan tulee kertoa että kyselee haluanko ylimääräisiä, maksullisia täytteitä sen sijaan että asiakkaalle tulee käsitys että ne kuuluvat ilmoitettuun hintaan ja patonkiin.

Ehkä tilanne on muuttunut mutta ainakin 4 vuotta Elossa sitten pimitettiin tietoa, en sen jälkeen ole mennyt.

Jos tilaat juustoaterian ja otat plusaterian niin varmasti tiedät maksavasi plusateriasta enemmän. SAma lisätäytteistä kaikissa pikaruokaloissa. Älä nyt noin typerää esitä.

Nyt suu suppuun ja loppuu tuo muiden pilkkaaminen!

Jos asiakas selkeästi tilaa päivän subin niin kuinka hän voi tietää etä myyjän kyselyt ovatkin osaksi ylimääräisiä täytteitä koskevia jos myyjä ei sitä kerro? Ja nyt on kyseessä henkilö joka mahdollisesti asioi ensimmäistä kertaa kyseisessä paikassa.

Kyllä hän varmasti ymmärtää normaali- ja plusaterian eron mutta sitä(kään) ei voi verrata tuohon tapaukseen kuten ei monia muitakaan ketjussa esitettyjä ivallisia vertailuja.

Vierailija
268/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä teidän ongelmaa. Jos ette halua asioida niin ette asioi. Voitte asioida niissä lukuisissa paikoissa jossa voi listalts valita jotain. En mäkään käy burger kingissä enkä mäkissä koska en tykkää niistä. Ei niiden tarvitse vaihtaa toimintametodia sen takia että minä, arvon henkilö, voisin niissä käydä. Eikö ole kiva että on jokaiselle jotakin..

Miten te muuten selviätte vaikka mäkissä? Mikä juoma, otetaanko ateria vai ei, mikä hampurilainen, entä ranskalaiset, jälkiruoaksi jäätelö, kahvijuoma, kahvi, mitä niitä nyt on? Entä nuggetteja tms?

Ja eipä noissa odotusajoissa ole juuri eroa verrattuna subin tai muiden pikaruokaloiden välissä.

En kyllä tosiaan haluaisi käydä kaupassa, jossa minun pitäisi tiskin takana jonossa seisten pyytää myyjältä kaikki haluamani asiat.

No en. En syö lihaa tai kalaa. Enkä osta niitä valmisruokia tiskiltä.

Vierailija
269/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vastaat kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Vaihtoehdot ovat naamasi edessä.

Mahtaa elämäsi olla hankalaa, jos et osaa edes sanoa kysyttäessä, että mitä kasviksia et halua leipääsi.

Minä en halua ryhtyä keittiömestariksi, vaan haluaisin nopeasti maukkaan sämpylän. Siinä paineisessa tilanteessa ei tosiaankaan ole aikaa ja mahdollisuutta ryhtyä pohtimaan, miten eri maut sopivat yhteen ja millaista tematiikkaa haluan tällä kertaa tavoitella, ja miten monet valinnat suhtautuvat toisiinsa. Semminkin kun ne valinnat tuklevat eteen yksitellen, eikä voi sommitella kokonaisuutta harmoniseksi; ensin joutuu valitsemaan yhden, sitten sovittaa seuraavia vaiheita edellisiin, ja lopussa saattaa olla umpikujassa, jolloin mikään tarjotuista vaihtoehdoista ei sovikaan enää yhteen. Saa sitten paskaa koko rahalla. Konsepti sopii fakkiutuneille ja ennakkoon netissä räplänneille. Ei pikaruokalan varsinaiselle tyyppiasiakaskunnalle.  Siihen olisi triviaali nollakustannusratkaisu olemassa - miksi vastustate sitä verissä päin? Se, että olisi oikeasti valmisvaihtoehto tarjolla, ei mitenkään rajoittaisi konseptin mahdollisuuksia lumihiutaleräätälöintiin. 

Minusta fakkiutuneelle kuulostaa enemmänkin ajatus valmiista subista, jossa kaikki on päätetty ennalta.

Vierailija
270/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa täm äoli normaalia vielä 60-luvulla. Neuvostoliitossa jopa 80-luvulla. On tietty ihmisryhmä, jolle tällainen sekava ja mutkikas, mutta ihanan holhoava asiakaspalvelukokemus on jotenkin mieleinen. Se, kun rutiinit luovat turvallisuutta. Tilanteen, rutiinien ja yksityiskohtien kontrolloiminen on tärkeä osa elämänlaatua. Neuvostoihmisille. Konseptina kyllä silti katoavaa kansanperinnettä, eikä varmaan taloudellisestikaan mikään mesnestys. 

Vierailija
271/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. 

Jos menee ensimmäistä kertaa Subwayhin eikä ole tutustuntu etukäteen netissä toimintaohjeisiin (älytön ajatuskin että ruokapaikkaan pitää opetella toiminta ennen kuin voi asioida siellä) niin on täysin luonnollista että ihminen luulee esillä olevien kuvien olevan valmiit patongit joista voi valita. Ja jos ei kerrota että jotkin täytteen ovat lisähinnallisia aiheuttaa se harmitusta ja petetyksi tulleen/tyhmänä olevan tunteen.

Eikö tätä ole jo jankutettu sivutolkulla? Kuinka te jaksatte taivastella "mikä subissa muka on niin vaikeaa, ei voi tajuta kun ette tajua" kun ette itse ymmärrä mitä teille ratakiskosta väännetään.

Niin, sitten teille kerrotaan ettei ole valmiita tuotteita vaan valitsette osat itse. Hinnastosta näät lisähintaiset tuotteet ja yleensä myyjä myös ilmoittaa mitkä on lisähintaisia. Eikä kukaan tervejärkinen tarvitse jotain subin tilausohjeita etukäteen, ne on siellä netissä siksi että löytyy näitä henkilöitä jotka tekevät kaikesta tosi hankalaa, niin pystyvät tutustumaan asiaan etukäteen. Oikeasti, sun täytyt vaan vastata kysymyksiin siitä mitä tahdot syödä. Ei pitäisi olla vaikeaa.

On se. Tilasin päivän subin edulliseen hintaan. Kysyttiin laitetaanko tätä ja tuota. Kyllä kiitos. Hinta olikin korkeampi kuin mainoksessa. Mikäli hinnasto oli esillä oli niin hyvin piilotettu/pieni että ei sitä edes nähnyt.

Kyllä minä edelleen uskon että jos mainostetaan tämä tuote (kuvan kanssa) sillä ja sillä hinnalla se sitten on niin. Tai voileipätaiteilijan tulee kertoa että kyselee haluanko ylimääräisiä, maksullisia täytteitä sen sijaan että asiakkaalle tulee käsitys että ne kuuluvat ilmoitettuun hintaan ja patonkiin.

Ehkä tilanne on muuttunut mutta ainakin 4 vuotta Elossa sitten pimitettiin tietoa, en sen jälkeen ole mennyt.

Jos tilaat juustoaterian ja otat plusaterian niin varmasti tiedät maksavasi plusateriasta enemmän. SAma lisätäytteistä kaikissa pikaruokaloissa. Älä nyt noin typerää esitä.

Jos asiakas selkeästi tilaa päivän subin niin kuinka hän voi tietää etä myyjän kyselyt ovatkin osaksi ylimääräisiä täytteitä koskevia jos myyjä ei sitä kerro? Ja nyt on kyseessä henkilö joka mahdollisesti asioi ensimmäistä kertaa kyseisessä paikassa.

Kyllä hän varmasti ymmärtää normaali- ja plusaterian eron mutta sitä(kään) ei voi verrata tuohon tapaukseen kuten ei monia muitakaan ketjussa esitettyjä ivallisia vertailuja.

Olen käynyt subissa yläasteiästä lähtien, eli ehkä n. 15 vuotta. 

Minulta ei ole IKINÄ kysytty, että haluanko subiini maksullisia ekstratäytteitä. Ei ikinä.

Kassalla tosin joskus unohtavat laittaa kampanjahinnan, mutta asiasta voi mainita.

Vierailija
272/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa aloittelijalla joku hyvä Subway-reseptinne, jossa maut käy hyvin yhteen.

Vierailija
273/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän sinun ei tarvitse pohtia valitsetko patonkiisi lihaa vai kalaa, vaan otat sen kasvisvaihtoehdon. Johan helpottui tilauksen tekeminen.

Vierailija
274/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. 

Kyllähän mäkissäkin kysytään haluatko bataattiranskaleiset normaalien tilalle. Eivätkä sano mitään lisähinnasta. Miten pystyt siis edes mäkkiinkään menemään, kun ne siellä sinuakin kusettavat. 

Vierailija
275/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta fakkiutuneelle kuulostaa enemmänkin ajatus valmiista subista, jossa kaikki on päätetty ennalta.

Sehän olisi vain yksi vaihtoehto lisää. Jos sitä ei halua, tilaa sellaisen kuin haluaa.

Vierailija
276/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakkiutunutta on ainaostaan valita aina uudestaan se sama tuote. Sen voi tehdä täysin riippumatta siitä, onko listalla valmistuotteita vaiko eikö. Kuten ketjussa moni subin suosija on jo osoittanut. Valmistuotteiden puute ei olekaan fakkiutuneille vakiokäyttäjille mikään ongelma, vaan ensikertalaisille ja kokeilijoille, jotka määritelmällisesti tuskin ovat fakkiutuneet. 

Vierailija
277/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Syön italialaista ruokaa mutta en todellakaan osaisi tehdä sitä.

Syön sushia mutta en osaa tehdä sitäkään.

Ja molemmissa tapauksissa tunnistan että onko maku oikea.

Syöt italialaista ruokaa, mutta sinulla ei ole harmainta hajuakaan siitä, että italialaiseen keittiöön kuuluvat esimerkiksi tomaatti, oliivit, sipuli, öljy ja oregano? Ja et sitten valinnut näitä leipääsi, vaan maissia ja avokadoa ja kastikkeeksi amerikansinappia ja sitten itketti, kun leipä ei maistunutkaan italialaiselta? Ok. Parempi varmaan, että ostat leipäsi muualta. Suosittelen myös ruoanlaiton opettelua, perusasiat kun ymmärtää syömästään ruoasta ja erilaisista raaka-aineista, niin kummasti helpottuu niin kokkaaminen kuin ulkona syöminenkin.

Miksi ihmeessä siellä on ne valmiit vaihtoehdot ja niillä mielikuvia antavat nimet jos sisältö tuleekin riippumaan täysin asiakkaan omista valinnoista? Eikö niissä muka edes perusaineet ole juuri sitä mitä luvataan?

Mikäli näin ei ole niin todella erikoinen pulju. Ja jos on niin vika ei ole sen italialaistyyppisen tilaajassa vaan itse yrityksessä mikäli se sub ei ollut italialaista nähnytkään.

Siis totta kai siinä patongissa on täytteenä se pääraaka-aine, jonka valitset? En ymmärrä viestiäsi.

Jos patongin nimi on Spicy italian vml niin oletus on että se on edes jollain lailla italaisen (ruoan) makuinen, riippumatta asiakkaan valinnoista = asiakas ei voi pilata, häivyttää sitä italialaisuutta omilla valinnoillaan.

Mitä ihmettä?

Miten LEIPÄ VOI OLLA ITALIALAISEN MAKUINEN?

JA SE LEIPÄ MAISTUU TASAN SILTÄ, MITÄ TÄYTTEITÄ SIIHEN VALITSET.

Ei jessus, miten vaikeasti te ajattelette asian.

Spicy Italian = ei MITÄÄN TEKEMISTÄ ITALIAN KANSSA.

Siellä on ehkä jotain alun perin italiaislaisia lihasuikaleita välissä, that's it.

Se nimi on vaan nimi. 

ESIM. KANA TERIAYKI SUBIN EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ TARKOITUS MAISTUA JAPANILAISELTA nimestä huolimatta. :D

Juuri näin. Myöskään Beef Taco -subilla ei ole mitään tekemistä Meksikon kanssa.

Italian BMT:llä ei ole mitään tekemistä Italian kanssa paitsi ehkä se, että tulee minulle ainakin mieleen, että jotkut New Yorkin italialaistaustaiset myyvät ja syövät vastaavia täytettyjä leipiä. 

Vierailija
278/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän sinun ei tarvitse pohtia valitsetko patonkiisi lihaa vai kalaa, vaan otat sen kasvisvaihtoehdon. Johan helpottui tilauksen tekeminen.

Kirjoitin jo tuonne aiemmin, mutta:

Kana teriyaki (tai kananrinta)

Juusto-oregano leipä

30cm

Normaali juusto

Paahto

Kasvikset: Kaikki paitsi maissi ja oliivi (ota pois jalopeno jos et tykkää tulisesta)

Kastikkeeksi valkosipuli

Mausteeksi pippuri

Ei muuta.

Vierailija
279/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin jo tuonne aiemmin, mutta:

Kana teriyaki (tai kananrinta)

Juusto-oregano leipä

30cm

Normaali juusto

Paahto

Kasvikset: Kaikki paitsi maissi ja oliivi (ota pois jalopeno jos et tykkää tulisesta)

Kastikkeeksi valkosipuli

Mausteeksi pippuri

Ei muuta.

Tämän piti olla vastaus subway reseptiin, tuli väärään.

Vierailija
280/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa aloittelijalla joku hyvä Subway-reseptinne, jossa maut käy hyvin yhteen.

Kalkkunasubi hunajakauraan kaikilla kasviksilla ja juustolla kastikkeeksi hunajasinappi tai makeasinappi. Siinä mun lemppari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi