Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.

Vierailija
08.07.2019 |

Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?

Kommentit (715)

Vierailija
301/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte mitä sanotte, monelle se ensimmäinen kerta on ollut sekava.

Älä välitä, eka kerta on useimmille aikamoista säätöä. ;) Kyllä se siitä helpottuu.

Vierailija
302/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan aina saman leivän, jonka ainesosat olen kirjoittanut ylös kännykän muistioon oikeassa järjestyksessä, sitä mukaa kun työntekijä kysyy XD Eräänlainen puheohje siis. Kännykän tuijottelu tuntuu vähemmän kiusalliselta kuin leivän kanssa takeltelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä päivän subista tekee päivän subin jos kaikki valitaan itse huolimatta siitä onko se kulloinkin kasvis, tonnikala, kana jne?

Ja miksi sille on annettu hinta kuten kaikille muillekin jos se onkin liikkuva käsite?

Lasiseinämä on typerä paikka hinnoille jos sitä ei mainita.

Jos minä näen kuvan päivän tai mistä tahansa subista ja sillä hinnan tilaan sen enkä odota hinnan olevankin jokin muu kuin luoauksessa, muutoin pitäiusi lukea hinta alk ja summa.

Vierailija
304/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän siellä tarvitse vastata kun yhteen kysymykseen:

Subi: "Hei, mitä teille saisi olla?"

Sinä: "Moi. Yksi tuollainen kana teriyaki 30cm juusto-oreganoleivällä. Normaali juusto. Saa paahtaa. Ei lisätäytteitä."

Odota tässä siihen asti, kun hän ottaa leivän pois paahtimesta.

"Joo kasviksia voi laittaa kaikki, paitsi maissi ja oliivi. Mausteina voi laittaa pippuria ja kastikkeeksi valkosipuli. Ei tarvitse muuta ja lähtee mukaan. Maksan kortilla."

Ei siinä aina tarvitse odottaa, että ne työntekijät kyselee. Kerrot vaan mitä haluat.

Onnistuuko muka jossain noin? Meidän perheessä kaikki tietävät mitä haluavat ja silti tilaaminen on tuskaista. Saa toistaa ja toistaa. Ollaan ajateltu, että se pleksi ruokien edessä jotenkin vie kuuluvuuden. Puhutaan ihan selvästi ja riittävän kovaa. Joka ikinen valinta piti toistaa ainakin pariin kertaan, silti jotain meni väärin.

Viimeksi Patalahdessa oli ihan käsittämättömän hidasta toimintaa. Eikä tuntunut muidenkaan perheiden tilaus mennä yhtään sen paremmin.

Vierailija
305/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä päivän subista tekee päivän subin jos kaikki valitaan itse huolimatta siitä onko se kulloinkin kasvis, tonnikala, kana jne?

Ja miksi sille on annettu hinta kuten kaikille muillekin jos se onkin liikkuva käsite?

Jos minä näen kuvan päivän tai mistä tahansa subista ja sillä hinnan tilaan sen enkä odota hinnan olevankin jokin muu kuin luoauksessa, muutoin pitäiusi lukea hinta alk ja summa.

Ei valita kaikkea itse, mitä oikein höpisette? Eikö tämä tullut selväksi jo aiemmin? Jos päivän subi on tonnikala, se on tonnikala etkä voi ruveta valitsemaan sen tilalle kanaa tai lihapullia.

Vierailija
306/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjotti että koko ketjun ennuste olisi niin huono että olisi matkalla konkurssiin. Mitenhän se käytännössä tapahtuu? Kyseessähän on franchising eli jokaisella ravintolalla on oma yrittäjänsä joka maksaa oman ravintolansa tuotosta jonkun prosentin ketjulle. Eli niin kauan kuin yksikin ravintola on avoinna ja asiakkaita käy, on hana virrat auki ketjun suuntaan ja näitä ravintoloita on kuitenkin vajaa 45 000 (pikaisen googlauksen tulos). Siinä on muuten aika monta konkurssia edessä ennen kuin koko ketju kaatuu.

Vierailija
307/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis raha virrat, ei hana virrat

Vierailija
308/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjotti että koko ketjun ennuste olisi niin huono että olisi matkalla konkurssiin. Mitenhän se käytännössä tapahtuu? Kyseessähän on franchising eli jokaisella ravintolalla on oma yrittäjänsä joka maksaa oman ravintolansa tuotosta jonkun prosentin ketjulle. Eli niin kauan kuin yksikin ravintola on avoinna ja asiakkaita käy, on hana virrat auki ketjun suuntaan ja näitä ravintoloita on kuitenkin vajaa 45 000 (pikaisen googlauksen tulos). Siinä on muuten aika monta konkurssia edessä ennen kuin koko ketju kaatuu.

tarkoitin siis raha virrat, ei hana virrat :D

Vierailija
309/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Syön italialaista ruokaa mutta en todellakaan osaisi tehdä sitä.

Syön sushia mutta en osaa tehdä sitäkään.

Ja molemmissa tapauksissa tunnistan että onko maku oikea.

Syöt italialaista ruokaa, mutta sinulla ei ole harmainta hajuakaan siitä, että italialaiseen keittiöön kuuluvat esimerkiksi tomaatti, oliivit, sipuli, öljy ja oregano? Ja et sitten valinnut näitä leipääsi, vaan maissia ja avokadoa ja kastikkeeksi amerikansinappia ja sitten itketti, kun leipä ei maistunutkaan italialaiselta? Ok. Parempi varmaan, että ostat leipäsi muualta. Suosittelen myös ruoanlaiton opettelua, perusasiat kun ymmärtää syömästään ruoasta ja erilaisista raaka-aineista, niin kummasti helpottuu niin kokkaaminen kuin ulkona syöminenkin.

Miksi ihmeessä siellä on ne valmiit vaihtoehdot ja niillä mielikuvia antavat nimet jos sisältö tuleekin riippumaan täysin asiakkaan omista valinnoista? Eikö niissä muka edes perusaineet ole juuri sitä mitä luvataan?

Mikäli näin ei ole niin todella erikoinen pulju. Ja jos on niin vika ei ole sen italialaistyyppisen tilaajassa vaan itse yrityksessä mikäli se sub ei ollut italialaista nähnytkään.

Siis totta kai siinä patongissa on täytteenä se pääraaka-aine, jonka valitset? En ymmärrä viestiäsi.

Jos patongin nimi on Spicy italian vml niin oletus on että se on edes jollain lailla italaisen (ruoan) makuinen, riippumatta asiakkaan valinnoista = asiakas ei voi pilata, häivyttää sitä italialaisuutta omilla valinnoillaan.

Kannattaa kysyä myyjältä suosituksia, jos itsellä ei ole hajuakaan mitkä raaka-aineet sopivat minkäkin kanssa ja pelkää palaavansa koko leivän. Itse kysyn monesti kastikesuosituksia, kun en niitä niin tunne. Aina olen saanut vastauksen ja hyvää on ollut. :) Olen kyllä aika kaikkiruokainen, minusta patonki ei mene pilalle siitä, olenko valinnut täytteeksi sillä kertaa vaikka paprikaa vai en.

Sehän se ongelma onkin, että suosituksia ei saa. Muistan kuinka ekan subibi tilasin Elossa (joku muukin oli maininnut tuon paikan). Kun pyysin kastikesuositusta, myyjä vain sanoi, että ei voi tietää mistä pidän. Otin sitten barbeguen, kun se kuulosti tutulta (en tiennyt mitä esim. salsa tai chipotle (?) on). Voin kertoa, että ei se grillikastike sopinut siihen mausteiseen kanaan mitenkään. Vähän aikaa sitten otin jonkin nimen perusteella tulisen Subin. Tein nähtävästi väärät valinnat, koska Subissa ei ollut mitään makua.

Linnatuulen Subissa osattiin neuvoa ja palvelu oli nopeaa (siksi siellä ollaankin käyty monta kertaa). Myyjä esim. osasi sanoa, että tiettyyn subiin "kuuluu" tietty kastike ja osasi kuvailla kastiketta "lievän tuliseksi". Tuolla myös mainitsi, että aurajuustosta tulee lisämaksu.

Eli paikalla ja työntekijällä on väliä. Äsken kävin Veskan subissa, jossa esim.leivät näkyivät ja niissä luki ikkunassa mitä ne ovat. Usein leivät on otettu tiskin takaa, joten niitä ei näe.

Vierailija
310/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa omaa tilausta läpi koskaan alle 10 minuutin. Millainen leipä - monta vaihtoehtoa, sitten en tiedä maistuuko tänään kana vai mikä. Kasviksia ja juustoa ja kastiketta. Vaihtoehtoja on lukemattomia. Mulle subissa käynti on aina pitkällinen prosessi. Idiootit vaan perässä huokailee. Kerran myyjä alkoi hoputtamaan, niin poistuin paikalta kesken prosessin.

Vierailija
311/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomaa, millaisia idiootteja Suomi on täynnä. Hankalaako subissa? Ei ole. Jos osaa lukea ja sisäistää lukemansa lauseet alle 5 minuutissa, pärjää kyllä. Juuri tätä idioottikohorttia varten joka asiasta on pinäyt tehdä helppoa ja vaatekaupoissa on lappuja, joista selviää, paljonko on 50 %:a luvusta X. Suosittelen muutenkin holhouksen hommaamista, jos subway on liian hankalaa. Miten te töissä hoidatte tilanteet, joissa ei ole etukäteen harjoiteltua toimintamalila? Pissaatteko allenne?

Vierailija
312/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää Subin leivistä yhtään, en tiedä miksi. Kaikki maistuu samalta, ottipa mitä hyvänsä. Lisäksi hankala ostotapahtuma, niin eipä tarvitse käydä. Kotona teen maistuvampia voileipiä.

Vierailija
313/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin itse ekan kerran ikinä Subwayssa ihan järkyttävässä krapulassa. Itku meinasi tulla kun ei ajatus kulkenut ollenkaan ja kysymyksiä vaan sateli.

Sama täällä. Tilasin listalta jonkun italialaisen leivän. Lopputulos oli leipä mutta ei sillä ollut enää mitään tekemistä Italian kanssa.

Pitäisikö minun tietää mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön?

Jos et tiedä, mitkä raaka-aineet ja mausteet kuuluvat italialaiseen keittiöön, mistä tiedät, ettei sinun tilaamalla leivällä ollut mitään tekemistä Italian kanssa?

Kaikkea sitä saakin täältä lukea...

Syön italialaista ruokaa mutta en todellakaan osaisi tehdä sitä.

Syön sushia mutta en osaa tehdä sitäkään.

Ja molemmissa tapauksissa tunnistan että onko maku oikea.

Syöt italialaista ruokaa, mutta sinulla ei ole harmainta hajuakaan siitä, että italialaiseen keittiöön kuuluvat esimerkiksi tomaatti, oliivit, sipuli, öljy ja oregano? Ja et sitten valinnut näitä leipääsi, vaan maissia ja avokadoa ja kastikkeeksi amerikansinappia ja sitten itketti, kun leipä ei maistunutkaan italialaiselta? Ok. Parempi varmaan, että ostat leipäsi muualta. Suosittelen myös ruoanlaiton opettelua, perusasiat kun ymmärtää syömästään ruoasta ja erilaisista raaka-aineista, niin kummasti helpottuu niin kokkaaminen kuin ulkona syöminenkin.

Miksi ihmeessä siellä on ne valmiit vaihtoehdot ja niillä mielikuvia antavat nimet jos sisältö tuleekin riippumaan täysin asiakkaan omista valinnoista? Eikö niissä muka edes perusaineet ole juuri sitä mitä luvataan?

Mikäli näin ei ole niin todella erikoinen pulju. Ja jos on niin vika ei ole sen italialaistyyppisen tilaajassa vaan itse yrityksessä mikäli se sub ei ollut italialaista nähnytkään.

Siis totta kai siinä patongissa on täytteenä se pääraaka-aine, jonka valitset? En ymmärrä viestiäsi.

Jos patongin nimi on Spicy italian vml niin oletus on että se on edes jollain lailla italaisen (ruoan) makuinen, riippumatta asiakkaan valinnoista = asiakas ei voi pilata, häivyttää sitä italialaisuutta omilla valinnoillaan.

Mitä ihmettä?

Miten LEIPÄ VOI OLLA ITALIALAISEN MAKUINEN?

JA SE LEIPÄ MAISTUU TASAN SILTÄ, MITÄ TÄYTTEITÄ SIIHEN VALITSET.

Ei jessus, miten vaikeasti te ajattelette asian.

Spicy Italian = ei MITÄÄN TEKEMISTÄ ITALIAN KANSSA.

Siellä on ehkä jotain alun perin italiaislaisia lihasuikaleita välissä, that's it.

Se nimi on vaan nimi. 

ESIM. KANA TERIAYKI SUBIN EI OLE MISSÄÄN NIMESSÄ TARKOITUS MAISTUA JAPANILAISELTA nimestä huolimatta. :D

Tuohan se ongelma juuri on että tuotteistetut nimet ei kerro riittävästi tuotteesta.

Vierailija
314/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subin idea on juuri se, että siellä voi valita omat täytteet.

Nyt ihmiset valittaa, kun heille ei ole valmiiksi tehtyjä leipiä.

En ymmärrä. 

Lue ketjua, niin saatat ymmärtää. Kyse on siis risasta konseptista ja lisäksi ilmeisen harhaanjohtavasta markkinoinnista. Subin mainoksia pyörii telkkarissa ja näkyy katukylteissä. Niissä on joku tuote nimellä ja ehkä tarjouksena, kuvitteellisesti vaikkapa "nyhtöpossusämpylä 3,99". Tämä rinnastuu vaikkapa Mäkkärin "euron juusto"-mainoksiin kuluttajien mielissä yksi yhteen. Kaikissa pikaruokaloissa mennään tiskille ja tilataan se tuote: "Yksi juusto, kiitos". Juusto tulee ja rahat menee, nam ja röyh. Tämä on totuttu, universaali piakruokaravintolan konsepti ja prosessi.

Sub on poikkeus. Se on kääntänyt totutun täysin nurinniskoin. Lisäksi se markkinoi itseään julkikuvalla, joka ei eroa mitenkään tavanomaisesta. Tavanomaiseen tottunut ei tiedä *ttujakaan Subin lumihiutaleprosessista. Missään ei kerrota, että Subissa ei ole tuotteita, vaikka sellaisia mainostetaan, että siellä pitää täyttää netistä etukäteen ladattu kaavake, josta on ruksittu kattotelineet ja ilmanvaihdot sekä metallivärit kohdilleen. Että se onkin noutopäytä, jota ei edes itse saa käyttää, vaan lasin takaa joku kyselee loputtomasti erikoisia kysymyksiä. Ei, vaan ensikertalainen painelee Subiin normaali pikaruokakonsepti mielessään jossain lentokentällä, metroasemalla tai ostoskeskuksessa kiireissään, nälissään, kuvissa herkullisen näköinen patonginpätkä mielessään. Sitten tuleekin shokki. Hän ei saa sitä, mitä halusi, mitä odotti, ei tuotetta eikä palvelua, ja hänet hämmennetään aivan alkutekijöihinsä. Sellainen on tyyppiasiakkaan ensikohtaaminen tämän kyseisen ketjubrändin kanssa. 

Tuosta ei saanut nyt yhtään mitään selvää. Rauhotu ja vedäppä välillä henkeä.

Enpä ole koskaan kuullut, ettei subilla olisi ollut jotain, mitä he ovat samalla viikolla mainostaneet. 

En minäkään. Usein ostan sen tarjoussubin ja aina olen se saanut siihen hintaan mihin pitikin.

Selvästi teillä on vaikeuksia ymmärtää lukemaanne. Rauhoittukaa ja vetäkää henkeä, lukekaa sitten h i t a a s t i uudelleen. 

En ole väittänyt, etteikö tarjoustuotetta olisi mahdollista saada. Se on mahdollista, mutta hyvin vaikeaa, ja siksi useimmille tottumattomille kiusallista, ärsyttävää tai ahdistavaa. Toimintakonseptin poikkeama totutusta ja oletetusta on uudelle asiakkaalle shokki. Hän ei tiedä, että tarjoustuote on vain "platformi" ja oikeasti kyseessä on etäoperoitava noutopöytä, jossa joutuu pakotettuna suorittamaan toistakymmentä erilaista valintaa vaihtoehdoista, joista hän ei ole koskaan kuullutkaan. Siis kaikki tasan päin vastoin kuin muualla ja oletuksena on. 

Miten niin vaikeaa? Kyllä siinä lasissa lukee, että vaikka pekoni + 1 euro.

Ei minulta ainakaan iiiiikinä ole kyselty, että haluanko jotain ekstrapekoneita sun muita.

Viimeksi, kun olin ostamassa kampanjasubia, myyjä ei tajunnut ensin laittaa alempaa hintaa, koska ei tiennyt kellon olevan jo klo 14. Mainitsin asiasta ja sain subin oikealla hinnalla.

Jos niin iso ongelma on se, että pelkää hinnan olevan väärin, voin etukäteen varmistella asiaa siltä myyjältä. Onhan tämä 6,90 e, en halua mitään ekstroja.

Tuon aiemman kaltaiselle nyt tuollaiset asiat eivät vaan sovi. Hänelle pitää olla se tietty leipä just niin ja ilman mitään kysymyksiä. Hänen on saatava juuri sellaista palvelua kuin hän itse haluaa, vaikka ravintola on tehnyt selväksi miten siellä tilataan ja saadaan ruokaa. Mutta tämä ei hänelle käy, vaan hänen on saatava asiat niin kuin hän haluaa tai muuten kaikki on niin väärin  ja suuri morkkis! 

Näköjään uusintalukeminenkaan ei vielä avannut pointtejani. Kehotan tekemään sen jälleen kerran.

Ravintola nimenomaan ei oel tehnyt ollenkaan selväksi, että se poikkeaa radikaalisti KAIKISTA muista pikaruokaravintoloista, vaan päinvastoin, sen markkinointi ja ilme noudattaa tismalleen samaa kaavaa. Oletuksena asiakas kuvittelee sen toimivan samoin. sitä ei selitetä ja mainosteta missään. Shokki iskee siinä kohtaa, kun on jonottanut vartin ja perässä on lisää jonoa seitsemän metriä, ja pääsee viimein tilaamaan "kanateriyakin". Nyt kysytään, että millä leivällä. Täh? tästä eteenpäin koko prosessi on kaaosta ja häpeää, väärinymmärryksiä ja sekoilua. Asiakas hermostuu, myyjä hermostuu jono perässä hermostuu. Vain siksi, että ei ole viitsitty tuotteistaa yhtä variaatiota kustakin leivästä valmiiksi tai ei ole mainostettu konseptin poikkeavuudesta. 

Subin mainoksissa käy kyllä selvästi miten subi toimii. 

Höpö höpö. Kyltti jossa lukee ”kunkvattibruschetta 2,95” ei paljoa kerro. Tai telkkarin viiden sekunnin pläjäys. Luuletko tollo että joku alkaa YouTubesta etsimään firman esittelyvideoita tms kun ostarissa iskee nälkä?

Vierailija
315/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on tuollainen pikaruokapaikka, jossa uniikit lumihiutaleet saavat vertaistaan ruokaa.

Vierailija
316/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä teidän ongelmaa. Jos ette halua asioida niin ette asioi. Voitte asioida niissä lukuisissa paikoissa jossa voi listalts valita jotain. En mäkään käy burger kingissä enkä mäkissä koska en tykkää niistä. Ei niiden tarvitse vaihtaa toimintametodia sen takia että minä, arvon henkilö, voisin niissä käydä. Eikö ole kiva että on jokaiselle jotakin..

Miten te muuten selviätte vaikka mäkissä? Mikä juoma, otetaanko ateria vai ei, mikä hampurilainen, entä ranskalaiset, jälkiruoaksi jäätelö, kahvijuoma, kahvi, mitä niitä nyt on? Entä nuggetteja tms?

Miten selviätte kaupasta, siellä vasta valikoimaa riittää?

Ja eipä noissa odotusajoissa ole juuri eroa verrattuna subin tai muiden pikaruokaloiden välissä.

En kyllä tosiaan haluaisi käydä kaupassa, jossa minun pitäisi tiskin takana jonossa seisten pyytää myyjältä kaikki haluamani asiat.

Et taida kauppojen palvelutiskejä siis pahemmin käyttää? :)

Enpä juuri, tosin niissä myydäänkin yleensä vain lihaa tai kalaa. Yleensä palvelutiskien vieressä on tarjolla valmiita vaihtoehtoja palvelutiskin valikoimista, esimerkiksi grillattuja broilereita valmiiksi pussissa.

Samoin toivoisin, että subissa olisi valmiiksi mietittyjäkin vaihtoehtoja meille helppouden ystäville. Vaikka edes yksi per päivä/viikko.

Se on vastaan koko yrityksen konseptia ja businessmallia. Aivan naurettava ajatus.

Jos kerran se patonkitaikuri tekee sun silmien edessä sulle tuoreen (versus kaupan leivät) patongin, niin miksi ihmeessä et haluaisi vaikuttaa sisältöön?

Jos olisi valmispatonki, niin ainakin 1/3 alkaisi sanomaan, että hei se valmis mut ei sitä suolakurkkuu ja hei en haluuu valkosipulikastiketta ja hei ilman sitä pippuria...

Öö ja mitä sitten? Niinhän se toimii nytkin. Nykyään on vain valmispatongin haluajat suljettu ulos. On monesti todettu, että valmismallit eivät estä toimimasta kuten nyt tarjoten uniikkilumihiutaleille mahdollisuuden valikoida kaiken ja vaatia ettei kurkkusiivuja tule parillista määrää. Etkö tajua että valmismallin lisääminen tarjontaan ei vaadi peruskonseptista luopumista vaan olisi lisäpalvelu, joka poistaa monelta kynnyksen, lisää myyntiä ja sujuvoittaa asiointia?!

Vierailija
317/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hampurilaisen tilaaminen ei ole yhtä vaikeaa. Jos haluan pikaruokaa, en halua itse alkaa reseptiä keksimään.

Eli menet sinne hampparipaikkaan ja saat vatsasi täyteen, problem solved. Moni muu haluaa kuitenkin mieluummin patongin ja itse valitsemallaan täytteillä. Miksi se on ongelma?

Ongelma on se, että haluaisi patongin, mutta subwayssa asiointi on hankalaa ja monimutkaista. Onhan tätä ongelman ydintä jo sivukaupalla jankattu.

Ei todellakaan ole hankalaa.

Kunhan vastaat kysymyksiin, joita sinulle esitetään. Vaihtoehdot ovat naamasi edessä.

Mahtaa elämäsi olla hankalaa, jos et osaa edes sanoa kysyttäessä, että mitä kasviksia et halua leipääsi.

Minä en halua ryhtyä keittiömestariksi, vaan haluaisin nopeasti maukkaan sämpylän. Siinä paineisessa tilanteessa ei tosiaankaan ole aikaa ja mahdollisuutta ryhtyä pohtimaan, miten eri maut sopivat yhteen ja millaista tematiikkaa haluan tällä kertaa tavoitella, ja miten monet valinnat suhtautuvat toisiinsa. Semminkin kun ne valinnat tuklevat eteen yksitellen, eikä voi sommitella kokonaisuutta harmoniseksi; ensin joutuu valitsemaan yhden, sitten sovittaa seuraavia vaiheita edellisiin, ja lopussa saattaa olla umpikujassa, jolloin mikään tarjotuista vaihtoehdoista ei sovikaan enää yhteen. Saa sitten paskaa koko rahalla. Konsepti sopii fakkiutuneille ja ennakkoon netissä räplänneille. Ei pikaruokalan varsinaiselle tyyppiasiakaskunnalle.  Siihen olisi triviaali nollakustannusratkaisu olemassa - miksi vastustate sitä verissä päin? Se, että olisi oikeasti valmisvaihtoehto tarjolla, ei mitenkään rajoittaisi konseptin mahdollisuuksia lumihiutaleräätälöintiin. 

Onko tämä vitsi?

SE ON LEIPÄ, SE EI OLE NIIN VAKAVAA.'¨

Jos otat vaikka sen kanateriyakin, niin ihan kaikki soosit ja kasvisvariaatiot sopii sen kanssa.

Ota se kana. Paahtaminen ja juusto aina. Kaikki tuoreet kasvikset ja erikoisempia (oliivi), jos niistä pidät. Mikä tahansa kastike. Voila, nam naam.

Ainakin lukuun ottamatta jotain jalopenoja, koska moni ei niistä pidä.

”Mikä tahansa” olisikin valintani, mutta kun sellaista ei suostuta myymään. On pakko jankata ja tehdä valintoja tietämättä mistä valitsee ja niin edelleen. Se on koko konseptin äärimmäinen typeryys. Haluaisin vain tilata ”kanan” ilman ainuttakaan lisäkysymystä ja valintaa.

Vierailija
318/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sub oo ollut Suomessa jo jonkun 15 vuotta ainakin? Muistan kun joku sukulainen vei joskus sinne ja sano että nyt meillä Suomessakin saa tätä jenkkien pikaruokaa tai jtn :-D hyvänä vinkkinä mee jonkun kaa niin ei oo nii paha, sitten muistatkin jo ulkoo sen litanian mitä siinä pitää luetella ;)

Vierailija
319/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valita kaikkea itse, mitä oikein höpisette? Eikö tämä tullut selväksi jo aiemmin? Jos päivän subi on tonnikala, se on tonnikala etkä voi ruveta valitsemaan sen tilalle kanaa tai lihapullia.

Ei vaan oli se sub mikä tahansa hinnan pitää olla se joka kuvan kera ilmoitetaan, ei korkeampi ilman että myyjä selvästi kertoo mikä hintaa nostaa.

Vierailija
320/715 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sub oo ollut Suomessa jo jonkun 15 vuotta ainakin? Muistan kun joku sukulainen vei joskus sinne ja sano että nyt meillä Suomessakin saa tätä jenkkien pikaruokaa tai jtn :-D hyvänä vinkkinä mee jonkun kaa niin ei oo nii paha, sitten muistatkin jo ulkoo sen litanian mitä siinä pitää luetella ;)

Lisää vaatimuksia, nyt ei enää voi mennä jos ei ole sisäpiirikaveria. Ka kun ei vielä kohta suosittelijaa vaadita asioimaan. Ja sertifikaattia suoritetusta kurssitukseata oikeaoppiseen asiakaskäyttäytymiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan