Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä suvun kesken, eno huomautti ylipainoiselle 8v tytölleni "ei sun kannata hei toista makkaraa ottaa"

Vierailija
07.07.2019 |

Muille ei sanonut mitään. Tyttö on jo nyt epävarma vartalostaan ja tuo vaan pahensi asiaa.

Kommentit (310)

Vierailija
21/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
22/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin enolle kipakkaa palautetta lapsen kiusaamisesta.

Mahdollinen ylipaino ei ole lapsen syytä, eikä muiden suupalojen laskeminen juhlissa ole sopivaa käytöstä.

Jos jo 8 v on ahdistunut vartalostaan, se johtuu siitä, että hänelle huomautellaan siitä. (Syömishäiriövaara.)

Kotona on nyt syytä koko perheen voimin panostaa terveelliseen syömiseen ja säännöllisiin ruoka-aikoihin. Lasta tulisi ohjata puuhiin, joissa saa liikuntaa ja raitista ilmaa.

Ei mitään rankaisevaa rajoittamista ja nälässä pitämistä vaan terve ja terveellinen meininki.

Yksi karkkipäivä viikossa. Makean herkun ei tarvitse olla mitään, mikä alkaa sanalla jätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina inhottanut nämä sukuloinnit! Aina kytätään kilot ja huomautellaan painosta, siis ihan aina!

Vierailija
24/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tarkoitti pahalla. 

Jos se lapsi on siinä kunnossa että jo ulkopuolisetkin alkavat kommentoimaan niin ehkä vanhempienkin kannattaisi pikku hiljaa jo heräillä.

Me emme kehdanneet kommentoida siskon pojan painoa ollenkaan mutta meille loukkaannuttiin koska yritimme saada poikaa "huomaamattomasti"  liikkumaan kun oli meillä hoidossa ja syötimme kevyttä ruokaa. 

Tuossa vaiheessa 7-vuotiaalla oli jo b-kupin rinnat ja puuskutti kun joutui vähääkään liikkumaan. 

Vierailija
25/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet ihan liian laiha, syö vaan enemmän edes jotain! “

" Oletpa terveen näköinen, otappa lisää pullaa"

Kummatkin kommentit vaihdelleet tietyiltä sukulaisilta siitä lähtien, kun olin noin 6.v. ja ikuisesti muistan nämä.

Joo, painoni heittelee aika ajoin ja nämä olet liian laiha-kommentit sijoittuvat aikaan kun olen terveessä painossa ja tyytyväinen itseeni.

Jälkimmäiset sitten silloin, jos satun olemaan ylipainon puolella ja tiedän sen itsekin.

Jotkut näitä edelleen viljelevät ja olen kuitenkin yli 20-vuotias, en jaksa enää.

Tehnyt mieli sanoa että minkä minä sille voin jos satun olemaan pienikokoinen ja solakka, mutta normaalipainossa, ei se teille kuulu...

Eli ei missään nimessä lapsille tuollaisia kommentteja, tulee ongelmia syömisen kanssa myöhemmin.

Vierailija
26/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

No jaa. Ei voi millään olla 0/5 kun menee täydestä noin monelle. Osa vastauksista toki haiskahtaa yksinpuhelulta.

Vierailija
27/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v syö 2 makkaraa? 

Eno oli todella typerä ja tahditon, mutta on tässä ruuanlaittajallakin peiliin katsomisen paikka.

Juuri näin.. mun 14v murrosikäinen poika syö 2 grillimakkaraa, 11v ikäinen syö yhden. Toki lisäksi vihersalaattia.

Niin?

Ei kai sun lapset olleet mukana

Voi että, no väännetään ratakiskosta sulle, että pääset mukaan juttuun: tämä oli tarina oli vaan ap:lle vertailun vuoksi, että näkisi itse, että hänen 8v ikäinen syö liikaa, ja siitä syystä on ylipainoinen.

Vierailija
28/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö sinun vanhempana ehkä huolehtia siitä, että lapsesi ei ole ylipainoinen ja oppii terveelliset elämäntavat??!!

Vierailija
29/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehnyt mieli sanoa että minkä minä sille voin jos satun olemaan pienikokoinen ja solakka, mutta normaalipainossa, ei se teille kuulu...

No mikset sano?

Vierailija
30/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella on noin nuorena ylipainoa niin kyllähän ruokavalioon kannattaa kiinnittää huomiota.

Grillimakkara on suolainen ja rasvainen herkku, hyvin riittää yksi aikuisellekin, sen lisäksi sitten jotakin hyvää ja terveellistä kesäruokaa.

Eihän tässä nyt siitä ole kysymys. Varmasti vanhemmat tietävät tämän mutta kyse on siitä, ettei lapsen syömisiä kommentoida julkisesti - etenkään eno!

Vierailija
31/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se lapsi on siinä kunnossa että jo ulkopuolisetkin alkavat kommentoimaan niin ehkä vanhempienkin kannattaisi pikku hiljaa jo heräillä.

Me emme kehdanneet kommentoida siskon pojan painoa ollenkaan mutta meille loukkaannuttiin koska yritimme saada poikaa "huomaamattomasti"  liikkumaan kun oli meillä hoidossa ja syötimme kevyttä ruokaa. 

Tuossa vaiheessa 7-vuotiaalla oli jo b-kupin rinnat ja puuskutti kun joutui vähääkään liikkumaan. 

Ihmettelen että jotkut tätä alapeukuttaa. On jo lastensuojelullinen asia jos 7-vuotias puuskuttaa ja omaa manboobsit.

Vierailija
32/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8v syö 2 makkaraa? 

Eno oli todella typerä ja tahditon, mutta on tässä ruuanlaittajallakin peiliin katsomisen paikka.

Juuri näin.. mun 14v murrosikäinen poika syö 2 grillimakkaraa, 11v ikäinen syö yhden. Toki lisäksi vihersalaattia.

Niin?

Ei kai sun lapset olleet mukana

Voi että, no väännetään ratakiskosta sulle, että pääset mukaan juttuun: tämä oli tarina oli vaan ap:lle vertailun vuoksi, että näkisi itse, että hänen 8v ikäinen syö liikaa, ja siitä syystä on ylipainoinen.

Toki. Jos sinun lapsi jaksaa vain yhden makkaran, ei kukaan voi jaksaa kahta. Tätä tarkoitit? Uskot että asian täytyy olla totta, kun oma lapsesi (yksi) näin tekee.

Ja uskot, että kun tämän täällä kerrot, kaikki heti oivaltaa. Tuo tuntemattoman ihmisen tuntematon todellinen tai kuviteltu lapsi jaksaa vain yhden makkaran, nyt meidän lapselle ei anneta enempää.

Vierailija
33/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hurskastelua. 

Ihan oikeinhan tuo oli sanottu.  Itsekin olen hillinnyt naapurin lihavaa lasta täällä kylässä, kun söisi jääkaapin tyhjäksi.  Älä ota enää... 

Kaksi grillimakkaraa 8-vuotiaalle tytölle on aivan liikaa, yksikin on.  Silloin kun tollaseen p--kaan törmää jossain, niin oma syö puolikkaan, jos sitäkään. 

Vierailija
34/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen että jotkut tätä alapeukuttaa. On jo lastensuojelullinen asia jos 7-vuotias puuskuttaa ja omaa manboobsit.

Toivottavasti lasta ei enää tuoda teille arvosteltavaksi

Vierailija
35/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerästi sanottu mutta miten 8v voi olla ylipainoinen?

Vierailija
36/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että omat vanhemmat kaltoinkohtelevat lasta syöttämällä tämän ylipainoiseksi. Onneksi nyt on vielä mahdollisuus tehdä elämäntapamuutos ja antaa pituuskasvun korjata paino normaaliksi. Mutta se vastii aktiivisia toimenpiteitä AP:lta. Enon käytöksestä uhriutuminen netissä ei auta asiaa.

Vierailija
37/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisikö sinun vanhempana ehkä huolehtia siitä, että lapsesi ei ole ylipainoinen ja oppii terveelliset elämäntavat??!!

Alapeukuttaja perusteletko, miten lapsen terveys ja hyvinvointi ei olisi vanhemman vastuulla? Ylipainon vaikutus terveyteen ja elämän laatuun ei ole mitenkään pieni asia

Vierailija
38/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikset sano?

No luuletko että tuollaista aikuiselle ihmiselle laukovalla on mitään suodatinta päällä?

Ottaisivat itseensä ja alkaisi hirveä vääntö ja riita, joten en todellakaan sano.

Lähinnä pyrin pitämään välit mahdollisimman kaukaisina, koska pitävät minua edelleen lapsena ja mikään mitä tekee ei ikinä voi olla oikein.

Vierailija
39/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on vastuu 8-v ylipainosta. Miten kukaan tuon ikäinen edes pystyy olemaan lihava? Ehkä sukulainen ei toiminut sopivalla tavalla aikaan ja paikkaan nähden, mutta ihan asiaahan hän puhui. Alakoululaisten kuuluu leikkiä ulkona, telmiä, juosta kaikkialle, hyppiä, pomppia ja olla aktiivisia koko hereilläoloaika. Vai onko teillä menty ipadin ja mäkkärin turvin koko lapsuus tähän saakka? Aika ehkä katsoa peiliin, eikä syytellä toisia.

Vierailija
40/310 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös läheinen ihminen totesi tuohon tyyliin; "Älä nyt kaikista lihavimmalle ensinnä anna, ja vielä noin isoa palasta". Isäntä antoi pihvin mulle ekana, olin varmaan kans joku alle kymmenen.

Muistan sanat kuin eilisen päivän vaikka tilanteesta on jo yli 30 vuotta aikaa.

Mitä sitten? Sehän oli hyvä että heräsit siihen. Toivottavasti laihdutus ja normaalisti syöminen alkoi siitä hetkestä. 

Huvittaa ikiläskit jotka ovat traumaantuneet tuollaisesta, mutta EIVÄT SILTIKÄÄN ole saaneet laihdutettua. Myönnettäkään että tuon ikäiselläe se on lähinnä vanhempien tehtävä.